WielerFlits Community

1 2 ... 7 ... 12 13
achtpuntzes

'@ Martin:
ah, niet echt verrassend, want hij was zo lomp in de omgang met anderen. maar het desbetreffende incident heb ik dus blijkbaar gemist.
goeie aanpassing van de titel overigens :)

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Jullie hadden het gister over een Belg waar je niet op kan komen.. Maar er zat nog een Belg, intelligente gast met zinnige reacties.. alleen zijn naam....

Wat ik mij voornamelijk zal herinneren van Wielerland was hoe die site ten onder is gegaan aan behoorlijk stomme beslissingen. Verder ook vooral de discussies over Armstrong (in een ander tijdsbeeld). Ik zou het wel grappig vinden om die nog eens terug te lezen. Tijden kunnen veranderen zullen we maar zeggen.

Daan, heeeeeel af en toe. Maar dan denk ik aan je leeftijd. ;)

Wheely

Aha WCEendT staat dus voor "Wielerflits Community EendT"

@Daan
Nee hoor niet irritant! En ik post nog even vaak als anders volgens mij, waarschijnlijk worden mijn reacties momenteel ondergesneeuwd door de Tourdrukte (en die van LL) goed zoeken! ;)

achtpuntzes

'@ klootje:
ben al aan het denken. ja, jammer dat alles weg is. ik zou die oude reacties ook nog wel eens willen lezen.
verder doet vooral sooike me regelmatig terugdenken aan de tijd op wielerland. die is echt geen streep veranderd. :)

Stelvio-fan

'@Wheely: of je zegt niet zoveel zinnigs. Dan val je niet op ;)

@8.6: toen jullie net nieuw op Wielerflits waren toen hadden jullie het altijd over de concurrent/website die niet met name genoemd mocht worden etc. Tegenwoordig durf je zelfs Wielerland weer te noemen!

Laatst gewijzigd
Wheely

'@Stelvio
Daar zal het wel aan liggen inderdaad :p

Stelvio-fan

Dat kan ik mezelf ook wel verwijten :)

achtpuntzes

'@ stelvio:
er was destijds volgens mij een beetje een strijd tussen de sites. zo kon je op wielerland niet het woord wielerflits in je reactie zetten, want dat woord werd er automatisch uitgefilterd zodat het niet in je reactie kwam te staan. en reacties op wielerflits met de naam wielerland er in werden meteen verwijderd.
maar goed, wielerland is ten onder gegaan en is geen concurrentie meer voor deze site. hoewel, helemaal ten onder gegaan? de site bestaat nog, met wat korte amateuristische berichtgeving en wat dingetjes voor toerfietsers.
hoe het is misgegaan?
1. betalen voor de database
2. geen (of nauwelijks) berichtgeving tijdens de Tour de France (schijnbaar waren ze toen op vakantie of zo)
3. de wielerland community kwam in opstand tegen de site zelf
4. einde mogelijkheid om te reageren op de nieuwsberichten.
5. failissement.

Laatst gewijzigd
Stelvio-fan

'@8.6: Aha, het was wederzijdse afkeer destijds? Het is echt nog niet zo heel lang geleden (denk ongeveer 2 jaar?) Met Procyclingstats heb je heel die database van Wielerland niet eens meer nodig.
Niet kunnen reageren op nieuwsberichten is volgens mij echt de doodsteek voor een website zoals dit. Je moet kunnen drijven op een enthousiaste club mensen. Met het opgaan-blinken en verzinken van Wielerland is wel duidelijk dat je altijd moet oppassen met de keuzes die je maakt voor hoe je de website inricht/wat je ermee kunt (ook Wielerflits dus). Gelukkig hebben we op Wielerflits een goede mogelijkheid om feedback te geven en worden diverse dingen die de leden zeggen ook daadwerkelijk toegepast door de webmaster/redacteuren!

achtpuntzes

'@ stelvio:

Gelukkig hebben we op Wielerflits een goede mogelijkheid om feedback te geven en worden diverse dingen die de leden zeggen ook daadwerkelijk toegepast door de webmaster/redacteuren!

amen!

mhp88

'@Stelviofan. Je weet dat de directeur van procyclingstats dezelfde is als de oprichter van wielerland? Ik weet niet hoelang procylingtats al bestaat, maar eigenlijk ia het een verbeterde versie van de wielerland database, en gratis.

Om ook nog even mijn verhaal te laten horen. Ik heb eerst een half jaar ongeveer rondgekeken op wielerflits alvorens ik lid werd. Dit kwam vooral door het forum met de zelfbedachte wedstrijden. Ook heb ik actief meegedaan met andere spellen. Ik reageer af en toe, maar dan vooral over regels in het wielrennen En af en toe in ondergesneeuwde volgtopics (de grote wedstrijden krijgen toch genoeg reacties). Sinds de nieuwe site heb ik eerst moeten wennen en is daardoor de motivatie wat afgenomen. Nu is het wel weer goed, maar toch vind ik het vreemd dat je ingelogd moet zijn om.reacties te lezen. Nu maakt iedereen zomaar een profiel aan zonder de sfeer te hebben geproefd. Dat maakt de site ontvankelijker voor, wat wel hier wordt genoemd, trollen, denk ik. Wat ook weer heeft geleid dat gewaardeerde posters uit hun slof schoten en het verkeerd afliep. Bijvoorbeeld moet ik altijd grinniken als @xstinc en @achtpuntzes een antwoord schrijven. Je weet dat ze het niet kwaad bedoelen. Ik heb er ook even aan moeten (kunnen) wennen omdat ik al veel las voordat ik lid werd.

achtpuntzes

'@ stelvio:
spartacus is nog steeds actief, zag vandaag nog een reactie van hem in het topic der verdachte renners.

fietskoen1

Haha ik zag pieterklaassen hier voorbij komen, wat een figuur was dat zeg! Zo'n lid hoort er eigenlijk wel bij op elke interactieve site. Veel om gelachen, en had ook wel begrip voor hem.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De bouwer van de website procyclingstats is dezelfde die ook de database van Wielerland gebouwd heeft. De eigenaar van pcs is idd de oprichter van wielerland die hij later verkocht heeft en hij als eindredacteur wel onderhield totdat hij daar ontslagen werd. Nu is hij dus samen met de database bouwer mede-eigenaar van PCS. Ik heb zelf ook nog even voor wielerland gewerkt, ben alleen nooit uitbetaald dus uiteindelijk ook gestopt.

Spruch

Misschien kan de titel toch beter veranderd worden in Wielerland community gezien de laatste reacties in dit topic ;).

Om nog even op Hakkie2 terug te komen. Ik bekijk het forum van 2cycle.be ook met enige regelmaat en ik heb het idee dat het er daar wel wat 'rustiger' aan toe gaat. Ik kan me voorstellen dat Hakkie2 als hij moet kiezen, dan kiest voor dat forum omdat dat volgens mij beter past bij zijn stijl.

Ik heb wel het idee dat het op dat forum er meer toe doet hoe lang je al actief bent en hoeveel reacties je plaatst. Dat vind ik eigenlijk onzin en dat vind ik het prettige aan Wielerflits waarin dat op een enkele uitzondering na, minder lijkt te tellen.

lnnrt

Toen ik gister het bericht over Nibali las moest ik denken aan de veel terugkomende discussie jaren geleden: wie is/wordt er beter, Gesink of Nibali. Bij bijna ieder nieuwsbericht waar die discussie ook maar enigszins gestart kon worden, werd die gestart. Wel grappig om daar nu op terug te kijken. Zijn er nog meer van die eindeloze discussies geweest? De sporza vs. NOS discussie is er bijvoorbeeld ook zo één. Of de "ik ben blij als de Tour over is, want dan zijn we van alle trollen af" verzuchting.

Tutu888

'@lnnrt
Naast de Gesink vs Nibali discussie was er ook nog Gesink vs VandenBroeck met flinke strijd tussen Hollanders en Vlamingen op deze site.
Wat ook jaarlijks terugkomt (vooral in juli) zijn de leden die benadrukken dat de Tour eigenlijk ruk is en Giro en Vuelta veel mooiere koersen (waarschijnlijk om alle trollen in die maand dwars te zitten).

LyndaLid

Ik denk dat de "sky gebruikt doping discussie" daar inmiddels ook wel bij mag..

Net als aanvallen versus een klassement.

slice

Etappezege vs klassement

lnnrt

God ja, etappe vs klassement. Dat is inderdaad het equivalent van Shimano vs Campagnolo

Klootje Kriekeljon

De moeder der eeuwige discussies is natuurlijk die over Armstrong.

Scotty

'@klootje, en in welke context dan? Zoals wij die laatst hadden?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Doping of niet, sympathiek of niet, held of niet, beste wielrenner of niet, mag ie terugkomen of niet, enz. Al zeker 15 jaar.

kartje

En dan vergeet je nog de discussie of hij de tourzeges mag behouden, wetende dat de rest ook aan de doping zat.

Kirsipuu

Nog een forum cliché: bij elke behoorlijke renner met een aflopend contract de reactie 'is dat niet wat voor Rabo/Belkin/LottoJumbo' ;)

1 2 ... 7 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.