Scorito vuelta 2026

1 2 ... 106 107 108 109
sprintgeit
KV
Proficiat. Maar dan toch jammer alweer dat dit je eerste bijdrage in dit forumtopic is, als je blijk...

Vermoed (en hoop) dat THJ heeft laten lopen toen hij merkte dat hij niet met die eerste 10 meekon. Nordhagen kan ik me voorstellen dat dat een tegenvaller is. Als ik 5 Visma's had kunnen nemen had hij er bij mij zeker ingestaan. Zit normaal toch niet enorm ver achter het niveau Widar, maar is natuurlijk nog jong en was in Burgos ook al wisselvallig.

Laatst gewijzigd
Beekman87
KV
Proficiat. Maar dan toch jammer alweer dat dit je eerste bijdrage in dit forumtopic is, als je blijk...

Ik lees al jaren trouw mee, maar plaats eigenlijk zelden zelf een reactie. Wellicht dat daar verandering in moet komen

Jackie

7 van mn AK mannen bij de eerste 9 vandaag. Alleen Roglic en Widar niet.

Twijfelde vorige week bij het maken van mn team tussen Skjelmose en Roglic. Had toch meer naar mn onderbuik moeten luisteren want Roglic lijkt toch sterker.  Maar mag niet klagen.

Voor de mensen met Widar in hun team, applaus, applaus. Heb die jongen niet eens overwogen om te nemen.

Gestegen naar 72,5 procent. 

Kom er zo langzamerhand wel achter naar het belang van teampunten. Vine meer punten dan dan de nummer 2 van de etappe Widar.

Eerste x Scorito, fijn leermomentje.

Tot slot: gisteren werd me gewezen over de bookies. Dat ik er verkeerd naar keek.

Ik kijk er al 35 jaar naar en het heeft me gemiddeld genomen geen windeieren opgeleverd.

De bookies hadden voor de etappe van vandaag er van hun eerste 20 er 15 goed. Alleen Almeida , Fortunato, VPP, Buitrago en THJ hadden ze fout.

Hebben ze het daarom morgen weer goed? Absoluut niet, maar ik laat me er graag mede door leiden.

Laatst gewijzigd
Wielerphilippe

Ben wel benieuwd hoe iedereen hier gaat. Zie dat we in de subleague maar 5 mensen op goud hebben staan. Waar in de tour ik altijd op goud heb gestaan altijd wel 50 tot 100 man boven mij had. Wellicht wordt dit wel de gouden beker voor alle spelers die voor het eerst meededen in de tour en tot de conclusie zijn gekomen dat je altijd 4x Uae nodig hebt. Denk dat etappe 6 een sleutel etappe wordt. Mocht pogi die willen winnen is het denk ik wel klaar met alleen Pogi en de Cowboy en veel inzetten op sprint+ tactiek. Mocht daar wie weet nog een vluchter het rood mogen hebben en Fortunato snel de bollen overpakt kan het wellicht nog keren. Ik sta op 50% maar staat nog heel dicht bij elkaar dus ik geef het nog niet op. Kijk scoritotechnisch stiekem toch wel uit naar de volgende grote ronde waar Pogi niet meedoen.

Coureurs du Courage
Beekman87
Het begin kon slechter, met 1.018 punten op een verdienstelijke 1e plek

Goed bezig. Mooie keuze qua knechten UAE + Widar. Volhouden zo.

Jackie

Wat goed Coureurs de Courage. Mag ook altijd graag naar je mening luisteren.

edit; Mag nog steeds graag naar je luisteren maar zelf sta je niet 1e. Las het verkeerd😂

Laatst gewijzigd
mirkodek
Coureurs du Courage
Hoe kan dat dan? Ik heb 6 man uit de top 10 (helaas Widar op de bank, maar ben al blij dat ie in ord...

Jij zal Kuss hebben waar ik Skjelmose heb. Scheelt 14 punten, heb verder ook niemand uit de 10-20 dus dat zal ook wel aantikken. 303 punten vandaag.

Coureurs du Courage
Beekman87
Ik lees al jaren trouw mee, maar plaats eigenlijk zelden zelf een reactie. Wellicht dat daar verande...

Nou, misschien tijd om daar verandering in te brengen? Bij deze ben je van harte uitgenodigd om bij te dragen. Ik denk dat de algemene consensus hier was (en bijvoorbeeld ook in menig podcast) dat de UAE mannen te duur en onzeker waren. En jij hebt er gewoon 4! Dan verschilde je kennelijk enorm van mening met wat je hebt meegelezen, maar was t fijn geweest als je ons had kunnen overtuigen er toch een paar in te klikken. Maar ben als nog benieuwd naar je beweegredenen om 'tegen de stroom in' te spelen?!

Mad Max

Toch wel jammer dat keer op keer Pogacar met 3 ploegegnoten de beste keus lijkt. In de tour nog een gouden beker met slechts 1 ploeggenoot. Gaat hem dit keer niet worden ben ik bang.

Beekman87
Coureurs du Courage
Nou, misschien tijd om daar verandering in te brengen? Bij deze ben je van harte uitgenodigd om bij...

Grootste reden was omdat je er blind vanuit kon gaan dat Pogacar goed ging zijn, en daarbij hoogstwaarschijnlijk ook de bergtrui zou pakken. Ik las een interview met Groves waarin Groves aangaf dat hij Pogi ook als favoriet zag voor de puntentrui, dus dat zou ook nog bonus zijn. 

Bij een Skjelmose, Mas, Riccitello, Johannessen moest je nog maar zien of ze het goed gingen doen, terwijl je die zekerheid wel hebt bij Pogacar, en daarbij komen dus de teampunten voor de UAEs.

sprintgeit
Wielerphilippe
Ben wel benieuwd hoe iedereen hier gaat. Zie dat we in de subleague maar 5 mensen op goud hebben sta...

Sta op 95.4% (met Uijtdebroeks en zonder extra UAE :D), maar bij desproat op 91% en bij radio scorito zelfs op 93%. Normaal liggen die verhoudingen inderdaad echt heel anders en het zou goed kunnen dat jouw hypothese over Tourgangers die er nu blind 4 UAE-ers in hebben geklikt wel eens kan kloppen (nja blind.. misschien hadden ze er wel gewoon beter over nagedacht dan wij :D)

Roest

Ik zou graag toegelaten worden op de wielerflits subpoule bij scorito. Heb geloof ik vlak na de tijdrit een verzoek gedaan.

Vandaag 363 punten de weg omhoog is ingezet. Hoop wel dat pogi snel in de spaarstand gaat want ik heb geen ploeggenoten van hem meegenomen. 

Laatst gewijzigd
Rob94

Gelukje met Widar vandaag, dat plekje had ook zomaar naar Tejada kunnen gaan omdat ik het nog even met hem wilde aankijken of hij sterk genoeg zou zijn. 

Nijmos

Iedereen klaagt dat 4x uae nodig was. Maar die uae's kosten je wel gewoon een mas of carapaz per stuk he.

Beekman87

Ben overigens erg benieuwd naar de odds voor morgen. Ik verwacht Brennan als favoriet, maar bij Visma weet je nooit zeker of ze voor Brennan of voor Wout gaan. In etappe 2 ging ik daar ook de mist in, omdat ik daar Wout capte. Vooralsnog blijf ik voor morgen bij Brennan, tenzij Visma expliciet aangeeft dat ze voor Wout gaan.

sprintgeit
Nijmos
Iedereen klaagt dat 4x uae nodig was. Maar die uae's kosten je wel gewoon een mas of carapaz per stu...

Ja vraag me ook af of 4 ideaal is, denk eerder 2 a 3. Was in de Tour ook. Waar je misgaat is dat je Mas of Carapaz moet offeren.

Je kan natuurlijk ook Wout of Mads gebruiken om budget vrij te spelen. Daarmee heb je al vrij snel een Oliviera of Torres gefinancierd.

Coureurs du Courage
Nijmos
Iedereen klaagt dat 4x uae nodig was. Maar die uae's kosten je wel gewoon een mas of carapaz per stu...

Dat is voor de etappe van vandaag een makkelijke vergelijking, waarbij Mas en Carapaz redelijk on parr blijven met de teampuntenharkers. Maar de komende dagen zullen zij niet elke dag 20 punten harken. Natuurlijk heb ik er vertrouwen in dat Pedersen, Van Aert & Brennan morgen wel meer dan 20 punten scoren. Zelfs Laporte zie ik wel scoren. Maar met Cort, Groves en FFB als verdere sprinters, zie ik het met lede ogen aan dat de mensen met een UAE-trein langzaam weg gaan rijden. Laat staan in de lastig te voorspellen aanvals en overgangsritten.

Dus ja, je hebt gelijk, het is pas t begin van de Vuelta. Maar ik denk dat het valide is om te stellen dat de UAE-trein, wederom, de juiste was naar een "makkelijke" gouden beker.

klaas drr

In de tour ook geen extra perse UAE nodig,  en voorlopig wel handig ja ze zijn ook wat duur gelukkig, dus zonder zal uiteindelijk ook wel kunnen.  Iedereen lult elkaar na  dus ja je krijgt dezelfde teampjes. Hier ondanks 50 bankpunten 10% gestegen richting de 80%.  Uiteraard wel Vine en geen 4e jumboot.  Ook paar misperen maar dat mag in de Vuelta.  

Ecco
Beekman87
Het begin kon slechter, met 1.018 punten op een verdienstelijke 1e plek

Zucht...

Bedankt voor het delen man, echt briljant. Wauw, wat een klasbak ben jij. 

Oh, en welkom op het forum.

Natnael Tankstation

Vandaag licht gestegen naar 86.5% dankzij Widar (was een muntje opgooien met Tejada vooraf, goed om te weten dat ik ze allebei kan opstellen in de AK-ritten), maar met Riccitello (verkozen boven Mas "omdat hij er in de bergen max een plek of twee achter eindigt maar met jongerenbonus", niet dus), Nordhagen en THJ in de ploeg kan ik onmogelijk tevreden zijn. In ieder geval genoeg klimmende aanvallers nu!

Wielerphilippe
Nijmos

Klopt we hebben natuurlijk pas 3 etappes gehad, mochten Mas en Carapaz consistent top 10 blijven rijden leveren die ook veel punten op, enige probleem is als Pogi in 3 truien blijft rijden en etappes wint. Dan pakt Uae consistent 30 punten. Als Vine en Torres dan zelf resultaten blijven rijden worden ze wel echt hun geld waard en doordat ze nog best veel gekozen zijn zonder moeilijk op te vangen zijn, vooral als je voor de bekers mee wil spelen. Maar er zijn nog 17 etappes te gaan! Dus mocht Pogi toch iets rustiger aan gaan doen dan kunnen Mas en Carapaz achteraf toch de juiste keuze blijken.

El Stoemperi
Jackie
7 van mn AK mannen bij de eerste 9 vandaag. Alleen Roglic en Widar niet. Twijfelde vorige week bij h...

Bij welke bookies kijk jij?

Ventieldraaier

Eerste keer dat ik op dit forum schrijf en ook mijn eerste Scorito. Dankzij alle tips hier sta ik inmiddels toch op 99,3%. Noem het beginnersgeluk.

Zelf heb ik ook niet gekozen voor knechten van Pogi, dus ik verwacht dat dit vanwege de teampunten waarschijnlijk maar van korte duur zal zijn.

Vandaag in ieder geval een gelukje met Widar, die goed uitpakt. Al zijn Tuckwell en TJ dan weer wat minder. 😉

Ik zit morgen met Brennan als captain, maar daar heb ik eerlijk gezegd nog wel mijn twijfels over. Wat denken jullie?

teupie
Ecco
Zucht... Bedankt voor het delen man, echt briljant. Wauw, wat een klasbak ben jij.  Oh, en welkom op...

Keurig cynisch zeg. Goed gedaan.

Voor morgen laat ik meeus op t bankie. Verder 3 visma met brennan als C. Ipv meeus toch maar een aanvaller mee in de vorm van thj. Je weet het nooit.

Laatst gewijzigd
Roest

Onley voor de zekere punten of gaat kung wat proberen. Voor nu denk ik maar kung te spelen, is toch ook een gokje op de meerwaarde waarom ik hem en niet tarling meegenomen heb.

1 2 ... 106 107 108 109

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.