Zeker een mooie prestatie van poels, daar gaat het niet om. Maar iedereen wist dat het vandaag voor ak was, dan ga je geen energie verspillen. Wie weet, in de laatste week, als jonas verzadigd is, maar dan zijn er zo een pak goede klimmers die ook willen winnen.
Wie had verwacht dat Poels na vorig jaar nu in de Giro bij de beste 10 klimmers zou horen en hetzelfde geldt voor Dylan al 4 sprintwedstrijden gewonnen waaronder een paar best grote! Dit bewijst naar mijn mening dat de benadering van de Rockets werkt ze krijgen renners die al op de terugweg waren weer aan de praat, je kunt wel die autistische en perfectionistische benadering van Visma hebben maar waarom niet zoals de Rockets, lol maken, grappen maken en plezier hebben maar tegelijkertijd ook gewoon een serieuze goede aanpak als ze al bijna grote ronde etappes kunnen winnen met een ouwe rot die al op de terugweg was als Wout dan ben ik heel benieuwd wat ze met nog grotere namen kunnen! Ik denk dat er ook veel renners zullen zijn die de de aanpak van de Rockets ook aantrekkelijk vinden en dat gaat gepaard met ontwikkeling en resultaten, ik ben heel benieuwd zouden ze Jakobsen aan de praat kunnen krijgen of een REVKET weer kunnen laten klimmen of een TDF winnen met Vingo of een Mas of O' Connor of nog een laatste opleving van Rogla of Bernal weer een GT winnaar maken! Ik weet dat de namen die ik noem niet realistisch zijn voor transfers vanwege een geschiedenis hebben met een bepaalde Rockets renner of budget of contracten oid maar het is gewoon ff speculeren wat ze wel niet zouden kunnen doen met bepaalde renners, wat denken jullie! Want het is overduidelijk dat hun aanpak werkt misschien wel beter dan dat autistische Visma!
Poels is gewoon een goede renner die altijd presteert.
Dylan is een goede sprinter die altijd een paar overwinningen per jaar meepakt.
Tot nu toe geen verandering gezien.
Jou stelling gaat pas op als ze top 10 rijden of etappes gaan pakken in een GT.
Dit seizoen zijn ze op top niveau nog niet geland. (paar keer dicht bij gezeten met Dylan).
Het beeld van grappenmaken is ook wat ze willen laten zien in de videos.
We weten natuurlijk niet hoe dit bij andere ploegen zit vanuit de binnenkant.
Zelf zou ik doodmoe worden van een commerciant als Josse Wester die de hele tijd met z´n porum tussen de renners staat zodra de camera draait.
Gr a3
Ik denk dat jij de laatste 1-2 jaar geen wielrennen hebt gekeken :)! Ik vond Poels de afgelopen 1-2 jaar als een natte krant rijden en nu al 3 keer top 10 waarvan 2 keer in een loodzware bergrit ook nog 2 keer top 15 in een bergrit! Ook zijn eerste deel dit seizoen niet overtuigend maar deze Giro een -misschien een beetje overdreven- een 2e jeugd! Dylan vorig jaar in de TDF beste resultaat 14e en ook de rest van het jaar bagger alleen een paar koersjes gewonnen in de krochten van het wielrennen en nu een WT wedstrijd tegen Philipsen een grote .Pro wedstrijd met Koksijde en nog 2 overwinningen! Dat noem ik flinke vooruitgang!
Gr Wouto
Eens, hoor! Het beste leek er wel af en ik had Poels deze Giro ook niet echt meer verwacht, maar wat hij deze Giro laat zien is echt verbluffend. Fantastisch coureur, heerlijk om hem voor elk plekje te zien strijden!
Youri is wel erg kritisch hoor in de laatste WF podcast! Rockets domineren alle sprinttreinen als Proteam dat slechts 4 jaar bestaat! Een kans op ritzege is ze een keer afgenomen door een gevaarlijke finale en omdat andere ploegen niet vol mee reden in Milaan! Poels verschrikkelijk sterk! Larsen al 2 keer in de ontsnapping en top 10 in de ITT, oke het is slechter dan het Ek maar dit is een heel ander parcours! Kubis heeft ook geweldig gereden in de sprinttrein, heeft in de overgangsritten ook vaak geprobeerd mee te zitten maar ze gingen daar ook vaak voor Poels en bij zo'n gevecht om de ontsnapping is het ook vaak geluk hebben en gisteren als 1e aan de klim begonnen en uiteindelijk knap 10e! En wat ook niet vergeten moet worden meer dan de helft van die ploeg heeft nog nooit de kans gekregen een bergrit te rijden en rijden hun eerste GT dat doet ook wat met je dus hartstikke logisch dat een Larssen woensdag er vroeg af moest in de ontsnapping! En des te knapper dat Kubis gisteren gewoon top 10 rijdt! En dat de ploeg al 7 keer top 10 heeft met 4 verschillende renners!
Is gewoon een rekensom:
spurt 1: ze zitten achter de crash
spurt 2: perfect
spurt 3: ze crashen zelf
spurt 4: ze krijgen de kopgroep niet terug
spurt 5: ze krijgen hun spurter niet aan de meet
Poels is heel goed maar hybreert als een malle tussen AK en Rit, waarbij allebei niet lukt
Qua vluchten/aanvallen is hij ook de enige echte troefkaart, de andere Rockets spelen nagenoeg niets klaar. Waarbij Kubis meer kwaliteit toegedicht wordt dan hij eigenlijk heeft (voortvloeisel hype).
Dan krijg je dus wat kritiek/negativiteit.
Ik ben het er trouwens niet echt mee eens en vind dat ze het best aardig doen, ergens tussen 6-6,5
Gast je bezorgd me een hartverzakking ik had de rit niet gekeken omdat ik verhinderd was ik open het forum en ik zie jou zeggen spurt 5 ze krijgen hun sprinter niet aan de streep, ik dacht Dylan kigt eruit laat me nooit meer zo schrikken!
Wat ik denk is dat jouw adoratie voor de Rockets een beetje enge vormen begint aan te nemen. Probeer een beetje objectief te blijven. Groenewegen 1x 3e en 6e en Poels een paar keer leuk meegedaan in de bergetappes, That's it! Een beetje wat je van te voren wel had kunnen verwachten van deze 2 renners maar verder ook niet overgepresteerd. Groenewegen zelfs een beetje teleurstellend gezien de hype rondom zijn persoon. Kubis had ik toch wat meer van verwacht in de sprints met een gereduceerd peloton maar die valt me toch een beetje tegen.
Eng??? Niet overdrijven! Het is toch zo dat de sprinttrein de beste van het moment is, dat Poels bij de beste 10-15 klimmers hoort en geweldig rijdt en dat Groenewegen ook flink pech heeft gehad met het parcours of met het rijden van andere ploegen/motoren! Rit 6 daar was het parcours levensgevaarlijk en rit 15 hebben ze 7 man opgerookt terwijl er ook ploegen van grotere favorieten waren die niet zo keihard reden daarbovenop het is onmogelijk dat die renners vooruit blijven terwijl er enorme motoren van Soudal, Lidl en de Rockets achteraan rijden en dat wat italiaanse amateurs op kop blijven! Rit 1 hebben ze zelf verpest om dat ze te ver zaten dat geef ik toe! Kubis knap 10e in rit 18 en geweldig in de sprinttrein de ritten waar hij ook had moeten sprinten waren rit 2 maar bleek veel te steil te zijn en de Gc guys gingen ervoor, rit 4 Movistar reed een te moordend tempo en rit 12 ze gokte op Groenewegen! Daarnaast Larsen 2 keer in de ontsnapping en knap top 10 in de TT! 7 top 10s met 4 verschillende renners en dat hadden er meer kunnen zijn en het gaan er ook nog meer worden! Hier is toch geen woord van gelogen!
Ja maar ik leg toch uit waarom dat een vertekend beeld van Groenewegens resultaten is reageer daar eens op ipv gewoon je standpunt te herhalen! En Poels' top 20's deze Giro vind ik voor een 38 jarige die de laatste jaren bagger reed heel goed dit zijn z'n top 20's: 17, 14, 9, 12, 8, 10 en 11e vandaag dat betekent een sloot UCI punten voor de ploeg en ook nog een stuk of 50 punten van z'n plek in het AK!
Ja klopt Turkije en ritje in Hongarije zie ik! Maar ik vind een paar keer top 10 rijden in loodzware bergritten in een grote ronde toch nog wat knapper zeker met zn leeftijd! En het seizoen is nog lang niet voorbij als hij deze vorm nog ff vasthoud gaat hij echt nog wel een koersje winnen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.