Dilemma voor morgen: THJ of Romeo?
De enige 2 etappes dat THJ punten heeft opgeleverd heb ik m gebankt, dus onze relatie is nog niet geweldig deze Vuelta. Romeo 8 zekere punten via Mas, die misschien zelfs 18 kunnen worden als Mas weer wint.
Ben inmiddels naar 96% gekropen. Had geen ploeggenoten van Pogi mee, en op Roglic na alle klassementstoppers en sprinters in mijn team. Kans op een eerste gouden bekertje dus, maar dan moeten dit soort dilemma's wel goed gaan natuurlijk. Iemand advies?
Eerste keer Scorito: Heb pas een paar dagen behoorlijk goed door hoe de teampunten werken.
Lijkt nu beter te gaan.
Als ik naar de eerste 5/6 dagen keek.....tjonge jonge. Zelfs een dag bij met 66 gewone punten en 109 bankpunten.
Ben vandaag 6,2% gestegen naar 85,3%. Wie weet wat er nog mogelijk is.
Algemene vraag: Ik heb als ik goed geteld heb 2340 gewone punten en in totaal 428 bankpunten.
Is dat aan de hoge kant? Mag dat bv maximaal "zoveel" procent zijn?
Waarom? Deed het toch heel behoorlijk in rit 9.
Hier trouwens jouw 8 namen + Gall erbij.
Bij jouw andere opties dan maar Omrzel zeker? Denk niet dat Mas wint, dus max 8ptn voor movistars. En 12 Brennan punten is wat saai als Omrzel er ook al 10 heeft.
99.7% hier maar ik overweeg juist sterk om niet de (lage) veilige punten op te stellen. Er is nog een lange weg te gaan en als renners als VPP en Vine niet meerdere keren ergens kort gaan eindigen, kan ik me moeilijk voorstellen dat het over de laatste anderhalve week goud blijft. Ik zie toch een langzaam maar zekere trend omlaag en het bloeden moet stoppen. 😅
Ik heb mijn team inderdaad laatst al genoemd, maar zal dat nog een keer iets uitgebreider doen, is ook meteen duidelijk dat het nog geen raket is.
In mijn opstelling ging ik van 3 categorieën uit:
- AK: Mas, Gall, Onley, Carapaz, Skjelmose en Kuss. Daar ben ik eigenlijk nog best tevreden over; Roglic had er natuurlijk bijgekund, maar vond ik te risicovol.
- Sprinters/ Puntenklassement: Brennan, Van Aert, Pedersen, Aular, Groves en Hofstetter. Hier ben iets te zorgeloos met mijn budget omgesprongen; ben nu eigenlijk soort van blij dat Groves en Pedersen er uit zijn, voel ik me niet meer verplicht om ze op te stellen. Had ik beter goedkopere sprinters op kunnen stellen, jazeker, maar ik beperk me tot sprinters waarvan ik weet dat ik ze ooit heb zien sprinten. Coquard was natuurlijk wel een goede geweest.
- Talenten voor het klassement. In de Vuelta willen nog wel eens talenten boven komen drijven, dan wel bevestigen. In mijn team: Nordhagen, Brenner, Widar, DeBruyne, Tuckwell, Riccitello. De resultaten daarvan vallen wat tegen, was eigenlijk ook wat overkill denk ik. Widar wel heel interessant trouwens.
- Eigenlijk doe ik geen aanvallers, want je hebt altijd de verkeerde; en mocht je er toch op willen stellen, dan zijn ze wel te halen uit bovenstaande. Nu toch Castrillo genomen en enigszins tot mijn verbazing ook Dunbar genomen.
- Wat is mijn score dan: de eerste week rondom de 10%, met de daguitslag van de aanval-etappe (4%) als dieptepunt; daarna inderdaad een stijgende lijn: totaalscores naar 18%, dan 29% en 36% nu op 45%.
- Conclusie: de eerste week heel ver op achterstand gekomen en met wat ongelukkige kopmankeuzes nog niet heel ver gekomen, maar mocht morgen de uitslag als volgt zijn: Onley, Mas, Gall, Carapaz, Kuss, Skjelmose, Widar, DeBruyne, Riccitello dan wordt het nog leuk
- TLDR: Valt nog niet mee
Mijn opstelling voor morgen:
Mas - Gall - Onley - Carapaz - Skjelmose - Kuss - Buitrago - ? - ?
Kan nog Fortunato, Romeo, Vpp, opstellen
Romeo eigenlijk sowieso wel want houd er sterk rekening mee dat Mas morgen wint.
VPP, tja, nog niks van gezien. En Fortunato...zal hij expres al een week niks hebben gedaan?
Sprong vandaag wel mee dus gaat nog steeds voor de bollen
Of veilig nog een Visma opstellen voor de teampunten?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.