Scorito vuelta 2026

1 2 ... 56 57 58 59
Wielerphilippe
BigMig
Een gouden beker scoren in de Vuelta is inderdaad moeilijker volgens mij. Ook omdat er veel meer ond...

Precies. Zo zijn er natuurlijk ook meerdere wegen naar Rome. Zo had ik in de giro 5 van die 7, maar zonder Gall en Hindley en met Yates en Pellizarri viel dat toch behoorlijk tegen. Gall en Hindley waren daar natuurlijk vooral onmisbaar door het uitvallen, tegenvallen van die 2. Had die van te voren rond plek 3/4/5 verwacht en dan waren die natuurlijk minder onmisbaar dan dat ze nu waren. Zo zou het deze Vuelta wellicht ook kunnen lonen om wat meer sub top Ak te pakken om vervolgens flink in de sprint + te kunnen investeren in de hoop dat er in de top 10 best wat weg zal vallen met veel onzekerheden met: Mas die natuurlijk ook ooit wel een keertje klaar moet zijn en wisselende vorm toont, maarja blijft wel de Vuelta, Roglic spreekt denk ik voor zich, Almeida kan het natuurlijk wel maar zou ook weer tegen kunnen vallen, Skjelmose 2e ronde moet ik ook nog maar zien, Onley die zomaar even de jongerentrui hier komt ophalen moet ik ook nog maar zien na zijn seizoen, dachten we van Pellizarri ook toen die de Tour de Alpes won. Zo zouden die mannen die je in eerste instantie rond plek 10/11 verwacht zomaar rond plekje 6/7 kunnen eindigen. Carapaz en Gall als enige naast Pogi hier wel met pen er in.

Ragnar Lolbroek

Ik heb net Ivo en Nordhagen gewisseld voor Skjelmose en Tronchon. zie hier teams voorbijkomen met sprintploegen vol 2,5 millies. Met Mads,Wout, Brennan, Coquard, Dainese, Brustenga in mijn team denk ik: Tering, Nasibal help! Wat is er gebeurd met 1 dure sprintcap, budget opvulling voor sprinters en veel budget in AK stoppen.😅

Pim Todcock

Na de Giro met Yates, Groves al snel eruit, ga ik nu Vine, Roglic, Almeida en Groves iig niet nemen.

Die afschrijvingen waren in de Tour ook al bovengemiddeld, waardoor met Vingegaard en Cian mijn klassementsteam te dun werd.

Dit keer alleen de lafste dalers en beste stuurlui van het peloton.

Bring me the horizon
NOAD1912
Goed team hoor kerel, wellicht aanvallertje minder ten faveure van een budget AK//tijdrijder?

Zat ik ook aan te denken maar weet nog niet echt een ak/tijdrijder voor 750.

Heb met romeo ook een leuke aanvaller/ tijdrijder

Bring me the horizon
Rad
Is dit niet wat te veel ingezet op sprint+?

Een beetje een gokje dat de sprint+ renners goed gaan schoren. De 3 vlakke sprintritten zijn toch redelijk heuvel achtig en zwaar te maken door een lidl of visma. Daarnaast een beetje de hoop dat ze ook de heuvel etappes willen controleren en zo nog meer punten te pakken zijn.

Groetemeule

Met de toevoeging van Govekar is ook Pau Miguel niet meer interessant.. govekar kan vgsm ook wel een heuvel overleven en is intrinsiek sneller. 

Hopen dat Turner voor 2M toegevoegd wordt, maar vrees 2,5M net als Aular en betere renner dan PM die 2 kost

Ecco

Zou Tom Pidcock nog worden toegevoegd?

Volgens mij heeft hij de komende drie weken niks beters te doen. 

Bring me the horizon
Fietseties
Lekker team hoor! Persoonlijk vind ik Brenner, Nordhagen en Tuckwell wat veel speculeren. Die kunnen...

Zijn inderdaad risico dat ze er doorheen zakken. Maar die voorzie ik ook bij mas, TJH en een veel duurdere Skjelmose.

Vooralsnog nog het risico waard. En de vuelta is dan vaak ook wel een ronde waar talenten boven komen drijven.

Meeus is ook een nog twijfelachtig, als Turner de zelfde prijs is wissel ik ze om denk ik of een 1milj sprinter.

Kee
Ecco
Zou Tom Pidcock nog worden toegevoegd? Volgens mij heeft hij de komende drie weken niks beters te do...

Helaas, Pinarello zojuist aangekondigd. Iedereen voor ritten, gonzalez voor op de grote hoop 750k sprintertjes gok ik

Kipgekruid
Ragnar Lolbroek
Ik heb net Ivo en Nordhagen gewisseld voor Skjelmose en Tronchon. zie hier teams voorbijkomen met sp...

De situatie in deze Vuelta ligt natuurlijk ook net iets anders dan bij andere grote rondes, waar dit inderdaad wel een valide strategie is. Gasten als Pedersen hebben evenveel, zo niet meer, kansen als de klassementsmannen, wat normaal gesproken niet zo is. Daarnaast gaat het voornamelijk om gereduceerde sprints, waardoor de willekeur afneemt. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat de kans groter is dat de vlucht wint, maar daar kunnen de sprinters (+) natuurlijk ook in zitten. De ‘sprinters’ bieden naar mijn mening dus in bijna de helft van de etappes de meeste zekerheid, waardoor fors investeren in het sprintteam best kan lonen. Laten we trouwens ook niet vergeten dat het AK deze Vuelta (op een enkele naam na) ook behoorlijk onzeker is. Dus het is nog maar de vraag hoe efficient zo'n alternatieve investering van je budget is.

Was het trouwens ook niet zo dat het in de Giro van een jaar of twee geleden eveneens loonde om in een flink sprintersteam te investeren? 

Wielerphilippe
Kee
Helaas, Pinarello zojuist aangekondigd. Iedereen voor ritten, gonzalez voor op de grote hoop 750k sp...

Wellicht dat Camprubi voor 500k op te pikken zal zijn. Die zal in zijn Spaanse trui toch wel van zich willen laten zien. Lijkt ook prima aan te kunnen komen. In Zwitserland vanuit de vlucht ook al een keertje 2e in geen misselijk groepje. Potentieel pareltje??

Mooi weer fietser

Ik speel toch met het idee om Meeus mee te nemen.

Zie 3 sprints zeker voor hem, maar zouden er ook 4 of 5 kunnen worden. Als ie 3x top 5 sprint in een verder mager sprintteam is ie zijn investering wel waard denk ik, ook al voldoet is daar misschien niet aan de 100/miljoen regel. Wel pak 'm beet 30 punten per keer opstellen, is ook lekker.

Zeeegel3

Maak mijn team maar met de grond gelijk :)

AK: Pogi, Gall, Skjelmose, Onley, Carapaz, Ricciteloo, Norhagen

Klimmers: Kuss en fortunato

Sprint: Pedersen, Brennan, Groves, Hofstetter, Govekar, Albanese, Covi

Aanval: Bisaux en Omrzel

Tijdrit: Kung
Knecht/gokje: Kamna

Hoor het graag!!!

Kee
Wielerphilippe
Wellicht dat Camprubi voor 500k op te pikken zal zijn. Die zal in zijn Spaanse trui toch wel van zic...

Is wel zijn doel en hij wordt specifiek genoemd, dus inderdaad! die zou aan de des proat cowboys will be cowboys definitie kunnen voldoen, al is het (naast dat vluchtje in zwitserland en het spaans kampioenschap) nog niet echt een bewezen cowboy. Milan Vader zegt tegen omroep zeeland overigens dat zijn doel ook is om in meerdere vluchten te zitten en een etappe te winnen, dus dat pinarello is 1 grote saloon

BigMig
Ferumbras
Narvaez, Stuyven, Rondel, Magnier en Gall; hebben mij daar wel enorm geholpen aan de gouden beker. M...

Maar dat is voor mij het leuke aan de puzzel, de balans vinden tussen waar je de zekerheid kunt inbouwen en waar je de ingangen voor upside kunt creëren. Daarbij kun je heus hier en daar wat tegenvallers hebben als je ook maar een aantal voltreffers weet te selecteren.

En Vine is sowieso een apart geval natuurlijk, omdat het risico bij hem niet zozeer zit in zijn kwaliteit om punten te scoren, maar zijn vallende ziekte.

KV
Groetemeule
Met de toevoeging van Govekar is ook Pau Miguel niet meer interessant.. govekar kan vgsm ook wel een...

Tjah. En dan moeten we nadenken of we 2m gaan neertellen voor Turner die zich vorige week door Sheehan in de luren liet leggen, maar wel Pajur kon kloppen. 
Als we zouden zeker weten dat we de Vuelta 25 ipv de Giro 26 versie zouden krijgen, zou dit ook kunnen helpen. 

Kee
KV
Tjah. En dan moeten we nadenken of we 2m gaan neertellen voor Turner die zich vorige week door Sheeh...

Ik zou zeggen dat 1.5 perfect is voor Turner, en dat zeg ik niet alleen omdat hij dan een stoeltje in mijn team verdient

PadeyTogacar

Denk dat ik rond ben met mijn team, wie bombardeert het plat! Ik hoop Turner nog voor 2m dan kan ik die wisselen voor Nordhagen... Over Ai gesproken, ik vroeg het en die gaf mij een 9,2 :P

AK: Pogacar, Gall, Onley, Riccitello, Carapaz, Johannessen, Nordhagen (?),
Klim: Kuss, Fortunato, Beloki,
Sprint: Pedersen, van Aert, Brennan, Groves, Schuyteneer,
Aanval: Romeo, Dversnes, Paul Double, Tejada
Tijdrijder: Kung

Ga er niks meer aan doen... gas erop zonder UAE teammaat... Blijft een gokje

Laatst gewijzigd
mirkodek
Kipgekruid
De situatie in deze Vuelta ligt natuurlijk ook net iets anders dan bij andere grote rondes, waar dit...

Precies, als ik namelijk naar de renners kijk die voor een AK (zouden moeten/kunnen) gaan, dan kom ik op de volgende (los van Pogacar):

1. Almeida (onzeker over vorm en gesteldheid)
  2. Vine (onzeker over vorm en gesteldheid en gaat feitelijk ook niet specifiek voor het AK natuurlijk)
  3. Gall (weinig twijfel)
  4. Roglic (onzeker over vorm en gesteldheid, gaat ook niet voor een AK)
  5. Skjelmose (lijkt in vorm maar onzeker of hij een 2e grote ronde op niveau aan kan + is duur)
  6. Onley (een kleine twijfel want heeft nog weinig gereden dit jaar)
  7. Carapaz (weinig twijfel)
  8. Mas (geen twijfel want Mas in de Vuelta + enige twijfel want matig seizoen (al liet hij in Burgos wel weer oke vorm zien))
  9. Riccitello (twijfel want niet de absolute kopman en ook al andere grote ronde gereden)
  10. Tulett (twijfel want gaat voor AK maar is niet perse absolute kopman en zou eventueel ook voor 'best effort + ritten' kunnen gaan)
  11. Nordhagen (zie Tulett, misschien nog iets meer twijfel want eerste grote ronde pas)
  12. THJ (kleine twijfel want AK ambities zijn minder uitgesproken dan in de Tour)
  13. Uijtdebroeks (twijfel want geen absolute kopman + na uitvallen in Tour nog niet gezien)
  14. Kuss (kleine twijfel want lijkt niet specifiek voor AK te gaan)
  15. Buitrago (twijfel want nog nul vorm dit seizoen)
  16. Carlos Rodriquez (twijfel want rijdt al tijden slecht en is niet de kopman)
  17. Tuckwell (twijfel want eerste grote ronde en het is nog onduidelijk waar hij staat na z'n val)
  18. Landa (sja, need I say more)
  19. Brenner (lichte twijfel want is in vorm en een talent, maar nog niet eerder grote ronde gereden)

En hierna kom je alweer in de 750K categorie. Dusja, los van Gall en Carapaz (en misschien Onley en Mas, wellicht THJ) zie ik weinig echte zekerheidjes in de AK mannen. Gecombineerd met wat jij dus al noemt: dat er veel kansen zijn voor sterke sprinters en wat minder voor AK'ers, lijkt het me een prima keuze om voor ca. 7 sterke sprinters te gaan en wat minder breed in je AK te zitten.

Groetemeule
Kee
Ik zou zeggen dat 1.5 perfect is voor Turner, en dat zeg ik niet alleen omdat hij dan een stoeltje i...

Dat zou perfect zijn, maar denk niet dat ze hem goedkoper maken dan de 2M van Pau Miguel. Turner heeft toch meer kwaliteit dan hem en meer bewezen.

@KV dat is inderdaad niet om naar huis te schrijven. Maar ik zie hem wel tot 8 keer sprinten toekomen, samen met Aular. En is op het vlakke ook nog wel een tikkeltje sneller dan Aular. Aular wil op het vlakke ook nog weleens laten lopen, daar waar Turner vaker mee sprint. Vandaar dat ik denk: Turner wordt 2,5M

BigMig
Wielerphilippe
Precies. Zo zijn er natuurlijk ook meerdere wegen naar Rome. Zo had ik in de giro 5 van die 7, maar...

En zo kom je denk ik van spelkennis bij wielerkennis (al gaan ze natuurlijk de hele tijd hand in hand). Want absolute zekerheid (voor zover die bestaat) inbouwen is niet het probleem - die is ofwel al in de kosten van de renner verwerkt (kleppers kosten munten - om even twee leuzen in één te vatten), of alle serieuze spelers kiezen die renner (bijv. Pogacar). Dan komt het dus aan op het op waarde schatten van types als Gall en Hindley in de Giro. Of misschien Mas in deze Vuelta??

Opnieuw denk ik niet dat je daarin perfect hoeft te zijn, als je over de breedte van je team (dus voor de verschillende soorten etappes) maar voldoende leverende basis hebt, en hier en daar een upsidevoltreffertje. Wat opties in de reserve die het eventueel uitvallen van een basisklant kunnen opvangen is daarbij ook altijd fijn.

Groetemeule
mirkodek
Precies, als ik namelijk naar de renners kijk die voor een AK (zouden moeten/kunnen) gaan, dan kom i...

Dan zou ik juist ook wat breder inzetten op AK ivm jouw benoemde onzekerheden. Goed om AK jongens achter de hand te hebben als er eentje doorheen zakt. En er zijn nog altijd meer ritten voor AK mannen dan sprinters. Maar eens, ook fors investeren in sprint+. Ik kort mijn budget vooral op de aanvallers.

BigMig
PadeyTogacar
Denk dat ik rond ben met mijn team, wie bombardeert het plat! Ik hoop Turner nog voor 2m dan kan ik...

Prima team. Al heb je geen feedback nodig want je gaat er toch niks meer aan doen ;). Enige punt is het ontbreken van een extra UAE'er natuurlijk, maar dat is een bewuste keuze. Daarmee creëer je verder ook een mooie balans. Kom je wel aan 9 puntenpakkers in de sprintetappes, of verwacht je daar vooral veel van de Visma's?

Laatst gewijzigd
PadeyTogacar
BigMig
Prima team. Al heb je geen feedback nodig want je gaat er toch niks meer aan doen ;). Enige punt is...

Ik verwacht wel wat van Visma's ja. Enige twijfel is dus om Mas erin te doen nog haha... Nordhagen ben ik dus zoals aangegeven nog niet helemaal overtuigd van, maar om Mas erin te doen moet ik nog een plek vrij maken en dat wordt denk ik Riccitello.. Dus dat zijn de enige 2 die nog kunnen wijzigen

Twijfelachtig
Bring me the horizon
Hier ook een team om plat te branden voor jullie. Kan nog wijzigen na laatste selecties van ineos en...

1 UAE maar :)?

1 2 ... 56 57 58 59

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.