Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 81 82 83 84 »
johnnyhooggeland
Klimgeit2
Hoe hoog schatten julie het risico in om merlier, philipsem en pedersen thuis ge laten om deze in te...

Als je ze alle 3 (eigenlijk 4 met Kooij) thuis laat, loop je het risico om alle punten mis te lopen. Als je er minimaal 1 van hebt is dat risico nihil. 

Ik kies er zelf 1 van de 3 en vul aan met echt goedkope sprinters. Het verschil tussen Girmay/Meeus en Kanter/rest van 1 miljoen en minder lijkt ook te verwaarlozen. Daarnaast is het makkelijk cappen met 1 van de 3. 


martijncr

Ik zie de Hot Topic nu ook, en dat is wel belangrijk om mee te wegen. De teampunten blijven voor alle renners van hetzelfde team overeind, behalve dus de etappe-teampunten. 

De groene trui (team)punten gaat naar de winnaar van de tussensprint welke ligt op het vlakke stuk. Specifiek daarvoor zie ik VLAB RB en DECA wel als kanshebbers. 

Berg kommetje zal denk ik gaan naar Pogi? 

martijncr

Carapaz is duidelijk: hij gaat voor de bollentrui en ritwinst. Zie interview op IDL!

albert n
martijncr
Ja zo ongeveer! Mijn conceptselectie van vandaag (veranderlijk als de pest, maar in de basis staan w...

Martijn, komt veel overeen met mijn concept, heb een wat duurdere uae renner en was blij met de 2 nieuwe sprinters en bij de 500 categorie heeft denk ik iedereen zijn voorkeuren. Maar inderdaad concept.

Toro Rojo
martijncr
Carapaz is duidelijk: hij gaat voor de bollentrui en ritwinst. Zie interview op IDL!

Dan lijkt EUR 1.5M me een heel dure gok want ook enkele 500k renners gaan voor de bollen gaan of anders de 750 kostende Ciccone. Met deze doelstelling heeft Carapaz zich wellicht uit mijn team gefietst. 

TourDeFranceUnchained
martijncr
Carapaz is duidelijk: hij gaat voor de bollentrui en ritwinst. Zie interview op IDL!

Nice, die staat vast in het team! 

Wat betreft de discussie over het top heavy AK team, klopt inderdaad dat het erg lastige afwegingen zijn. Ik heb Ayuso ook in het team gehad, nu zit ik met Carapaz en Uijtdebroeks in mijn team. Ik denk vooral dat de punten per miljoen hoger zullen liggen bij deze renners waarbij er ook minder risico is. Presteert Uijtdebroeks ondermaats en pakt hij slechts 50 punten, geen man overboord en jammer van de miljoen. Presteert Ayuso ondermaats en pakt hij 150 punten, vind ik het voor mijn gevoel al een grotere miskoop. 

martijncr

Zo machtig mooi hoe dit werkt: twee berichten onder elkaar met zelfde nieuwsbericht, twee verschillende conclusies. Die puzzelfase is toch de allermooiste tijd? :) 

Ik merk dat ik naar Toro neig. Carapaz is een puntengarantie en heb hem volgens mij niet eerder links laten liggen. Wat absoluut voor hem spreekt is zijn gehaaidheid, zijn koersinstinct en ervaring. Daar zullen heel wat 500k renners door afvallen. Maarja, hij kan ook pas richting het einde die bergtrui willen gaan pakken, berekend fietsen met de calculator op schoot, om te bepalen wanneer hij vooruit moet om zijn concurrenten in te halen. Dan moet alles wel goed gaan vallen, en dan hebben we het nog niet over ene Pogacar die in z'n kielszog Vingegaard zal vinden. Poeven die voorbij, dan zal het een povere uitslag worden voor Carapaz. High risk en ik vind het nog niet een high reward... 

Klimgeit2
johnnyhooggeland
Als je ze alle 3 (eigenlijk 4 met Kooij) thuis laat, loop je het risico om alle punten mis te lopen....

Is inderdaad zeker makkelijker cappen maar als je kijkt naar afgelopen week vond ik kooij en biniam niet onderdoen voor philipsen. Ik zie die 2 bij elkaar veel meer punten pakken dan philipsen in zn eentje en dat voor maar 500k meer. Zou jij dir 2 omruilen voor philipsen en dan de lie upgraden naar biniam?

Mijn twijfel is of philipsen en biniam of kooij, biniam en de lie? Hierbij moet je dus nagaan of kooij en de lie samen minder punten halen dan philipsen alleen? Dit lijkt mij onwaarschrijnlijk

jkshirts

Tot op heden heb ik een vrij heavy AK-team samengesteld, met eigenlijk alle dure kleppers erin. Normaal ben ik altijd wel liefhebber van de jonge garde, dus namen als Del Toro en Seixas kon ik moeilijk laten liggen. Zal ook wel een beetje FOMO zijn 😉

Als ik kijk naar mijn klassementsmannen kom ik nu uit op:
Pogačar, Vingegaard, Lipowitz, Seixas, Del Toro, Carapaz, Johannessen en Lenny Martinez.

Qua sprinters zit ik er vaak naast, maar dit voelt voor nu als een logische gok:
Merlier, Stuyven, Kooij, Ackermann en Waerenskjold, aangevuld met wat goedkoper spul zoals Mike Teunissen en Trentin.

Dan nog de categorie pareltjes / budget / gokjes:
Skjelmose (750k) en Vacek (500k), Van Eetvelt (500k) en Van Wilder (500k).
Maar eerlijk is eerlijk: dit is echt nog een grabbelton die waarschijnlijk nog acht keer over de kop gaat.

Verder nog McNulty als luxe knecht in de slipstream van Pogi.

Ayuso en Evenepoel dit jaar niet.
Vooral Evenepoel heeft me vorig jaar meer frustratie dan plezier opgeleverd, en dat gevoel heb ik bij Ayuso ook een beetje. Dus die heb ik dit keer bewust geskipt.

Ik denk overigens dat je prima kunt wegkomen met gewoon de vijf duurste mannen in je team proppen.

Twijfelgevallen die het net niet gehaald hebben:

  • Pedersen → parcours voelt niet echt op maat
  • Van der Poel → zelfde verhaal + wanneer stel je ’m op?
  • Philipsen → normaal fan, maar net wat duurder en ik heb meer vertrouwen in de Merlier–Stuyven trein

Vergane Glorie
martijncr
Kanter vind ik echt een steal! 

Dit was wel echt het eerste waar ik aan dacht...Had even een team met Fretin als backup want Kanter moest toch wel 1.5 zijn...dit maakt het sprintersgilde wel iets makkelijker. 

ProScoritoManager
martijncr
Ja zo ongeveer! Mijn conceptselectie van vandaag (veranderlijk als de pest, maar in de basis staan w...

Staar je je hier trouwens niet een beetje blind op de uae teampunten in een vacuüm? Als ik het een beetje doordenk ga je in een gunstig teampunten scenario 4 sprints de truipunten van Jonas banken. Lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling..

edit: en in de bergritten ga je skjelmose op de bank zetten? Dan hoeft ie ook niet mee natuurlijk ;)

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Lanceheeftzadelpijn
Dag Wout,Ik lees al jaren mee op dit forum en heb in die tijd misschien twee keer iets geplaatst. Da...

Ik denk dat zelfs anderen dan Wout hier iets van kunnen leren. Prachtig, rustig geschreven persoonlijk betoog. Complimenten. Ik ben nieuwsgierig geworden naar je gedachtes over de Tour. Zeker als je die ook met zulke treffende woorden kan opschrijven.

GLo

Even aanhakend op het bezoeken van Touretappes: Heel herkenbaar wat Klaas drr? schrijft: In de jaren '80 bij verscheidene bergetappes geweest, je kon toen inderdaad nog na de finish naar de volgende finish bergop rijden en je tentje neerzetten. Lukt je nu waarschijnlijk niet meer, al was het maar omdat iedereen in de auto blijft zitten en de motor aanlaat om warm te blijven, lig je daar tussen de uitlaatgassen. 
Tip: de proloog of een andere tijdrit

 

Wicked Wout
martijncr
Kanter vind ik echt een steal! 

Heb bij beiden inderdaad het gevoel dat ze zelf ook bedachten dat het budget wat krap is. 1 miljoen lijkt niet helemaal in verhouding

ugge2
Zolderman
Ik zit aan ongeveer dezelfde sprintselectie te denken! Alleen de Lie zie ik nog niet zo zitten maar...

En hou je het dan op één sprinter minder, of vervang je de Lie voor iemand anders?

mirkodek
ProScoritoManager
Staar je je hier trouwens niet een beetje blind op de uae teampunten in een vacuüm? Als ik het een b...

Ja dat is precies de reden dat ik waarschijnlijk het toch houd bij 3 UAE'ers. Beetje de wet van diminishing returns, wat iemand eerder ook al schreef. De 4e UAE'er zal in vergelijking minder opbrengen omdat ie waarschijnlijk een plekje bezet houdt van iemand die ook in de punten zou hebben gereden. 

En lastig interview van Carapaz. Sowieso fijn dat ie duidelijkheid geeft, alleen voor mij nog lastig om hieraan conclusies te verbinden. Hij zou eventueel voor geel willen gaan, maar daarvoor moet EF wel een aardige TTT neerzetten. Dat zie ik eigenlijk niet gebeuren, dus geel in etappe 2 lijkt me een utopie. In etappe 3 of 6 zou het vanuit de vlucht kunnen, mits ie daarvoor dan dus al op wat afstand staat. En daarna kun je hem dus opstellen in een handjevol bergritten. Maar daarvoor zie ik er weinig naar een vlucht gaan met Pogacar in het peloton. Daarom neig ik eerder naar 1 of 2 echt goedkope berg-aanvallers met nog 1 of 2 aanvallers voor de heuvelige ritten. 1,5M voor een aanvallende Carapaz kan een steal blijken te zijn maar op voorhand neig ik toch naar een nee.

Coureurs du Courage
martijncr
Carapaz is duidelijk: hij gaat voor de bollentrui en ritwinst. Zie interview op IDL!

Dan vind ik hem niet zo interessant meer. Voor 500k of 750k kun je ook rittenkapers selecteren die evt voor de bollen gaan. Hij 'verliest' hiermee zijn exit strategie. Ik blijf lekker bij THJ.

TourDeFranceUnchained

Ik klikte Carapaz ook nooit in mijn team. Toen dacht ik in de Tour van 2023 hem wel eens erin te klikken, viel die in rit 1 of 2. Zwarte lijst 2 jaar maar inmiddels wil ik hem vanwege zijn karakter en zekerheid toch nog een kansje geven. En dan zul je misschien denken "zekerheid" hoe dan.

In zijn laatste 6 grote rondes die hij heeft uitgereden: 3e, 4e, 17e, 14e, 2e en 3e. De keren dat hij 17e en 14e is geworden, pakte hij beide keren de bergtrui. Hier krijgt hij gewoon nog een kans, leuk dat Paret Peintre en Higuita ook de bollentrui willen, maar een type als Carapaz, Vine of Ciccone (meerder keren bergklassement gewonnen) blijven daar toch echt een stap boven. Daar zijn de dan ook naar geprijsd in de grote rondes. Ze leveren eigenlijk ook gewoon altijd, als ze op hun fiets blijven zitten.

Zolderman
ugge2
En hou je het dan op één sprinter minder, of vervang je de Lie voor iemand anders?

Ja ik wil toch zeker wel 5 sprinters hebben, zijn toch 5-6 etappes die sprint worden en ik daar toch wel belangrijk vind om daar wat op te kunnen stellen.

Ik vind 4 sprinters + Godon ook krap, dus mogelijk dat Godon nog door een sprinter wordt vervangen of 5 sprint + godon.

Het moeilijke aan deze editie is gewoon dat ik iedereen zijn puntenpotentie wel zie halen en ik het lastig in te schatten vind wat de optimale samenstelling is, los van een renners puntenpotentieel. Misschien toch wel weer een keer alles op een rijtje zetten in een Excelletje.. 

Laatst gewijzigd
BigMig

Ik las volgens mij meerdere keren dat Waerenskjold gewaardeerd werd 'omdat hij ook wel een heuveltje overkomt' of zoiets. Ik weet niet waar het idee vandaan komt, maar de beste man weegt meer dan 90 kilo. Lekker stoempen in een kasseikoers kan hij wel, maar bij etappes met hoogtemeters in een koers als de Tour de France zou ik niet teveel van hem verwachten.

Laatst gewijzigd
martijncr
ProScoritoManager
Staar je je hier trouwens niet een beetje blind op de uae teampunten in een vacuüm? Als ik het een b...

Ja goeie punten hier mister! Opteer jij voor één UAE-er minder?

1 2 ... 81 82 83 84 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.