Je bent echt geen boeman hoor. Het is maar een spel en iedereen hier kan echt wel tegen een stootje.
Mocht je minder frictie teweeg willen brengen. Schrijven zonder uitroeptekens helpt (dat leest alsof je aan het schreeuwen bent). Verder roept (herhaaldelijk) gelijk willen halen om een reactie van mensen die daar anders over denken. Het is hier geen harde wetenschap. We delen enkel strategieën, gedachten, visies om vervolgens allemaal zelf tot een conclusie te komen voor onszelf.
Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat je het er gewoon om deedt. Beetje lekker de boel opzwepen zeg maar. Niet mijn ding, maar lekker doen zou ik zeggen
Als je toch echt last hebt van de reacties.. zie boven mijn advies :)
Jeetje, wat een commotie opeens. Het gissen naar wie er wel en niet mee gaat doen vind ik overigens niet zo heel interessant. Wel lijken Spaanstalige media te suggereren dat Carapaz meedoet aan de Vuelta. Die kunnen we dus voorzichtig met potlood opschrijven.
Is het trouwens al bekend waar de tussensprints komen te liggen per etappe? In de kaartjes die ik kan vinden staan wel de gecategoriseerde klimmetjes, maar nog geen tussensprints.
Almeida ben ik ondertussen langzaam aan het uitgummen, dus ik ga waarschijnlijk uitkomen op maximaal 3 UAE-mannen. Ik moet nog kijken naar Pogi's kansen in het bergklassement en het puntenklassement, maar zonder deze kom ik uit op 200-250 punten voor de knechten. Ze hebben dus nog wel een extra zetje nodig om aan de magische 100 punten per miljoen-regel te voldoen.
Ik neig sterk naar drie in plaats van mijn gebruikelijke vier. Almeida is een beetje zwarte lijst, als hij het al redt, het aankomende wk en paradoxaal dat er geen echte tegenstand in de vorm van vingegaard is, geen favoriet voor jongerentrui, de prijsstijgingen, dit allen maakt de berekening niet zondermeer voordelig voor 4 uae.
Als narvaez onverhoopt toch meegaat, dan neem ik er 7 mee 😆
Een pluspunt voor 4 uae is wel dat de vuelta in de regel echt wel moeilijker voorspelbaar is qua daguitslagen, vaste punten zijn daarin wel fijn natuurlijk.
Hallo allemaal,
Mijn eerste bericht op dit forum. Ik speel zelf al jaren mee met Scorito en over het algemeen met veel succes. Dit komt voornamelijk omdat ik het spel benader met een 'game-mentaliteit', meer dan dat ik daadwerkelijk veel wielrenkennis heb. Dit houdt vooral in dat ik kijk naar de feiten en historie en minder naar sentiment of gok op uitzonderingen.
Hoe ik dus naar de hele Vingegaard (en Philipsen) discussies keek:
Jonas valt zelden uit en haalt vrijwel altijd 650+ punten. Dit maakt hem over het algemeen een must. Je kan deze punten ook halen met 2 subtoppers, maar dan heb je 2 plekjes nodig in je selectie. Ook geven deze subtoppers veel minder zekerheid. Het enige waar ik Woutomaat gelijk in geef is dat afgelopen tour eigenlijk de eerste tour in jaren was, dat op voorhand Jonas geen absolute must was. Dit komt voornamelijk omdat de kans op goed gokken (want het is nog steeds gokken om jonas niet mee te nemen), het kleinste was in deze editie. Jonas had de giro er al op zitten, Pogi was in absolute topvorm en zou zelfs in de stijlste klimmen niet verslagen worden door Jonas en de uitdagers voor de 3e plek waren allemaal in vorm. Al deze punten kwamen uit. Hierbij maakte het niet eens veel uit dat Jonas nog uitviel, omdat hij dit keer, in tegenstelling tot vorige edities, al niet veel meer punten haalde dan de directe uitdagers, zoals Evenepoel, Ayuso, Seixas, Lipo en Skjelmose. Het is eigenlijk al heel lang niet het geval geweest dat vrijwel alle concurrenten voor het podium zo constant goed presteerden. Mannen als Ayuso hebben al meerdere malen bewezen er makkelijk doorheen te zakken. Het wel pakken van Jonas was echter ook nog steeds gewoon een prima keuze, dus er zijn hier geen winnaars in deze discussie (terwijl Wout wel heel graag wil horen dat hij gewonnen zou hebben).
Ook bij Jasper Philipsen, heeft de geschiedenis bewezen dat hij veel meer een Scorito renner is dan Merlier. Iedereen wist dat Merlier sneller was dan Jasper tijdens de tour. Echter, Merlier kan 3 keer winnen en voor de rest zijn benen stil houden, terwijl Jasper gaat voor elke kans. Dit maakt hem over het algemeen altijd een goede pick. Ook hierbij zijn er op voorhand niet persé winnaars.
Ik lees dit forum overigens ook al jaren en ik ben voorafgaande aan de tour voor het eerst echt afgehaakt met lezen. Dit had helaas voornamelijk met dezelfde redenen te maken als hier al vaker genoemd. Door de inbreng van Woutomaat ging het gehele forum alleen nog maar over hem en zijn oneindige drang om zijn gelijk te halen. Ik heb zojuist geprobeerd uit te leggen dat hij wellicht een paar aardige standpunten had, maar dat de andere kant net zo goed te verdedigen was. Dit leverde erg frustrerende posts op om te lezen. Ik zie helaas dat het nu in Vuelta forum vrolijk verder gaat en ik hoop dat dit snel overgaat op goede discussies.
Nu kort over de Vuelta en mijn blik op de UAE mannen: Bij de tour waren 4 mannen van UAE vrijwel een must, aangezien zij zowel de topfavoriet voor het geel en voor het wit hadden en je dus dubbele teampunten kreeg. Ook hadden de knechten meer kans op eigen punten en waren ze ook nog goed betaalbaar. Ondanks dat Pogi in de Vuelta natuurlijk absolute topfavoriet is, hebben ze dit keer geen favoriet voor de witte trui meedraaien. Ook zijn de knechten (met respect) van mindere kwaliteit dan de knechten in de tour en zijn ze daarbij ook nog een stuk duurder. Het kan nog steeds een strategie zijn die goed uitpakt, maar de hap uit het budget is ook een stuk groter en dit maakt het een stuk minder grote no-brainer. Voor nu wachten we af tot er wat meer teams bekend zijn.
Mooi betoog. Wat mij betreft Wout negeren totdat zijn berichten normaal kunnen. Dan stopt het vanzelf of grijpt moderatie in.
je uae statement: was del toro wel de gedoodverfde favoriet op wit, met seixas en Ayuso? Hoe goed is Torres, en wat is de concurrentie? Ik zie enkel een Riccitello op dit moment, en daarachter veel leuke "Misschien" renners. Grappig genoeg zie ik juist heel veel mogelijkheden voor de "knechten" om zelf te gaan scoren, waarin de tour juist vrij voorspelbaar lastig zou worden.
4X uae kan best noodzakelijk zijn. Echt leuk spelen is het niet. Vond het opstellen van McNulty niks aan, en dan valt ie ook nog uit. Almeida is/was een beetje de del toro die zelf ook gewoon top 5 hoort te finishen in de bergetappes, dus dat is wel te overwegen. Vine vanwege de itt's en bergambities, jammer dat ie gisteren in burgos niet zijn vorm kon laten zien. Vermaerke en sivakov toch ook veel etappes kans op dagsucces. Bedoel als je die 2 opstelt in de vele vluchtetappes heb je en de teampunten en kans op dagsucces.
en ja als Narvaez erbij komt, dan is dat een 100% pick. Al vrees ik dat die er ook voor 5 zal worden geprijsd.
zo praat ik mijzelf enorm tegen. Genoeg plezier in de Vuelta met meerdere uae. Maar daarnaast ook gewoon echt veel leuke renners in het 4 en 5 segment. Wie durft Roglic mee te nemen? Kan skjelmose nogmaals leveren, inclusief pedersen punten, of is hij leeg? Gall de enige echte uitdager van pogi, met teampunten als riccitello wel wit draagt?
keuzes keuzes.
Ja ik heb WvA er op dit moment niet instaan. Ik zie Brennan best wat sprints vooraan eindigen. En als je Pederesen meehebt in je selectie, is WvA een dure 'niet cap'. Overigens is het moeilijk puzzelen. Sprinterslijstje is nog zo summier. Dit maakt de Vuelta vaak net een tikkie minder leuk in het vooraf puzzelen. Giro en Tour zijn vaak al eerder duidelijker in hun startlijsten.
Even op het laatste stukje van je post. Ik kom nu juist wel op 3 knechten uit. Niet omdat ik er meer geld voor meer mag liggen 😅, maar omdat ik de renners waar het geld andere naartoe moet ook duur vind en de vorm twijfelachtig. Maar wellicht gaat dat nog veranderen als er nog een paar kleppers aangekondigd worden
kleppers will be kleppers
😂
Desgevraagd gaf hij aan voor de rode trui te gaan in etappe 1 of 2, en gaf hij verder veel kansen te zien in de eerste week. Twee tijdritten spreken in zijn voordeel. Of dat zijn bedrag goedpraat met Brennan als concullega - ik vermoed van niet.
Helemaal mee eens. Ik wil daarbij aanvullen dat het lastig inhoudelijke discussie voeren is als het forum volgespamd wordt met een discussie die thuishoort bij het Tourforum. Misschien zelf ook debet aan door als eerste er (deels) op in te gaan, maar laten we vooral het hier over deze Vuelta hebben. Gissen wie er deel gaan nemen vind ik ook geen best tijdsverdrijf: laat het ons vooral hebben over wat nu bekend is. Het parcours en de prijzen van de renners die bevestigd zijn door Scorito.
Ik vind de keuze Brennan en/of WvA een erg lastige. Neig er sterk naar ze beide mee te nemen, al lijkt Brennan mij een dermate sterke afmaker dat hij in de sprintritten de cap voorkeur krijgt. In de wat lastigere ritten en aanvallersritten in week 2 kan WvA dan weer shinen. Hoe kijken jullie hiernaar?
Zouden jullie ook Riccitello & Gall samen mee nemen? Wel een boel budget voor 2 renners van dezelfde ploeg, al is het prima mogelijk dat ze beide top 10 rijden.
Wie zijn in jullie optiek de top 3 kanshebbers voor wit?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.