Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 113 ... 405 406
Fanny

Uitslagen tijdrit van de Nederlanders 6e etappe Ronde van Baskenland
Winnaar Contador met een tijd van 29 min 13 sec.

30 Kelderman Wilco Team LottoNL - Jumbo op 2:13
36 Gesink RobertTeam LottoNL - Jumbo op 2:30
40 Bouwman Koen Team LottoNL - Jumbo op 2:42
41 Mollema Bauke Trek - Segafredo op 2:43
58 OomenSamTeam Giant - Alpecin op 3:25

Battaglin en Lindeman hebben vlgs mij niet gereden.
Waarom weet ik niet.
Zie ze niet in de uitslagen staan.
Géén goede tijden van de kopmannen dus wel van de jonge Bouwman die zijn 2e WT koers reed.
Wilco Kelderman eindigt in deze Ronde van Baskenland net binnen de top 10 op de 10e plaats.
Uiteindelijk toch nog goed tussen al die klasbakken.
Ben tevreden al had het misschien net allemaal wat beter gekund. Vooral voor Gesink.
Op naar Parijs -Roubaix.

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik heb t al een paar keer gezegd, maar bouwman blijft mij positief verassen. Denk dat we nog wel meer van deze jongen gaan horen in de toekomst

tendam

Niet overdrijven, Bouwman rijdt wel aardig maar om hem nu als grote belofte te zien... vorig jaar was hij al op hetzelfde niveau bezig, een prima knecht.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens het vandaag uitgekomen online magazine van TLJ (wat er prachtig uitziet trouwens) staat Wilco ook op de voorlopige startlijst voor de AGR. Hij zou alleen de WP rijden dus dit is wel verrassend. Ik ben nog aan het navragen of dit misschien geen foutje is.

edit: krijg het net bevestigd, Wilco rijdt ook de AGR. Plannen werden gewijzigd na het niet rijden van Catatonie

Laatst gewijzigd
Borsje

Bouwman maakt in mijn ogen prima ontwikkeling door. Betekent nu sowieso al veel voor de ploeg en wie weet wat het nog meer opbrengt.....

EDE#

Bouwman redelijk maar er zijn jongens van zijn leeftijd die een stuk beter reden.
Kelderman gelukkig nog top 10, slechte tijdrit maar tevreden overall voor iemand die zonder klassementambities aan de start stond. Wel raar dat er overigens vier van TLJ niet zijn gestart vandaag.

tendam

Als Kelderman herstelt van deze week Baskenland moet een sprint op de Cauberg hem wel kunnen liggen... meer dan de andere LottoNL-renners, in elk geval. Battaglin en Martens zouden het ook kunnen, maar van beide heren heb ik eigenlijk nog weinig gezien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Tendam Gesink heb je ook nog...

@EDE# Campenaerts en Martens waren gisteren al buiten tijd geëindigd en voor Lindeman en Battaglin was er geen nut meer om deze te rijden. Zo prettig waren de omstandigheden niet, dus waarom risico lopen op een eventuele verkoudheid.

Fanny

'@ rahimns
Quote: voor Lindeman en Battaglin was er geen nut meer om deze te rijden. Zo prettig waren de omstandigheden niet, dus waarom risico lopen op een eventuele verkoudheid.

Wat een onzin !
Dan hadden Bouwman en Gesink ook wel niet hoeven te rijden omdat het vlgs jou voor Lindeman en Battaglin geen nut meer had.
Ik vind als je niet ziek bent je altijd de koers moet uitrijden voor je ploeg, sponsors, organisatie, punten, fans enz.
Dus vind ik een aanfluiting dat deze 2 (indien niet ziek) niet gereden hebben.

xistnc

Waarvan akte.

ajvs

Ik vond het rijden van Kelderman toch wel weer heel positief deze ronde, je ziet in ieder geval dat zijn talent niet verdwenen is. Jammer van die valpartij in de voorlaatste rit maar als je alles in perspectief zet kan je toch wel stellen dat hij meer dan degelijk heeft gereden deze week! Ben benieuwd naar hem de rest van dit jaar.

kelderfan

'@rahimns
Waarom risico lopen?
Volgens mij kan Gesink beter in de ToC en Utah gaan rijden, want daar heb je goede trainingsmogelijkheden, brede wegen en is de temperatuur prima. Gesink is nog steeds niet in orde en als je zo'n tijdrit nauwelijks beter kunt afleggen als een jonge neo, dan is er toch iets niet goed. Hopelijk kan Vanmarcke de club gelukkig maken.
Waarvan akte.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny welke punten ??? Denk dat de fans het wel begrijpen

@Kelderfan jij maakt er wel weer een hele kromme redenering van.. Gesink gaat niet naar de TOC.. die jongen kan toch niet heen en weer blijven vliegen, dat doet je lichaam ook geen goed.

jansen8888

Volgens mij is na Parijs - Nice wel gebleken wat 1 dag slecht weer kan veroorzaken. Dus een goede beslissing om Lindeman en Battaglin niet te laten starten. Zij moeten zondag fris zijn voor de AGR. Voor Bouwman is het een kwestie van kilometers maken in zulke rondjes.

ti-raleigh

'@ fanny
Ik ga een heel eind met je mee, ook al zie je dit bij alle ploegen.

Fanny

'@ Rahimns
Ik heb punten als vb genoemd maar jij mag het van mij weglaten.
Maar ik vind het als fan van TLJ een aanfluiting dat beiden niet reden (indien niet ziek).
Als Lindeman en Battaglin vlgs jou geen nut hadden dat ze reden dan geldt dat ook voor Bouwman en Gesink.
Dat mag jij als ambassadeur natuurlijk wat anders zien wat dat had ik wel had verwacht (no hard feeling to you).
Maar Gesink en Bouwman hebben beiden wel gereden, wat ik zeer waardeer als fan, wat ik van die andere 2 niet kan zeggen.
Overigens heeft Bouwman in mijn ogen na z'n zware week een hele goede tijdrit gereden na zijn knechtenwerk voor de kopmannen.
Veel beter dan z'n iets jongere leeftijdsgenoot Oomen die ik graag ook bij TLJ had gezien.
Verder ben ik met Kelderfan eens dat Gesink tot nu nog steeds niet in orde is of nog niet op peil is.
Kan nog komen. Ik heb er wel vertrouwen in.
Op naar Parijs-Roubaix.

S. Morgenstern

Echt balen dat Lindeman en Battaglin vandaag de tijdrit niet hebben gereden.

Wielerfan1987

'@Fanny,

Er zit een kleine 2 jaar leeftijdsverschil tussen Oomen(20) en Bouwman(22).

Oomen zou je eerder moeten vergelijken (qua leeftijd althans) met de Plus, en Bouwman net bijvoorbeeld Vervaeke.

Echter moet je daarin wel redelijk zijn, Vervaeke is nu al tweedejaars neo-prof waar Bouwman pas zijn eerste wedstrijden als Prof rijd.
En we weten allemaal dat Bouwman geen potentieel top 10 grote ronde renner is en waarschijnlijk ook niet gaat worden, hij zal zeer waarschijnlijk dit jaar, maar ook in de toekomst niet zomaar meerdere overwinningen per jaar uit zijn benen gaat schudden.

Bouwman is gehaald als knecht voor de klassementsmannen en dat doet hij gewoon als eerstejaars meer dan behoorlijk.
Ook al maakt hij de overstap nu pas op zijn 22ste waar sommigen zoals Oomen nog slechts 20 zijn bij hun overstap naar de profs, deze eerste maanden van Bouwman hebben mij verrast zoals vorig jaar de ontwikkeling van Roosen mij verraste.

En zoiets positiefs mag wat mij betreft best benoemd worden ook al heb je het niet over de prestaties van een wereldtopper.

jerteg

Waarom zouden ze wel rijden?

LutsenkoFan

Bouwman wordt een knecht a la Marc Goos (in zijn laatste giro).

jvh93

Vandaag heel sterk team gezien in Parijs roubaix. Sep gestreden voor wat hij waard was. Jammer dat hij t niet af kon maken en ook geen podium pakt, maar wat een koers. Wynants trouwens ook heel sterk met plek 12. Dit smaakt naar meer

Timocycling

Wat een ongelofelijk grote kans voor Sep om te winnen hier. Gaat ie neit meer krijgen zo'n kans. Jammer.
Toch topklassiekers voor Sep met een 2e, 3e, 4e en een 8e plaats in de grote WT klassiekers. Zeer goed voor een teampje als LTJ. Toch bang dat hij nooit een keer zal winnen...

kelderfan

Jammer dat Vanmarcke in de achtervolging moest na materiaalpech. Met hulp van zijn maten toch nog de aansluiting kunnen maken met de groep Boonen. Het was een mooie koers met veel spanning en strijd.
@Timo
Dat ben ik niet met je eens, want Vanmarcke kan met een beetje meer geluk dit monument zeker winnen.
Volgend jaar is Teunissen er zeker bij om hem te helpen.

Laatst gewijzigd
Timocycling

'@Kelder: want? Volgend jaar is de concurrentie sterker dat kan bijna niet anders met mannen als van Avermaet, Benoot, Degenkolb die er nu niet bij waren. Tel daarbij op dat Kristoff/Boom/Stybar dan weer in vorm zijn dan ga je niet zo snel meer in zo'n positie komen als nu.

Maarja, we blijven hopen :).

jvh93

7 man bij de eerste 52 vindt ik toch wel een heel sterk resultaat van het team hoor. Dit was voor mij sowieso de mooiste editie van Parijs roubaix die ik ooit gezien heb en dat tlj dan zo meedoet is ook geweldig. En dan zouden d'r wel weer mensen komen zeuren dat ze hadden moeten winnen en dat meedoen niet telt enzo, maar als je ziet hoe stuk ze allemaal zaten op het einde en wie ze allemaal achter zich laten kan niemand zeggen dat ze hier slecht gereden heb of niet meegedaan hebben.

1 2 ... 113 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.