Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 104 ... 405 406
kelderfan

Een hele goede Sep Vanmarcke en jammer dat hij moest passen bij de laatste beklimming. Sagan was een maatje te groot. En die Claes van Wanty ook heel erg goed. Ook genoten van Van Baarle en Lars Boom.

jvh93

Wynants was ook erg sterk vandaag, alles gegeven voor vanmarcke. Meer dan dit zat d'r niet in, sterk gestreden

kelderfan

'@jvh93
Wynants heeft 't zeker goed gedaan. Door de valpartijen moesten Wagner, Van Asbroeck, Roosen en Teunissen het nodige doen om Vanmarcke terug te brengen in 't eerste peloton.

iLLan

Meer dan dit zat er inderdaad niet in, maar ik vind dit al hartstikke prachtig. Als je als ploeg met zo'n budget hier mee kan doen voor de knikkers doe je volgens mij iets goed. Heel goed zelfs.

tendam

Ja, dit was gewoon goed. Zeker omdat een van de sterkere knechten (Tankink) uitviel, en Vanmarcke zelf ook nog twee keer op de grond lag. Hij wordt natuurlijk moeilijk te behouden voor deze ploeg. Lefevere kan hem goed gebruiken voor z'n leger net-niet toppers, en zo zijn er nog wel meer ploegen natuurlijk.

Timocycling

Vanmarcke is een absolute topper op kasseigebied, hoop dat hij niet weggaat. Maar ik vrees ervoor.

Fanny

Genoten van het monument Ronde van Vlaanderen (100ste) zoals de Belgen zeggen waarvan de 3 die op het podium stonden het ook echt verdienden.
De alleskunner Sagan was de terechte winnaar.
Vanmarcke deed het wederom tactisch echt goed ondanks 2 valpartijen en het steeds moeten terugrijden met behulp van het team.
Ik denk dat hij daardoor op de laatste kasseienstrook de kracht ontbrak om met Sagan mee te kunnen.
Maar ik denk dat hij de sprint niet gewonnen had.
Daarom moet Sep trots zijn dat hij wederom het podium heeft gehaald in deze zware koers.
Hij liet heel eervol de 2e plaats aan de weer geweldige Cancellara die overigens wel een nmm cruciale tactische fout maakte door niet meteen met Sep in de achtervolging ging op Sagan.

Op naar de volgende WT koers van TLJ.
Morgen staat al de zware WT Vuelta ciclista al Pais Vasco (Ronde van Baskenland) te wachten met o.a. Gesink en Kelderman.

Landa1901

I am waitint to sep renove quickly because he is the best rider in the team

S. Morgenstern

Ondersteuning was inderdaad opnieuw naar behoren. Wynants heeft het wegvallen van Tankink diep in de koers uitstekend op kunnen vangen en de mannen voor het vlakke hebben Vanmarcke volgens mij weer steeds goed in positie gekregen/terug gebracht.

De jonge jongens (Teunissen en Roosen) zaten na Wynants en Vanmarcke ook steeds redelijk voorin op de klimmen. Het was bij die jongens na 200 km echter wel over, wat uiteraard geen schande is bij je debuut in zo'n koers. Teunissen heeft op Vlaamse wegen in ieder geval genoeg potentie laten zien dit voorjaar, maar zal nog wat hardheid op moeten doen de komende jaren. Hij krijg in enkele eerdere koersen tenslotte ook krampen in de finale. En dat Roosen zich op dit soort koersen is gaan richten is achteraf een hele goede zet gebleken. De kans om in dit werk uit te groeien tot een subtopper is in ieder geval een stuk groter, dan dat op heuvelachtig terrein het geval is.

Mark

Ik zie Sep wel gewoon blijven hoor bij TLJ. Is de duidelijke kopman, heeft voldoende support om er in de finale bij te zitten, dat bleek ook weer vandaag met de support van Wynants en anderen.
In een team als Etixx komt hij minder tot zijn recht, daar heb je toch nog 4, 5 anderen die vinden dat ze even veel recht op het kopmanschap als Sep zouden hebben. Stuyven is de opvolger van Cancellara bij Trek, BMC heeft Van Avermaet, Astana heeft Boom, Katusha Kristoff, Giant Degenkolb. Dus welk team zou er dan voor hem beschikbaar zijn dat een betere ondersteuning biedt en hij de overduidelijke kopman is?

RainbowJersey

Hofland rijdt geen Giro. Tour of Vuelta voor hem.

ti-raleigh

Hofland zal toch wat moeten laten zien, wil hij in aanmerking komen voor Tour of zelfs Vuelta.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vandaag een Kelderman en Gesink in de aanval gezien, het was nog niet heel overtuigend maar toch goed dat ze het proberen. Beide eindigen ze ook in de eerste groep. Ze werden nog lang ondersteund en prima aan de voet van de 1e cat klim afgezet. Morgen kunnen we zien waar ze beide echt staan. Verwacht nog niet dat ze met de allerbeste mee omhoog kunnen.

pirazzi

Helemaal eens met de analyse van Fanny.

Timocycling

Gesink en Kelderman verre van goed genoeg gezien die aanvallen, vraag me af wat er toch aan de hand is. Zouden toch beter moeten presteren...

jvh93

Ik was al blij dat ze de aanval kozen en het probeerden, is een teken van vechtlust en daar ben ik erg blij mee

Fanny

'@Rahimns
Geheel met je eens.
Het gehele team heeft goed gewerkt voor de kopmannen Gesink en Kelderman en waren op tijd binnen in deze etappe van de Ronde van Baskenland met maar liefst 8 (soms) steile bergen.
Gelukkig was het bijna overal droog in de afdalingen met name op de laatste 2 bergen waar het peloton ontplofte.
Helaas waren er volgens mij 3 renners van TLJ bij een valpartij redelijk ver achter in het peloton betrokken waarbij voornamelijk AG2R en Trek renners het slachtoffer waren.
Deze 3 LJ renners moesten zich daarna in gang trekken richting peloton die net snelheid ging maken op de achtervolgers.
Ik vind dat de TLJ kopmannen Gesink en Kelderman de rit goed zijn binnengekomen want het ging op het laatst toch vrij hard waardoor vele renners (vanaf plaats 61) gelijk al op minuten gereden werden.
Ik vermoed dat vele renners in deze koers op grote achterstanden gereden worden en dat ze alle zeilen bij moeten zetten om elke dag op tijd binnen te komen.
En het echt slechte weer en de daarbij behorende koude is nog niet begonnen. Dat is later deze week.

kelderfan

'@Fanny
Ik heb 't helaas niet helemaal kunnen volgen. Maar welke renners van TLJ waren het slachtoffer. Ik denk aan Martens, Lindeman en Bouwman. Gelukkig waren Battaglin en Bennett wel in staat de kopmannen te ondersteunen.

kelderfan

'@Mark
Ik denk ook, dat Sep Vanmarcke op z'n plaats is bij TLJ. Hopelijk kan TLJ hem behouden. Het lijkt mij een aderlating, als hij zal vertrekken.
@Timocycling
Hopelijk ligt 't aan 't slechte weer, dat Gesink nog niet goed is. Kelderman heeft hard getraind, na het uitstappen in de Ronde van Catalonie. Dus ik verwacht nog wel wat van Kelderman.

Fanny

'@Kelderfan
Ja, dat denk ik ook.
Er is volgens mij verder voor de TLJ renners geen schade opgelopen maar dat was niet goed te zien in beeld en op enkele foto's op internet.
Ook TLJ maakt er verder in hun dagelijkse verhaaltje door de ploegleider ook geen melding van.
Ik denk dat de schade, volgens beelden en foto's, is opgelopen door hoofdzakelijke enkele renners (knechten) van AG2R en Trek.

Laatst gewijzigd
Fanny

Robert Gesink heeft het hoogste wattage gehaald tijdens de laatste klim op Alto de Etxebarria in de 1e etappe van de Ronde van Baskenland.
Wilco Kelderman was een goede 2e.

Zie: https://twitter.com/procyclistsdata/with_replies

Wielerfan1987

'@Fanny, ik neem aan dat ze voor dit staatje niet de vermogens van alle renners hebben genomen maar een selectie hebben gemaakt van een aantal renners die ze wilden vergelijken.
Ik denk dan ook dat Gesink en Kelderman in dat staatje terechtkwamen door hun aanvallen.

StonedCamel

'@Wielerfan:
Dat zijn allemaal Stravagebruikers die vermogensdata delen, niet iedereen heeft dat (nog) helaas.
Best een prima vermogen trouwens van Gesink, wel opvallend dat het er dan zo 'treurig' uitzag.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Scheldeprijs Line-up TLJ met Groenewegen, Van Emden, Castelijns, Lammertink, Tjallingii, Vanmarcke, Wagner en Wynants

Wielerfan1987

'@Stonedcamel,

Ik heb weleens ergens gelezen (jaren geleden, rond 2009) dat Gesink toen voor aanvang van het seizoen 6,40W/KG haalde bij zo'n test.

Deze waarde mag je dan dus denk ik wel interpreteren als: Hij moet nog een behoorlijke verbetering kunnen maken voor hij zijn topvorm haalt.

1 2 ... 104 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.