Scorito vuelta 2026

1 2 ... 110 111 112 113
Guido Maltempi

Mosterd na de maaltijd misschien, maar zullen we het nog even hebben over het leggen van de sprintpuzzel?

Pedersen, Aular en David Gonzales waren eigenlijk de enige 3 namen waarvan ik vrij zeker was dat ze er in elke sprint bij zouden zitten. Bij alle andere sprinters had ik ofwel twijfels over hun klimbenen (De Schuyteneer, Dainese, Meeus, De Jong, Macias, Brustenga, Govekar, Groves, Romele, Coquard, Hofstetter, Brennan), of ze zitten met een andere sprinter in hun ploeg (WvA, Pau Miquel, Fisher-Black, Cobo, Braet, Laurance/Turner, Tiller/Dversnes/Cort), of het is niet duidelijk of ze überhaupt van plan zijn te gaan sprinten (Covi, Tronchon, Labrosse, Albanese, Küng).

Het was voor mijn gevoel echt onmogelijk om hier een zes- of zevental uit te selecteren waarover ik tevreden was. Zeker omdat Aular voor 2.5M ontzettend duur was en Gonzales dan weer zo matig sprint dat ik hem in de vlakkere sprints geen meerwaarde vond t.o.v. een truipunten opvuller.

Mads + Wout + Brennan leek op voorhand een logische basis. Daarachter ben ik uitgekomen bij Coquard en Romele in de hoop dat zij bij de beter klimmende sprinters gaan horen, waarbij Coquard het voordeel had van een bovengemiddelde trein (waarvan Kirsch helaas al naar huis is) en Romele nog zo nieuw en onbekend is dat hij ipv een c-sprinter in theorie een nog onontdekte a-sprinter zou kunnen zijn. Daarnaast FFB meegepakt omdat ik verwacht dat Meeus in de sprint + etappes niet gaat overleven. En dan nog een gokje op Tronchon in de hoop dat hij de Russo van deze Vuelta wordt.

Mijn grootste breinbreker was Laurance/Turner. Ieder voor zich een instant klik, maar samen in 1 ploeg zonder duidelijke rolverdeling durfde ik het uiteindelijk toch niet aan. Ik zag Turner hier wel in veel ploegen terugkomen. Op basis van etappe 2 lijkt Hofstetter kans te maken om de gouden keuze in deze modderpoel te worden, benieuwd of hij vandaag ook overleeft.

klaas drr
Guido Maltempi
Mosterd na de maaltijd misschien, maar zullen we het nog even hebben over het leggen van de sprintpu...

Mooie Analyse, en tot dezelfde conclusie gekomen ongeveer.    Romele en gonzalez, 3x jumbo, 2x uae, Only & Mads, Kung op de bank. 

Tim

Vandaag mijn ultieme dark horse erin, als ie nu niet meedoet, dan blijft ie op de bank voor de rest van de Vuelta, maar voor 500k heb ik de gok durven nemen.

Het gaat om Henri-Francois Renard-Haquin.

Verder goede hoop op Romele, FFB, WvA, Brennan ,Pogi en Oliveira. Oja, en mispeer Cort er per ongeluk ingeklikt.

KV

Turner definitief op de zwarte lijst. 

Maarten Koning

Ik snap wout niet. Dat brennan in etappe 2 er voor gaat, helemaal goed. Maar als hij dan toch punten wil sprokkelen, waarom doet hij dan niet gewoon mee daar? Het was geen drukke gevaarlijke sprint, hij had alle ruimte. In dit veld moet hij daar dan prima, zonder all out te gaan, top 10 kunnen rijden.

Althans dat denk ik, wellicht overschat ik zijn capaciteiten, of onderschat ik de rest van het peloton hier.

sprintgeit

Oei, Pedersen die al op lossen staat..  ik kan me voorstellen dat er nu wat afstandsbedieningen richting tv vliegen van mensen die Pedersen gecapped hebben boven Brennan vanwege "meer zekerheid".

ditisdavid

Kan me moeilijk voorstellen dat Pedersen hier 100% is, dit lijkt verdacht veel op ziekte. Linksom of rechtsom, een goede pick wordt het niet meer, nu al.

Maarten Koning
sprintgeit
Oei, Pedersen die al op lossen staat..  ik kan me voorstellen dat er nu wat afstandsbedieningen rich...

Hiero! 🥲

De koek lijkt een beetje op, heeft vandaag ook wel flink werk gedaan maar ik ben bang dat het een teken aan de wand gaat zijn voor de rest van de vuelta.

TourDeFranceUnchained

Snap er niet veel van Kleppers will be kleppers geldt in ieder geval niet voor deze rit. 

• Groves: pech en niet goed
  • Pedersen: wat is loos?
  • Van Aert: ik dacht dat de groene trui het doel was?
  • Aular (Movistar): maar accepteren dat je verliest tegen Brennan in de sprint?

Jackie

Pedersen en zijn ploegleider gaven voor de Vuelta al aan dat ze niet voor Groen gingen en dat ze niet het hele team op zouden offeren zoals bij de Tour. Ze zouden per dag bekijken wat ze gingen doen.

Heb veel fouten gemaakt met mn team, gelukkig deze niet om hem te nemen.

Snap de verbazing dan ook niet

Kluns Klunsjes
Jackie
Pedersen en zijn ploegleider gaven voor de Vuelta al aan dat ze niet voor Groen gingen en dat ze nie...

Niet voor groen gaan en er hier helemaal niet bij zitten is wel een heel verschil

Maarten Koning
Jackie
Pedersen en zijn ploegleider gaven voor de Vuelta al aan dat ze niet voor Groen gingen en dat ze nie...

De verbazing is meer dat pedersen niet mee kan op terrein waar hij normaliter, zelfs met het kopwerk dat hij vandaag doet, wel mee moet kunnen. In elk geval net zo lang als sommige andere sprinters die hier top 10 rijden.

Daar heeft de ploegentactiek en de afwezigheid van ambities voor het puntenklassement weinig mee te maken.

Maarten Koning
Jackie

De verbazing is meer dat pedersen niet mee kan op terrein waar hij normaliter, zelfs met het kopwerk dat hij vandaag doet, wel mee moet kunnen. In elk geval net zo lang als sommige andere sprinters die hier top 10 rijden.

Daar heeft de ploegentactiek en de afwezigheid van ambities voor het puntenklassement weinig mee te maken.

Beekman87

Oei dat is een hele zure met Albanese en Laporte op de bank, daar gaat mn 1e plek hahaha

KV

Van Aert die voorlaatste man is, snap ik dus niks van. Eerst gaan voor de tussensprint en dan niet eens zorgen dat je goed in de punten rijdt aan de finish. Konden hier met 2 op podium gereden hebben als de laatste man doorrijdt. 

Maarten Koning
Beekman87
Oei dat is een hele zure met Albanese en Laporte op de bank, daar gaat mn 1e plek hahaha

Nouja, buiten coquard om, wat ik wat ambitieus vond gezien zijn val, was de opstelling behoorlijk goed uit te leggen vooraf.

Dat kan dan gebeuren.

Koffieverkeerd

Meeus, baasje! Haha, heerlijke punten zo :-)

KV
Maarten Koning
Nouja, buiten coquard om, wat ik wat ambitieus vond gezien zijn val, was de opstelling behoorlijk go...

Hoezo ambitieus? Zat op de klim de hele tijd in de top 10. Volgt gewoon om de 1 of andere reden weer zijn leadout niet en belandt dan weer in narnia. 

BigMig
KV
Van Aert die voorlaatste man is, snap ik dus niks van. Eerst gaan voor de tussensprint en dan niet e...

Ze willen dat groene truitje graag cadeau doen aan ome Pogi denk ik, die is zelf ook altijd zo vrijgevig met zonnebrillen en dergelijke.

ditisdavid

Brennan gecapt en Big Rom levert nu wel op een manier die punten oplevert, maar daarachter is het niet veel. Turner is meer dan rijp voor de zwarte lijst onderhand...

KV
BigMig
Ze willen dat groene truitje graag cadeau doen aan ome Pogi denk ik, die is zelf ook altijd zo vrijg...

Echt gek idd. En dan ook Brennan die even totaal geen moeite doet in de tussensprint. Het is Armirail die daar als 3de voorbij komt voor 15 punten. Alsof ze die trui niet willen. 

Maarten Koning
KV
Hoezo ambitieus? Zat op de klim de hele tijd in de top 10. Volgt gewoon om de 1 of andere reden weer...

Vooraf vond ik dat, omdat hij was gevallen en ik dacht dat dat wel zou dooretteren. Uiteindelijk zat hij er bij dat klopt, maar daar heb ik het niet over.

sprintgeit
KV
Van Aert die voorlaatste man is, snap ik dus niks van. Eerst gaan voor de tussensprint en dan niet e...

Ik denk bijna dat dit een beslissing in koers is geweest, want dat is inderdaad een vreemde keuze. Misschien dat het iets met die bril te maken heeft gehad? 

Laporte meer een verschilmaker dan WvA dus ik vond het Scorito wise in dit geval niet zo erg :D

Hoewel ik mezelf - met zowel Pedersen als Uijtdebroeks, maar geen UAE knecht - nog steeds kansloos acht voor goud, stijg ik wederom lekker door naar momenteel 98.4%.

Dagopstellingen pakken lekker uit, (nog steeds jammer van E3 wat dat betreft) en zo kan je de schade dan blijkbaar toch beperkt houden.

Komend weekend naar een festival dus kijken of dat met die dagopstellingen met 10 bier in m'n mik nog steeds lukt. 

KV
ditisdavid
Brennan gecapt en Big Rom levert nu wel op een manier die punten oplevert, maar daarachter is het ni...

Dan denk je idd 6 (vrij) snelle én sterke mannen te selecteren: Brennan, Wout, Mads, Romele, Turner en Coquard. En dan zijn er eigenlijk maar 2 die leveren in de sprints (rit 2 kan je Romele niet aanwrijven). 
Was gewoon een perfecte finish voor Turner om vlot podium te sprinten. Maar het interesseert hem geen hol. Zat meer achterom te kijken waar Onley zat, dan iets anders. 

teupie
teupie
Keurig cynisch zeg. Goed gedaan. Voor morgen laat ik meeus op t bankie. Verder 3 visma met brennan a...

Lekker gedaan schele. Slim gekozen. 🙃

1 2 ... 110 111 112 113

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.