Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 256 ... 281 282
martijncr

Zonder Merlier om nog voor te sparen, geef ik de aanvoerdersband aan monsieur Stuyven morgen. Lijkt me iemand die mee kan zitten en als het toch tot een sprint komt, top-10 kan fietsen. Ik moet ook wel een beetje risico pakken, want met uitvallers Vingigaard en Lipowitz lijkt brons het hoogst haalbare na de eindafrekening. Vorige keer dat ik risico nam, pakte dat erg slecht uit (Evenepoel won die etappe terwijl hij mijn bank warm hield). Hopelijk zit ik nu aan de juiste kant van de medaille.

Toch wel bizar om te zien dat nummer 15, Bernal niet zo much een pannenkoek, op 45 minuten staat en het échte heftige klimwerk nog moet komen. Ongekende tijden dit!  

klaas drr

Lastig in te schatten morgen, als Pedersen vooruit zit, zal alpecin voor de tussen sprint het moeten herstellen.  Zitten beide niet mee laten ze de kopgroep de punten rapen.  Voor alpecin is het dan wachten op de ploegen van Kooij kanter Girmay waerenskkold wel slim. Ze willen zoveel mogelijk sprinters tussen Philipsen en Pedersen in krijgen.  Alleen dat hupsje op het einde...  Wordt wederom een gave etappe hopelijk. 

Laatst gewijzigd
martijncr
Ben Van Heck
Verwachten jullie wat van Stuyven morgen? Heeft geen Merlier meer waar ie voor moet rijden en heeft...

Ik durf het niet meer aan met Gregoire. Heb liever dat ie morgen het laat zien en ik hem niet heb opgesteld (zodat ie in laatste etappe mogelijk wél een plekje krijgt), dan morgen een zeer voorspelbare nulpunter. 

Buikopstang
brakobama
Ik zou ze alle 3 meenemen en Ayuso thuislaten. Matthews is een heerlijke captain morgen!

Ik neem ze dus ook alle drie mee. Is negen totaal. 

Buikopstang
Coureurs du Courage
Ik neem aan dat als je 99,5% staat je ook REv en/of Seixas hebt. Waarom stel je die niet op ipv Lidl...

Heb Evenepoel idd. En heb die Lidl er in staan voor teampunten Pedersen idd. Maar wellicht is Ayuso eruit voor Evenepoel een veiligere optie idd

Ben Van Heck
martijncr
Ik durf het niet meer aan met Gregoire. Heb liever dat ie morgen het laat zien en ik hem niet heb op...

Mee eens inderdaad, thanks voor het extra zetje! :)

Roest
Ben Van Heck
Verwachten jullie wat van Stuyven morgen? Heeft geen Merlier meer waar ie voor moet rijden en heeft...

Ik ga voor stuyven captain morgen,  gregoire zit op de strafbank. 

Roest
Ben Van Heck

Dubbel

Laatst gewijzigd
Ruubstacarnaval

Speelt iemand hier ook met de gedachte dat Pedersen morgen wel eens het groen kan verliezen? Zonder de tussensprint meegerekend acht ik die kans namelijk groot mocht het een massasprint zijn. Philip lijkt goed in sprintvorm nu en plek 1 tov plek 4 van Pedersen is dan al genoeg. 

Frankd85

Ben n beetje aan t stoeien met de opstelling morgen. Turgis/Waerenskjold/Aranburu/REV voor de laatste 2 plekken. Heb nu Waerenskjold en Aranburu erin staan, verstandig? 

Mikebrouns

Morgen inderdaad erg lastig om op te stellen. Ik had op voorhand eigenlijk Godon meegenomen om morgen te cappen, maar mede door zijn valpartij en het afstappen van Merlier neig ik nu ook naar Stuyven. Fijn om te lezen dat meerdere dit overwegen, dat bevestigd een beetje mijn gedachten. 

Van Gils staat ook nog in mijn team. Echter na de exit van Lipo vraag ik me af of hij nog wel een keer mag gaan. Had hem in etappe 13 op de bank dus wil eigenlijk morgen niet meer de boot missen... Het parcours moet hem denk ik wel liggen, maar die gaat vanaf nu echt alleen nog maar mogen babysitten niet?

Chef83

Daarom heb ik van gils ook op de bank .waerenskjold heb ik ook op de bank door zijn valpartij net als godon .

SanMark
AltijdMis
Ik ben oprecht van mening dat als je gaat kijken dat de score van seixas icm ayuso meer puntje oplev...

Ik heb zowel Vingegaard, Seixas en Ayuso.   Het is heel lastig vergelijken nu Vingegaard eruit is gevallen wat de juiste keuze was. Ik had zelfs de Big7 van het AK plus 2x UAE extra. Op het laatste moment, Lipo eruit gehaald voor Pidcock om mijn sprintteam iets te versterken.

SanMark
Bamibrick41
Er is 20% zonder Vingegard, hoe denk je in hemelsnaam die 6.5m op te vangen die ipv van in Vingegard...

Ik vind het ook prima dat Vingegaard uitgevallen is. Ik had 10 renners die ik kon opstellen en nu zijn het er nog 9. Ik denk dat er veel teams zijn die nu lastiger zitten dan ik. ( en dat bleek ook wel met een top 10 dagnotering in de tijdrit etappe.)

Gellemuun750jaarstad

De bookies hebben Pidcock niet hoog deze rit. Zou ie Fred Wright deze rit een kans geven 

berggie1987
Gellemuun750jaarstad
De bookies hebben Pidcock niet hoog deze rit. Zou ie Fred Wright deze rit een kans geven 

Geen idee, maar als ik hem.had zou ik hem wel.opstellen, als je hem vandaag niet opstelt had je hem niet mee moeten nemen.

Maarten Koning
martijncr
Zonder Merlier om nog voor te sparen, geef ik de aanvoerdersband aan monsieur Stuyven morgen. Lijkt...

Ik weet niet of Bernal helemaal kapot was of iets anders (ik heb er naar gezocht want hij zit in mijn team maar tot op heden niks gevonden) maar hij liet helemaal lopen in de vogezen rit, daar komt het gros van het verschil vandaan.

Maarten Koning
Gellemuun750jaarstad

Hij toont zich uitermate aanvallend en dit is een rit die meer naar de vlucht dan een sprint neigt, ik zou het heel raar vinden als hij het niet zou proberen.

TND

Helaas de laatste dagen flink gezakt. Er is gebleken dat mijn AK/berg team wat tegenvalt en Vingegaard is daarnaast ook nog uitgevallen. Ik stond een lange tijd in de top 1000 maar ben nu afgezakt naar ~2300. 

Vandaag is wel een lastige etappe, en misschien wel een kans om weer wat te klimmen. 

Team vandaag (voorlopig);

REV

Pogi

Del Toro

Yates

McNulty

Pedersen (c)

Philipsen

Gregoire

Matthews

4x UEA + REV voor 'zekere punten'. Pedersen cap, anders had ik hem net zo goed niet kunnen nemen. Matthews natuurlijk ook een prima kandidaat en laat goede vorm zien. Philipsen zie ik ook nog wel een berg over komen op dit moment en geeft ook wat extras als het toch een sprint wordt. Gregoire is een groot twijfelgeval. 

Twijfels:

Godon, Healy, Waerenskjold, Skjelmose, Turgis

Zouden jullie een van deze 5 nog opstellen i.p.v. een van de 9 opgestelde renners?

Ecco

Vandaag het Grote Groene Gevecht lijkt mij. Kopgroep met Pedersen kort houden met Alpecin, NSN en Astana, en vóór de tussensprint terughalen. Vervolgens Philipsen (c) de nieuwe groene man. Dit is het scenario waar ik op hoop en daar moet ik dan dus ook op inzetten:

JP (c), Girmay, Kooij, Kanter, Godon, Aranburu, Vacek voor een Pedersen scenario, Pogi en Toro voor de puntjes.

Grégoire en Waerenskjold op de bank.

Ik sta op 95% en hoop nog wat te stijgen. 

Wat doen jullie?

Gellemuun750jaarstad
Ecco
Vandaag het Grote Groene Gevecht lijkt mij. Kopgroep met Pedersen kort houden met Alpecin, NSN en As...

Ik had die gedachten ook. Dit is de laatste kans voor de groene strijd. Maar waarom vacek? Zie die niet moeten knechten voor Pedersen?

TilburgsTrots
Ben Van Heck

Gregoire rijdt de afgelopen 1,5 week heel matig, maar dit parcours is wel echt iets voor hem. Teveel fomo om hem niet mee te nemen, prachtige juichrenner voor de etappe.

Ben vooral zoekende in de cap. Alle potentiele caps hebben de reveu al gepasseerd, denk dat het nog vaak switchen wordt.

Ecco
TND
Helaas de laatste dagen flink gezakt. Er is gebleken dat mijn AK/berg team wat tegenvalt en Vingegaa...

Ik zou Turgis en Godon nog wel overwegen ja, zeker als je nog wat wil stijgen. Vaste punten hebben we allemaal wel. 

Turgis rijdt sterk. Godon is in volle sprint over zijn snor gestruikeld maar doet nog wel mee. Dat zal dan toch met het oog op vandaag (en eventueel zondag) zijn toch?

Laatst gewijzigd
Ecco
Gellemuun750jaarstad
Ik had die gedachten ook. Dit is de laatste kans voor de groene strijd. Maar waarom vacek? Zie die n...

Zie etappe vier. 50 punten voor een knecht is niet gek.

Vacek staat erin voor het geval dat het Lidl Trek masterplan wél lukt.

Ecco
TilburgsTrots
Gregoire rijdt de afgelopen 1,5 week heel matig, maar dit parcours is wel echt iets voor hem. Teveel...

Hè, nu twijfel ik toch weer over Grégoire...

1 2 ... 256 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.