Jongens. Ik ben ook niet zo van het type berichten zoals Woutomaat die schrijft.. maar jullie happen wel erg snel 😂
Overduidelijk dat die gewoon weer zit te stangen.
Mbt de Vuelta..
Wat denken jullie van Vermaerke? Gaf voor de tour aan kansen te gaan krijgen voor eigen succes in de Vuelta. Maar toen nog met de noemer dat Pogi er niet bij zou zijn. Zou dat nu veranderen? En zo nee, hoe goed wordt die geacht hier?
nope, maar das ook precies wat je wilt uitsluiten, de factor "geluk".
Dan hadden we namelijk achteraf echt kunnen bekijken of het kon zonder Vingegaard.
Nu viel hij uit in etappe 15, precies de etappe waar die ervoor wilde gaan om te beginnen.
Hij had tot dan toe 396pt verzameld en dan moest eigenlijk "de 3e week" nog beginnen.
Stel etappe 15/19/20 gaan ze er inderdaad voor om de andere ak mannen onder druk te zetten en p2 terug te halen, want Evenepoel had p2 AK wel gepakt in etappe 16 (itt). Etappe 19 en 20 liepen nu anders, maar 19 had die niet gewonnen en 20 had de strijd normaliter niet om p5 geweest met de knechtenrol van Pogi. Dan finisht hij gemiddeld p3, 120pt.
ITT wordt hij normaliter ook 3e, dus totaal 160pt.
Dan finisht hij p2 AK en p4 bergklassement. --> 110pt.
Dus dan heb je AK per etappe: 8/6/6/6/8/8/8
Berg per etappe: 2/2/2/2/2/2 (bijvoorbeeld)
Dan kom je uit op een additionele 160+110+50+12 => 332pt, dus totaal op 728pt.
En dan reken je hem naar mijn idee het gemiddelde toe. Dan denk ik toch niet dat iemand zonder Ving de poule had gewonnen (maar zeker weten doen we het nooit, tenzij iemand een hele doorrekening zou maken) 😁
Lekker Wout, heel het forum weer wakker geschut! Wel voornamelijk met oude koeien, maar ook die zijn uit te melken.
@ CduC, kleine trootst wellicht, je hebt het op een haar en 1 miljoen gemist want Philpsen was wel duurder als Merlier.
@Hidde98, Zou kunnen: 728 punten is niet echt schokkend voor 6,5 miljoen. Alle alternatieve leverden ruim meer punten per miljoen op behalve de gevallen Lipo. Woutomaat had dus gelijk, zonder Vingegaard kon je prima naar een gouden beker fietsen, net als met overigens, net zoals Gall 1 op 1 vervangbaar was door Piganzoli in de Giro. Leuk detail, de nr 14 was de hoogste genoteerde met Ving. 320 puntjes minder als de numero uno.
@ Vuelta, Almeida's val gaat er wel voor zorgen dat hij stukken minder gekozen wordt, leek mij (mits in vorm) op zijn del Toro's podium kunnen rijden. Net als Vine Higher Risk, High reward, wordt het toch nog gokken @KV.
@Vuelta, redelijk veel sprint plus etappes volgens de wijze heren van scorito.
Daar komt het punten-per-miljoen argument weer om de hoek kijken... Voor renners in dezelfde prijsklasse werkt dat prima, voor renners met grote prijsverschillen niet. Waarom niet? Omdat een erg dure renner die veel punten haalt (zoals Vingegaard) maar 1 plekje in je team kost. Je kunt hem puntentechnisch wel vervangen door 2 renners van 3,5 miljoen of 3 renners van 2,5 miljoen of wat dan ook, maar dat is geen eerlijke vergelijking zonder daarin de plekjes mee te rekenen die Vingegaard vrijspeelt en die dus ook gewoon punten kunnen halen. Als je bijv. een Turgis en Russo meerekent (ik noem maar wat 500k sprokkelaars), hoe ziet de som er dan uit?
Haha duidelijk! Onderbouwing toevallig? Denk namelijk hetzelfde, want rest is in principe opvulling buiten eventueel een etappe 2 want in etappe 3 een finish "berg"op 30km a 5% met 6km "rust" tussen de eerste 20 en laatste 10.
Zit zelf lekker te klikken op de renners kaliber aanval sprint+.. van aert brennan pedersen castrillo en evt aular.. heerlijk tochten dan de top 4 erbij.. geloof niet dat ik voor 4 uae ga.. onbetaalbaar...stel.hijnheeft alleen rood.. zit je dan...denk dat de keuze vine wordt...maar das een hele risicovolle
Nou jullie zijn er als de kippen bij om te verkondigen dat ik niet gelijk maar het zou wel fair zijn gewoon toe te geven dat jullie fout zaten! Vooraf zei ik Philipsen gaat geen massasprint winnen hij komt gewoon tekort en dat zei ik met een onderbouwing van zn wedstrijden van de afgelopen 2 jaar. Maar jullie zeiden, nee nee hij wint er wel 3 want in de Tour heeft hij Mathieu als lead out en is hij altijd goed, nou dat bleek niet zo te zijn, hij sprintte als een natte krant en zelfs de lead outs van Matje konden er verbazingwekkend genoeg niet voor zorgen dat Jappe sneller ging sprinten! Dan de kwestie Vin, als we de uitvallers niet meetellen dan was ik ook hard op weg om daar gelijk te krijgen, ik stelde namelijk dat Vin prima te vervangen was voor 2 renner in de 3-3,5 mil prijsklasse. Als Lipo niet was uitgevallen had ik ook daarin gelijk gekregen!
Nou zouden we het nu jullie de kans hebben gekregen je eigen straatje schoon te vegen het gaan hebben over mijn vraag?
Het gaat helaas niet om wat jij graag wil! Ik zou willen dat dat zo was, maar helaas. De vraag is hier wat je denkt en ik zou niet weten waarom Küng niet zou boeien met 2 vlakke ITT's, in dit veld is hij daar topfavoriet! Meeus, niet interessant? Zou in dit veld veruit de snelste sprinter zijn en wint dan misschien wel een rit of 4! En waarom zouden Crapz en Pelly niet starten, vorig jaar deed Pellizari ook de dubbel Giro, Vuelta en dat zal dit jaar helemaal gebeuren met het fiasco in de Giro. En met wie gaat EF als Crapz niet gaat? En waarom Powless niet? Heeft een kutjaar acter de rug maar is nu eindelijk terug.
Het siert je trwns wel dat jij de enige bent die eerst antwoord en dan pas gaat vertellen dat je gewoon gelijk had! Überhaupt de enige die antwoord geeft!
Hey Wout, jij over Merlier / Philipsen blz 45-46 ergens : " ik laat hem zeker niet thuis! En ik begrijp de mensen die dat wel doen totaal niet! Een miljoen duurder voor iemand die gem. 3e zal worden in een massasprint en dan zeuren 'oh wat een krap budget'! Met wijziging in het aantal groene trui punten is Merlier ook daar topfavoriet voor! En de redenering Philipsen levert altijd wel slaat nergens op want dat was in de tijd dat hij nog de snelste ter wereld was sinds vorig is hij de nr. 4, op dit moment is Merlier echt veruit de snelste met mijn berekeningen heb ik zelfs gerekend dat hij 2 keer niet meesprint door wat dan ook en dan nog 3 ritwinsten, een 2e plek en vanaf rit 5 in het groen".
Ik kon je helemaal volgen over je Ving discussie, hier sla je de plank wel mis, en wat mij betreft gaat het hier over de Vuelta.
Het is helaas al 2 jaar geleden dat Kung een overtuigende tijdrit reed. Maar als hij goedkoop is, kan hij wellicht een leuke opvuller zijn.
Meeus zal er in de meeste ritten al lang af liggen voordat hij aan sprinten toekomt, met uitzondering van etappe 16 en 17 (en 21?) denk ik. En dan is het nog maar de vraag hoe ver hij komt in de sprint. Dat wil bij hem nog wel eens tegenvallen. Dus daar geloof ik ook niet zo in, persoonlijk.
Ik verwacht/hoop wel dat Onley gaat, die heeft het hele jaar nog niet zo veel gekoerst en is nu lekker bezig in Burgos. Als ik Ineos was en er is niets geks aan de hand met die jongen, zou ik met hem voor de witte trui en misschien wel een podiumplaats gaan.
Zelfde geldt voor Ciccone die het redelijk rustig aan deed na de Giro. Als ik LT was zou ik hem lekker meesturen omdat de Vuelta voor Skjelmose net iets te veel van het goede wordt. Voor de rest, geen idee...
Ik geef gewoon toe dat ik hier de plank fout sloeg wat betreft Merliers groene trui en dus ook het uiteindelijke aantal punten waar ik wel gelijk in had en wat jullie ook ontkende was dat Philipsen flink tekort gaat komen in massasprints en er geen een ging winnen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.