Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 103 ... 405 406
Fanny

'@ Rahimns Quote: renners voor de Ronde van het Baskenland:
Gesink, Kelderman, Battaglin, Bennett, Bouwman, Campenaerts, Martens en Lindeman.

Kelderman rijdt voor de jonge klimmer Vermeulen die vandaag meedoet in de Volta Classics.
Kruijswijk als klimmer mis ik deze koers van een week. Waarom ?

Ze hebben wel weer voor de jonge knecht Bouwman gekozen die overigens vlgs de ploegleiding in de Ronde van CatalonIë uitstekend heeft gereden met 2 x een lange ontsnapping in de 3e en de laatste rit 7e rit in Barcelona.
Dat staat nl in een mooi verhaal over hem van vandaag in krant de Gelderlander (o.a. editie Achterhoek en Liemers)

Volgens de kenners (ik noem jouw Purito) en de voorbeschouwing van Wielerflits zal het de zwaarste ronde van 1 week zijn dit jaar 2016 in koersland (nog zwaarder dan vorig jaar).
Er tientallen beklimmingen en op de laatste dag ook nog eens een tijdrit van 16km met daarin natuurlijk een berg(je).

Maar, zijn er in deze zeer zware koers met veel grote kopmannen wel kansen op een podiumplaats (etappe of AK) voor TLJ ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Steven heeft zijn programma richting zijn eerste piek (de Giro) van te voren al met de ploeg uitgestippeld en daar zit deze koers dus niet bij. Volgens mij gaat hij vanaf komende week op hoogtestage om daarna de tour de Yorkshire te rijden. Zou hij dus nu eerst deze week Baskenland doen, moet hij rust nemen en dan wordt de periode voor een hoogtestage tussen Baskenland en Yorkshire wel heel erg krap.

In Baskenland zal veel afhangen van de vorm van Gesink en Kelderman of er een kans is op een podiumplek of etappeoverwinning. Ze hebben met Battaglin en ook Lindeman mannen die in een ontsnapping meekunnen, er zijn zeker etappes waarin zij kans maken, ook omdat er geen echte topsprinters meedoen. Ik vind het deelnemersveld iets minder sterk dan in Catalonië, maar er staan nog steeds een groot aantal goede klassementsmannen op de startlijst. Ik ben heel benieuwd hoe de ploeg het er vanaf gaat brengen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@rahimns
Ik ben ook erg benieuwd naar de verrichtingen van de mannen van TLJ, vooral ook omdat het mij een veel zwaardere koers lijkt dan Catalaonië met ook nog een zware tijdrit in de laatste etappe.
Ook de leiding van TLJ zal benieuwd zijn naar de verrichtingen van de 2 kopmannen en volgens mij hebben ze ook veel vertrouwen in de jonge Bouwman anders sturen ze hem niet naar z'n zware koers van 1 week.
Alleen jammer dat het waarschijnlijk slecht weer wordt want dat kan misschien het algemeen klassement en etappes enigszins beïnvloeden door valpartijen mbt het gladde wegdek.
En inderdaad staat er een sterk deelnemersveld met o.a ook de sterkste Nederlandse belofte talent Sam Oomen die samen met Bouwman vorig jaar de Tour de L'Avenir reed.
Benieuwd wat hij als jonkie kan na het Criterium Internationaal in dit veld.
Jammer dat hij niet voor TLJ koos ipv bv Lammertink.

kelderfan

'@Fanny
Het is zeker jammer, dat TLJ Sam Oomen niet kon strikken, maar in de Volta Limburg Classic rijdt Colbrelli naar een prima 2e. plek.
Misschien wil Bardiani wel zo aardig zijn, om Colbrelli niet aan zijn contract te houden; zodat hij de overstap naar TLJ kan maken.
Natuurlijk als goede gebaar naar de wielersponsor. Wat er met Steven Lammertink aan de hand is; lijkt niet echt WT-waardig.

Yeez

'@kelderfan nogmaals, steven werkt altijd vroeg in de koers. Daardoor is hij vroeg opgebrand en ja. Dan staat er in een eendagskoers al snel dnf

Hakkie2

'@kelderfan: wordt jij er nou zelf niet moe van om:

1. Willekeurige Italianen aan de ploeg te linken? Renners waarvoor je omgeveer 100 argumenten kunt verzinnen waarom ze nooit naar TLJ gaan en bijna geen reden waarom ze wel zouden willen

2. Jonge talenten als Lammertink binnen 3 maanden volledig af te branden, ondanks een goed palmares bij de beloften?

3. Alle renners alleen op uitslagen te beoordelen?

Jij maakt dit topic gewoon onleesbaar. Wil je er alsjeblieft mee stoppen?

xistnc

'@jessevdalen
Dat telt in een WT- of HC-koers. Vandaag zou hij er niet moeten doorzakken op een moment dat het halve continentale peloton nog fluitend kan volgen. Hetzelfde geldt overigens voor Vermeulen.

kelderfan

Sep Vanmarcke lijkt er klaar voor De RVV en hopelijk kan hij zijn teamgenoten motiveren om met hem te strijden tot in de finale.

kelderfan

'@Hakkie2
Dus Steven Lammertink heeft op de Flens-manier gereden? Volgens mij heeft BMC de koplopers teruggehaald en verder heeft TLJ steeds achter de feiten aangereden. Elke heuvel was er een te veel en geen renner bij de eerste twintig. Maar ja voor jou behoeven zij niet winnen.

Hakkie2

'@kelderfan: ik heb deze koers niet gezien. Maar ik ga Lammertink niet "niet WT waardig" noemen, na 3 maanden in de ploeg. Niet voor niets krijgen neo's altijd een 2 jarig contract: aanpassen duurt vaak even. En dat Steven Lammertink wel wat kan heeft hij bij de beloften genoeg getoond.

S. Morgenstern

Een kans voor renners van wie het nog maar de vraag is of ze wel WT waardig zijn, lijkt me voor mensen die lijsten met dat soort beloften neerpennen een voorwaarde..

kelderfan

'@Hakkie2
Ik heb Steven Lammertink nog niet afgeschreven, want ik heb gezegd: hij lijkt niet WT-waardig. En natuurlijk hoop ik, dat hij later in het seizoen wel de stap kan maken.

stijnlah

'@kelderfan Quote:Elke heuvel was er een te veel en geen renner bij de eerste twintig. Maar ja voor jou behoeven zij niet winnen.

Hofland is twaalfde geworden.

Hakkie2

'@kelderfan: in die zin schrijf je Lammertink toch gewoon af. "Hij lijkt niet WT-waardig" is gewoon een belachelijke conclusie na 3 maanden in een nieuwe, grotere, ploeg.

xistnc

'@stijnlah
Dat kon kelderfan nog niet weten, want op dat moment stonden op PCS nog slechts de eerste 10 ;)

@hakkie2
Ach, kelderfan beperkt zich gelukkig tot dit topic. Als we gaan tellen hoeveel topics jij onleesbaar maakt omdat je om de paar posts je behoefte doet, dan komen we een stuk hoger uit. Net als jij geeft Kelderfan gewoon zijn mening, daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn. Los daarvan, dit topic is natuurlijk verworden tot één grote kermisattractie, live with it or live without it.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc ik begin er bijna trots op te worden.... bijna ;)

kelderfan

'@stijnlah
Je hebt gelijk met Hofland, dat hij 12e is geworden, maar hij kwam niet in de buurt van eerste 10 toch.
De volgende TLJ-renner was Groenewegen 52e., maar ja, die moest ook kopwerk doen om Hofland nog een kans te geven.
Quote: Groenewegen; "Pittige koers volta limburg classic, kwamen 2 man te kort hebben ons best gedaan."
Trouwens als je de koers hebt gezien, dan was het toch elke keer raak, als er een versnelling geplaatst werd, was geen enkele TLJ-renner in staat om meteen te reageren; derhalve moest Castelijns {de zwakste renner dus} steeds weer de achtervolging in zetten.;)

@rahimns
Jij mag best trots zijn hoor, want morgen moet 't toch een leuk spektakel worden met Sep Vanmarcke met steun van de drie T's.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Ik zag dat ik wat vergeten ben in mijn vorige post richting jou.
Ik wist nl niet dat Kruijswijk op hoogtestage ging. Sorry.
Gaat hij alléén op hoogtestage of gaan er meer renners van TLJ mee ?

@xinstnc
Volledig mee eens vwb je mening over Hakkie2 en Kelderfan.
Kelderfan heeft ten minste de wedstrijd gezien wat Hakkie 2 niet kan zeggen maar waar hij wel een mening over de uitspraken van Kelderfan heeft.
Vwb Lammertink en andere nieuwe neo-profs bij TLJ vind ik dat we ze minimaal 2 jaar de tijd moeten geven en daarna beoordelen.
Dat zal de leiding van TLJ denk ik ook doen.
Ik moet wel zeggen dat Lammertink vandaag als 1e van TLJ al vroeg bij ongeveer 80km voor de finish eraf ging bij het peloton.
Maar misschien heeft hij de eerste ruim 100 km wel voor TLJ op kop moeten rijden voor de sprinters Hofland en Groenewegen (vóór de Live-beelden) en was het daarna gedaan met hem.
Voor wat betreft het Team LJ, ik denk dat ze misschien dat ene mannetje (Leezer) net te kort kwamen in de finale, maar ik moet ook zeggen dat BMC toch wel erg sterk was.
En waarschijnlijk hadden ze het met Leezer ook niet gered.

Op naar Vlaanderen zou ik zeggen en daarna de hele week naar Baskenland waar ik als liefhebber van de bergen vooral naar uitkijk.
En dan natuurlijk mn naar de mannen van TLJ.
Ik hoop dat ze kunnen scoren al zal het heel moeilijk worden in deze zeer zware koers van een week met vele grote kopmannen.
Daarom acht ik de kans groter in Vlaanderen met Vanmarcke

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik vermoed dat in ieder geval Roglic hem zal vergezellen

Fanny

'@ Rahimns
Welke renners van TLJ gaan met Kruijswijk ook de Giro rijden ?
Wat ik weet is dat in ieder geval Tjallingii en Battaglin de Giro rijden.

WieVis

Campenaerts waarschijnlijk ook

tdola

Op pcs stonden eerst ook roglic, tankink, campenaerts en keizer erbij. Lijkem me ook logische keuzes.
Hier werd verder gesproken over van emden, en dan dus nog 1. ( hofland toch, bennett, roosen, teunissen, van winden, wagner?).

Gees

Ik denk dat Bennet in de TDF gaat rijden.

WieVis

Ik hoop niet dat Hofland Giro gaat rijden, want Kittel, Greipel, Ewan en Viviani gaan ook Giro rijden en dan is hij waarschijnlijk kansloos in de sprints.

kelderfan

'@Wievis
Ik hoop, dat Hofland wel de Giro gaat rijden, want hij maakte op mij wel een goede indruk in de heuvels van Limburg.
Verder zou hij dan als voorbereiding de AGR en Yorkshire kunnen rijden.
Bouwman lijkt mij ook wel een kandidaat voor de Giro of anders TdR en de AToC.
Maar wie worden de mannen voor Roubaix? Vanmarcke, Leezer, Tankink, Teunissen, Tjallingii, Van Asbroeck en Wynants met Roosen?

1 2 ... 103 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.