Unibet Rose Rockets 2026

1 2 3 4 5 6 7
Woutomaat

Ik zat te denken Kellie ligt nog 1 jaar vast bij Visma zou hij niet een hele mooie zijn voor de Rockets kan hij z'n carriere afsluiten met alle vrijheid voor die WT zege! En  FvdB zou ook een mooie zijn voor de titten

Pieterm

Mouris jr vandaag 3e in de Sibiu-tour. Lijkt me mooie aanwinst voor de Rockets. 

lo squalo dello Stretto

Klimmers in de Sibiu tour vallen nogal tegen zeg. Kampioenschappen ook al. Top-3 halen gaat ze duidelijk niet lukken. Volgend jaar geen grote ronde? Wordt moeilijk om inkomende transfers te doen op deze manier.

ivo001

Staan wel met 4 renners in de top 15 van het klassement, dus komen misschien nog wel wat mooie punten uit.

Woutomaat

Voor de liefhebber, op dit moment een Sibiu Tour live stream met Bas op het Rockets channel

Woutomaat

Geeft ook een update over Lafay, hij is nog steeds herstellende! Lijkt me sterk ik denk dat er mentaal iets is. Geen motivatie ofzo had ie vorig jaar ook

Laatst gewijzigd
Turtleheads_up
Woutomaat
Geeft ook een update over Lafay, hij is nog steeds herstellende! Lijkt me sterk ik denk dat er menta...

Ja, mentaal, of toch een Mosqueraatje...

Woutomaat

Op de NOS stream zeiden ze net dat Roglic naar de Rockets gaat! Zou een perfecte stap voor hem zijn om als mentor jonge renners te helpen en in de TDF nog 1 keer te knallen voor ritzeges! (Toen dat artikel van Roglic gaat nog een jaar door vanochtend verscheen zei ik al in de chat (RIP de chat) ik denk dat hij naar de Rockets gaat, je las het eerst hier!)

Poeksel

Wie zijn ze?

Rockets nu 4, 8, 11 en 14 in Roemenië. Ik weet niet wat de verwachtingen waren, maar de Tiet is vast tevreden.

Woutomaat
Poeksel
Wie zijn ze? Rockets nu 4, 8, 11 en 14 in Roemenië. Ik weet niet wat de verwachtingen waren, maar de...

Ze zijn de commentators vlgnsm was het Boog. De verwachtingen waren hun GC van vorig jaar verbeteren (dat was een 3e plek van Odd Eiking). In de breedte zijn ze wel heel sterk in Roemenie maar uiteindelijk is dat niet heel belangrijk, dat ze zo laag staan komt vooral door gisteren daar waren ze echt slecht, dat vonden ze zelf ook maar vandaag waren ze wel sterk, 3 man bij de eerste 11 en Poels 2e, aan Finn viel niks te doen die was klasse apart. Ze hadden dus ook een livestream van de Sibiu Tour met Bas op hun kanaal en daar vond hij 2e in de rit opzich wel prima!

Poeksel

Gaf Boogie ook nog een bron? 

Turtleheads_up

@Wout: weet jij waarom de chat gestopt is vandaag?

Woutomaat
Poeksel
Gaf Boogie ook nog een bron? 

Heb maar ff geluisterd maar toen zei hij iets als: Dat krijg ik net door

Poeksel

Misschien in de chat van WF gelezen ;) 

Woutomaat

https://www.idlprocycling.com/cycling/quinn-simmons-takes-a-cynical-stance-on-his-own-role-in-the-tour-de-france-theyre-the-ones-paying-my-salary, https://veloracycling.com/news/quinn-simmons-lidl-trek-mads-pedersen-green-jersey-2026, hier zegt Simmons niet al te blij te zijn met zn rol bij Lidl, hij is volgens PCS einde contract na dit jaar. Simmons heeft gezegd van show te houden en is een aanvallende renners 2 aspecten die exact hetzelfde zijn als waar de Rockets voor staan hij zou daar alle vrijheid van de wereld krijgen! Droomtransfer in de maak? Want de Rockets en Simmons zijn zowat voor elkaar gemaakt! Al zal hij misschien eerder voor EF kiezen, want die rijden ook aanvallend en zou hij ook veel eigen kans krijgen. Bovendien is Simmons wel iemand die veel geeft om zn vaderland en EF is een amerikaanse ploeg.

Laatst gewijzigd
baukeingeel
Woutomaat
https://www.idlprocycling.com/cycling/quinn-simmons-takes-a-cynical-stance-on-his-own-role-in-the-to...

Als Simmons bij Lidl weggat staat denk ik de hele Wordtour voor hem in de rij. Die gaat echt nooit naar de Rockets

Woutomaat

Simmons lijkt me wel de eerste die het niet uitmaakt of een team WT is of niet! Hij zal vooral kijken naar welk team bij hem past!

Poeksel

Vandaag wel weer een goede koers van de mannen (in Denemarken).

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Poeksel
Vandaag wel weer een goede koers van de mannen (in Denemarken).

Ja knap hoor! Hun strategie is met name goede klassementen rijden omdat dat veel UCI punten opleverd en dit is daar een mooie start van hoor! Poels wel matig in Tour de l'ain

baukeingeel

Ik ben benieuwd hoe ze de renners gaan splitten in de weken van eind Augustus tot begin september. Ze rijden dan heel veel koeren op een korte periode. De koersen op een rijtje:

13-16 aug: Artic Tour of Norway (2 sprints, 2 3 kilometer lange 10% klimmen)

16 aug: Polynomarande (punchy koers)

16 aug: ADAC classic (sprint/punchy koers)

18-21 aug: Limousin-Perigord (4 punchetappes)

19-23 aug: Renewi Tour (2x klassiekerwerk + 3 sprints)

19-23 aug: Deutschland Tour (klassiekerwerk met paar sprints)

25-28 aug: TPC Nouvelle-Acquitine (2,5 sprints + lange tijdrit)

30 aug: Bretagne classic (klassieker/punch)

2 sept- 6 sept: ZLM Tour (lange tijdrit + heel veel sprints)

Eigenlijk passen heel veel van deze koersen goed bij dezelfde renners. Zeker Renewi Tour en Deutschland Tour in dezelfde week. Kubis en de Kopecky's (vooral Matyas) zouden in allebei deze koersen een goed klassement moeten kunnen rijden, waarbij Renewi moeilijker is maar wel meer punten geeft. Daarnaast lijken zij mij ook sowieso nodig in de Adac Classic en Bretagne. Ik gok Matyas Adac-Deutschland-Bretagne en Tomas en Kubis Adac-Renewi-Bretagne.

Groenewegen zal sowieso Renewi en ZLM doen. Daaraan zal ik ook ADAC Classic toevoegen voor de mogelijke groepssprint (als het niet voor winst is, dan voor de punten van zeg een 6de plek). Venturini en Loockx lijken mij dan weer inkoppers voor Polynomarade en Limousin-Perigord. Larsen zou moeten starten in Nouvelle-Acquitine en ZLM Tour omdat hij daar met zijn tijdrit in allebei een goed klassement zou moeten kunnen rijden. Daar zitten wel maar 4 rustdagen tussen, dus ik weet niet hoe veel meer wedstrijden hij kan rijden in die periode dan.

En dat gaat waarschijnlijk ook gelden voor meer van de sprinttrein en knechten voor klassieke etappes, ze zijn eigenlijk overal nodig. Ik denk dat je Tour of Norway gerust een C-team kan sturen want niemand in het team heeft toch de kwaliteiten om op die aankomsten te scoren. Maar ik vraag me echt af hoe fit/uitgerust het team dat uiteindelijk ZLM moet doen gaat zijn. Ik denk dat de meeste daar allemaal al twee etappekoersen gaan hebben gedaan in de twee weken ervoor.

Daarnaast racen ze vaak ook nog de Tour of Britain, die ook 2-6 september is, waar vaak ook weer hetzelfde type renner boven komt drijven, ook al zit hier soms nog wel een wat lastigere konigingenrit in.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het valt me op dat WF tegenwoordig de sponsornaam weer vaak vermeldt, b.v. in "Gestolen fietsen Unibet Rose Rockets terecht dankzij chip ".

Woutomaat
baukeingeel
Ik ben benieuwd hoe ze de renners gaan splitten in de weken van eind Augustus tot begin september. Z...

Kubis zal Britain wel doen! En Larsen zal met die lange TT ook wel in ZLM starten! Over Norway, dat zal Maire, Eiking, Fougner, Peter en Poels worden. En het klopt niet dat ze daar totaal niet kunnen scoren Poels heeft in de Giro hele goeie benen laten zien en reed een prima Sibiu Tour, in Tour de l'ain een beetje uit vorm maar hij kan nog prima klimmen! 

Woutomaat

Op WF kom ik verbazend veel gebruikers tegen die continu op de Rockets zitten te zeiken en hekel aan ze lijken te hebben! Ik vraag me echt af waarom? Waar slaat dat op? Wat is de reden daarvoor? Ik vind het zo ongelooflijk kinderachtig hoe deze uiterst conservatieve wielerwereld niet tegen een beetje verfrissing en vernieuwing kan! Wat ze doen is hartstikke goed en daar zou je niet tegen kunnen zijn ze trekken veel jonge fans aan en schudden de wielerwereld op een leuke manier heerlijk op! Wat is er zo lastig om als ouwe man (want dat zullen het wel weer zijn) niet tegen wat vernieuwing te kunnen?

Poeksel

Even statistieken voor de bijdrages hierboven: 

Zinnen die op een punt eindigen: 1

Zinnen die op een vraagteken eindigen: 4

Zinnen die op een uitroepteken eindigen: 5

Ik vermoed dat in de meeste gevallen als mensen op een ploeg of renner zeiken, dat ze persoonlijke frustaties hebben die ze af moeten reageren. 

lo squalo dello Stretto

Rockets staan intussen 800 punten achter op het 3e ProTeam. Tudor, Q36.5 en Cofidis zijn recent ook flink aan het scoren. Gegarandeerde wildcards voor volgend seizoen kunnen ze al vergeten. Wordt moeilijk om goede renners te contracteren zo, Tour 2027 is eigenlijk al verloren.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.