Scorito vuelta 2026

1 2 ... 111 112 113 114 »
valowitz

Op Domestique cycling lees ik net dat Pedersen zich vandaag opgeofferd heeft voor Skjelmose en dat de tank min of meer leeg was bij de laatste klim. 

Rider
valowitz
Op Domestique cycling lees ik net dat Pedersen zich vandaag opgeofferd heeft voor Skjelmose en dat d...

Nou dat beloofd wat als Skjelmose voor dit soort beklimmingen al hulp nodig heeft.

valowitz
Rider
Nou dat beloofd wat als Skjelmose voor dit soort beklimmingen al hulp nodig heeft.

Het was niet zo zeer dat Pedersen nodig was om Skjelmose te helpen op die laatste klim vandaag, het was meer om Skjelmose uit de wind te houden de hele dag voor mogelijke waaiers. Dat kostte hem zoveel kracht dat hij niet veel meer over had op het eind. 

KV
IlFalco
Klopt. Toch is hij gisteren wel als kopman gepresenteerd, samen met Skjelmose. Dat is op zijn minst...

Redelijk hallucinant vind ik het dat hij alles in de strijd gooit voor een evt podiumplek van Skjel. Ten eerste moet je daarvoor niet zo gek doen als ie vandaag deed, ook al wil je soms helpen. Ten tweede gaat Skjel het moeilijk hebben om top 10, laat staan top 5 te halen. Denk dat iedereen dit toch al wel gezien heeft, maar Mads blijkbaar niet. 

Jackie

Over de etappe van morgen:

Ben verbaasd over de quoteringen van de bookies. Dacht morgen een mooie strijd tussen Pogi en WvA.

Die laatste berg 1e categorie toch te zwaar voor hem?

Lijkt me een dag voor de aanvallers of zal rupsje nooitgenoeg ook deze weer willen winnen?

Coureurs du Courage
KV
Redelijk hallucinant vind ik het dat hij alles in de strijd gooit voor een evt podiumplek van Skjel....

Dit soort berichten, net als dat bericht over uit de winterstop komen, zegt toch eigenlijk genoeg: ze zijn beiden niet goed genoeg. Lidl-trek maakt het hele seizoen al een zwakke indruk op mij, maar de last-minute bergtrui in de Giro, de puntentrui van Pedersen (waar ie zich helemaal voor uit elkaar heeft getrokken), top-10 Ayuso/Skjel, verbloemde dat nog enigszins. Het demasqué voltrekt zich hier in de Vuelta. Voor één van de teams met een topbudget, gaat dit straks toch een vrij mager seizoen worden.

Overigens zie ik Pedersen zo harkend op een zwaar verzet deze Vuelta zeker niet uitrijden. Die zal nog een kansje wagen ergens in de vlucht hooguit en zich heel snel gaan richten op herstel. En als Skjelmose morgen zijn klimbenen niet vind, zal hij in hetzelfde vliegtuig terug naar Denemarken zitten.

Hay01
Jackie
Scorito zou naar mijn mening zoveel leuker zijn zonder of met minder teampunten. Almeida trapte gist...

Moet je nog de juiste keuzes hebben gemaakt. Almeida voor 6,5 M ga hoogstens voor de helft compenseren met teampunten. En zoals hiervoor aangegeven kost b.v. Mas evenveel als een UAE knecht. Overigens wel merkwaardig dat Visma geen interesse lijkt te hebben in de puntentrui. Ook voor de bergtrui lijkt weinig animo. Mede daardoor blijft Pocagar (voorlopig?) nog leider in 3 klassementen. Maar dat weet ja van te voren ook niet allemaal. Dit jaar was er bij veel kenners (zoals b.v. Kees Cornelissen) de overtuiging dat het moeilijk zou worden dat de UAE renners (uiteraard uitgezonderd Pogacar) hun geld waard zouden zijn. Maar ik denk dat Vine en Torres (mede) door hun eigen punten in elk geval een goede keuze zijn. 

Coureurs du Courage
Jackie
Over de etappe van morgen: Ben verbaasd over de quoteringen van de bookies. Dacht morgen een mooie s...

Kleine kans voor de aanvallers. Waarom? Dit lijkt echt iets wat Pogacar graag bijschrijft op zijn palmares: gravelritje in de Vuelta.

Wout van Aert weegt 78kg. Pogacar 66kg. Die 12 kilo verschil is bergop alsof je met een loodzware boekentas extra fietst. Dat is op een explosieve klim zoals de Poggio, die niet zo steil is, of de Cauberg, die niet zo lang is, geen probleem. Je fietst dit dan op "op de macht". Op een strook van 3km á 10%, ook nog eens onverhard, is dit fysiologisch gewoon onmogelijk om bij te benen. Al helemaal als je tegen de allerbeste klimmer aller tijden fietst.

Hay01
TourDeFranceUnchained
Hmm deels mee eens en oneens. Het mag inderdaad wat minder soms maar het valt en staat net bij de do...

Dat Visma de extra punten niet pakt vind ik ook merkwaardig, ze liggen voor het oprapen. Dat Decathlon vol doortrekt in een bergetappe kan ik me wel voorstellen. Je moet voor hen de koers zien alsof Pogacar er niet bij is en ze willen de koers gewoon enorm zwaar maken (en hebben er ook de ploeg voor), dan lijkt me de kans het grootst dat Gall op twee kan eindigen. Hij zal in elk geval een behoorlijke marge moeten hebben i.v.m. de tijdrit.

klaas drr

Wat een hoop achteraf gehuil weer, Janken om 3/4 UAE om vervolgens zelf 3/4 jumbo's te nemen vanwege teampunten.  Aangezien er genoeg teams met 1 of 2 UAE op 99% plus staan ligt het toch echt aan je overige keuzes.  Waarschijnlijk ook v Aert gecapt in 1 en 3 en vandaag Pedersen, maar dat is natuurlijk ook de schuld van Wout en Mads. 

Oerdewai

Morgen wederom Pogacar denk ik. Niet zozeer omdat hij zijn team de vluchtgroep kort houdt, maar omdat ik denk dat andere teams dat zullen doen. Zoals vaker beschreven wil Gall op dat podium, dus ik verwacht morgen Decathlon die de koers hard gaat maken en Pogi die er met de knikkers vandoor gaat. 

Ik zie bij IDL Romeo vrij hoog staan, maar die was de laatste bergetappe niet erg sterk. Bisiaux verwacht ik morgen niks van ivm het hierboven geschreven tempo maken. Dan heb ik Omrzel nog in de aanbieding. Krijgt de ruimte van het team, dus had hem op plek 9. 

Iemand die Romeo morgen een aardige kans op punten toedicht?

Laatst gewijzigd
Subjective
Jackie
Over de etappe van morgen: Ben verbaasd over de quoteringen van de bookies. Dacht morgen een mooie s...

Ik zou WvA hier geen seconde overwegen, misschien dat een hele sterke puncheur kan verrassen vanuit het peleton (FFB, Tullet) maar ik zou sowieso mijn AK kleppers spelen. Als Pogacar eraan begint is er geen houden meer aan ;) en dan komen de Mas/Cararapaz/Roglic/Galls van deze wereld gewoon in een tweede groepje over de meet bollen. 

Met het profiel wel een mogelijkheid dat een sterke vlucht ontstaat. Je vraagt je toch af wanneer ploegen leren dat jezelf naar de slachtbank laten lijden keer op keer hetzelfde resultaat geeft. Ik heb niet de hoop dat het morgen gebeurt, en UAE is nog sterk en fris genoeg om te controleren, maar als er pardoes 40 man wegrijd en ze pakken die eerste minuut kan UAE ook gewoon zomaar eens laten lopen. Kan een gokje waard zijn ;) 

Voorlopig ga ik het doen met Pogi (c), Skjelmose, Carapaz, THJ, Kuss, Widar, Onley, Nordhagen en als wild-card Fortunato bij gebrek aan beter.

Jackie
Coureurs du Courage
Kleine kans voor de aanvallers. Waarom? Dit lijkt echt iets wat Pogacar graag bijschrijft op zijn pa...

Bedankt voor de verheldering.

Ik zie het inderdaad. Laatste berg zelfs een stuk van 19%

As we speak WvA zijn odds ook flink gezakt.

Pogi-Mas-Onley-Carapaz-Gall-Kuss-Buitrago-Fortunato en VPP krijgt zijn laatste kans

Skjelmose-Beloki-WvA-Romeo-Nordhagen en FBB op de bank

Edit: de bookies lijken nu even een tombola haha. Alles weer veranderd.

Ze weten het ook niet. Net als ik 😂

Laatst gewijzigd
madeinstars

Morgen wel weer typisch zo'n rit doe Pogacar wil winnen, maar hij heeft niet de ploeg om de vlucht te controleren, denk ik. Dus het gaat er weer vanaf hangen of Decathlon weer vol op kop gaat rijden. Met het gravel en de lastige afdaling vind ik het alleen niet zo'n Gall rit, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.

Flandrien 0.0

Ik vraag het voor een vriend:

Ideetje om puntentelling van Scorito wat te wijzigen zodat er niet blind 4x UAE en 4x Visma wordt gekozen?

Hoe zou de stand er hebben uitgezien als etappewinnaar: 100 punten krijgt, 2e 90, 3e 80, 4e 70, 5e 60 en nadien 55,50,45,40..

Ik vind het een veel knappere prestatie om Romele of Albanese in mijn ploeg op te nemen dan een Oliveira of Torres? 

klaas drr
Flandrien 0.0
Ik vraag het voor een vriend: Ideetje om puntentelling van Scorito wat te wijzigen zodat er niet bli...

Het is jouw keuze, en het verschil zit hem in de prijs. Bovendien win je juist je gouden beker door de romele of widar te kiezen Ipv Mas of Oliviera.

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Flandrien 0.0
Ik vraag het voor een vriend: Ideetje om puntentelling van Scorito wat te wijzigen zodat er niet bli...

Helemaal eens! Ik vind teampunten belachelijk belangrijk bij Scorito het is idd veel leuker om naar die pareltjes te speuren dan blind die 4 keer UAE erin te klikken!

teupie

Allemaal de schuld van pogi.

mhvaal

is er inmiddels bekend waarom Aular is gedeclasseerd?

1 2 ... 111 112 113 114 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.