Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 112 ... 405 406
Fanny

Alle waardering voor Rosa die na lange solo terecht wint !
Kelderman is voor mij ook top.
Hij is ondanks valpartij en als alleen rijdende TLJ renner in de finale toch goed gefinisht met een 8e plaats in AK met kans op meer.
Morgen even de tijdrit winnen haha , dan is deze ronde geslaagd voor hem.

Gesink had last o.a. last van de kou maar zat er vlgs mij ook al doorheen bij die een na laatste steile berg waar iedereen op een hoop ging.
Hij is later opgepikt door de nog jonge 1e jaars neoprof knecht Bouwman.
Bouwman is toch nog heel goed als 61e gefinisht in deze wederom zeer zware koninginnenetappe met diverse uitvallers en staat nu 69e in AK.
Hij is zelfs ver (7 min) voor Battaglin en Lindeman geëindigd
Dat vind ik heel opmerkelijk en ontzettend knap omdat hij eerst op kop heeft gereden voor het TLJ en zijn kopmannen !

Dat hoefde NL beste jonge talent Oomen niet maar die is dan ook knap op de 44e plaats binnengekomen en staat nu al 34e AK.
Ik vind het nog steeds jammer dat hij niet voor TLJ rijdt, maar misschien over een paar jaar.

MAW Ik denk dat we voor de toekomst 2 ontzettend goede NL-talenten dit jaar erbij hebben gekregen die allebei vorig jaar als beloften ook heel goed voor de Nederlandse selectie in de Tour de L'Avenir reden.
Ben benieuwd wat beide jonkies morgen, en met name Bouwman, in de zeer zware tijdrit gaan doen.
Normaal gesproken kunnen beiden dit ook goed.
Bouwman was zelfs 19e in de Ronde van Valencia.
Alleen denk ik dat ze beiden, en dan vooral Bouwman door het knechten deze week, wel een jasje hebben uitgedaan.
We zullen zien wat Kelderman (vooral hij), Bouwman en Oomen morgen in de tijdrit doen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat men bij PCS voorlopig dezelfde inschatting maken als wij hier ;)

xistnc

Uitleg op rabosport.nl: Kelderman viel, nadat Campenaerts voor hem moest corrigeren. Als ik het goed heb, is dat al de tweede keer dat hij ten val komt vanwege Campenaerts. Misschien is zo'n triatleet dan toch niet de meest geschikte ploegmaat om achter te rijden...

achtpuntzes

een ijskoude, die Gesink! ;)

kelderfan

'@rahimns
Eens Hofland lekker nog een jaar de Giro; maar als laatste man lijkt mij Lindeman ook wel, dan kan hij ook zijn geliefde Vuelta rijden.
@xistnc
Ik ben 't de laatste tijd erg vaak met je eens, maar ligt 't aan Campenaerts of aan de focus van Kelderman. Hij heeft 't helaas niet gered, maar kwam ook te vroeg alleen te zitten. Misschien had hij gisteren toch beter Landa niet van de 1e. plaats beroofd, dan had hij nu veel korter kunnen eindigen en met een goede tijdrit kort in 't klassement kunnen eindigen. Maar ja, dat is altijd achteraf gepraat.
Gesink heeft wel wat recht te zetten en de heuvelklassiekers komen er aan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Ja het is zeker jammer, dat Sam Oomen naar Giant is vertrokken. Maar er rijdt bij RDT nog een Jan Maas en daar verwacht ook nog veel van.
Maar Koen Bouwman lijkt zich prima te ontwikkelen en is misschien al klaar voor de Giro of is dat te vroeg.;)

S. Morgenstern

Lindeman gaat niet naar de Giro. Zelfs niet wanneer iemand bij PCS in een dronken bui besluit hem op de site bij de selectie te gooien..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lindeman is al bijna een zekerheidje voor de tour, dus die gaat zeker niet naar de Giro

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Over Dennis van Winden was er op 30 maart contact met hem geweest. Het schijnt een vervelende blessure te zijn, maar hij ging de goede kant op, Nog niet bekend wanneer hij weer kan koersen.

kelderfan

'@vlek
Dat weet je zeker of is 't bijna een zekerheidje?;)

stijnlah

Martens en Campenaerts zijn buiten tijd geëindigd, zij zullen morgen de tijdrit niet meer rijden.

Wielerfan1987

Het is jammer dat Wilco vandaag is gevallen, dat zal gerust ook zijn uitwerking gehad hebben maar ik denk dat Wilco er zonder die valpartij ook niet nog bij had gezeten op die laatste klim, wellicht was hij dan wel 20 of 30 seconden dichter geeindigd.. maar veel meer verwacht ik niet.

Het is erg jammer dat Wilco zijn voorbereiding gehinderd is door die ziekte en dat hij daardoor de zware ronde van Catalonie niet heeft kunnen rijden, wellicht had Wilco met die wedstrijd in de benen toch nog beter in vorm hier kunnen starten en had hij heel misschien Landa vandeweek van de zege kunnen houden.

Verder ben ik erg onder de indruk van Bouwman; die werkt tot nog toe gewoon een erg zwaar programma af zonder noemenswaardig in problemen te raken en hij heeft zichzelf ook al meermaals getoond.. erg sterk als eerstejaars prof.

Als ik zijn eerste maanden vergelijk met die van bijvoorbeeld Marc Goos (beetje zelfde type renner en bouw als Koen), die reed zijn eerste wedstrijden als prof wedstrijden van veel minder kaliber en deed dat vrijwel anoniem.
Als je dan kijkt naar hoe Goos in zijn tweede jaar presteerde in de Giro dan mogen we van Koentje ook wel op iets dergelijks hopen.
Ik denk dat Koen straks wel toe is aan een paar weken rust en dan wellicht later in het seizoen via L'Ain/Poland naar de Vuelta.

tdola

Van winden zou ook nog 9e man in giro selectie kunnen zijn, net zoals wagner, roosen, teunissen.....

ti-raleigh

Ik verwacht dat Wilco podium rijdt in tijdrit en AK 5e of 6e wordt.

Fanny

'@Stijnlah
Ik zie Martens en Campenaerts niet op de startlijst van de organisatie staan voor vandaag.
Dus ik denk dat ze inderdaad te laat binnen waren.
Weet jij wat de tijdslimiet van gisteren was in de koninginnenrit ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zal ergens rond de 24 minuten hebben gelegen. In totaal waren er dus 9 renners te laat binnen, waarvan Riblon (op 24:24) de eerste was. Herrada was met 23:19 nog wel op tijd. Dus daartussen moet ergens de tijdslimiet hebben gelegen.

stijnlah

In de ronde van het baskenland is detijdslimiet 9%, in tegenstelling tot grote ronders waar de limiet 14 of 15 % is. Anders hadden ze het nog gered.

Fanny

'@stijnlah en @rahims
De tijdslimiet is inderdaad 9%.
Dus 4 uur en 19 min en 19 sec. = 259 min en 19 sec = 259 x 9% =23,31 + 19 sec x 10% = 23 min en 32,9 sec.
Dus tijdslimiet bijna 23 min en 33 sec.
Herrada was met 23min en 19 sec de laatste.
Bijna was een hele grote groep van 30 renners (vanaf plaats 70) die in de 22min eindigden te laat binnen.
Geeft dus aan dat het gisteren een ontzettend zware rit was voor het merendeel van de renners om op tijd binnen te komen.
Ik hoop dat de TLJ kopmannen vandaag kunnen scoren.
De andere TLJ renners waaronder Battaglin, Bouwman en Lindeman zullen het denk ik rustig aan doen of toch nog een keer alles uit de kast willen halen.

jvh93

ben benieuwd wat bouwman kan in deze tijdrit

Fanny

'@jvh
Bouwman heeft een tijd van 31 min 55 sec en staat momenteel 7e bij ongeveer 60 rijders die gefinisht zijn.
Netjes dus voor de 1e jaar Neo-Prof.
Lindeman kan ik niet vinden, misschien niet gestart of helemaal achteraan gefinisht.

jvh93

Tijdrit van kelderman was iig niet om over naar huis te schrijven

tendam

De tijdrit van Kelderman was 'n beetje te verwachten, hij is al matig in klimtijdritten en hij heeft gisteren duidelijk een jasje uitgedaan.

tdola

Wel nog knap 2e deel van tijdrit van kelderman, waardoor hij nog in top tien van ak staat.

ThommieCyclist

Bouwman 40ste, een plek voor Mollema. Hij laat wel zien dat hij talent heeft.

Chrys

Gezien de vooraf gestelde verwachtingen is een tiende plaats best oké, maar achteraf is het toch best teleurstellend. De vorm aan het begin van de week was goed, maar gedurende de week zakte het langzaam weg. Het valt te hopen dat Gesink en Kelderman nog een stap kunnen maken om vormbehoud te tonen in de volgende koersen.

Lichtpuntje van de week is Koen Bouwman wat mij betreft. Ben benieuwd wat zijn verdere programma wordt en of hij bijvoorbeeld in Californië met Vermeulen voor eigen kans mag gaan rijden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 112 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.