Scorito vuelta 2026

1 2 ... 141 ... 145 146
Ferumbras
Ecco
Misschien wel ja.  Aan de andere kant speel ik het spelletje tenminste met een schoon geweten. En ni...

Ach. Pogacar, Torres waren prima keuzes. Pedersen had zomaar 5 etappes kunnen winnen, dan had iedereen geroepen dat ie onmisbaar was. De discussie vooraf was zuiver, ingecalculeerd risico. "Het blijft toch pedersen". En het is al eerder gezegd; waarom een niet fitte pedersen Vuelta laten rijden als ook wk een doel is? Denk dat het gewoon botte pech is.

Turner ben ik ook in getrapt. Dergelijke interviews zie ik vooraf niet. En op papier gewoon prima parcours voor hem voor 1.5M. Combinatie met Onley witte trui is het allemaal goed te verdedigen.

Groves. Ook dit snap ik wel hoor. Staat ie er wel dan pakt ie gewoon 5 top 3 klasseringen. In dit dunne sprintveld was het lastig kiezen. Het is niet alsof de rest het zo geweldig doet. En al die zelfbenoemde experts die Romele nu aanwijzen, leuk voor ze, maar die had ook gewoon anoniem 30 punten totaal kunnen pakken.

Jackie

Nu ik dit zo geschreven heb vraag ik me ook echt af of Pogi uiteindelijk gewonnen had?

Torres naar huis en die er nog zijn rijden als een drol.  Pogi reed minder. 

Waarschijnlijk had ie het gered maar Mas rijdt wel erg sterk.

Maar goed, het is een koe in de kont kijken. we zullen het nooit weten

Maarten Koning
Jackie
Nu ik dit zo geschreven heb vraag ik me ook echt af of Pogi uiteindelijk gewonnen had? Torres naar h...

Ik denk dat je het verschil tussen pogi op 90%, of misschien nog wel wat minder, en met een gemankeerd team ten opzichte van de concurrentie hier wat onderschat. 

Mas haalt hem een keer bij dat klopt, maar dat is dan ook het enige aanknopingspunt. Ik dacht er ook even over toen hij werd bijgehaald "zou het dan toch?..", maar dat is vooral de wens van spanning en niet echt iets wat objectief hard te maken is. Pogi was ongenaakbaar en wat er gebeurde was min of meer de enige realistische manier hoe hij niet zou winnen. 

Laatst gewijzigd
SietseVliegen
Maarten Koning
Ik denk dat je het verschil tussen pogi op 90%, of misschien nog wel wat minder, en met een gemankee...

Ach ja, fantaseren is stiekem wel heel leuk natuurlijk. Stel je nu eens voor dat de top nog 5KM verder had gelegen. Mas reed al een tijdje harder dan Pogi want het gat werd gedicht. Pogi zou natuurlijk in het wiel springen maar als ik aanneem dat Pogi ook op zijn persoonlijke limiet reed zou dat niet nog 5KM hebben geduurd. De realiteit is echter anders, we zullen het nooit weten maar ik kan mij ook niet voorstellen dat hij de Vuelta daadwerkelijk verloren had.

Aanklampen
Ferumbras
Ach. Pogacar, Torres waren prima keuzes. Pedersen had zomaar 5 etappes kunnen winnen, dan had iedere...

Jouw opmerking over Romele zegt wel dat jij Romele dus helemaal niet opgemerkt hebt/gecheckt hebt.

Astana die altijd voor de punten sprint en een renner die bij een Milan verslaat.. Een anonieme 30p lijkt me ver van realistich. Ik had zelf ook niet verwacht dat hij al 3x top 5/6 heeft gesprint waarbij hij in 2 zijn glazen ingooit en in 1 nog 12e wordt. 

Om dan andere zelfbenoemde experts te noemen. tsja

El Stoemperi
Jackie
Ik schreef dit al 40 pagina's terug ofzo dat ik twijfelde of de renners vanuit de Tour nog wel goed...

Ik herken de twijfels over twee grote ronden achter elkaar. Heb geen cijfers ter onderbouwing, maar bij de volgende renners had ik twijfels:

• Skjelmose: hij rijdt al zolang ontzettend goed en reed een fantastische Tour. Is het dan mogelijk die topvorm nóg een ronde vast te houden?
  • Carapaz: als hij rijdt wil ik hem in mijn team. Altijd. Waarom? Om zijn aanvallende manier van koersen en omdat hij vrijwel altijd levert voor Scorito. Maar hij was wel ontzettend bezig geweest in de Tour en stond aanvankelijk niet opgesteld voor de Vuelta. Ben je er dan klaar voor?
  • Pedersen: voor hem geldt hetzelfde als voor Carapaz. Een te leuke, aanvallende renner die ik altijd in mijn team wil. Maar Pedersen was wel erg duur. Bovendien rijdt Van Aert ook de Vuelta en die was nog fris, enorm gemotiveerd en het parcours leent zich net zo goed voor Van Aert als voor Pedersen. Moet je dan 5M in Pedersen investeren of in versterking van je GC en sprintequipe?

Volgend jaar neem ik in de Tour álle kleppers mee en in de Vuelta geen renners waarover ik twijfel... behalve Carapaz! 🤣

klaas drr

De 750 categorie is een mooie bak renners die je juist richting goud brengen. Daar mogen ook wel wat misperen bij zitten.  Maar een Widar Ormzel Leknussund en romele gaan je goede team plussen na goud

Laatst gewijzigd
BigMig
Maarten Koning
Van aert is niet meer de renner van vijf jaar geleden maar hij rijdt 'gewoon' nog elk jaar topuitsla...

Dit lijkt me vooral redeneren op basis van resultaten uit het verleden in plaats van op basis van de realiteit van de koers van het moment. Als je je snellere sprinter op kop zet in de finale om je minder snelle sprinter aan sprinten toe te laten komen, ben je gewoon een beetje dom bezig.

Maar het heeft allemaal volgens mij ook te maken met het feit dat ze bij Visma nog niet helemaal doorhebben dat ze niet meer het grote Jumbo van een paar jaar terug zijn. Je kunt niet even naar een grote ronde komen en dan met twee renners voor zowel de groene trui als de winst in dezelfde etappes gaan. Alsof het een soort cadeautjes zijn die je onderling mag verdelen en de concurrentie dat allemaal maar toelaat. Soms moet je keuzes maken. Als dan de conclusie is "we control every race if we want to" nadat de etappe daarvoor precies heeft aangetoond dat je toch wat controle tekort kwam in de finale, tja...

IlFalco
BigMig
Dit lijkt me vooral redeneren op basis van resultaten uit het verleden in plaats van op basis van de...

Al dat geklaag over hoe dom Visma wel niet bezig was... Ik denk dat er weinig ploegen zijn die het wielrennen zo professioneel aanvangen als Visma. Ze zullen ongetwijfeld heel goed het risico ingeschat hebben van de strategie die ze gisteren hebben ingezet.

Zoals Wout zelf zei na afloop: "We hebben hier al twee etappes en staan stevig in het groen". Dat dan de strategie niet goed uitpakt. Soms mag je ook verliezen.

Brennan is een groentje, pakt al twee etappes in de eerste week in zijn eerste grote ronde. Die kan en zal niet anders dan een blij mens zijn en het waarschijnlijk prachtig vinden dat hij voor zijn idool Wout mag werken in zo'n etappe. Brennan krijgt nog wel een paar kansen deze Vuelta.

Maar ja, wij weten het met z'n allen beter. En o wee als een gekozen strategie niet strookt met onze Scorito dagopstelling...

Witte87

Toch bijzonder dat Pedersen vandaag nog 50% is opgesteld, waarvan 6% captain...

BigMig
IlFalco
Al dat geklaag over hoe dom Visma wel niet bezig was... Ik denk dat er weinig ploegen zijn die het w...

Waarom niet gewoon allebei? Waarom niet blij zijn met de goede resultaten die geboekt zijn, én kritisch kunnen zijn op dat ze het die dag verkeerd aangepakt hebben?

Leuk dat ze het allemaal zo een positieve draai kunnen geven achteraf, maar volgens mij is het juist ook het kunnen toelaten van de frustratie die ervoor zorgt dat je het je een volgende keer niet nog een keer laat overkomen...

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Witte87

Helaas redt niet iedereen het helaas om het nieuws vooraf de etappe te volgen.

IlFalco
BigMig
Waarom niet gewoon allebei? Waarom niet blij zijn met de goede resultaten die geboekt zijn, én kriti...

Kritisch moet je altijd zijn, volledig mee eens. Maar ik wil maar zeggen dat ze mogelijk met hun volle verstand voor deze strategie gekozen hebben, in de wetenschap dat er een risico aan verbonden was, en wetende dat een andere strategie mogelijk meer succes had opgeleverd. Als je al succesvol bent geweest, kun je eens een gokje wagen. Dan doet verliezen minder pijn.

En daarbij heeft ook de Wout van 2026 nog steeds wel iets te eisen. Geen idee of hij dat gedaan heeft gisteren, maar het heeft mogelijk meegespeeld.

Ferumbras
Aanklampen
Jouw opmerking over Romele zegt wel dat jij Romele dus helemaal niet opgemerkt hebt/gecheckt hebt. A...

Correct. Als ik elke 500k en 750k renner moet checken, heb ik er een baan bij. Het stopt ergens natuurlijk wel. Je moet echt al die andere mini koersen gaan analyseren om tot de conclusie te komen dat romele dit kan. Voor een standaard speler is het gewoon een nieuw gezicht aan het front. En ja dat maakt mij een mindere kenner.

Het is ook het type renner die "jullie experts" hier geheim hebben gehouden. Er is uitvoerig gesproken over de matige sprinters equipe. En niemand heeft Romele getipt. Helemaal prima natuurlijk. Daarmee win je goud. Ik heb wel Widar en Omrzel, mede dankzij jullie. Leknessund wel overwogen, maar onzeker welke etappes dan echt op te stellen. Teveel kans op 0 punters.

Volgende grote ronde ga ik echt puur voor AK en dan een stuk of 8 sprinters, inclusief voldoende grabbelton mannen van teams die echt wel willen sprinten voor elk puntje. En natuurlijk Narvaez. Altijd Narvaez.

TimTornTeut
Ferumbras
Correct. Als ik elke 500k en 750k renner moet checken, heb ik er een baan bij. Het stopt ergens natu...

Romele is hier vooraf volgens mij wel vooraf besproken en ook in de Scorito Podcast of de Wielerorakel Podcast werd hij vrij inhoudelijk besproken. 

NOAD1912
Witte87

Baal als een stekker dat ik het nu pas lees, normaal zit ik altijd op de deadline. Geen cap hoor, dat is Brennan.

BigMig
IlFalco
Kritisch moet je altijd zijn, volledig mee eens. Maar ik wil maar zeggen dat ze mogelijk met hun vol...

Tsja, het is toch een topsportteam en niet een fietssociëteit? Soms zijn de Killer Bees iets te weinig killers naar mijn mening. Zelfs als je dan zoveel kwaliteit in huis hebt dat je alsnog succesvol bent, mag je jezelf best eens goed achter de oren krabben als je dingen laat liggen, zeker als je al vaker dezelfde fout maakt.

Ferumbras
TimTornTeut
Romele is hier vooraf volgens mij wel vooraf besproken en ook in de Scorito Podcast of de Wielerorak...

Ongetwijfeld. Helaas behoor ik niet tot de generatie "podcast". Sowieso is dat bereik erg beperkt natuurlijk. Wel leuke hobby om te doen, beetje kwebbelen en dat delen met de wereld. Categorie TikTok en influencers wereldje.

Bamibrick41

Vind het zelf wel verbazend dat hele scorito podcast team tronchon heeft, maar dat deze verder door amper spelers is gekozen (2%). Moet nog eens terugluisteren wat ze nou gezegd hadden over tronchon. Mis nu tijdens de tour Jegat en nu weer Tronchon. Eens kijken hoe we dit gaan voorkomen bij de Giro volgend jaar. 

IlFalco
Bamibrick41
Vind het zelf wel verbazend dat hele scorito podcast team tronchon heeft, maar dat deze verder door...

Kees had hem genoemd. Dat zal de reden zijn dat ze hem allemaal hebben, gok ik. Ik heb hem hier ook genoemd toen hij op de startlijst verscheen, samen met nog een andere gebruiker. Ik meen dat het @KV was maar ben er niet zeker van. Maar dat werd door de meederheid weggelachen en afgedaan als "armoedig".

Laatst gewijzigd
KV
NOAD1912
Baal als een stekker dat ik het nu pas lees, normaal zit ik altijd op de deadline. Geen cap hoor, da...

Zal uiteindelijk maar een puntje of 8 schelen hoor. Ik heb er nu zelf gewoon Romeo voor opgesteld. Dus echt balen moet je niet doen. 

timanovic

Ik heb Tronchon in een ander wielerspel, en hij reed het hele jaar geen deuk in een pakje boter.
Daarom geen seconde overwogen. 

Het is natuurlijk alleen door het uitvallen van Pedersen en Groves in een toch al matig sprintveld dat hij hier kan winnen... 

Turner was vorig jaar natuurlijk nog supergoed in de Vuelta en vond weer een parcours op maat. Zal wel iets onder de leden hebben gehad, anders had hij wel uitgereden. 

GLo
Ferumbras
Ongetwijfeld. Helaas behoor ik niet tot de generatie "podcast". Sowieso is dat bereik erg beperkt na...

Podcast kan heel informatief zijn, heb ik van horen zeggen. Je moet er wel meer geduld voor hebben dan ik heb trouwens

TourDeFranceUnchained
Bamibrick41
Vind het zelf wel verbazend dat hele scorito podcast team tronchon heeft, maar dat deze verder door...

Ik denk dat Tronchon inmiddels toch wel bij een groot deel van de wielerkenners bekend is. Als ik het me goed herinner, heeft vorig jaar voor de Tour zelfs een mede forumlid, uit Frankrijk notabene, nog een heel verhaal geschreven over Tronchon, waarom hij in vorm was en waarom we hem mee zouden moeten nemen. Ook in het klassiekerspel is zijn naam gevallen.

Dat hij vervolgens wint, is natuurlijk fantastisch voor hem en voor degenen die hem hebben gekozen. Maar eerlijk gezegd neem je Tronchon natuurlijk niet mee omdat je verwacht dat hij een etappe gaat winnen. Je neemt hem mee als opvuller, net zoals Turgis in de Tour van dit jaar. Een renner waarvan je verwacht dat hij regelmatig voor een goede dag uitslag kan meedoen en misschien een keer richting de top 10 gaat, maar die net zo goed vijf keer naar plek 12 sprint. Iets wat natuurlijk helemaal prima is voor 500k.

SietseVliegen
Ferumbras
Ongetwijfeld. Helaas behoor ik niet tot de generatie "podcast". Sowieso is dat bereik erg beperkt na...

Een podcast is lang niet altijd kwebbelen. In het geval van de Scorito Podcast moet je het gewoon zien als een boek of magazine, in een een uur of anderhalfuur tijd doe je alle kennis op over het parcours, de deelnemers en de renners die de moeite van het overwegen waard zijn. Dat is geen simpel vermaakt en heeft ook niets te maken met influencers. Je kunt het gewoon zien als een inhoudelijk sterk radioprogramma. Het enige verschil is het platform waarop je het luistert.

Het staat iedereen vrij om wel of niet te luisteren maar deze podcast overslaan met het idee dat het een influencer-achtig zinloos verhaaltje is slaat wel de plank mis

1 2 ... 141 ... 145 146

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.