Scorito vuelta 2026

1 2 ... 110 111 112 113 »
Edd1e

Vooral leuk als je Laurance eruit gooit voor Turner, omdat je leest dat Turner de sprintkopman zou zijn..

KV
Edd1e
Vooral leuk als je Laurance eruit gooit voor Turner, omdat je leest dat Turner de sprintkopman zou z...

Was voor mij ook de belangrijkste reden om FFB te verkiezen boven Laurance. Meeus zou een rit als vandaag niet overleven en Turner natuurlijk wel. 
Echt je reinste onzin deze Vuelta. 

En dan gaan we hem met zijn allen banken in rit 8, en dan weten we allemaal wat er gaat gebeuren. 

Laatst gewijzigd
Johan Hofman

Na de tour was ik er vrij zeker van dat ik in de vuelta dan echt een keer 4 uae mee ging nemen, aangezien pogacar toch onaantastbaar is. Toen de prijzen bekend gemaakt werden eerst maar 4 uae eringeklikt  en dan maar verder zien dacht ik.

De laatste week toch het team omgegooid en maar 1 uae overgehouden want dat is leuker kijken, blijkt tot nu toe toch helaas de verkeerde keuze weer.

Ach de vuelta is nog lang maar uae blijft leveren zo als pogi ook de puntentrui gaat pakken

eskabee13

Met 4 vismas en 2 UAE 244 punten gescoord. Rest van het sprintteam met Pedersen, macias opnieuw niet in de punten. Bidden dat Brennan op zijn fiets blijft zitten deze vuelta. 

Al enkele vreemde uitslagen deze vuelta en het parkeren van Pedersen zag ook niemand aankomen. 

Morgen vluchters of AK? Ik neig momenteel zelf toch naar AK met die laatste klim op gravel. 

NOAD1912
Johan Hofman
Na de tour was ik er vrij zeker van dat ik in de vuelta dan echt een keer 4 uae mee ging nemen, aang...

Ook ik heb spijt dat ik alleen Oliveira mee heb genomen, maar 4 x Visma compenseert icm juist cappen redelijk vooralsnog. Stijg vooralsnog dagelijks naar bijna brons inmiddels. Ik hoop dat een Visma nog in groen gaat rijden en een Fortunato de bollen icm Onley wit. Daarnaast zou het mij niet slecht uitkomen als Vine zijn reputatie waarmaakt en een Wim van Estje doet 1 dezer dagen ;)

Edit: van de gehele top 10 heeft op de nr. 7 na iedere speler minimaal 2 extra UAE'ers.. nu al. Dus als er niks geks gebeurt gaat dit 1 van de sleutels tot goud worden.

Laatst gewijzigd
Nandito_Scorito
Johan Hofman
Na de tour was ik er vrij zeker van dat ik in de vuelta dan echt een keer 4 uae mee ging nemen, aang...

Met het budget wat je niet aan deze renners hebt uitgegeven haal je natuurlijk ook andere punten wel binnen omdat je hier budget van over hebt gehouden. Kan je nu dus nog niet zeggen, ik heb nu 99.8% met alleen pogi en 4 visma renners. Tot nu toe wel steeds de juiste renners opgesteld verder en helaas verkeerde 750k jonkie gepakt omrzel ipv widar of bisiaux. Als de berg en puntentrui straks wel bij een andere renner eindigt is er vast een winnaar zonder 4x uae, maar ook als hij dit blijft houden is er vast een mogelijkheid waarin de winnaar niet 4x uae heeft denk ik...

Guido Maltempi
Guido Maltempi
Om deze reden hou ik vandaag nog vast aan mijn pre-Vuelta plan om Mads te cappen in dit soort ritten...

Godsamme Mads, dit is wel echt letterlijk het andere uiterste 😂

mirkodek

Dan denk je even lekker te scoren met Meeus en Laporte naast Brennan (en vooruit: Coquard), zak je alsnog 3,5%. Zo zie je maar weer, juist cappen is ook belangrijk (thanks Mads).

Nijmos
NOAD1912
Ook ik heb spijt dat ik alleen Oliveira mee heb genomen, maar 4 x Visma compenseert icm juist cappen...

Waarom schrijf je nu al ipv nu nog?

Edd1e
NOAD1912
Ook ik heb spijt dat ik alleen Oliveira mee heb genomen, maar 4 x Visma compenseert icm juist cappen...

Toch volkomen logisch dat mensen die meerdere UAE'ers hebben hoog staan na 2 etappe overwinningen en drie truien.

Maarten Koning

Van de top 10 hebben er vier, 4 uae. drie, 3 uae. En drie, 2 uae.

Gaat dus lekker met 4 UAE en die bonuspunten gaan met name bij vluchtetappes, heel lekker aantikken. 

Maar als die geen eigen punten scoren wanneer je ze opstelt, en dat is bij sommige echt geen zekerheidje, dan is het 'maar' 20 punten, en dat is als pogacar continu alle truien behoudt. En dat is ondanks zijn status van kannibaal, nu ook weer niet een zekerheidje. Al krijgt hij, zoals anderen al aangeven, de puntentrui een beetje gratis op het moment.

Als daar een trui wegvalt, dan is het nog maar 14 punten, en dan moet je ze wel opstellen. Zoals al is aangegeven, iemand als Mas is even duur als torres, voor hetzelfde geld stel je hem dus op, en dan moet ik nog zien wie gemiddeld meer punten scoort. Je kan de teampunters natuurlijk wel op meer etappes inzetten, maar in principe heb je je team grotendeels uitgebalanceerd voor alle ritten. 

FCmBongoAbediPele

Aan de ene kant spijt dat ik niet voor de UAE mannen gegaan ben, aan de andere kant maakte het de puzzel wel leuk. Sta nu op 97.6%, dus niet slecht voor m'n eerste vuelta.

Hoeveel is er nodig voor een gouden beker? 

Maarten Koning

Almeida is echt aan het aanklampen voor lief en leed, en wielerflits denkt rustig "die is in vorm aan het raken", we geven hem een ster. 😅

Jackie

Scorito zou naar mijn mening zoveel leuker zijn zonder of met minder teampunten.

Almeida trapte gister geen deuk in een pakje boter. Kwam als 160e ofzo binnen op dik 22 minuten.

Pakt gewoon, bam 30 punten. 3 punten meer dan Carapaz die het snot voor zn ogen wegreed.

Moet ook eerlijk zeggen dat het ook allemaal nieuw is voor me. Was altijd gewend om een combinatie van beste renners te selecteren, niet 4 x blind klik klik klik klik UAE omdat ze bij Pogacar in het team zitten.

Vind dat er hier echt veel mensen zitten die veel verstand van wielrennen hebben en kan me bv. voorstellen dat als je gisteren Widar in je team hebt maar daar net zo voor beloond wordt als iemand die 4x UAE in zn team heef,t het best frustrerend kan zijn.

Benzardi
FCmBongoAbediPele
Aan de ene kant spijt dat ik niet voor de UAE mannen gegaan ben, aan de andere kant maakte het de pu...

1,4%

Roest

Oei mijn score was al niet geweldig vandaag maar die declassering van Aular doet extra pijn.

IlFalco

Is Pedersen zich niet gewoon aan het sparen met het oog op het WK? Niet des Mads dit. Een hele dure miskoop zo.

Gelukkig Brennan gecapt vandaag.

Beekman87
Jackie
Scorito zou naar mijn mening zoveel leuker zijn zonder of met minder teampunten. Almeida trapte gist...

Ik heb 4 UAEs en ik deel deze mening. 4 UAEs pakken toont niet per se dat je veel wielerkennis hebt, maar meer dat je het Scoritospelletje snapt. Ik heb al vaker met vrienden deze discussie gevoerd en wij zijn allen van mening dat de teampunten gehalveerd zouden moeten worden. Ik heb zelfs een poging gedaan om Scorito zelf hierover te mailen, maar kreeg geen mail terug van ze.

Beekman87
IlFalco
Is Pedersen zich niet gewoon aan het sparen met het oog op het WK? Niet des Mads dit. Een hele dure...

Pedersen gaf aan dat het wk te zwaar zou zijn voor hem dus die kans schat ik klein

1 2 ... 110 111 112 113 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.