Ook aan @Mister_Roan , zeker interessant. AI gaat in de toekomst een nog belangrijkere rol spelen in Fantasy sport games en dat zal de manier van puzzelen veranderen, of we het nu leuk vinden of niet. Ik heb het idee dat wielrennen wat achterloopt bij andere sporten, maar ook hier zal AI op niet lange termijn teams met een veel betere EV samenstellen dan wij zelf kunnen. Dat wil niet zeggen dat je AI dan blind moet volgen, anders blijf je rond de 50% scoren (als iedereen meegaat). Zo ga ik er nu ook mee om, als een kenner die goed advies geeft, maar je moet zelf kijken wat je er mee doet.
Ik vind het vooral leuk om te zie wat de ontwikkelingen zijn. Als je nu aan AI vraagt wat interessante renners voor je Vuelta Scorito team zijn, komt het al met een veel beter antwoord dan vorig jaar. En volgend jaar zal het weer beter zijn.
Wat mij betreft posten jullie wat meer over jullie bevindingen in dit of een ander topic (om dit topic zuiver te houden).
Heb Pogi al drie weken in mijn team, maar de overige 19 plekjes zijn nog leeg. Ik merk weinig zin te hebben om die te gaan vullen, maar het zal toch moeten gebeuren. Geen idee hoe. Geen idee hoe te beginnen. Ik moet me nog verdiepen in al die gekke aanvallende ritten en zal PCS nog helemaal door moeten.
Behalve dat de vlakke sprinters weinig te zoeken hebben in Spanje, heb ik geen idee wat voor parcours er ligt. Nouja, we beginnen met een tijdrit. Misschien wordt WvA dan klik 2. En Kung als gekke sprintende aanvaller klik 3. Het begin is er, zullen we maar zeggen.
Etappe 1 is niet echt een tijdrit, maar een proloog. Kort en bochtig. Deels overlap qua renners, maar je zult ook wat andere type renners hier actief voor zien gaan. Maar jeetje weet je zeker dat je Pogi mee gaat nemen? Jij durft... :P!
Complimenten aan Scorito voor de prijzen.
UAE vs AK vs Jong vs Sprint+. Alles lukt (in ieder geval mij) gewoon echt niet.
Eigenlijk hebben "pareltjes" zoals Kuss het alleen maar moeilijker gemaakt. Net te duur om ruimte te laten voor de zekerheidjes die je er ook in wil hebben, en te goedkoop om te laten liggen.
Bij mij gaat het al dagen in mijn hoofd over het wel of niet meenemen van Pedersen. Niet omdat ik aan hem twijfel, maar gewoon vanwege het prijskaartje. En hem er in dwingen gaat ten koste van Gall of Skjelmose. En neem ik de grote kleppers, dan hou ik een heel smal jongeren-team over.
Tja... Dan doet Scorito het in mijn boekje precies goed.
Toch knap hoe Scorito dit voor elkaar gekregen heeft:
- voordat het spel open ging, wist ik zeker dat ik 4x UAE ging nemen
- toen ik de eerste prijzen zag, leek het me al beter om naar 3x UAE te gaan
- naarmate de startlijst completer werd, ben ik nu overgegaan op 2x UAE
- en nu de laatste namen toegevoegd worden, twijfel ik zelfs of 1x UAE (dus alleen Pogi) niet het beste is 😅
"Denken jullie dat teammaat van UAE een must is?" dat blijkt het iedere ronde waarin hij meedoet zo te zijn. Maar deze ronde is een grotere gok, zeker met het WK in ogenschouw nemend. Tadej wil gewoon de Vuelta afvinken, dat is wat er gaat gebeuren (wat hij wil is wet), maar ook ik heb alleen Oliveira er vooralsnog instaan en Torres er uit geklikt, maar "weet nu al" dat ik spijt ga hebben van deze keuze.. zeker in de sprintetappes (die je gewoon klein wilt houden voor een beker). Je zult dus je sprintequippe moeten versterken met je UAE versterkingen voor maximaal benut. Denk dat dit de grootste breinbreker is deze GT en niet Wout deze keer hehe.
Edit.. het gaat blijken dat 3 teamgenoten van Pogi het verschil gaat maken, om het even wie. ik ga er niet aan, maar heeft me meerdere bekertjes gekost het niet. Scorito heeft die puzzel weer geweldig gelegd.
Laatste post, want ik wil de vuelta-discussie niet ontregelen. Maar dit is een valide vraag. En 1 die voor veel discussie zorgt in onze scorito-spelersgroep. Maar ja wat is de lol van alles in Excel uiteenzetten? Er zijn nog steeds mensen die oprecht denken dat AI magischerwijs de winnende formule heeft en kan eventjes in 5 minuten je beste 20 kan voorspellen.
Geloof mij, dat is niet zo. Uiteindelijk is het echt goed toepassen van AI slechts een reflectie van je eigen inzichten. Aangevuld met de mogelijkheid om meer data sneller op te halen en te overzien. Vooral fijn dat de AI mij na 2 weken puzzelen kan herinneren aan de ideeen die ik aan het begin had.
En ja mijn AI zegt nog steeds dat Almeida + Vine de winnende route is, ook na alle nieuwe mutaties (of misschien wel juist, want sprint+ wordt alleen maar onzekerder). En nee, ik weiger nog steeds dat pad te volgen.
Waarom zou je het nieuws op Wielerflits of IDL lezen als er geen geld mee te verdienen is? Het is in ieder geval een gegeven dat AI net als de net genoemde media een rol gaat spelen en wat ook niet anders is, is dat iedereen zelf moet weten of hij er wel of niet naar kijkt.
Voor de zekerheid: Ik speel nooit om geld, geniet van de weken voor de GT's als we ploegen samenstellen en voor mij past AI als extra input daar prima bij. Op twee van de drie punten bevinden we ons in hetzelfde kamp :-)
En @Ferumbras, zie dat jij net in dezelfde richting reageerde. Eens met jouw post en het was niet de bedoeling hier punten nog een keer te herhalen.
Ja, kies je dan Riccitello / Mas of Oliviera is dan weer mijn afweging... wordt zo moe van al die keuzes, net alweer Hofstetter toegevoegd, ga Aular niet meenemen. Vind die Vine gewoon te duur, kunt 3 andere goede AK meenemen
De vraag is wat je voor Vine zou betalen zonder Pogi Bonus. Dat zou toch snel 2,3 a 3 mio zijn in de Vuelta en dan is de Pogi Bonus zeker niet meer dan bij enkele van zijn ploeggenoten. Vine stel je ook nog eens gemakkelijk op, waardoor je minder zelf behaalde punten misloopt.
Zonder die vreemde val in Burgos had hij wel meegegaan, nu twijfel ik. Is wel erg veel budget de prullenbak in als het mis gaat. Torres ook wel interessant als ze die met het oog op de toekomst wat kansen gaan geven.
"Geloof mij, dat is niet zo. Uiteindelijk is het echt goed toepassen van AI slechts een reflectie van je eigen inzichten. Aangevuld met de mogelijkheid om meer data sneller op te halen en te overzien. "
Zjuust, vanwege tijdgebrek de podcasts voor 60% over moeten slaan (bij vooral de voetbalspellen), het heeft me nog geen windeieren gelegd ivm de vorige jaren toen ik het uit het blote bolletje gelegd heb (met minder kennis), maar het blijft een grotendeels geluksspelletje (ondanks de top 100 diamond doet vermoeden).. hun balletje valt voor hen gelukkigerwijs (?) zeer vaak de juiste kans op.
het toepassen van juiste promps ook.. GPT is op de minuut af actueel tegenwoordig.. je moet vooral zelf de eindregie behouden. Doorvragen, je eigen factchecks er in gooien "je hebt bij nader inzien helemaal gelijk, ik moet terugkomen op mijn eerste analyse", Maar ondertussen haalt ie er vele over-het-hoofd-gezientjes uit bij clubs waar je minder ingevoerd bent (zeker in de europese fases)
jawel.. ik neem ook de hoogstaande discussies in dit forum mee.. wordt gelezen en genalyseerd binnen een minuut enzo. Het snijdt 99% van de gevallen nog hout ook. Maar nogmaaals, factcheck alles (vraag om verifieerbare bronnen). Je moest eens weten hoeveel kenners hier AI halen🤣
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.