Scorito vuelta 2026

1 2 ... 140 ... 145 146
floda

Mads is nu wel 3x een tegenvaller in mijn team dit jaar. 2x door hem wel te hebben en 1x door hem niet te hebben. Sprint team nu wel erg dun. Maar ik zal het ermee moeten doen. Wordt nu hopen dat cort toch mee gaat doen, en dat is meestal niet de beste hoop 

Ecco

Pogi, Torres, Groves, Turner en Pedersen naar huis. 

Tot volgend jaar!

Ecco

Pogi, Torres, Groves, Turner en Pedersen naar huis. 

Tot volgend jaar!

TimTornTeut

Even snel geklikt. Bij de Top 50 in de Scorito-ranking zitten 3 teams zonder Pedersen. Ben benieuwd voor hoeveel verschuiving dit gaat zorgen komende dagen. 

HetGroteOrakel
Ecco
Pogi, Torres, Groves, Turner en Pedersen naar huis.  Tot volgend jaar!

Heel zuur. Die had je vandaag alle 5 kunnen opstellen...

Aanklampen
Ecco

Groves en Turner waren wel grote gokken, en die onzekerheid was vooraf bekend. Had in mijn hoofd om Groves mee te nemen, maar als die dan al zegt dat hij de eerste dagen geen kansen zag.. En Turner, inmiddels voor mij en in de SL op de zwarte lijst. G had in de podcast geen 1x over sprinten van Big Ben gehad.. Tis inmiddels wel Little Ben, er is een nieuwe Big in town...

KV
TimTornTeut
Even snel geklikt. Bij de Top 50 in de Scorito-ranking zitten 3 teams zonder Pedersen. Ben benieuwd...

En in wie hebben die teams zonder Mads dan hun geld gestoken?

Is dit in Groves en/of een UAE knecht?

Als ze dit in Aular en bv nog een Skjelmose extra hebben gestoken, zit je wel goed natuurlijk. 

TimTornTeut
KV
En in wie hebben die teams zonder Mads dan hun geld gestoken? Is dit in Groves en/of een UAE knecht?...

Lijkt er op dat dit geld voornamelijk in een UAE-trein met Vine zit, dus dat betaalt zich vooralsnog niet echt uit inderdaad. 

Gellemuun750jaarstad
Ecco

Je moet je wiellerkennis duidelijk bijschaven 🤣

Guido Maltempi

Ik denk dat het wegvallen van Mads voor Scorito nauwelijks impact zal hebben. Zijn pickrate was 88% en van de 12% die hem niet heeft zal de overgrote meerderheid dat budget gebruikt hebben voor Almeida, Vine, andere UAE knechten en/of een paar namen uit het rijtje THJ/Nordhagen/Tulett/Groves/Aular. De enige écht zinvolle besteding van dat budget was Roglic, maar dat was op voorhand natuurlijk gekkenwerk.

Jackie
martijncr
Problem solved en problem erbij. Met uiteindelijk de keuze voor de dure Pedersen hoopte ik veilige c...

Ik schreef dit al 40 pagina's terug ofzo dat ik twijfelde of de renners vanuit de Tour nog wel goed genoeg zouden zijn in de Vuelta.

Ik gaf toen zelfs aan dat alleen Froome na de Tour de Vuelta hadden gewonnen en dat ik zelfs licht twijfelde over Pogacar.

Nu verloor Pogi niet doordat hij slecht was maar door een val, maar toch maar toch, zijn wattages waren stukken minder dan in de Tour.

En je ziet het nu ook bij Skjelmose en Carapaz. Zijn nog steeds fantastische renners maar ik denk toch 10 a 20% minder dan in de Tour en we zijn pas halverwege.

Ik heb Skjelmose, Pogi en Carapaz alle 3 genomen. Ook omdat ik met name totaly in love was op de Carapaz in de Tour en Skjelmose bij Ploegleider een sloot aan punten voor me binnen bracht.

Ik vraag me af of het de juiste keuze was.

Weinigen twijfelden over Pedersen.  Ik wel.

Heb hem niet genomen. Hoe hij zichzelf (en zijn team) compleet uitelkaar trok in de Tour zag ik hem niet nog eens herhalen in de Vuelta.

Ben het met je eens Martijn.

Maarten Koning
Jackie
Ik schreef dit al 40 pagina's terug ofzo dat ik twijfelde of de renners vanuit de Tour nog wel goed...

Het ligt er denk ik ook heel erg aan wat de rol was van de renners en wat de rol vervolgens is in de vuelta.

Kuss gaat nu toch heel lekker, en die heeft een giro ook nog eens gedaan.

Pedersen heeft zich ,zoals je aangeeft, helemaal uit elkaar getrokken in de tour, dat is dan natuurlijk een groter risico.

In grote lijnen wil je natuurlijk iemand die al dan niet de giro heeft gedaan, en niet de tdf. Maar als je individueel kijkt, wat we natuurlijk doen bij het opstellen van het team, dan zijn die nuanceverschillen wel heel belangrijk.

Ik heb me helaas ook laten leiden door het sentiment over pedersen, het leek me heel moeilijk voor hem om de punten waard te zijn. De uiteindelijke overweging was dat je in hem een renner had die je op alle relevante etappes kan cappen en dat kon op voorhand niet bij visma.

Laatst gewijzigd
KV

Iedereen ging er ook wel vanuit dat Mads (en zijn team) wat beter kon inschatten vooraf in de trainingen of hij goed genoeg was om te presteren deze Vuelta. Bij slechte cijfers/slecht gevoel zoals nu, moest hij nooit eraan begonnen zijn. Maar als hij dus start, moest je toch stalen ballen hebben om hem te laten liggen. 

Laatst gewijzigd
Sem Hendrix
Jackie
Ik schreef dit al 40 pagina's terug ofzo dat ik twijfelde of de renners vanuit de Tour nog wel goed...

Ik twijfelde ook, maar uit 'FOMO' toch genomen. Als hij wel zo presteerde als in de tour kon je een topscore vergeten.

Zonder Pedersen kun je nu wel verwachten dat je nog gaat stijgen denk ik (mits redelijk AK team)

Aanklampen
KV
Iedereen ging er ook wel vanuit dat Mads (en zijn team) wat beter kon inschatten vooraf in de traini...

Eens, en als je hem niet had en hij presteerde wel, was je gewoon klaar geweest. Vooral als je dan een paar keer met Wout en Brennan verkeerd had gecapped.

Aanklampen
Jackie

En waar zit die 5 miljoen van Pedersen bij jou in?

IlFalco
Guido Maltempi
Ik denk dat het wegvallen van Mads voor Scorito nauwelijks impact zal hebben. Zijn pickrate was 88%...

Kleine nuance is wel dat met het wegvallen van Mads andere renners weer een plekje opschuiven in de pikorde, en de diversificatie van de overgebleven renners in de teams hiermee iets groter is geworden.

En daarbij, zoals hier ook al benoemd, was Mads voor velen een safe cap in bepaalde etappes. Juist dat wegvallen maakt het cappen op voorhand nu lastiger in die etappes, en daarmee is er in potentie meer ruimte om daar verschil te maken. Dat zag je ook al in de eerste bergetappe na het wegvallen van Pogi. Mas cappen, Gall cappen..?

Al met al kan het juist voor verschillen gaan zorgen.

Guido Maltempi
IlFalco
Kleine nuance is wel dat met het wegvallen van Mads andere renners weer een plekje opschuiven in de...

Valide punten. Maar ik denk dat vrijwel iedereen alsnog z'n sprintteam wel gevuld krijgt met Mas, Onley, knechten van Visma en/of Movistar plus evt. nog een Omrzel/Buitrago of Gall.

En op voorhand was Pedersen inderdaad de veiligste cap in een stuk of 6 ritten. Maar die veilige cap was hij in deze vorm allang niet meer, dus zijn uitvallen heeft daar eigenlijk geen impact op.

Ferumbras
Ecco

20.5M foetsie 🫣...

Ecco
Ferumbras
20.5M foetsie 🫣...

Klopt. Wat was het budget ook al weer? Ben denk ik nog nooit zo veel waarde kwijtgeraakt 😄

Jackie
Aanklampen
En waar zit die 5 miljoen van Pedersen bij jou in?

Kan ik niet echt zeggen. Hield geld over en kon toen een sterk AK maken.

Maar je hebt een punt. Ik nam Skjelmose terwijl ik beter Roglic had moeten nemen.

Twijfelde heel sterk omdat mits Roglic wel in orde was hij dan weliswaar Pogi voor zich had maar wel met 4 overwinningen ieder steentje van de Vuelta kent. Heb hem mede door hier niet genomen terwijl hij gewoon keurig bij de Bookies op 4 stond en Skjelmose op 8 ofzo.

Mijn uiteindelijk klassering zal erg afhangen of Carapaz en Skjel het volhouden. 

Ferumbras
Ecco
Klopt. Wat was het budget ook al weer? Ben denk ik nog nooit zo veel waarde kwijtgeraakt 😄

48. Het is een aardig bloedbad zo langzaamaan. Leuk en frustrerend tegelijk.

Ecco
Gellemuun750jaarstad
Je moet je wiellerkennis duidelijk bijschaven 🤣

Misschien wel ja. 

Aan de andere kant speel ik het spelletje tenminste met een schoon geweten. En niet met een zak zand. 

Uiteindelijk is dat veel belangrijker dan wielerkennis. 

Ecco
Ferumbras
48. Het is een aardig bloedbad zo langzaamaan. Leuk en frustrerend tegelijk.

Wauw, 43% dus. 

Wie biedt er meer?

Kaatje0606

61.5 % voor mijn eerste Vuelta Scorito. Helaas ook uit FOMO voor Pedersen gekozen... n.a.v. Tour.

1 2 ... 140 ... 145 146

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.