99.8 % hier, wat me momenteel een 160e plek oplevert. Goede keuzes gemaakt qua caps, en Pedersen en Merlier meegenomen. Ik heb ook wel wat missers (vooralsnog gregoire, vpp, jegat) maar met 14/15 goede picks kan je natuurlijk ver komen. Vandaag is mijn team:
Merlier (C)
Girmay
Kanter
Waerenskjold
Pedersen
Vingegaard
Pogacar
Del Toro
McNulty
Bespeur ik hier wat lichte frustratie? :-)
Daarnaast: ik ben hier al de hele periode, vanaf eind mei zo ongeveer, zeer actief. Ik kan jouw input niet of nauwelijks heugen dus loop jij niet te pronken met andermans input? ;-)
Ok, zonder dollen nu. Laat een ieder toch lekker zijn scores delen. Voor mij is dat een bevestiging dat ik waardevolle informatie heb mogen delen. En terug mogen ontvangen. Ben blij dat het zo goed gaat op het forum, want we hebben wel eens rondjes gehad dat het gezever en gezeur om wissels e.d. niet van de lucht waren.
Ben het met je eens dat dit inhoudelijk niet de boeiendste berichten zijn, maar met dit soort etappes waarbij iedereen inmiddels toch al weet hoe ze moeten opstellen is er domweg niet zo veel te bespreken.
Keep it positive en geniet van de mooie koersdagen.
Over die hele hoge scores van iedereen: is het niet gewoon zo dat de scores over het algemeen veel hoger uitvallen deze Tour? Meestal is een dagscore van 300 tot 350 al echt heel goed, dat haalde ik meestal vooral tijdens de sprintritten. Maar nu zie ik regelmatig max scores van dik boven de 400 en 300 lijkt zo'n beetje gemiddeld te zijn.
Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er zo weinig Vingegaardloze teams hoog staan. Ik heb 'm niet, maar knal in de klassementsetappes vrij hard omhoog met 4x UAE. Daardoor geld over om te investeren in het sprintteam, wat er toe leidt dat ik in die etappes ook uitloop. Ik sta (nog) niet op goud, vanwege verkeerd opstellen in het begin, maar ik kan me niet voorstellen dat alle niet-Vingegaardpickers slecht zijn in opstellen. :)
Ik vraag me af of dit nog gaat veranderen in de rest van de koers.
Dat heeft natuurlijk alles te maken met de dominantie van Pogi die vooraf al werd voorspeld. Op het moment dat hij zijn zinnen zet op een etappe blijft er, los van zijn teamgenoten, een heel select groepje over dat het tempo enigszins kan volgen en dus in de punten rijdt.
De meeste Scorito-spelers hebben dat groepje, de grote 7 zoals het op dit forum genoemd wordt, grotendeels in hun team zitten. Dat maakt dat etappes zoals gisteren bijna makkelijker te voorspellen en te kiezen zijn dan sprintetappes. Dit verklaart dus ook de sloot aan punten die iedereen in die ritten bij elkaar sprokkelt.
Zelf had ik 'maar' 378 punten waardoor ik 0,2% zakte naar 99,2. Een puntenaantal waarvan ik vandaag in de sprint alleen maar van kan dromen met Philipsen (C), Pedersen, Kanter, Turgis, Waerenskjold en 4x UAE.
Ook ik ben zonder Vingegaard van start gegaan, alleen ik heb het vrijgekomen budget verkeerd geïnvesteerd helaas. Ik moet nu elke bergetappe kiezen tussen THJ, Pidcock, VPP en Gregoire (gelukkig rijdt hij de laatste tijd nog geen deuk in een pakje boter wat het iets makkelijker maakt). Ik denk zelf als ik iets minder had uitgegeven aan AK en bijvoorbeeld een Merlier/Pedersen had toegevoegd aan mijn sprint-team dat ik wat hoger had gestaan. Maarja, achteraf is alles makkelijker he ;)
Er zijn weinig underperformers. Zodra een of twee van de dure jongens er doorheen zakt, dan ga je wat verschil opmerken denk ik. Zodra of Seixas of Ayuso of Lipowitz of Evenepoel of Vingegaard kraakt, ga je wat verschillen zien. Tot nu toe is iedere keuze van deze heren een goede geweest.
Dat heeft te maken met het feit dat er nog geen enkele 'klepper' of dure scorito AK man tussenuit is gevallen. Veel spelers hebben zeker 4/5 van de dure AK mannen wat de hoge scores grotendeels verklaart.
Dat klopt, alleen was de dominantie in mijn ogen nog nooit zo duidelijk als voorafgaand aan deze Tour. Daardoor is het grote verschil dat er momenteel veel meer gekozen is voor 4x UAE en de grote namen dan andere jaren. Eerder waren ploeggenoten van Vingegaard en renners uit het middensegment ook nog interessant(er).
Van de dure mannen is er bovendien nog niemand echt doorheen gezakt, resulterend in scores van mensen die 6,7 of zelfs 8x een renner uit de top 10 hadden + nog een ploeggenoot van Pogi.
Dat lukt omdat mensen vol op het witte UAE-paard wedden / flink bezuinigen op de sprinters / het middensegment links laten liggen. Dat zijn allemaal keuzes die ik hier veelvuldig heb gelezen en waarmee ik dus net als vele anderen mijn voordeel mee heb gedaan.
Laatste tijd stilzwijgend wat meegelezen, zal even een paar vroegtijdige lessen van mezelf neerpompen om wellicht wat bij te dragen. Niemand vroeg erom, maar he, voor de liefhebber zullen we zeggen. Mijn misschien wel grootste fout is eigenlijk wéér het niet durven kiezen van een pure knecht van UAE. Ben voor de zoveelste keer in de Adam Yates fallacy getuind - een extra miljoen, voor een paar schamele sprokkelpuntjes. Toch iedere keer weer te bang om een Ringel S aan te klikken met helemaal geringe kansen op eigen punten.
Dit zullen meer mensen herkennen: onderschat die dekselse Pedersen nou niet. Onzekere voorbereiding, terug van een blessure dit jaar en dus nog weinig referentiemateriaal. Het zal allemaal wel. Hij zegt voor het groen te gaan, dus hij gaat voor het groen. In een Tour als deze, moet je hem eigenlijk gewoon benaderen als de beste aanvaller van het spel, die zich als bonus ook nog in de massasprints mengt. Ik heb hem bekeken als niet capwaardige massasprinter, die wel veel tussensprints zou pakken (dus hoog in t groen was sowieso te verwachten uiteraard), en als bonus een paar extra uitslagen tov andere massasprinters. Had de benaderingswijze dus om moeten draaien.
Dit is de meeste hindsight les, en bovendien de minst relevante impact op m'n punten, maar ik heb Storer echt muurvast in m'n team gehad vanaf moment 1. Het is wat hindsight omdat die natuurlijk wel erg aan het onderpresteren is, maar ik had wel moeten voorzien dat dit helemaal niet het type renner is om mee te nemen. Sure, hij zal in de laatste week nog wel een paar keer mee (proberen te) zitten, zal ook ongetwijfeld wel een keer top20 meepakken, maar in zijn profiel/rol zijn er interessantere namen (Carapaz, Martinez, VPP bijvoorbeeld) en dan kan je zijn 500k echt beter aan een man voor de overgangsritten uitgeven. Maar goed, zoals gezegd; ook een tikkeltje hindsight. Tot zo ver enig leesvoer tussen de voor velen zo favoriete vragen of je Godon of Ayuso op moet stellen vandaag!
Mooi verhaal, denk dat je de spijker op zijn kop slaat met Pedersen. Heb hem ook zo en voor een etappe 4/9 als "veilige" cap ivm niet hebben mvdp/pidcock. Had hem namelijk zowel vanuit vlucht als erachter verwacht. Tuurlijk was in 9 niet mijn verwachting dat het de hele dag zo hard zou gaan... dat die dat overleefde, pff. En dan heb ik het nog niet gehad over mvdp zijn prestatie.
Voor vandaag zou ik zeggen Godon want die is volgens mij 8/14/15 gefinisht uit mijn hoofd, dus downside 12pt, upside 24pt.
Met die reden neem ik ook Turgis mee, met 9/15/15, dus downside 12pt, upside 22pt.
"Toevallig 3x Lidl, dus voor laag budget zijn tot nu toe de Lidl mannen de must have. "
Vind ik te makkelijk gedacht. Simmons en Vacek bouwen op papier veel punten op mede door Pedersens groene trui punten. Maar dat stelt per etappe zo weinig voor dat het vaak de moeite niet loont om ze daarvoor op te stellen. Vacek heeft me meer punten gekost dan opgeleverd.
Op dit moment hebben bepaalde keuzes nog weinig impact, mede door weinig uitvallers of renners die onderpresteren. Ik verwacht daarnaast met de aankomende bergetappes en door het weer ook mogelijke renners die erdoorheen gaan zakken wel nog een voordeel voor de mensen die 4x UAE hebben gekozen. Pogacar is namelijk niet te verslaan (zoals verwacht).
Ik heb bewust gekozen voor alleen Pogacar en Del Toro omdat ik het geen leuke strategie vind, maar dit gaat me uiteindelijk wel nog flink wat plekken kosten. Ik sta nu nog op 99,6% zonder UAE knechten, Pedersen en Philipsen. Daarnaast heb ik ook geen Lipowitz en Ayuso.
Doordat Pogacar nu de gele trui en bergtrui heeft en Del Toro nog de witte trui kan winnen zullen de UAE knechten ook in de eindafrekening nog flink wat punten opleveren. Idem voor Pedersen die als een misser voelt.
Ik snap niet hoe mensen budget hebben vrijgemaakt voor Pedersen haha.
Hij is natuurlijk een klepper, maar als je de duurste 4 rennners pakt + Evenepoel (Ayuso of Lipo) , een extra UAE, een vlakke sprintcaptain (Philipsen of Merlier), Girmay (in mijn optiek was hij voor zijn prijs een must have, vóór de start) en een paar budgetsprinters, dan heb je toch helemaal geen budget meer voor een Pedersen?
Hij is door zijn prijs nooit in mijn team geweest, maar is wel een ontzettende juichrenner waar je tijdens de koers met veel plezier naar kijkt. Ook als hij niet in je scorito-team zit.
Verwacht dat mensen die Pedersen hebben, geen Vingegaard of Seixas in hun team hebben om budget vrij te hebben gemaakt. Heb er bij het samenstellen van mijn team wel over nagedacht, maar Pedersen er geen moment ingeklikt. Door het geringe uitvallers sta ik ook zonder Pedersen nog op een gouden bekertje.
Dat maakt het dit jaar ook wel extra mooi. Doordat er zo weinig uitvallers zijn kan je, met een goede vooraf gekozen strategie, heel hoog eindigen. Kan me de jaren nog goed herinneren dat ik in de eerste 3 etappes van een grote rondes al minimaal 10miljoen aan budget kwijt was door renners die niet meer starten i.v.m. valpartijen.
Het is een tour begonnen met een ttt en vervolgens wel wat serieuze klimmetjes. Daardoor snel in de plooi gekomen
Dat op zich maakte de tour wat voorspellender al vroeg
Daarnaast minder chaos in het peleton zodat er minder uitvallers zijn en daarmee dus ook wederom meer voorspelbaarheid (lees, minder pech/geluk)
Iedereen hier lijkt toch inmiddels wel redelijk doorgewinterde Scorito speler te zijn en heeft daar lekker gebruik van kunnen maken.
Als laatste spelen bij de tour ook altijd nog flink wat newbies mee wat ook helpt
Dit alles geld trouwens niet voor mij aangezien ik te vroeg heb lopen gokken op ontsnapping en (stom van mij :) waardoor ik onder de 90 sta
Wel fijn om te lezen dat de meeste hier wel erg goed weten te scoren 👍
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.