VPP hebben we toch al wel een paar keer gezien? Keer 11e en zondag was hij ogenschijnlijk goed maar zat hij in de achtervolgende groep waarin het allemaal niet wilde vlotten, en uiteindelijk was het ook voor GC. Na een toegegeven makke eerste week, ziet het er naar uit dat hij wel degelijk wat actiever begint te worden. De eerste etappe voor de vlucht was hij er ook direct.
Je hoort 'helaas niet tot de generatie podcast' maar denkt wel te weten wat het is? 🤔 Dat zie je helemaal verkeerd. Natuurlijk zit er 'gekwebbel' tussen het kaf (soms prima op papier geparodieerd door de Betrouwbare Mannetjes in De Volkskrant), maar ook hele diepgravende.
Het is ook geen generatiedingetje trouwens. Er zijn veel boomers die er naar luisteren (me too) of zelf podcasts maken.
Zoals hier eerder ook al werd gezegd: het is een soort radio on demand, ter verrijking van je kennis.
Btw mbt Radio Scorito: Martijn himself (teveel eh) en Traksel ('ik moet heel eerlijk zeggen') spoel ik meestal door.
Hier ook onley the Lonely. Ik maak hem Cap omdat ze bij in de leiderstrui hem als favoriet zien in rit 12. In de leiderstrui heeft het vaker bij het rechte eind als wielerflits.
Bij nader inzien zijn die laatste 2 klimmen zo zwaar dat ik inderdaad geen megakopgroep aan de finish verwacht. Zeker omdat de start zo makkelijk is, kunnen er veel zwakke klimmers in de kopgroep zitten. Denk wel nog altijd dat een THj of Buitrago kan winnen, maar de AK mannen zullen waarschijnlijk niet heel ver zitten. Dan toch maar geen onnodig risico nemen denk ik.
Heb `o'n beetje zelfde dilemma. Heb 7 zekere met onley, carapaz, mas, skjel, kuss, widar en ricitello. Voor de laatste drie plekken THJ, debruyne, fortunato voor vlucht en WvA en Brennan voor zekere punten laat de movi's zeker op de bank omdat ik wat minder geloof in overwinning van mas. Gezien het makkelijke begin verwacht ik eigenlijk dat het lang duurt voordat er kopgroep komt en dat daar veel sterke mannen inzitten maar niet veel goede klimmers. En dus uiteindelijk een ak dag met die lange klimmen (ook al zijn die niet moeilijk) Daarmee kies ik denk ik voor THJ die dan wel mee kan in vlakke en verder voor wat zekerheid met WvA of brennan. Fortunato zeker op de bank. Maar kan nog wel zijn dat ik debruyne er nog inwissel voor de zekere punten van een visma.
Mas is zeker ook een goede keuze hoor. Zal uiteraard bij de besten zijn op het eerste zware stuk van de slotklim, maar zal mogelijks wat defensiever gereden worden aangezien er nog een lang makkelijk stuk volgt met mogelijks hergroepering. Sprintje van groep AK mannen (met redelijk vlakke finish) is dus mogelijk. Er is wel nog een zware km op 3km van de finish waar er verschil kan gemaakt worden, maar dat zou Onley bijvoorbeeld ook wel moeten liggen.
Maar denk eigenlijk dat het tussen die 2 niet heel veel zal verschillen in daguitslag.
Hopelijk alles bij elkaar.. beter voor de puntjes.. heb niet alles gelezen hier maar is het raar dat ik het raar vind dat 85% mads heeft genomen voor 5 millie?.. voor een vluchter die vermoeid uit de tour komt en die aangaf geen groene trui ambities te hebben?.. waar lag zijn plafond?. Bij 250 doe je een goeie zaak.. blij dat ik er weg bij ben gebleven.. jammer alleen dat ik het in skjelmose heb gestopt en niet in roglic.. ach ja
Vandaag: Mas, Onley, Carapaz, Kuss, Skjelmose, Omrzel, Chri Rodriguez, Debruyne wat ik sowieso opstel (Bandje Mas of Onley).
Voor plek 9 twijfel ik tussen Castrillo (8pt indien Mas rood houdt + eventueel wat extra) of Brennen (12pt). Castrillo kan als Mas wint en de bergtrui misschien pakt 24 pt pakken en zelf nog als springplank fungeren.
Momenteel sta ik 99,1% en elk punt kan belangrijk zijn op het einde. Ondanks het verlies van Pogi en Torres, toch nog dilemma's qua opstellen :-p
Leuk al die dilemma's. Bij mij niet anders
Ik cap Mas gewoon. Staat iets voor op Onley bij de bookies al zit het heeeel dicht opelkaar. Ga dan toch voor de ervaring en het Spaanse gebrul op de berg.
Heb Mas-Onley-Gall-Skjel-Carapaz-Kuss-Buitrago das prima
Maar dan slaat de twijfel toe over de laatste 2 stoeltjes
Keuze uit Fortunato/VPP/Romeo/1 van Visma.
Sta op 85,3% en wil wat stijgen.
Is het al tijd om wat risico te nemen (dan VPP en Fortunato) of op "safe spelen" met Romeo en bv WvA/Nordhagen ?
Die mogelijke bergtrui voor Mas had ik zelf nog niet in de smiezen. De kans hierop lijkt me niet heel groot, maar helemaal uitgesloten is het niet. Voorwaarde is dan wel dat Buitrago niet in de vlucht zit, of dat de AK mannen het zo kort houden dat de vlucht al voor de top van de Velefique wordt ingerekend. Je hebt mij zojuist overtuigd om Brennan in te wisselen voor RGP.
Tja ik heb ook Onley captain... het is hij of Gall voor mij.. en met 64%... moet ik toch een gokje nemen haha.
Verder lekker Brennan en WvA opgesteld voor de punten, die Fortunato kan door de stront zakken..
Lekker al 4 uitvallers, Pogi, Mads, Beloki, Turner... Doelstelling bijgesteld naar 75% dus hopelijk haal ik dat nog..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.