Tjah Bahrain. Altijd 1 van de ploegen met de meest uitgebreide teamvoorbeschouwing maar waar je eigenlijk niks mee bent. Meer wel dan niet moet je hun kopman skippen en gaan voor hun 2de (of 3de) man. Ik zou hun zijnde ook niet veel vertrouwen hebben in Santi als je zijn seizoen bekijkt en heeft eigenlijk al genoeg kansen gehad de voorbije jaren en zelfs als het goed gaat, is een 10de plekje zowat zijn plaats. Maar voor 1,5m kan dit prima zijn. Ik zie gewoon niet heel veel upside.
Dan zou je zeggen dat je Jakob moet nemen. Zijn resultaten zijn veelbelovend maar laten mij nu ook nog geen echt AK potentieel zien in dit veld. Maar voor 500k waarschijnlijk wel een leuk gokje.
Edit: daarbij verwacht ik dat Sporza waar mogelijk tot op zekere hoogte wel rekening zal houden in haar pricing met hoe de verhoudingen binnen de ploeg doorgaans liggen.
Conclusie: wie de perfecte formule weet mag het zeggen.
Iemand iets zinnigs te zeggen over riccitello? In persbericht niks over ambities voor hem, tour in de benen, maar wel een goede klimmer en dus kansen voor hoog in wit, + decathlon vliegt het hele jaar al. Twijfel of ik liever hem en dus een wat breder klassementsteam, of een aular/groves voor een bredere sprinttop ga, wat valt of staat bij of ricci 2.5 waard gaat zijn
Of men past gewoon prijzen aan van zodra de definitieve selectie gemaakt wordt op basis van voortschrijdend inzicht. En bv dan enkel naar beneden. Andersom zou ook weer op weerstand stoten.
Maar toch niemand die er een probleem van zou maken dat ze Pau nu naar 1m of zelfs 750k zouden brengen? Nu zal niemand hem kiezen, voor die lagere prijs zal hij wel gekozen worden wat de teamdiversiteit ten goede zou komen.
Idem voor Roglic: waarom niet naar 3 of 3,5m brengen nu er gezegd wordt dat AK vermoedelijk moeilijk wordt?
Hofstetter ook toegevoegd bij NSN, die zal ook wel 1-1,5m gaan kosten...
Dacht wel een leuk team te hebben staan, echter met meerdere sprinters in sommige teams beginnen te twijfels toch toe te nemen. Voor mijn gevoel mis ik wat 750k sprinters die echt de enige aangewezen sprinter zijn in een ploeg. Afhankelijk hiervan zal ik nog een laatste AK optie moeten kiezen.
Ik twijfel ook vooral of ik Aular wel nodig heb, als ik WVA, Brennan en Pedersen heb. Echter biedt hij wel weer zekerheid op het overleven van echt zware sprint+ ritten.
Wat een gepuzzel zo pff
Het gekke is dat ze dit bij voetbalspellen wél doen. Zo zijn deze week bijvoorbeeld iets van honderd spelers uit de Eredivisie en KKD in prijs verlaagd op basis van het hele plaatje. Wat mij betreft een goed plan voor ze om pakweg op de woensdag voor iedere grote ronde dus ook even te checken of er nog gasten overpriced zijn. Want inderdaad: zo'n Miquel of Roglic gaat nu (vrijwel) niemand nemen lijkt me.
Ik heb nu een team staan met Pogi, Gall, Mas, Onley en Carapaz aangevuld met Tejada, Castrillo, Widar en Pierna en dan nog Oliviera als extra UAE. En dan met sprint+ kanonnen Brennan, Pedersen, WVA, Aular en Groves. Voelt goed opzich. Top 5 bij sprint+ is makkelijker te voorspellen dan wat daarachter komt. En dan nog 5 plekjes als opvul.
Denken jullie dat teammaat van UAE een must is? Zit heel erg met Vine in mijn maag. Terwijl ik ook denk, ja ik kan met Mas Riccitello Gall etc ook gewoon een hele hoop renners selecteren die in potentie hopelijk dichterbij Pogi zitten. Weet ook niet of Vine weer voor bergtrui mag/kan gaan, zie deze eerder voor de vlucht.
Met selecteren van UAE teammaat wordt je onderkant wat verzwakt is mijn gevoel, terwijl zonder UAE teammaat je echt een goed, breed AK team kan maken + de sprint kannonnen. Hoe kijken jullie daarnaar
Ervan uitgaande dat Turner 2 miljoen gaat kosten, is dit nu mn team:
AK: Pogi - Gall - Skjelmose - Carapaz - Kuss - Fortunato
Sprint+ : Mads - WvA - Brennan - Groves - Hofstetter - Turner - Cort
Aanvallers: Pierna - Double - Armirail - Leknessund - Romeo - Castrillo
UAE: Torres
Twijfel nog om Castrillo te vervangen voor Tejada voor n iets breder AK team..
Jullie mogen dit team platbranden, feedback is een cadeautje he
Volgens mij heeft Astana gecommuniceerd dat Tejada niet voor een klassement gaat. Verder vind ik het team qua jongeren wel vrij dun. Merk dat ik daar zelf ook nog mee worstel overigens, maar heb wel Onley er in staan daarom.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.