Scorito vuelta 2026

1 2 ... 58 59 60 61 »
Jackie
Wielerphilippe
Hoop dat Ineos niet opeens met 3 kanshebbers op het eerste Rood komt opdagen, was daar in de tour to...

Ik hoorde dat Ineos met Schmidt, de Arend en Vauquelin komt.....

Ze komen idd wel erg laat met hun team. Vraag me af of dat te maken heeft met het overlijden van het broertje van Tarling en of invloed het kan hebben op hun prestaties.

nick

Ik heb een beetje door de discussie zitten lezen. Ik zie weinig mensen die Almeida en of Vine meenemen. Persoonlijk zie ik weinig echt goede klassementsrenners die almeida het moeilijk kunnen maken, dus zie hem eigenlijk als een zekerheidje voor de 2e plek. Hoe staan jullie hierin? Het lijkt mij dat je anders een combinatie van skjelmose + mas of riccitello kiest? 

KV
Coureurs du Courage
Kan ik Finn Fisher-Black als sprint+ zien? Op hun eigen site zeggen ze het volgende: "Fisher-Black o...

Moeilijk te zeggen. Ken hem niet supergoed. Nog nooit in mijn team gehad. Maar lijkt niet de meest betrouwbare/voorspelbare renner. Ik weet niet of het iemand is die zich elke keer ertussen zal gooien. En je zit sowieso ook al met Meeus. Wanneer hangt die er nog aan, wanneer niet? Laurance leek me ook maar een goede keus als er geen andere snelle man zou meedoen. 

Aan de andere kant wel al perfect op te stellen in 1 en 2 waarschijnlijk (hoewel Meeus rit 2 ook wel zou moeten aankunnen?).

Maar volgens mij zitten er meer betrouwbare meesprinters in de 1m lijst die er toch ook niet snel afgereden gaan worden. 

Laatst gewijzigd
Mazzel1986
nick
Ik heb een beetje door de discussie zitten lezen. Ik zie weinig mensen die Almeida en of Vine meenem...

Ik zie inderdaad ook wel een grote kans dat er meerdere UAE renners op het podium zullen staan. Maar Almeida en Vine wordt wel een beetje duur, dus ik ga voor 1 van de twee. Overigens gok ik dat Gall tweede gaat worden deze Vuelta

Mazzel1986
Coureurs du Courage
Kan ik Finn Fisher-Black als sprint+ zien? Op hun eigen site zeggen ze het volgende: "Fisher-Black o...

Geen idee, maar is een gokje waard. Heeft sowieso ook een aardige tijdrit in de benen, dus die punten heb je alvast binnen. Verder een prima aanvaller als Roglic tegenvalt (wat ik verwacht)

KV
Mazzel1986
Ik zie inderdaad ook wel een grote kans dat er meerdere UAE renners op het podium zullen staan. Maar...

Gewaagde gok zeg!

kevinraar
mhvaal
Te weinig (sterke) sprinters lijkt mij zo. Ik mis een Aular, Groves, ed

ik kan canal erin doen voor coqard en dan johannessen eruit voor aular is dat wat?

nick
Mazzel1986
Ik zie inderdaad ook wel een grote kans dat er meerdere UAE renners op het podium zullen staan. Maar...

Het lijkt me inderdaad logisch om niet beide mee te nemen. Het punt dat ik wel als tegenargument kan bedenken is dat je minder sprinters kan meenemen. Het lijkt me bijna standaard dat je WvA en Mads meeneemt, dan ben je al bijna 10 miljoen kwijt.

Mister_Roan
Kussinjepoes
En als je nu alle prijzen van de renners doorgeeft, maakt hij dan ook het 'ideale' team?😆

Mijn onafhankelijke eindselectie - op basis van de voorlopige startlijst

Renner Prijs
Tadej Pogačar €8,00m
Felix Gall €4,50m
Oscar Onley €4,00m
Enric Mas €3,00m
Matthew Riccitello €2,50m
Ben Tulett €2,00m
Tobias Halland Johannessen €2,00m
Santiago Buitrago €1,50m
Lorenzo Fortunato €1,00m
Ivo Oliveira €3,00m
Mads Pedersen €5,00m
Wout van Aert €4,00m
Matthew Brennan €2,50m
Bryan Coquard €1,00m
Matevž Govekar €0,75m
Harold Tejada €0,75m
Pablo Castrillo €0,75m
Lennard Kämna €0,75m
Raúl García Pierna €0,50m
Fredrik Dversnes €0,50m
Totaal €48,00m

Waarom dit volgens mij de juiste balans is Echte klassements-/klimkern

• Pogačar
  • Gall
  • Onley
  • Mas
  • Riccitello
  • Tulett
  • Johannessen
  • Buitrago

Dat zijn acht renners die op zware dagen op eigen kracht punten kunnen pakken.

Berg- en vluchtrenners

• Fortunato
  • Tejada
  • Castrillo
  • Kämna
  • Dversnes

Deze tel ik niet valselijk mee als vaste klassementsmannen. Ze zijn bedoeld voor ontsnappingen, bergpunten en ritten die minder gecontroleerd worden.

Sprintkern

• Pedersen
  • Van Aert
  • Brennan
  • Coquard
  • Govekar

Dat zijn vijf eigen sprintkansen. Vervolgens kunnen Pogačar en Oliveira via klassements-/teampunten worden opgesteld en Kämna via Pedersen.

Sterkste opstelling voor een klassementsdag

1. Pogačar — kopman
  2. Gall
  3. Onley
  4. Mas
  5. Riccitello
  6. Tulett
  7. Johannessen
  8. Buitrago
  9. Fortunato

Dit is een echt bergnegental. Geen Leknessund of Kämna erin om kunstmatig aan negen te komen.

Als Pogačar rood draagt, heb je een interessante keuze:

• Oliveira heeft een basis van 8 teampunten.
  • Fortunato kan punten halen vanuit de vlucht of via de bergtrui.
  • Buitrago/Tulett/Johannessen kunnen top twintig rijden.

Je kiest de negende renner dan op basis van het verwachte koersverloop. Bij een gecontroleerde aankomst bergop kan Oliveira vanwege Pogačars rode trui en winstkans verrassend veiliger zijn dan een aanvaller.

Bij uitval

Valt één klassementsman uit, dan heb je nog:

• Zeven andere echte klassements-/klimrenners.
  • Fortunato als serieuze bergrenner.
  • Oliveira voor vrijwel zekere Pogačar-punten.
  • Tejada en Castrillo als reserves.

Met één uitvaller kun je dus nog steeds negen verdedigbare namen opstellen. Met twee uitvallers wordt het minder comfortabel, maar niet meteen een ramp.

Sprintopstelling wanneer Pogačar rood draagt

1. Pogačar
  2. Oliveira
  3. Pedersen — kopman
  4. Van Aert
  5. Brennan
  6. Coquard
  7. Govekar
  8. Kämna
  9. Dversnes of een klassementsman uit de actuele top vijf

Die negende plaats blijft flexibel. Staat Gall bijvoorbeeld tweede in het klassement, dan levert hij dagelijks 8 punten op en gaat hij vrijwel zeker vóór Dversnes.

Mijn echte conclusie: Fortunato meenemen, maar de ploeg niet rondom zijn bergtrui bouwen. Hij is voor €1 miljoen een uitstekende extra puntenroute boven op een kern van acht echte klassementsrenners. Kämna blijft ook staan, maar vanwege aanvallen en Pedersen-teampunten — niet omdat ik hem als klassementsklimmer beschouw.

Laatst gewijzigd
Wielerphilippe
Mister_Roan
Mijn onafhankelijke eindselectie - op basis van de voorlopige startlijst Renner Prijs Tadej P...

Ik denk dat AI een beetje teveel naar Kamna zijn prestaties van 5 jaar geleden kijkt. Verbaasd me dat Landa er niet in staat dan. Voor de rest wel een prima ploeg natuurlijk

kevinraar

ik heb dit als sprinters kunnen volgens mij allemaal een heuveltje over klopt dat?

pedersen

brennen

govekar

coqard

mecias

is dit team goed genoeg voor de sprint etappes? kan erbij doe pogacar voor truipunten torres voor teampunten net als skjelmose en nys voor pedersen

Laatst gewijzigd
Wielerphilippe
kevinraar
ik heb dit als sprinters kunnen volgens mij allemaal een heuveltje over klopt dat? pedersen brennen...

Prima keuzes inderdaad, heb je bewust Van Aert niet? Coquard gaat volgens mij wel een beetje onder de radar dus daar zou je een mooie mee kunnen hebben. Heeft al in januari aangegeven vol voor de Vuelta te gaan ipv van de Tour en hier voor het eerst met een ideale voorbereiding heen komen met als doel ze eerste GT overwinning. Komt ook steeds beter een heuvel over. Zou misschien nog 1 of 2 gokjes uit de 750/500 k bak erbij doen wellicht.

TourDeFranceUnchained
TankinkforPresident
Bij mij staat Fisher-Black er vanaf het begin in. Je kunt hem opstellen in de tijdrit, sprint+ ritte...

Nou ik dacht dat ik hier op gereageerd had maar blijkbaar mag je het woordje "r€tw€€t" ook niet meer plaatsen... Wordt met de dag fraaier dit forum. 

1 2 ... 58 59 60 61 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.