Scorito vuelta 2026

1 2 ... 106 107 108 109
GLo
Beekman87
Het begin kon slechter, met 1.018 punten op een verdienstelijke 1e plek

Hardstikke goed bezig, trek je niets aan van forummers (klinkt eigenlijk best raar) die vinden dat je vaker had moeten posten

TomPerez
Coureurs du Courage
Dat is voor de etappe van vandaag een makkelijke vergelijking, waarbij Mas en Carapaz redelijk on pa...

Laat ik als meelezer dan toch ook mijn duit in het zakje doen: tijdens het puzzelen neigde ik steeds meer en meer naar 4x UAE, zodanig dat ik voor het krankzinnige plan gegaan ben om Almeida en Vine mee te nemen. Nu lijkt Almeida niet goed uit te pakken (de gok was een Del Toro in de Tour scenario) maar de rest gaat prima. Beweegreden nummer 1 was dat opstellen in de Vuelta gewoon kneitermoeilijk is en ook waar ik altijd de mist in ga. Dus ik wilde me de moeite besparen door de mogelijkheid te hebben in de onvoorspelbare etappes voor zekere punten te gaan. En ergens ook wel de hoop dat Pogi voor 3 truien zou willen gaan, wat zowaar nog mogelijk is.

De gok was in mijn geval trouwens ook te rechtvaardigen aangezien promotie naar Diamond League wel vaststaat en de Vuelta vorig jaar mijn slechtste spel was. Beetje alles of niets dus.

Maarten Koning

Pedersen toch weer cap morgen. Ondanks dat hij niet voor de puntentrui gaat, verwacht ik hem gemiddeld genomen meer punten scoren dan zowel van aert als brennan.

Kuss en roglic die zo goed zijn, zijn voor mij toch de grootste verrassingen. Alsnog grotendeels wel de verwachte namen die we zien denk ik.

Ik mag (nog) niet klagen maar dit zijn, gezien de rest van het parcours, toch de dagen dat je juist uit wilt lopen in plaats van wat terug vallen. Dat baart me een beetje zorgen.

Wat betreft de UAE knechten, is pogacar die de tijdrit wint niet de enige echte verrassing van hem tot nu toe? En zelfs dat was een mogelijkheid. Als we nu met zijn allen na 4 etappes zeggen dat dit toch de sleutel was, dan hadden we dit vooraf ook wel kunnen doen. Zo verrassend loopt het allemaal niet. Torres die 14e wordt is natuurlijk lekker meegenomen maar dit patroon was toch wel enigszins in de lijn der verwachtingen? Dan al concluderen vind ik voorbarig.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Goede argumenten Beekman om de zekerheid te kiezen van Pogacar (en daarmee dus ook van de ploeggenoten). Leuk dat je er bij bent; kunnen hier nog wel wat mensen gebruiken met een goeie kijk op wielrennen.

Inzake morgen: Ik cap blind Brennan, ondanks dat ik WvA en Mads in mijn team heb. Sterker nog, neem zelfs de rest van de Visma trein (alle 3) mee in de dagopstelling. Vond hem bijna net zo overtuigend sprinten als dat Pogacar klimt.

Jackie
El Stoemperi
Bij welke bookies kijk jij?

Ik had net antwoord gegeven op je vraag maar denk dat het niet mag. Reclame ofzo denk ik want zie mn antwoord op je vraag er niet tussen staan

Maarten Koning

Nordhagen, onley en laurance voor de 9e plek.

Neig naar laurance maar toch niet heel blij mee.

Jackie

Ik heb voor morgen 

Brennan

WvA

Coquard

Meeus

Turner

Hayter

FFB

Pogi

I Romeo

Nu heb ik ook Nordhagen en Kuss op de bank zitten

Is het Scorito-technisch dan beter om die erin te zetten als ik denk dat Brennan gaat winnen ten kosten van bv Romeo en Hayter?

De wereld van de bankpunten is voor mij een hele nieuwe wereld.

Romain737

Ik twijfel of ik Steffen De Schuyteneer morgen voor de etappe zal opstellen. Het wordt óf hij, óf Finn Fisher Black.

Coureurs du Courage
Jackie
Ik heb voor morgen  Brennan WvA Coquard Meeus Turner Hayter FFB Pogi I Romeo Nu heb ik ook Nordhagen...

Het gaat om truipunten. Bankpunten zijn punten voor degene die je niet hebt opgesteld, eigenlijk dus geen punten maar een soort sadistische samenvatting van 'kijk: dit had je kunnen scoren, oelewapper'.

Kuss scoort zo bijvoorbeeld al 4 punten voor plek 4 in t AK + 2 punten voor plek 4 in het BK. In totaal al 6 zekere punten, want die plekken zullen morgen nauwelijks verschuiven. Hooguit wat verschuivingen in t PK. Met een etappezege van Brenner erbij (10 punten voor Visma ploeggenoot), heb je dan dus 16 punten voor Kuss. Ik zou Kuss dus zeker opstellen morgen ipv Romeo. Halter kan zelf nog wel sprinten en Nordhagen komt alleen in aanmerking voor de 10 punten van evt. winst Brennan. Die keuze zou ik een stuk lastiger vinden en is aan je eigen gevoel.

Zolderman
Maarten Koning
Nordhagen, onley en laurance voor de 9e plek. Neig naar laurance maar toch niet heel blij mee.

Ik verwacht best veel van Laurance morgen eigenlijk, waarom jij niet?

Remco947

Morgen 2 plekken voor Macias, Gonzalez en Vine.

Ik pak liever de 2 sprinters, maar doe er verstandig aan toch Vine mee te nemen.

Iemand een doorslaggevende mening over welke van de sprinters te kiezen?

Maarten Koning
Jackie
Ik heb voor morgen  Brennan WvA Coquard Meeus Turner Hayter FFB Pogi I Romeo Nu heb ik ook Nordhagen...

Kuss heeft zelf ook 6 punten en die zit in het team van de favoriet, lijkt me dat je die boven hayter of romeo zou kiezen. 

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Remco947
Morgen 2 plekken voor Macias, Gonzalez en Vine. Ik pak liever de 2 sprinters, maar doe er verstandig...

Altijd vine doen hier

Jackie
Coureurs du Courage
Het gaat om truipunten. Bankpunten zijn punten voor degene die je niet hebt opgesteld, eigenlijk dus...

Ik zei het ook verkeerd. Bedoelde teampunten geen bankpunten.

Thanx voor de uitleg

Coureurs du Courage
Romain737
Ik twijfel of ik Steffen De Schuyteneer morgen voor de etappe zal opstellen. Het wordt óf hij, óf Fi...

Hoe denk je dat het koersverloop gaat zijn?

Ik denk zelf dat het weer een saaie dag wordt, waarbij binnen 2 seconden de vlucht van de dag gevormd is. Vervolgens controle door UAE & Visma / Movistar / Lidl-trek. Bij de heuvelzone zie ik die laatste 3 ploegen, vooral Visma, gas geven om zo de snellere mannen (Meeus vooral) te lozen. Het is daarna te kort voor die sprinters om terug te komen. Dus ik verwacht sprint+, maar ken De Schuyteneer niet goed genoeg om te zeggen of hij er bij gaat zitten. Je hebt hem zelf mee, dus dit is aan jou om te analyseren. FFB zie ik dus wel meesprinten in mijn scenario. Maar als je etappe 2 zijn sprint skills ziet moet je er niet meer dan plek 10 van verwachten. Kortom: verwacht je dat De Schuyteneer erbij zit? Hem spelen ipv FFB.

Coureurs du Courage
Remco947
Morgen 2 plekken voor Macias, Gonzalez en Vine. Ik pak liever de 2 sprinters, maar doe er verstandig...

Jouw vraag moet zijn: wie van deze 2 sprinters voor de laatste plek? Vine is 20 punten waard morgen, hoeft zelfs niet op zijn fiets ervoor te blijven zitten. Slechts een startnummer afhalen is voldoende.

Inhoudelijk kan ik je niet helpen; heb me te weinig verdiept in de ballenbak D-sprinters uit Spanje.

Maarten Koning
Zolderman
Ik verwacht best veel van Laurance morgen eigenlijk, waarom jij niet?

Ik vermoed dat, als INEOS de kaart turner willen spelen, dat dat morgen zou zijn. Het is niet vanzelfsprekend maar ik verwacht toch wel een sprint met een redelijk grote groep, paar sprinters die het wellicht niet overleven. Ook dan kan Laurance alsnog wel eens meesprinten zoals in etappe 2, maar ik verwacht dat het niet moeilijk genoeg is en dan wordt hij door nog best een groep renners voorbijgesprint. 

Een plek 14 zou echter helemaal prima zijn.

Laatst gewijzigd
Remco947
Coureurs du Courage
Jouw vraag moet zijn: wie van deze 2 sprinters voor de laatste plek? Vine is 20 punten waard morgen,...

Eens, is de meest verstandige keuze dus ik deel jullie kijk.

Krijg alleen weer de kriebels bij de eventuele bankpunten van 1 van de G-sprinters.

Afgelopen dagen met 2x Bisiaux en 1x Widar al op de kloten gehad, daardoor net buiten de top-100.

Afgaande op etappe 2 dan maar Gonzalez in de basis, die zat er toen kort bij.

KV
Coureurs du Courage
Goede argumenten Beekman om de zekerheid te kiezen van Pogacar (en daarmee dus ook van de ploeggenot...

Alles valt nu wel extreem richting de Uae mannen. 0,09 seconden maakt al een groot verschil. Vandaag zorgt Decathlon ervoor dat Pogi al op de 2de berg vertrekt. Anders pakt Fortunato vermoedelijk 20 punten en Pogi 13 vandaag.
Denk dat rood en groen logisch en verwacht zijn na rit 4. 
Maar het zou snel kunnen keren. Morgen Brennan die wint en zich begint te bemoeien met de tussensprints. 
Veel zal ook afhangen van de scenario's in rit 6 en 7. Als het 2x vlucht wordt en Fortunato sprokkelt verder. 
Als Debruyne en/of Tejada in de vlucht zitten in 6 en Pogi wil rood toch even weggeven, kan dit ook zomaar. 

Beekman87
Remco947

100% voor Vine gaan. Het is al niet zeker dat Macias en Gonzalez aan sprinten toe zullen komen, en mocht dat wel het geval zijn moeten ze P10 of beter voor je sprinten om meer punten te pakken dan Vine, dat lijkt me niet waarschijnlijk. Als je moet kiezen tussen Gonzalez en Macias zou ik voor Gonzalez gaan, die eindigde in etappe 2 ook kort.

NOAD1912

Indachtig het rittenprofiel (met die 3e cat pukkel met stijle stukken erin vooral) vraag ik me af hoe groot jullie de kans achten dat renners als Brustenga en Meeus er nog bij zouden kunnen zitten? Lijkt me voor de sprint+ klepper teams een ideaal moment om juist dit soort gasten te lozen, maar ergens heb ik met vooral Meeus vooral ook een FOMO. Als hij er nog wel bij zit dan is het een vrijwel zeker 3 tot 10 uitslag.

Johannes96

Helaas op het laatste moment Kuss en Mas gewisseld voor Nordhagen en Riccitello vanwege de mogelijke jongerentrui punten. Dat gaat me nogal wat punten kosten ben ik bang en ook de kans op een 10e gouden bekertje helaas.

Laatst gewijzigd
KV
NOAD1912
Indachtig het rittenprofiel (met die 3e cat pukkel met stijle stukken erin vooral) vraag ik me af ho...

Anders allemaal eens de scorito preview bekijken. Daar gaat het oa hierover. 

CyclingDonkey
Roest
Ik zou graag toegelaten worden op de wielerflits subpoule bij scorito. Heb geloof ik vlak na de tijd...

Met die laatste zin mag je er vast bij 😉

Maarten Koning
NOAD1912
Indachtig het rittenprofiel (met die 3e cat pukkel met stijle stukken erin vooral) vraag ik me af ho...

Ik neem hem wel mee. Etappe 2 was echt een stuk zwaarder en meer een longshot. Hij heeft wat dat betreft ook nog niks fouts gedaan.

En vooraf neem je hem mee, ook voor etappes als morgen. Want anders past de puzzel wel heel moeilijk vooraf.

Genoeg reden om af te vragen of het vooraf wel een goede keuze was, althans dat spookt wel een beetje hier. Maar (nog) geen reden om hem morgen niet op te stellen.

1 2 ... 106 107 108 109

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.