Scorito vuelta 2026

1 2 ... 25 26 27 28 »
Woutomaat
ProScoritoManager
Eigenlijk wel ja, veel te hoog geprijsd. Wordt 6e in de Tour met 2 hoger geklasseerde uitvallers. Ga...

'2 hoger geklasseerde uitvallers' dat kun je dan ook bij Gall stellen vorig jaar in de Tour met Almeida en REV. En Gall werd alsnog 7e in de Vuelta wat nog steeds prima is. Bovendien heeft deze Vuelta 2 tijdritten wat goed is voor Skjelly en is het startveld toch ook wel minder.

valowitz

Wordt nog best een lastig puzzeltje als Pelli nou ook nog naar de Vuelta gaat. 

Pogi, Gall, Pedersen, WvA, Vine, Brennan, Carapaz, Onley en Pelli zal iets van 41mio zijn. Heb je nog 7mio over voor 11 anderen - oei

Laatst gewijzigd
Elmagnifica

Heb dainese erin staan voor 2 sprintjes.. 1 millie.. duur maar je kan wat verschil maken.. of maak.ik weer de fout met een zinloze millie sprinter?

valowitz
DesproatMichiel
Gertje aka Klepper Silva, klik. Verder vooral benieuwd wat Brenner zou kunnen klaarspelen. Bij Tudor...

Zie dat Gertje Silva de Arctic Race of Norway rijdt. Die eindigt Zondag 16 Augustus. Is dat dan een opwarmertje voor de Vuelta? 

embargo
Woutomaat
'2 hoger geklasseerde uitvallers' dat kun je dan ook bij Gall stellen vorig jaar in de Tour met Alme...

Klopt niet helemaal wat je nu zegt.

In de Tour vorig jaar stond Almeida op het moment van uitstappen al op zeer ruime achterstand, dus die telt niet mee. Evenepoel stond daadwerkelijk boven Gall dus die heeft daar inderdaad effectief 1 plekje mee gewonnen.

Zowel Vingegaard als Lipowitz stonden op het moment van uitvallen boven Skjelmose, dus die heeft effectief 2 plekken gewonnen.

Ook werd Gall 8e ipv 7e. Niet dat dat nou zo'n verschil is, maar alles doorrekend komt ProScoritoManager volgens mij uit op een eindklassering rond plek 10 voor Skjelmose, en dat zou zijn prijs niet rechtvaardigen.

ThiasPinarello

Dit is wel de dag dat het puzzelen echt kan beginnen! 

En om te reageren op een eerdere post, dat is toch wel het leukste. Daarom begint iedereen ook al met een halve selectie.
Vrees wel voor de prijzen, want had best wat mooie namen staan. Die gaan het nooit allemaal halen, terwijl na een week er naar kijken ze er eigenlijk ook niet meer uit kunnen. Succes allen.

ProScoritoManager
Woutomaat
'2 hoger geklasseerde uitvallers' dat kun je dan ook bij Gall stellen vorig jaar in de Tour met Alme...

Afgezien dat Gall 8e werd klopt dat allemaal best redelijk. Maar dan het grote verschil: Skjelmose is 2 miljoen duurder dan dat Gall vorig jaar was. Scoorde 274 punten in de Vuelta. Als Skjelmose de 2 tijdritten wint en Pedersen (die zegt niet voor de puntentrui te gaan) rijdt de héle Vuelta in de puntentrui zijn dat (2x50 + 21x6 + 18 = ) 244 meer punten dan wanneer hij de Vuelta zelf op gelijk niveau als Gall afwerkt. Dat dat eerste scenario niet uit gaat komen hoeven we niet over te discussiëren lijkt me (daarom heb ik voor het gemak ook wat truipunten + etappewinst teampunten van Pedersen weg gelaten, ik weet het) en zelfs dat tweede punt heb ik mijn twijfels over. Ergo, ik zie hem geen 4,5 miljoen waard zijn.

Woutomaat
ProScoritoManager
Afgezien dat Gall 8e werd klopt dat allemaal best redelijk. Maar dan het grote verschil: Skjelmose i...

Ja oke daar heb je wel een punt! Al moet er wel uitgekeken worden met het enkel met Gall vergelijken

CyclingDonkey
KV
Haha. Dus ze maken Pau Miquel 2m en jij denkt dat ze Groves 1.5 gaan maken?

Nope. Maar met 2.5mil voor Brennan vind ik Groves niet zo interessant. Dat is eigenlijk wat ik probeerde te zeggen. Enkel voor een prikkie zet ik m erin. Zodoende die 1.5mil. maar dat verwacht ik dus juist niet (zodoende "een prikkie")

Zal wel 3.5mil worden voor Groves en dan skip ik m dit keer eens denk ik

ProScoritoManager
SonnySide
Dan zitten wij naar een ander profiel te kijken denk ik. Deze tijdrit is 9 km en bizar technisch met...

Niet elke bocht is hetzelfde natuurlijk, als ik puur naar de bochten kijk waarvan ik obv het routekaartje verwacht dat ze veel snelheid eruit halen kom ik op 12 dit jaar, tov 6 vorig jaar (disclaimer: ik heb nooit zelf op enige wijze competitief op een fiets gezeten, dus in hoeverre deze aanname klopt durf ik niet te zeggen). Natuurlijk zijn dat er een stuk meer en ook nog eens op een kortere afstand, waardoor dus de rechte stukken om snelheid te maken automatisch minder worden. Maar dan nog vind ik dat die 6 'invloedrijke' bochten van vorig jaar niet zoveel invloed hebben gehad, als Vine daar op een afstand van 12km binnen een seconde van Ganna eindigt. Als kers op de taart reed Vine dan ook nog eens in de bergtrui, als ik de ophef over klassementstruien in TT's ieder jaar mag geloven zou hij de tijdrit vorig jaar met verve gewonnen hebben wanneer hij in een eigen pak had gereden ;)

Verder ga je in deze post van 'geen Vine tijdrit' naar 'ik zou hem niet cappen'. Dat vind ik al een heel ander uitgangspunt van de discussie. Waar ik dan nog wel benieuwd ben wie jij dit jaar wel vol vertrouwen zou cappen?

ProScoritoManager
Woutomaat
Ja oke daar heb je wel een punt! Al moet er wel uitgekeken worden met het enkel met Gall vergelijken

Daar heb jij dan weer een punt. Maar ook juist in het grotere plaatje verwacht ik nog een aantal namen rond dit prijspunt toegevoegd (Onley, Carapaz om maar wat te noemen) die ik om verscheidene redenen vele malen interessanter vind dan Skjelmose. En hoe de prijzen ook gaan uitpakken, het is me nu al vrij duidelijk dat ik er daar hooguit 1 of 2 van naast Gall ga kunnen meenemen.

Ragnar Lolbroek
valowitz
Zie dat Gertje Silva de Arctic Race of Norway rijdt. Die eindigt Zondag 16 Augustus. Is dat dan een...

Op  6 dagen geraak je wel uitgerust van Noorwegen tot Monaco. We reizen toch niet meer met paard en kar.🙃😅

Laatst gewijzigd
deraadkevin

Wat betreft Gall. die vermoed ik inderdaad ook wel top 3 AK, maar denk dat hij in deze ronde met Carapaz, Onley en evt nog Pellizari of andere namen toch minder vaak de vaste nummer 2 gaat zijn.

De prijzen van de AK mannen zijn wel echt hoog trouwens. In principe moet je hier dadelijk Carapaz ook zeker 4,5 maken, Onley zal niet veel minder waard zijn. Dat terwijl naar mijn gevoel normaliter 4 miljoen plus toch wel echt buitencategorie renners waren. 

Maakt de puzzel wel zo dat je toch echt serieuze keuzes moet gaan maken. dat is dan op zich wel weer mooi.

DesproatMichiel

Zie op PCS deze naam voorbijkomen; Roman Ermakov, kende hem nog niet. Hoewel hij verder niet veel bijzondere uitslagen heeft gereden is de beste knul recent 1e en 2e geworden op de Sloveense kampioenschappen (weg/ITT). Iemand die hem beter kan duiden?

Wellicht is hij ditmaal de 2e kopman van Bahrain. Klik?🧐

valowitz

Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat er zo bijzonder is aan Pau Miquel en waarom hij 2mio is? Hij werd steeds maar genoemd door Kees Cornelissen in de Scorito podcast maar kijkende op PCS heeft hij dit jaar en voorgaande jaren niet zo heel veel gepresteerd. 

Laatst gewijzigd
HetGroteOrakel

Anderen ook benieuwd naar de prijzen van Pithie, Onley en Brenner? Hoop dat ze snel aan het spel worden toegevoegd 

Zolderman
valowitz
Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat er zo bijzonder is aan Pau Miquel en waarom hij 2mio i...

Vuelta 2024 checken toen hij nog bij Kern meedeed.

Ondanks dat vind ik hem nogsteeds heel erg overpriced haha. Heeft sinds die vuelta amper resultaten gereden.

Laatst gewijzigd
DesproatMichiel
valowitz
Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat er zo bijzonder is aan Pau Miquel en waarom hij 2mio i...

Behoorlijk wat te duur gemaakt mijn inziens. Denk dat dit vooral te maken heeft met geringe startlijst bij livegang spel en het feit dat er veel naar de sprint+ mannen kan gaan. Maar daar zie ik hem niet zomaar de top vijfjes aan elkaar reigen. 

1 2 ... 25 26 27 28 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.