Scorito vuelta 2026

1 2 ... 142 143 144 145
ivo001

Ik had Tronchon in 2023 in de talentcup bij Wielermaster CQ spel Divisie 2. Echter kwam hij dat jaar niet verder dan een 11e plek in de 2e etappe van de Route d'Occitanie

Ferumbras
SietseVliegen
Een podcast is lang niet altijd kwebbelen. In het geval van de Scorito Podcast moet je het gewoon zi...

helemaal waar natuurlijk. Zit ook wel erg veel Scorito en wielrennerkennis achter de microfoons.

Kluns Klunsjes
Witte87
Toch bijzonder dat Pedersen vandaag nog 50% is opgesteld, waarvan 6% captain...

Ik heb gister mijn opstelling gemaakt vanwege een drukke dag vandaag.. vanmorgen dus nergens naar kunnen kijken en kom er nu pas achter dat ie niet eens is opgestapt. Doe je niks aan soms

klaas drr

Podcasts/spotify het is een beetje als het ov vergelijken met je eigen auto. Je luistert wat je wil wanneer je wil, en dat zonder ruis. Brennan for the win en  cort haha. 

Dekkerony

Het is toch wel een voordeel als je de start intervieuws kan volgen. Vanochtend nog wat gelezen maar daarna onderweg naar Asics in Hoofddorp en daarom niet meegekregen dat Pedersen niet gestart was(gelukkig niet gecapt) en 50% zat in hetzelfde schuitje blijkbaar.

KV

Cort pareltje zeg!

GLo
ivo001
Ik had Tronchon in 2023 in de talentcup bij Wielermaster CQ spel Divisie 2. Echter kwam hij dat jaar...

Ik had Kruiswijk in de Dikke Banden Race van 2002. Sorry, te flauw, ik zal het niet meer doen

Laatst gewijzigd
Lanceheeftzadelpijn

Dilemma voor morgen: THJ of Romeo?

De enige 2 etappes dat THJ punten heeft opgeleverd heb ik m gebankt, dus onze relatie is nog niet geweldig deze Vuelta. Romeo 8 zekere punten via Mas, die misschien zelfs 18 kunnen worden als Mas weer wint.

Ben inmiddels naar 96% gekropen. Had geen ploeggenoten van Pogi mee, en op Roglic na alle klassementstoppers en sprinters in mijn team. Kans op een eerste gouden bekertje dus, maar dan moeten dit soort dilemma's wel goed gaan natuurlijk. Iemand advies?

Laatst gewijzigd
valowitz
Lanceheeftzadelpijn
Dilemma voor morgen: THJ of Romeo? De enige 2 etappes dat THJ punten heeft opgeleverd heb ik m geban...

Ik zou in deze fase van de strijdt om een gouden bekertje voor zekerheid gaan. Dus voor Romeo en waarschijnlijk 8 of mogelijk 18 punten.

KV
valowitz
Ik zou in deze fase van de strijdt om een gouden bekertje voor zekerheid gaan. Dus voor Romeo en waa...

Ik sta nu net op 99% en overweeg eigenlijk zelfs om THJ te cappen morgen. Dus niet opstellen zou ik vreemd vinden ;-)

ThiasPinarello
KV
Ik sta nu net op 99% en overweeg eigenlijk zelfs om THJ te cappen morgen. Dus niet opstellen zou ik...

Mee hebben en morgen niet opstellen is inderdaad vreemd. Als dit je enige keuze is, prima team dan Lance.

Ecco

Zag ik vandaag nou Fortunato een bergpuntje meepikken? 🫣

Magnus Cort 2.0?

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Fortunato probeert genoeg en rijdt ook wel in beeld al zit er MI nog weinig op. Dat sprokkelen vind ik overigens wel fijn. Die gaat morgen weer veel opgesteld worden... 

Jackie

Eerste keer Scorito: Heb pas een paar dagen behoorlijk goed door hoe de teampunten werken.

Lijkt nu beter te gaan.

Als ik naar de eerste 5/6 dagen keek.....tjonge jonge. Zelfs een dag bij met 66 gewone punten en 109 bankpunten.

Ben vandaag 6,2% gestegen naar 85,3%. Wie weet wat er nog mogelijk is.

Algemene vraag: Ik heb als ik goed geteld heb 2340 gewone punten en in totaal 428 bankpunten.

Is dat aan de hoge kant? Mag dat bv maximaal "zoveel" procent zijn?

Buikopstang

Mijn laatste stoeltje gaat naar een Visma Romeo of Omrzel. Voor alledrie de opties is wat te zeggen maar ik sta op 99,6% en denk dat ik voor safe ga. Welke optie zouden jullie doen met deze tussenstand. De andere 8 zijn Mas Carapaz Kuss Widar Onley Tejada WVA THJ. 

NOAD1912
Jackie
Eerste keer Scorito: Heb pas een paar dagen behoorlijk goed door hoe de teampunten werken. Lijkt nu...

Je mag jezelf prijzen, prima verhouding hoor.

NOAD1912

Hier was toch ook iemand die een team heeft samengesteld zonder UAE´ers? Zelfs zonder Pogi? Zou leuk zijn als hij zich eens meldt. Benieuwd naar de voortgang en raketstijgingen in zijn klassement + rest van het team.

Jackie
NOAD1912
Je mag jezelf prijzen, prima verhouding hoor.

Dank je. Leuk om te horen

Buikopstang
NOAD1912
Hier was toch ook iemand die een team heeft samengesteld zonder UAE´ers? Zelfs zonder Pogi? Zou leuk...

GLo is dat had laatst nog een update gegeven

Buikopstang
Buikopstang
Mijn laatste stoeltje gaat naar een Visma Romeo of Omrzel. Voor alledrie de opties is wat te zeggen...

Bij de opties zit ook nog Skjel maar die had ik zelf al niet meer in gedachte

KV
Buikopstang
Bij de opties zit ook nog Skjel maar die had ik zelf al niet meer in gedachte

Waarom? Deed het toch heel behoorlijk in rit 9. 
Hier trouwens jouw 8 namen + Gall erbij. 
Bij jouw andere opties dan maar Omrzel zeker? Denk niet dat Mas wint, dus max 8ptn voor movistars. En 12 Brennan punten is wat saai als Omrzel er ook al 10 heeft. 

Buikopstang
KV
Waarom? Deed het toch heel behoorlijk in rit 9. Hier trouwens jouw 8 namen + Gall erbij. Bij jouw an...

Ja Skjel is eigenlijk logischer maar is een beetje gevoel en rancune dat hij nog niet levert waarom ik het gokje om hem te pakken nog niet echt heeft uitbetaald. 

Maarten Koning

99.7% hier maar ik overweeg juist sterk om niet de (lage) veilige punten op te stellen. Er is nog een lange weg te gaan en als renners als VPP en Vine niet meerdere keren ergens kort gaan eindigen, kan ik me moeilijk voorstellen dat het over de laatste anderhalve week goud blijft. Ik zie toch een langzaam maar zekere trend omlaag en het bloeden moet stoppen. 😅

GLo
Buikopstang
GLo is dat had laatst nog een update gegeven

Ik heb mijn team inderdaad laatst al genoemd, maar zal dat nog een keer iets uitgebreider doen, is ook meteen duidelijk dat het nog geen raket is.

In mijn opstelling ging ik van 3 categorieën uit:

1. AK: Mas, Gall, Onley, Carapaz, Skjelmose en Kuss. Daar ben ik eigenlijk nog best tevreden over; Roglic had er natuurlijk bijgekund, maar vond ik te risicovol.
  2. Sprinters/ Puntenklassement: Brennan, Van Aert, Pedersen, Aular, Groves en Hofstetter. Hier ben iets te zorgeloos met mijn budget omgesprongen; ben nu eigenlijk soort van blij dat Groves en Pedersen er uit zijn, voel ik me niet meer verplicht om ze op te stellen. Had ik beter goedkopere sprinters op kunnen stellen, jazeker, maar ik beperk me tot sprinters waarvan ik weet dat ik ze ooit heb zien sprinten. Coquard was natuurlijk wel een goede geweest.
  3. Talenten voor het klassement. In de Vuelta willen nog wel eens talenten boven komen drijven, dan wel bevestigen. In mijn team: Nordhagen, Brenner, Widar, DeBruyne, Tuckwell, Riccitello. De resultaten daarvan vallen wat tegen, was eigenlijk ook wat overkill denk ik. Widar wel heel interessant trouwens.
  4. Eigenlijk doe ik geen aanvallers, want je hebt altijd de verkeerde; en mocht je er toch op willen stellen, dan zijn ze wel te halen uit bovenstaande. Nu toch Castrillo genomen en enigszins tot mijn verbazing ook Dunbar genomen.
  5. Wat is mijn score dan: de eerste week rondom de 10%, met de daguitslag van de aanval-etappe (4%) als dieptepunt; daarna inderdaad een stijgende lijn: totaalscores naar 18%, dan 29% en 36% nu op 45%.
  6. Conclusie: de eerste week heel ver op achterstand gekomen en met wat ongelukkige kopmankeuzes nog niet heel ver gekomen, maar mocht morgen de uitslag als volgt zijn: Onley, Mas, Gall, Carapaz, Kuss, Skjelmose, Widar, DeBruyne, Riccitello dan wordt het nog leuk
  7. TLDR: Valt nog niet mee

Jackie

Mijn opstelling voor morgen:

Mas - Gall - Onley - Carapaz - Skjelmose - Kuss - Buitrago - ? - ?

Kan nog Fortunato, Romeo, Vpp, opstellen

Romeo eigenlijk sowieso wel want houd er sterk rekening mee dat Mas morgen wint.

VPP, tja, nog niks van gezien. En Fortunato...zal hij expres al een week niks hebben gedaan?

Sprong vandaag wel mee dus gaat nog steeds voor de bollen

Of veilig nog een Visma opstellen voor de teampunten?

1 2 ... 142 143 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.