Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 167 168 169 170
Alucard
madeinstars
Heeft VdP ooit iets klaar gespeeld met 4000hm? Ik denk dat hij moet gokken op etappe 4 en de gele dr...

Ik snap je punt, maar etappe 3 is wel heel atypisch in dat al die hoogtemeters maar matig steil zijn. Meestal bevatten koersen met 4000hm een aantal serieuze killercols of scherprechters waar VdPoel dan na die opgestapelde vermoeidheid KO gaat. Nu is het allemaal 4-6.5%. Krijgen ze hem er dan af?

Staafmixer
ditisdavid
Iedere serieuze speler heeft Del Toro, de 40% (en ook de 8% die al niet meer aan het spelen is en he...

"In de Tour is er nou eenmaal altijd meer kaf dat van het koren gescheiden moet worden." 

Mooi gezegd. 

Alucard
Maarten Koning
Iedereen op de limiet en hij zit van weelde een beetje achterom te kijken.. Ik kan er af en toe maar...

Hoe meer tech en professionaliteit op orde zijn hoe meer talent de doorslag geeft. De normaalverdeling van talent voorspelt dat je de grootste verschillen juist aan de extremen vindt. Dat zie je ook in vrijwel alle sporten: de allerbesten laten andere wereldtoppers eruit zien als amateurs.

madeinstars
TourDeFranceUnchained
Ik begin dit soort opmerkingen eerlijk gezegd een beetje beu te worden. Zolang sport bestaat, zijn e...

Ik snap je punt, maar als je denkt dat Bolt clean was heb ik een brug voor je te koop. Maar goed, dat is geen discussie voor hier.

NOAD1912

Ik weet niet of iemand dat al eens heeft aangekaart, maar deze opzet van de Tour is voor Scoritospelers ook zoveel beter dan beginnen met massaspurts, waarbij heel puzzel in elkaar kan vallen als je topsprinters als in e1 of e2 eruit liggen zoals Philipsen vorig jaar. 

Buiten dat is dit voor wielerfans ook veel leuker om de koers te volgen. Zeker met de spelrgels van de TTT heeft de organisatie zichzelf overtroffen met deze etappe indelingen 👌 

Maarten Koning
TourDeFranceUnchained
Ik begin dit soort opmerkingen eerlijk gezegd een beetje beu te worden. Zolang sport bestaat, zijn e...

Er zijn veel meer professionele fietsers dan poolstokhoogspringers en zwemmers maar fair point. 

Je mag er beu van raken maar zo vaak komt het nou ook weer niet ter sprake hier, en volgens mij is dit mijn eerste keer dat ik er überhaupt over begin.

TourDeFranceUnchained
Maarten Koning
Er zijn veel meer professionele fietsers dan poolstokhoogspringers en zwemmers maar fair point.  Je...

Was ook niet op jou persoonlijk bedoeld! Maar ik las net weer wat reacties onder die Wielerflits berichten en daar ging het uiteraard weer daarover voor de 10000e keer en toen kwam jouw forumbericht hier langs. Ik was vooral blij dat we dit soort discussies niet in dit forum hadden en we het vooral inhoudelijk over wielrennen en scorito konden hebben, met af en toe natuurlijk een grapje hier en daar😉

Alucard
Maarten Koning
Er zijn veel meer professionele fietsers dan poolstokhoogspringers en zwemmers maar fair point.  Je...

Er zijn véél meer voetballers dan serieuze fietsers, maar Messi op zijn 39e laat de creme de la creme van die mega piramide er nog steeds uit zien als schertsfiguren. Talent doet veel he.

Maarten Koning
TourDeFranceUnchained
Was ook niet op jou persoonlijk bedoeld! Maar ik las net weer wat reacties onder die Wielerflits ber...

Snap hem, het is inderdaad ook wel vermoeiend af en toe want het is puur speculatie, ik had het ook niet moeten doen.

Vergane Glorie

Heerlijk begin van de Tour ...en dan heb ik het vooral over de koers. Twee heerlijke dagen. Eigenlijk geen verrassingen dus er valt ook niets over te zeggen. 

blij dat mensen nog steeds Matje als captain hadden (en maar 60% Pogacar...:) is dit het verschil tussen de Giro/Vuelta en de Tour (waar minder fanatiekelingen aan de start verschijnen)?

Maarten Koning
Alucard
Er zijn véél meer voetballers dan serieuze fietsers, maar Messi op zijn 39e laat de creme de la crem...

Dat is waar maar dat is wel degelijk anders. Messi is niet de goat om zijn superieure fysieke gestel. Maar dat neemt niet weg dat de andere counters zoals van boksers wel fair zijn.

Maar verder, zoals ik hierboven toegaf, had ik er inderdaad niet over moeten beginnen. 

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Good luck morgen mensen. De juiste vluchter kiezen in zo'n eerste Tour vluchtetappe blijft gewoon 1 grote crapshoot. Ik denk dat 80% van het peloton wel mee wil zitten. Verder nog mijn..

Conclusies obv de daguitslag (en een dosis fingerspitzengefuhl)

• Na het heerswerk in de Giro op dit soort aankomsten en 25 eendaagsoverwinningen elders in Italie, bevestigd del Toro ook tegen de absolute wereldtop.
  • Seixas prima, maar finished wel achter en niet tussen de aliens.
  • Erkende vluchters als Aranburu, MvdP, Romo, Baudin, Tejada, Jegat en Foss, fiinishen allemaal kort. Hebben zij het geel nog niet uit hun hoofd gezet?
  • TJH, Gregoire en Lenny bevestigen wat we dit seizoen van ze gezien hebben en hebben t.o.v. 2025 weer een flinke stap gezet.
  • Arensman en Carapaz laten hun klassement niet zomaar varen. Tegen beter weten in?
  • Vauquelin, Tiberi, Gee-West, O'Connor, Jorgenson en Riccitello finishen op meer dan 5 minuten en kunnen hun klassementsambities voorlopig laten varen.
  • Mensen met Adam Yates in hun team hebben gniffelend naar de beeldbuis gekeken vandaag.
  • Kleppers will be kleppers, strijkijzers will be strijkijzers. Lipo en Cian zijn blij dat de eerste 2 dagen erop zitten
  • De Lie's conditie kennen we, maar ook Bol, Kooij en Affini zitten daar niet ver voor in de daguitslag. Toch nog niet zo wedstrijdfit als we dachten/hoopten?

sprintgeit
Vergane Glorie
Heerlijk begin van de Tour ...en dan heb ik het vooral over de koers. Twee heerlijke dagen. Eigenlij...

8% had Pogacar niet eens opgesteld (oftewel hebben nooit een team gemaakt). Dat is wel een verschilletje met de Giro ja.

Ecco

Morgen te zwaar voor Grégoire vanuit de vlucht? En zou Carapats al los mogen? 

Beide waren sterk vandaag.

Jackie
CyclingDonkey
Mooi alle scores te lezen  Met het oog op morgen.. iemand in voor een analyse? Voor de vluchters? Ka...

Wat een lastige. Morgen 40 graden 

Bookmakers zeggen ook iets anders dan de rest van de media.

Meesten denken vluchters maar denk dat teveel bekende vluchters te kort staan.

Mijn gevoel zegt gewoon een strijd van de toppers en met de verwachte 40 graden hoop ik op carapaz....

Maarten Koning
Ecco
Morgen te zwaar voor Grégoire vanuit de vlucht? En zou Carapats al los mogen?  Beide waren sterk van...

Gregoire wordt toch gewoon 7e, onder andere met evenepoel, in lbl dit jaar? En 9e in Waalse pijl.

Als het te zwaar is voor hem, dan wordt de vlucht wel een heel select groepje.

Maganor01

Zou foss dit morgen aankunnen? 

ditisdavid
Ecco
Morgen te zwaar voor Grégoire vanuit de vlucht? En zou Carapats al los mogen?  Beide waren sterk van...

Grégoire is absoluut geen slechte klimmer, zeker op het moment dat we geen monsterklimmen hebben moet die bij de beste 30-40 klimmers van het peloton kunnen zitten. Ik denk dat hij in beide scenario's morgen kan scoren.

Als Carapaz in etappes zoals morgen mee wil zitten, moet hij tijd verliezen ipv laten zien hoe goed hij is, beetje zelfde verhaal als Ciccone afgelopen Giro. Met het verschil dat Carapaz een stuk makkelijker toch de switch naar het AK kan maken.

Rondejager
sprintgeit
Good luck morgen mensen. De juiste vluchter kiezen in zo'n eerste Tour vluchtetappe blijft gewoon 1...

Over Seixas is wat kort door de bocht. Hij heeft vandaag 2x van fiets moeten wisselen en net voor de finale een flinke inspanning moeten doen om weer terug te raken achterin het peloton, nadat hij gisteren de tijdrit ook al in zijn eentje bergop mocht afronden. Kan mij voorstellen dat dit laatste punchje er vandaag dan net 1 teveel was voor hem...😉👍 

Dampe hin

Foss, Vacek betere opties dan een McNulty? Durf het eigenlijk niet aan.

Tbosman
GLo
Voor diegene die belangstelling hebben voor een UAE-loos team: Klassement/aanvallers: VingegaardSeix...

Haha schitterend! Erg benieuwd naar het resultaat. Wil je van tijd tot tijd eens een update posten?

mirkodek

Heerlijke dag vandaag, zowel de finale als de Scorito-punten. De eerste 8 + McNulty en 2 punten onder de hoogste score. Dus beter kon (bijna niet). Waar in voorgaande jaren na etappe 1/2 ik al spijt had van bepaalde keuzes, is dat nu nog niet het geval. 

Blij dat ik uiteindelijk Seixas niet heb genomen. Uiteraard kan die het nog prima gaan doen en die fietswissel vandaag deed hem de das om denk ik. Maar ik verwacht dat ie steeds een stukje minder wordt deze Tour en hij moet het wel van dit soort dagen hebben. Dus dan is een 9e plek voor de niet-Seixas spelers helemaal prima.

Voor morgen tig renners om uit te kiezen maar ik ga denk ik volle bak AK + de UAE trein. Dikke kans dat ze alle truien morgen weer kwijt zijn, maar ze kunnen ze ook (bijna) allemaal in bezit hebben. Voor nu dezelfde opstelling als vandaag, minus THJ en plus Grossschartner. Maar morgen nog even wat interviews afwachten.

Hopelijk wordt de etappe gewoon verreden en gooien die bosbranden geen roet in het eten (letterlijk).

Ragnar Lolbroek
Jackie
Wat een lastige. Morgen 40 graden  Bookmakers zeggen ook iets anders dan de rest van de media. Meest...

Lijkt me nog te vroeg in de ronde om klimmende vluchters toe te laten veel tijd te nemen. Zou een vergelijkbaar scenario als vandaag niet waarschijnlijker zijn? AK mannen en punchers m.a.w.

Tbosman
floda
En nu naar morgen. Vlucht of ak opstellen? Mooie van succes van de eerste dagen is dat er veel manne...

Ik ga voor 3 of 4 vluchters, aangevuld met AK. Visma hoeft de trui niet per se denk ik, UAE ook nog niet denk ik. Met die ontzettende hitte gok ik dat de vlucht het haalt. Wie is natuurlijk de hamvraag maar ik ga voor Eettent, Verstrynge en Gregoire (cappie?). Mogelijk met Foss erbij. 

Subjective
Behatzailea
Vandaag zal toch wel voor Pogacar worden lijkt me. Daarom: Pogacar (c) Del Toro McNulty En als Pogac...

Respect voor het picken van Balderstone ;) je hebt helemaal gelijk gekregen! Jammer dat zo'n relatief crazy pick maar 8 puntjes opleveren. 

Hier een prima dag met 412 punten, en amper bankpunten. Ik had THJ niet zo sterk verwacht eerlijk gezegd, dat lijkt mij een uitstekende pick te worden voor 1.5 miljoen (alhoewel niet iedereen hem vandaag opgesteld heeft). Persoonlijk vooral blij met van Wilder die gewoon netjes in de groep finisht en zo zijn 10e plek in het AK gaat waarmaken 😎

1 2 ... 167 168 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.