Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 111 ... 405 406
jansen8888

Het zou fijn zijn als Tjallingi stopt op 30-6 dat Goos dan weer kan koersen. Zou het anders een heel raar idee zijn om Vermeltfoort of Bol een contract aan te bieden voor 1,5 jaar? Met de sprinttrein in het achterhoofd lijken mij dat ideale renners.

Timocycling

Vraag me af hoe LTJ de etappe morgen denkt te controleren. Wordt zeer lastig en hopen dat Sky gewoon haar werk doet.

Fanny

Fantastische prestatie van het gehele Team LottoNL-Jumbo met als beloning de gele trui voor Kelderman die hij ook zelf heeft verdiend door in de aanval te gaan vlak voor de finish.
Het was een etappe met gruwelijk stijgingspercentages, vooral die op de muur van Aia van liefst 28% en in eerste uur is er bijna 41km per uur gereden met hierin een berg van de 1e categorie.
Dat is niet normaal, dat is koersen in Baskenland, dat is waarom deze Ronde van Baskenland als zwaarste koers van 1 week geldt.
Daarom ook ontzettend knap dat de 1e jaars Neo-prof Bouwman als knecht zich heeft kunnen handhaven en op ongeveer slechts 7 min is gefinisht met Martens en Lindeman.
Ik vind het vooral mooi dat het een prestatie is van het hele team van TLJ in deze zeer zware WT koers.
Jammer dat Bennet is afgestapt.
Voor morgen verwacht ik een spervuur aan demarrages in het laatste uur.
Ik hoop en verwacht dat Sky voor Henao op de kop van het peloton gaat rijden zodat de renners van TLJ de 2 kopmannen tot het laatst zoveel mogelijk kunnen ondersteunen en dus niet vooraan in het peloton met de kop in de wind zitten.
Battaglin zal dan de laatste zijn die Kelderman en Gesink moet ondersteunen in het laatste uur.
Misschien moet Gesink dan op het laatst ook knechten voor Kelderman als die nog goed is.
Kan niet wachten tot morgen.

Netraam

'@jansen8888
Ik denk niet dat het heel raar zou zijn om Bol terug te halen, dat is iemand met best wel een cultstatus die niet bang is om voor anderen te werken en ook zelf redelijke uitslagen kan rijden.
Vermeltfoort daarentegen scheen volgens sommige bronnen weggestuurd te zijn omdat hij weigerde voor anderen te knechten en de training soms een beetje liet versloffen.
Bijzonder om te zien hoe 2 renners met ruwweg dezelfde kwaliteiten ermee omgaan. Beiden lijken me overigens vrij onwaarschijnlijke versterkingen.

Wielerfan1987

Ik denk dat zoals ook door anderen geopperd Sky zal gaan rijden alsof zij de leiderstrui nog hebben.

Ik denk dat bij hen Henao van tevoren al de kopman was en dat Landa de betreffende etappe alleen een heel kunstig gebruik van gemaakt heeft, datzelfde zou hij overigens morgen zomaar weer kunnen doen als Henao bij hen de eerste man is en hijzelf niet meer verzwaard door de leiderstrui rondrijd.

Is het gek van mij om te denken dat op de slotbeklimming morgen het man tegen man zal zijn en Gesink dus weinig voor Kelderman zal kunnen doen? (Behalve misschien in de buurt blijven om zijn fiets af te kunnen geven bij mechamisch malheur).

Ik denk dat dit mogelijkheden zal scheppen voor zowel Robert als Wilco, Robert kan naar hartelust aanvallen omdat voornamelijk naar Wilco gekeken zal worden die eigenlijk niets anders hoeft te doen dan bij de tegenaanvallers in het wiel te zitten of in ieder geval in de buurt van directe concurrentie te blijven en ze zo mogelijk achter te laten.

Ik hoop ook dat een jongen als Lindeman zich heeft kunnen sparen om morgen te proberen bij de ontsnapping van de dag te zitten om zodoende dienst te doen als vooruitgeschoven post en (mochten ze weg blijven) mogelijk een gooi te doen naar de dagzege.

Hoe dan ook zal het morgen zeer waarschijnlijk morgen weer een mooie koers worden, dat hoop ik toch althans.

AndriesW

Op de slotklim zal het wel man tegen man worden. De voorlaatste klim is minder steil: 5,1 km aan 5,5% gemiddeld. Daar kan een ploeggenoot nog wel wat betekenen. In de klim daar weer voor zit overigens een kilometer van 19,8% (!) gemiddelde stijging volgens het routeboek. Het kan wel zijn dat de klassementsmannen daar niet vol doorgaan om hun helpers er niet definitief af te rijden.

Chrys

Ik hoop dat TLJ morgen een beetje pokert en iemand mee probeert te sturen in de ontsnapping. En ook als dat niet lukt de ontsnapping niet controleren (als dat qua klassement enigszins mogelijk is). Laat SKY of Tinkoff maar de handen uit de mouwen steken. Dan kan Gesink op de slotklim misschien nog wat proberen.

xistnc

Die slotklim valt echt goed mee hoor. Laatste jaren was het steeds zo'n 10 in dezelfde tijd en 20+ binnen een minuutje. Het hangt er heel erg vanaf of er al voor de slotklim oorlog wordt gemaakt en welke ploegen dan kunnen/willen controleren.

De slotklim eindigt met een stuk valsplat en de laatste kilometer is zelfs bergaf. Als er wat ruimte is ontstaan tussen renners, dan loopt het daar weer samen.

Hakkie2

Ik denk dat Gesink zelfs zijn fiets niet zal moeten afgeven. Of hij moet zelf voelen dat hij niet meer goed zit en Kelderman moet nog heel veel over hebben. Maar het verschil tussen beide is zo klein, met een beetje pech gooi je 2 top 10 klasseringen weg als Gesink stopt als Kelderman pech heeft.

Fanny

Hieronder de monsterlijke machtige wattages van Robert Gesink van vandaag op de steile muur van Aia (max 28%).

https://twitter.com/procyclistsdata/with_replies

Fanny

En hier het interview met gele truidrager Wilco Kelderman na de zware etappe van vandaag in de Ronde van Baskenland.

https://youtu.be/3Au8hz8qAcA

ti-raleigh

'@ rahimns, 7 april 17:57
Zei ik toch :-):-):-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op hoogtestage zijn dus Steven Kruijswijk, Martijn Keizer, Moreno Hofland en Primoz Roglic.

Yeez

Lijkt er dus op dat moreno de giro gaat doen 😃

Timocycling

Prima toch? Denk dat hij in Giro genoeg kans heeft om een etappe te pakken mits hij in goede doen is, in de Tour helemaal niet.

Hakkie2

'@Timo: klopt, ik zie dan nog liever een extra aanvaller in de Tour. Al zou Hofland dat ook wel kunnen en hij kan het wel afmaken. In de sprints gaat Lotto-Jumbo echt geen touretappe pakken maar het kost wel redelijk wat energie van het team. Hofland en Groenewegen zijn (nog) niet goed genoeg om Kittel, Greipel, Cavendish, Sagan, Bouhanni, Demare, Coquard, Kristoff en eventueel Gaviria te verslaan. En best kans dat er van dit rijtje maar 1 of 2 starten in de Giro, al krijg je daar wel Ewan, Viviani, Pelucchi en Modolo er bij.

Chrys

Weet iemand hoe het met Dennis van Winden is trouwens? Geblesseerd uitgevallen in OHN, maar daarna niks meer van gehoord. Is hij op de weg terug?

tdb

Hij heeft al wel samen getraind met Robert Gesink in Girona. Dus weer op de weg terug denk ik.

tendam

De Giroploeg is dus op 1 renner na al bekend. Kruijswijk, Roglic, Battaglin, Tankink, Campenaerts, Keizer, Tjallingii en Hofland. Misschien Wagner er nog bij voor Hofland?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Beetje kort door de bocht, ook al is Moreno mee is het nog steeds niet zeker dat hij ook start in de Giro.

achtpuntzes

'@ Chrys:
nee, van Winden is al lang thuis, dus niet nog steeds op de weg terug van de omloop. :p

kelderfan

'@rahimns
PCS denkt er anders over Moreno Hofland is toegevoegd voor de Giro.;)

kelderfan

Timo Roosen is toegevoegd aan de selectie AGR. Tientje Roosen is toch aardig gestegen in de rangorde bij TLJ.
Wie gaat hij vervangen?

S. Morgenstern

Roosen is geselecteerd voor Amstel, net als vorig jaar. Wie gaat hij vervangen? In welke zin bedoel je die vraag? Hij is gewoon een van de acht geselecteerde blijkbaar. Staat zeker weer een of andere voorinschrijving op PCS?

kelderfan

'@vlek
Hij is als laatste en 9e. renner toegevoegd bij PCS {zonder vinkje}; dus is mijn terechte vraag, wie valt er af.
Nu staan daar Battaglin, Gesink, Leezer, Lindeman, Martens, Tjallingii, Vanmarcke, Wynants en Roosen.

1 2 ... 111 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.