Ten Dam, het ging volgens mij niet over voor wie ik moet supporteren toch? Het ging over je argument dat veel buitenlanders in een ploeg ten koste gaat van het kunnen hebben van een identiteit. Vind ik onzin, dat kan volgens mij prima samen gaan. HTC is een goed voorbeeld voor jouw standpunt, maar echt niet de norm.
Ik wil ook wel op je vraag ingaan: druk maken (zo zou ik het zelf niet noemen) doe je regelmatig als je gepassioneerd supporter bent. Zonder 'druk maken' is het maar een saaie stille boel rond sportevenementen. En een topic als dit zou alleen maar consensus, lofuitingen en open deuren intrappen zijn. Kijk sommige fans zijn altijd beheerst, reageren niet in het eerste moment van teleurstelling of in emotie en zijn haast onvoorwaardelijk in hun steun. Dat is helemaal prima, daar heb ik zelfs enorm veel respect voor op een bepaalde manier. Zou misschien zelfs bijna willen dat ik dat ook wat meer had.
Toch vind ik het een stuk vanzelfsprekender dat een fan(atic) -komt niet voor niets van dat woord- emotioneel betrokken is. Zelf probeer ik alleen wel juist daarom mijn mening zo eerlijk en kritisch mogelijk te houden en niet volledig gekleurd te laten zijn door liefde voor mijn ploeg in discussies zoals deze. Daarom vind ik je reactie nogal flauw, je kon er op wachten tot iemand zoiets zou zeggen.
Mooi stukje in wielerverhaal metTD LottoNL-Jumbo Nico Verhoeven over de jonge TLJ talenten.
http://www.wielerverhaal.com/waar-liggen-de-kwaliteiten-van-nederlands-grootste-jumbo-talenten/
Ik vind het mooi om vooral alle nog jonge wielrenners van TLJ te volgen.
Hopen dat ze allen stappen gaan maken of dit al hebben gezet dit en volgend wielerjaar !
Ben heel benieuwd wie zich de komende tijd zich snel zal verbeteren om een hele goede profwielrenner te worden die eventueel
over een paar jaar goed mee kan doen om de podiumplaatsen in eendaagse- en meerdaagse koersen.
De fans die zich verheugen op het Nederlandse karakter van de ploeg, laten zich misleiden. De ploeg is daartoe gedwongen omdat er simpelweg geen geld is om buitenlandse toppers (in wording) aan te trekken. Als Plugge morgen een zak met geld krijgt kun je er gif op innemen dat er meer buitenlanders komen. En ik zal het toejuichen. Zolang er ook een boel Nederlanders inzitten vind ik het prima. Rabo was een goed voorbeeld. Daar had je Nederlandse én buitenlandse toppers. Bij Panasonic was het doorgeslagen. Daar waren het vooral de buitenlanders die de prijzen pakten.
Buitenlanders hoeven de ontwikkeling van de Nederlandse talenten helemaal niet in de weg te staan. Integendeel, ze kunnen juist veel leren van ze. Iemand als Eisel of Renshaw had van grote waarde kunnen zijn voor de sprinttrein.
@ scotty en klootje
Vorig jaar was ik het met jullie eens. Maar dit jaar vind ik dat de ploeg het goed doet en doet het deugd om het team te volgen. Nee er wordt nog steeds niet veel gewonnen maar er wordt fatsoenlijk gefietst en ze zitten er vaak dichtbij. In vergelijking met vorig jaar een hele stap in ieder geval.
'@timocycling daarom is hij al een keer derde geworden? Gesink heeft wel degelijk laten zien zulke zware wedstrijden aan te kunnen. Die is gebaat bij een zware koers. Als ze met 80 man naar de cauberg rijden zie ik hem niet snel top 10 rijden nee. Gesink is daarentegen wel iemand die voor lange tijd een zeer hoog tempo kan rijden.
Gesink heeft in Canada prima laten zien dat hij zo'n koers best aan kan. Moet er inderdaad wel een zware koers zijn, bij een sprint met het halve peloton zal Gesink niet mee kunnen doen voor de topplaatsen. Taak voor Lotto-Jumbo en andere ploegen die Matthews kwijt moeten raken om de koers zwaar te maken.
'@timocycling
Als je Gesink in z'n hoogtijdagen een beetje had gevolgd, had je geweten dat hij inderdaad behoorlijk aanvallend is ingesteld en ook een redelijke versnelling in de benen heeft/had. Heb je de Vuelta 2009 bv. gezien? Zelfs vorig jaar nog viel hij op zo'n 12 km van de meet aan in de eerste de beste bergetappe in de Tour. Dat doet vrijwel niemand meer in het moderne wielrennen.
Het gaat dus absoluut niet om z'n instelling, maar meer om wat er nog fysiek mogelijk is.
edit: en de GP Quebec is dus zeker wel een sprintje bergop.
'@Tendam: die wat ik heb gezien in Canada was dat hij een heel lange sprint trok, zeer indrukwekkend was dat ja. Maar echt Cauberg achtig bergop, ZEKER niet.
Zoals je zegt heeft hij vroeger meer explosiviteit gehad ja, nu echter gewoon niet meer. Het is en blijft ook een klassementsrenner en geen rittenkaper. Ik hoop dat hij het goed doet zondag maar ik verwacht er niet veel van.
Klopt Tendam, heb net de finish teruggezien. Loopt a 5% ofzo schat ik. Echt iets voor de mannen met flink wat power over en minder voor de echte lichtgewichten die een steile klim opknallen. Maar daar was Gesink ook echt in een heel geode vorm, dat heb ik nu nog niet kunnen bespeuren, die vorm.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.