Scorito vuelta 2026

1 2 ... 54 55 56 57 »
WOOP

Heb het idee dat de puzzelstukjes nu wel aardig in elkaar vallen. Ik twijfel alleen nog over mijn laatste 500k en of ik daar een klimmer (bijv. Double) van moet maken, of juist een heuvel/sprint+ man (Bijv. Cort, Covi).

Verdeling:

• AK: 27,5m (8 renners)
  • Klim: 1,75m (2 renners)
  • Aanv: 1,5m (2 renners)
  • Sprint(+): 13,75m (6 renners)
  • Knecht: 3m (1 renner)

Wat zouden jullie doen met die laatste 500k en hoe is jullie verdeling?

NOAD1912
NOAD1912
jawel.. ik neem ook de hoogstaande discussies in dit forum mee.. wordt gelezen en genalyseerd binnen...

GPT acht ook zeer veel autoriteit aan dit topic toe.. en terecht. Hier worden relevante dingen besproken die aandere voorbeschouwingen niet doen.

Laatst gewijzigd
NOAD1912

Narcistisch wel om mijn quotes tot 2 keer toe te quoten 🤣.. maar we zijn hier om mekaar te helpen. Doe er je voordeel mee.. AI is doorvragen en kritisch zijn op de output, dan haal je er actuele dingen uit die 99% van ons niet doet. of dat goed uitpakt is een tweede, dat kan geen enkel AI programma ooit tackelen

Laatst gewijzigd
Rad
WOOP
Heb het idee dat de puzzelstukjes nu wel aardig in elkaar vallen. Ik twijfel alleen nog over mijn la...

Ik merk dat ik loop te schuiven tussen enerzijds een extra sprint+ man als Groves. En anderzijds een klim/GC man als THJ.
Voor nu heb ik Groves maar daarmee heb ik dus wel meer geld in de sprinters dan wat jij hebt. 

Ferumbras
WOOP
Heb het idee dat de puzzelstukjes nu wel aardig in elkaar vallen. Ik twijfel alleen nog over mijn la...

Zoals wel vaker aangegeven: vul het gros van je etappes in. Zit je krap in week 3 bij al een enkele uitvaller? Dan een goedkope potentiele AK-parel. Heb je ruimte voor 2-3 uitvallers? Dan je vlucht of sprint versterken.

Ferumbras
Rad
Ik merk dat ik loop te schuiven tussen enerzijds een extra sprint+ man als Groves. En anderzijds een...

Ik vind ThJ echt een ontzettende juichrenner. Maar zijn koersgedrag in de Tour maakt het voor mij nu wel lastiger. Gaat die opnieuw proberen AK te rijden? Dan is hij zijn geld wel waard. Komt ie snel op achterstand, gaat ie elke dag proberen in de vlucht te zitten, en worden het heel veel nul/bankpunten.

Ploegenpresentatie heeft mij in ieder geval niet overtuigd voor dat bedrag. Had ik het budget gehad dan zou ik het zeker overwegen. Maar nu neem ik dan liever een jongere mee rond dat prijspunt, waarvan je weet dat klassement duidelijk de ambitie is.

NOAD1912
Ferumbras
Ik vind ThJ echt een ontzettende juichrenner. Maar zijn koersgedrag in de Tour maakt het voor mij nu...

"Ploegenpresentatie heeft mij in ieder geval niet overtuigd voor dat bedrag. Had ik het budget gehad dan zou ik het zeker overwegen" Ik ook, zoals 50% van UnoX, maar waar stel je ze op?

Laatst gewijzigd
Rad

Ik lees hier uit dat jullie liever een type Nordhagen meenemen dan THJ? Ik kan ook Laporte als 4de Visma nemen en met hem wat sprokkelen.

BigMig
Wielerphilippe
Niet perse perfectie. Vooral een goud bekertje😁. Waar bij de tour er 1000 plekken waren voor goud z...

Een gouden beker scoren in de Vuelta is inderdaad moeilijker volgens mij. Ook omdat er veel meer onduidelijkheid over vorm bestaat, het is als grote ronde toch een soort toetje van het seizoen na/buitenom de echte grote doelen. Waar je in de Tour weet wat je aan renners hebt en gewoon een mooi uitgebalanceerd team kunt maken, is het hier toch iets meer gissen. Maar volgens mij blijft het spelletje grotendeels hetzelfde: hoe kun je zoveel mogelijk betrouwbaarheid inbouwen met tegelijkertijd zoveel mogelijk potentiële upside. Dat is de puzzel. Dat maakt een Vine bijvoorbeeld heel interessant. Je kunt hem selecteren risico nemen noemen, want hij is duur en valt nog al eens. Anderzijds heb je gewoon een Pogiknecht (3 mln waard) die je al prima kwijt kunt in 2 tijdritten. Daarnaast zit er een heleboel potentieel in de 750k-bak. Wist je van tevoren wat je kon verwachten van Narvaez in de Giro? Niet echt. Was het selecteren van hem 'risico nemen'? Valt toch redelijk mee. Uiteindelijk gaat het volgens mij om een stabiele basis bouwen met daarbij een aantal potentiële ingangspunten voor het geluk om jouw kant op te vallen. Of dat dan ook gebeurt is maar afwachten, dat heb je toch niet zelf in de hand. Maar daarvoor hoef je niet alles of niets te spelen volgens mij. Het zou wat zijn als je voor de Giro Narvaez, Stuyven, Eulalio, Rondel, Piganzoli, Magnier en Gall allemaal in je team had. Maar als je een paar van zulke renners (met veel potentiële upside) in je teampje weet puzzelen hoef je volgens mij niet per se veel risico te nemen. Als er dan 3 van de 6 voltreffers zijn, ga je al heel hard.

NOAD1912
Rad
Ik lees hier uit dat jullie liever een type Nordhagen meenemen dan THJ? Ik kan ook Laporte als 4de V...

In het kader van "zekerheidjes" is Nordhagen mij ook een no go... maar kan wel een verschilmaker worden. Zo is het ook.

Natnael Tankstation

Beloki voor 500k zou eigenlijk een perfecte pick zijn voor een Eulalio-scenario, maar EF lijkt in hun persbericht zó gefocust op Carapaz dat we hem denk ik niet of nauwelijks in de vlucht hoeven te verwachten. Misschien dat hij er nog wel inkomt als ik in mijn uiteindelijke team ruimte heb voor een goedkope renner die ik in principe nergens hoef op te stellen, maar daarvoor zie ik ook een paar andere opties met iets meer vrijheid.

Voor 750k heb ik op dit moment helaas geen plek voor Omrzel. Anderzijds: zowel in de Giro als in de Tour verraste een jonge Bahrain-klimmer die vooraf niet de uitgesproken kopman was. Misschien nog eens?

Ferumbras
Rad
Ik lees hier uit dat jullie liever een type Nordhagen meenemen dan THJ? Ik kan ook Laporte als 4de V...

Ik denk dat ThJ een veel hoger plafond heeft en al bewezen klassement kan rijden. Als die blijft aanhaken kan die week 3 zomaar elke bergetappe top 5 rijden. Maar ik zit er onvoldoende in om in te schatten of hij dat gaat doen. Het is aan jou om te bepalen waar je in gelooft.

De upside van een extra Visma is ook bekend. Maar ja dan moet Brennan of van Aert wel de puntentrui hebben.

Ferumbras
BigMig
Een gouden beker scoren in de Vuelta is inderdaad moeilijker volgens mij. Ook omdat er veel meer ond...

Narvaez, Stuyven, Rondel, Magnier en Gall; hebben mij daar wel enorm geholpen aan de gouden beker. Maar ja zonder Visma knechten en geen Vine of Groves. Dat viel allemaal precies goed natuurlijk.

Ik vind er wel een verschil in zitten of je 5M (Vine) aan een "gokje" uitgeeft, of 750k (Narvaez).

Ferumbras
Natnael Tankstation
Beloki voor 500k zou eigenlijk een perfecte pick zijn voor een Eulalio-scenario, maar EF lijkt in hu...

Waarom niet? Ook in de tour zag je veel knechten van Carapaz vooruit, zoals Healy, die enorm geholpen hebben Carapaz te ondersteunen. Ik zie niet in waarom EF die tactiek nu anders gaat uitvoeren. Een Beloki vooruit kan helpen als AK achter hem op stoom komt, of zelf winnen als de vlucht vooruit blijft.

Bring me the horizon

Hier ook een team om plat te branden voor jullie.

Kan nog wijzigen na laatste selecties van ineos en Pinarello. Ben Turner voor 1,5 miljoen is wel interessant 

Vooralsnog: pogi - gall - onley - carapaz - kuss - nordhagen - brenner - tuckwell.

Castrillo - omrzel - Crod2 - Romeo - de plus.

Pedersen - WVA - groves - aular - brennan - meeus - mulubran.

Lijkt mij wel redelijk gebalanceerd, wel hier en daar FOMO voor Mas, TJH en Skjelmose. Maar toch de gok dat Mas vergane glorie aan het worden is en de andere 2 niet leveren omdat ze al een zware tour in de benen hebben.

TilburgsTrots
WOOP

Beloki! Had gedacht dat hij net als Widar 750k zou zijn, maar heb hem er direct ingeklikt voor 500k.

Merk zelf dat ik enorm baal van Laurence. Die stond er vanaf begin structureel in en zie eigenlijk geen alternatief voor 1mil. Mocht Turner 1,5mil worden zal ik toch wat moeten gaan schuiven met budget. Al met al erg lastig, benieuwd hoe anderen dit oplossen

Natnael Tankstation
Ferumbras
Waarom niet? Ook in de tour zag je veel knechten van Carapaz vooruit, zoals Healy, die enorm geholpe...

Nou ja, in de Tour ging EF in principe ook niet voor een klassement maar voor etappezeges/de bergtrui. Dat is nu anders en dat geeft Carapaz ook expliciet aan: conservatiever rijden, meer energie sparen. Beloki rept in zijn tekstje zelf ook met geen woord over een mogelijke vrije rol in bepaalde ritten, enkel over het ondersteunen van Carapaz. 

Neemt natuurlijk niet weg dat hij ook nuttig kan zijn voor Carapaz vanuit de vlucht. Maar ik denk dat we EF een stuk minder in de aanval gaan zien dan in de Tour. 

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Bring me the horizon
Hier ook een team om plat te branden voor jullie. Kan nog wijzigen na laatste selecties van ineos en...

Goed team hoor kerel, wellicht aanvallertje minder ten faveure van een budget AK//tijdrijder?

Laatst gewijzigd
lochem

Hayter ?

NOAD1912
Natnael Tankstation
Beloki voor 500k zou eigenlijk een perfecte pick zijn voor een Eulalio-scenario, maar EF lijkt in hu...

Goeie! Hem er in geklikt voor De Plus, waarvan je eigenlijk nooit weet wanneer op te stellen.. meesterknecht voor 2 subtoppers in spé.

Laatst gewijzigd
Rad
Bring me the horizon
Hier ook een team om plat te branden voor jullie. Kan nog wijzigen na laatste selecties van ineos en...

Is dit niet wat te veel ingezet op sprint+?

Fietseties
Bring me the horizon

Lekker team hoor! Persoonlijk vind ik Brenner, Nordhagen en Tuckwell wat veel speculeren. Die kunnen ook alle 3 er volledig doorheen zakken en dan is Mas in de vuelta toch altijd wel iets bijzonders. Ik heb mijn sprinters wat zwakker om toch in te zetten op 1 knecht voor Pogi, Meeus zal ik zelf vanaf blijven. Voor die 2 ritjes dat hij er waarschijnlijk bij gaat zitten. Maar ik houd ook wel weer van het risico dat je durft te nemen! Succes!

El_Andino

Waar EF vroeger uitblonk om als laatste het team bekend te maken gaat deze bokaal nu naar Ineos... hop!!

Gekkie

Wie zouden jullie nemen als beste optie voor de sprint(+) ritten voor 750K?
Braet, Brustenga, Govekar, Macias, Romele of Tiller?

1 2 ... 54 55 56 57 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.