Tja, ik kan me vinden in je verhaal, een etappe met een lange slotklim erbij is natuurlijk al heel anders. Maar dat neemt niet weg dat de energie die gebruikt wordt om op kop te rijden effectiever tegen je concurrentie kan werken op het moment dat ze zelf met hun neus in de wind moeten dan wanneer ze langzaam vermoeid moeten raken in je wiel...
WvA liet zich volgens mij lossen uit de kopgroep ja, toen zijn werk erop zat. Armirail werd wel reglementair uit het wiel gereden door het beulswerk van Brennan.
Dat Brennan vervolgens in de bus eindigt is logisch. Waarom nog onnodig veel energie verspillen nadat de vlucht weer was ingerekend.
Nee. Cort lijkt mij gewoon niet goed. Afschrijven en die ene goeie dag frustratie voor lief nemen lijkt me beter dan hem op hoop van zege blijven opstellen. Je had er nooit aan moeten beginnen.
Laporte, turner en Dainese.
Kanttekening is dat het goed mogelijk is dat Dainese er niet meer bijzit maar dit is de eerste (etappe 2 was altijd krap), op papier, echte sprintkans. Dan moet je gewoon de sprinters opstellen die je hiervoor mee hebt genomen.
Coquard is gevallen, dus daarin zit het wat anders.
Op tv2 lees ik een interview waarin zowel de ploegleider als Pedersen zelf aangeeft voor Skelmose te rijden, dit in verband met de voorspelde zijwind. Pas als Skjelmose veilig is gaan ze denken aan een eventuele etappe overwinning van Pedersen. In andere woorden, op de heuvels gaat Lidl de koers niet hard maken.
Die laatste klim is zwaarder dan het lijkt. Erg smal, bochtig en paar zeer stijle stukken die me zelfs laten denken dat Pogacar hier weer gaat spelen. Verwacht een groep van maximaal 50/60 renners hier aan de streep.
Opstelling: Pedersen (C), van Aert, Brennan, Skjelmose, Onley, Pogacar, Fisher-Black, Laporte & Romele. Op het bankie mogen Coquard en Groves plaatsnemen vandaag.
Dat zeiden Traksel en Jangliru ook constant in etappe 3. Toch reedt Cort vervolgens alle vluchters m.u.v. van een megasterke Wenzel naar huis.
Ik denk dat Cort prima is, maar het is gewoon iemand met een grafhekel aan gedrang. In een 1-weekse rittenkoers wil hij het in een etappe zoals vandaag wel proberen, maar in een GT zoals de Vuelta waarin het al snel wat meer dringen en positioneren wordt, zie je hem al snel z'n plek innemen naast Ethan Hayter achterin het peloton.
Vervolgens zie je 'm dan wel weer in een vlucht opduiken waarin je hem vanuit totale frustratie op de bank hebt gezet. Het is een prima vent, en hij is echt nog wel redelijk in orde, maar scorito wise blijft het een ramp.
Hulpzame info, thanks. Dan zal het toch vooral weer van de Movistar boys afhangen of ze volle bak gaan rijden voor een 6e plek van Aular. Zo niet, dan kunnen (de meeste) sprinters er nog wel eens goed vanaf komen vandaag.
Snap de vragen niet waarom je sprinters niet zou opstellen deze rit. Bij doorkomst op de top van de 3e categorie zijn er nog serieus veel kilometers af te leggen.
Ligt deze rit in lijn in de 3e week kan je nog discussieren, maar in de eerste week van een grote ronde verwacht ik de types Meeuws, Brennan, Coquard maar ook een Dainese nog fris en dus ook gewoon in de sprint aanwezig vanmiddag.
Deels eens, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je opties zijn.
Mijn renner 8, 9 en 10 zijn FFB, Laporte en Kuss. Zou in dit geval als renner 8/9 Meeuskneus altijd wel meenemen. Bij een type Coquard wordt het al lastiger. Zelfs als hij meezit zie ik 'm nog gewoon 6 -14 eindigen. Dan zijn de expected points niet enorm veel beter dan Kuss/Laporte.
Echter als je op die positie uit een UAE of Laurance kan kiezen in plaats van Laporte/Kuss. Tja.. dan kan ik me zomaar voorstellen dat je eieren voor je geld kiest. We hebben het wel over een sprinter die behoorlijk uit vorm is dit jaar, de afgelopen dagen is gevallen en uberhaupt niet echt een lekker track record heeft als het gaat om positionering.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.