Scorito vuelta 2026

1 2 ... 24 25 26 27 »
Ragnar Lolbroek
KV
Met Laporte erbij zou Brennan wel een leuk treintje hebben. Zelfs ik zou dan waarschijnlijk wel goed...

Breinbreker wel ja. Is hij goedkoper dan Brennan (wat ik niet verwacht) dan helt de balans wel wat naar Groves met een verleden als puntentrui winnaar in de Vuelta. Is hij even duur of duurder dan ga ik wel weer meer rekening houden met al die DNF's en knieproblemen dit seizoen. Ben je de acupuncturist van Groves nog tegengekomen op een terrasje ivm. Die knie?

CyclingDonkey
Elmagnifica
Laten we eerlijk zijn.. iedereen zoekt zekerheid en dat is lastig in de vuelta.  Dus op zoek naar ze...

Hier sla je de spijker op zijn kop

Het gaat niet om pnt/miljoen

Maar om pnt/opstelling/miljoen

Die factor opstelling wordt vaak wat achterwege gelaten/over het hoort gezien

Moet er mezelf ook steeds aan herinneren 😅

Edit. En dan is de 10 grens (oid) ook nog afhankelijk van het type renner. Sprinters heb je bijv nodig voor het opvullen van bepaalde etappes maar kunnen in sommige rondes best lager scoren wat toch nog de optimale samenstelling kan zijn onder aan de streep. Idem voor aanvallers 

Laatst gewijzigd
Elmagnifica
IlFalco
Voor mij is Gall een behoorlijke zekerheid, waar verder tot op heden veel klassementsmannen met de n...

Moviestar zijn toch vrijbuiters.. elke dag mee.. kan iedereen zijn.. gall gaat moeite hebben 450 punten te halen.. heel weinig finish bergop met lange klimmen.. vorig jaar.was het weinig met hem.. oke hij reed de tour maar de vuelta eas nou niet dik bezet.. dus uae en visma( als je wout hebt moet brennan ook mee)en je kan waarschijnlijk bouwen op lidl.. met mads is het ook afwachten voor dat geld .. kleppers will be.... waarschijnlijk

CyclingDonkey
Ragnar Lolbroek
Breinbreker wel ja. Is hij goedkoper dan Brennan (wat ik niet verwacht) dan helt de balans wel wat n...

Knie issues speelt al jaren. Maar hij weet er meestal wel 1 grote ronde mee door te komen. Ik betwijfel echter of dat dit jaar ook lukt. Laatste kans met enkel nog de Vuelta 😅 Ik overweeg m voor 1.5 of minder, of als Brennan toch niet meegaat 

KV
CyclingDonkey
Knie issues speelt al jaren. Maar hij weet er meestal wel 1 grote ronde mee door te komen. Ik betwij...

Haha. Dus ze maken Pau Miquel 2m en jij denkt dat ze Groves 1.5 gaan maken?

martijncr
Ecco
Ook het vermelden waard: ik heb nog nooit zo hoog gestaan in het flitsforum. Tweede! Toch knap...

Prestatie opzichzelf! Want als host van de subleague heb ik het voorrecht om op 1 te staan, maar daar zit geen prestatie aan gekoppeld. Jij daarentegen weet als snelste je te voegen, wat een eervolle vermelding idd en absoluut waard is 🙂 

KV
Elmagnifica
Moviestar zijn toch vrijbuiters.. elke dag mee.. kan iedereen zijn.. gall gaat moeite hebben 450 pun...

Er is een verschil tussen de Gall van 2025 en die van 2026. 

Maar akkoord dat 4,5m gewoon heel fors is voor iemand met weinig extra plusjes alhoewel hij dit jaar toch echt goed lijkt te punchen/vechten voor de plekjes aan de finish. In de Giro was hij 3,5m (denk ik) en was het vooraf ook de discussie of hij dit waard zou zijn. Uiteindelijk uiteraard wel maar was toen ook het best case scenario. Nu kost hij nog een miljoen meer en zijn er waarschijnlijk niet heel veel extra ritten voor hem. 

IlFalco
Elmagnifica
Moviestar zijn toch vrijbuiters.. elke dag mee.. kan iedereen zijn.. gall gaat moeite hebben 450 pun...

Eens wat betreft Movistar. Kwestie van de juiste bal uit de bak zien te grabbelen.

Gall durf ik niet zo stellig over te zijn. Voorafgaand aan de Giro was iedereen ervan overtuigd dat zijn plafond rond de 400 punten lag, wanneer alles op z'n plek zou vallen. Kwam toch mooi ruim boven de 500 punten uit, volledig zelf bij elkaar gefietst. Lijkt ook wat aan explosiviteit te hebben gewonnen dit jaar, en hoeft het niet sec meer van lange (eind)beklimmingen te hebben.

Enkel wanneer Onley en/of Lipo en/of Pellizzari deel blijken te nemen verandert dat de verhoudingen aanzienlijk. Maar behalve Onley heeft het daar niet de schijn van.

Edit: wat KV zegt.

Laatst gewijzigd
klaas drr
martijncr
Prestatie opzichzelf! Want als host van de subleague heb ik het voorrecht om op 1 te staan, maar daa...

Mooi, Martijn jij 3x zilver en 2x Brons., op naar goud!  2/3 vd 92 deelnemers heeft al minimaal een gouden beker,  en 11 hebben er 3 of meer. 

Elmagnifica

Is er iemand die het durft om vine of almeida mee te nemen?.. dat zijn pas verschilmakers.. pickrate van dik onder de 50%.. over gall.. die pakte toch al die 2e plekken op in zware ak klimmen.. zie ik hier minder.. 

TilburgsTrots
Elmagnifica
Is er iemand die het durft om vine of almeida mee te nemen?.. dat zijn pas verschilmakers.. pickrate...

Vine staat er bij mij al vanaf het begin in. De Vuelta en Vine blijkt toch regelmatig een gouden combinatie, op een of andere manier blijft ie vaker op zijn fiets zitten. Met de twee tijdritten, teampunten pogi, eigen uitslagen in bergetappes denk ik dat hij ondanks dat hij naar alle waarschijnlijkheid geen 500pt zal opleveren wel een verschilmaker gaat zijn om dat gouden bekertje te behalen. Denk dat er niet veel lui zijn buiten de veel genoemde namen op het forum die 400+ pt gaan halen. 

Het opknippen van het 5mil budget en te spenderen aan twee renners kan evengoed 400pt punten verzorgen maar kost je wel twee stoeltjes. Vine stel je wss wel gewoon elke keer op.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Elmagnifica
Is er iemand die het durft om vine of almeida mee te nemen?.. dat zijn pas verschilmakers.. pickrate...

Almeida blijft ik van weg, Vine staat er vooralsnog nog steeds met potlood in.

klaas drr
Elmagnifica

Vine op zich wel, het is de Vuelta, geen chaotische Giro met regen en de klassementsploegen lijken tegenwoordig achterin te bollen, maar heb je ze echt nodig ? Laat je Gall thuis voor Vine ? of Pedersen ?    

TimTornTeut

Is er hier iemand die iets zinnigs kan zeggen over Ivan Cobo. Zat net even z'n PCS te bekijken en die heeft best goede resultaten gereden ook in ritten met best wat hoogtemeters. Is die in dat segment niet gewoon interessanter dan Coquard in z'n huidige vorm? 

GeenFietserWelGamer
Elmagnifica

Persoonlijk denk ik niet dat je je moet blindstaren op de 100 punten/miljoen bij klassementsmannen, maar meer wat betrouwbare picks zijn voor een top5 klassering. Met de huidige namen (het is vooralsnog speculeren wat er nog allemaal bij komt dus dat doe ik nog niet) is Gall in mijn ogen de meest betrouwbare klassementsman na Pogacar dit jaar. Almeida, Roglic, Mas, Uijtdebroeks en ga zo maar verder, zijn allemaal hele grote vraagtekens. Echter, waar ik je wel gelijk in geef is dat de Vuelta over het algemeen minder ritten heeft voor de klassementsmennen en er meer etappes naar de vluchters gaan, wat weer nadelig is voor het aantal punten voor klassementsmannen. Maar je hebt ze wel nodig en dan het liefste de meest betrouwbare. Al met al vooralsnog één grote tombola.

Zolderman

Schrijft iedereen Skjelmose al af? Ik vind hem namelijk toch wel interessant in dit deelnemersveld. Zie hem wel top 3/5 rijden, met de TTs als bonus. Hij is wel extreem duur verder, dus 100 punten per miljoen zou je beter ergens anders kunnen zoeken..

Mooi weer fietser
Zolderman
Schrijft iedereen Skjelmose al af? Ik vind hem namelijk toch wel interessant in dit deelnemersveld....

Voor mij is tot nu Skjelmose de 2e klassementsman qua scoritopunten.

Zal heus niet elke etappe voor Gall eindigen, maar er ook niet ver vanaf. Heeft 2 tijdritten, mogelijk teampunten met Pedersen en ik denk dat ie op een leeftijd is waar hij prima 2 rondes op niveau aan kan.

valowitz

Zie net dat Marco Brenner (winnaar ronde van Polen) voor Tudor naar de Vuelta gaat. Zou een interessante pick kunnen zijn. Benieuwd hoeveel die gaat kosten.

Laatst gewijzigd
TimTornTeut

Zie op PCS trouwens dat de tussensprints inmiddels zijn ingetekend. Vrij vaak best laat in de etappe. Dat zou nog wel van invloed kunnen zijn op de kansen van vluchters. 

IlFalco

En langzaam vult de startlijst zich verder. O.a. Carapaz en Pithie zojuist toegevoegd op PCS. Ze lopen een beetje achter bij Cyclingstartlist zo lijkt het ;)

Laat die prijzen maar doorkomen.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Elmagnifica

Het is alsof ik het giro topic weer aan het lezen ben. Daar was men er ook van overtuigd dat er van de 6 bergritten er maximaal 3 naar AK (Vini) zouden gaan. Nou dat hebben we geweten. De redenen zijn vooraf niet altijd evident (hoewel eigenlijk best logisch, had niemand voorzien dat decathlon Vini in een zetel naar de finish zou rijden voor de boni's én voorschot op TT verlies van Gall), maar die AK mannen gaan echt wel aan hun ritten/punten komen. En de nummer 2 van het AK (waar ik Gall inschaal) ga je sowieso in je team willen hebben, of die door koersverloop nou 500 of 300 punten heeft gehaald maakt daarvoor eigenlijk helemaal niet zoveel uit daarin. Want als het er 300 zijn, betekent dat dat de mannen daarachter er nog minder hebben; een O'Connor scenario daar gelaten. 

TilburgsTrots
Bierpokkel
Bijzonder hoe sommigen al compleet aan het puzzelen zijn en complete teams samenstellen terwijl 60%...

Ach laat gaan joh. De voorpret, het mijmeren, het puzzelen is vaak zoveel leuker dan de koers zelf. Dat is ook wel de kracht van dit forum

Woutomaat

Aan de PCS startlist zijn met Buitrago, Carapaz en nog wat namen toegevoegd, mooi! Wat gaat Buitrago eigenlijk kunnen? Crapz lijkt me sowieso een must eigenlijk! Ook Küng staat ertussen ik vind hem stiekem toch wel heel interessant, heeft de TT in Polen gewonnen en met 2 vlakke TT's ben ik heel benieuwd wat hij in dit veld kan!

Edit: Geen Aular trouwens er is een 8e man voor de mobbi's aan de startlijst toegevoegd en dat is Arcas. Het is nog niet officieel maar het zegt wel veel.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Zolderman
Schrijft iedereen Skjelmose al af? Ik vind hem namelijk toch wel interessant in dit deelnemersveld....

Eigenlijk wel ja, veel te hoog geprijsd. Wordt 6e in de Tour met 2 hoger geklasseerde uitvallers. Gall die vorig jaar 5e werd reed al duidelijk minder rond in de Vuelta, ik verwacht dat Skjelmose daar minimaal evenveel last van gaat hebben.

1 2 ... 24 25 26 27 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.