Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 120 ... 405 406
Chrys

http://heldenonline.nl/columns/jaap-stalenburg/column-jaap-robert-gesink

Leuk opiniestukje over Gesink dat misschien wel goed aansluit bij de discussie hierboven. Alleen beetje jammer dat de schrijver Merijn Zeeman blijkbaar niet zo goed kent ;)

Ik zie Gesink niet echt als favoriet. Eerder als belangrijke outsider. Daar kan ook de rest van TLJ onder geschaard worden. Favorieten imo Kwiatkowski en Matthews met daar vlak onder Costa en Gallopin.

S. Morgenstern

Jaap kreeg afgelopen zomer dus een beschaafde middelvinger toegezwaaid? Beter laat dan nooit..

tendam

Ik vind die Jaap Stalenburg echt helemaal niks. Hij komt er vorig jaar middels een interview in z'n eigen blad Helden achter dat Gesink niet de loser is zoals hij en z'n collega's hem jaren hebben neergezet, en ipv dat het aan Stalenburg zelf ligt is Gesink zelf dan zogenaamd veranderd.

Hakkie2

'@Gees: die fusie zat al verwerkt in het feit dat ze gingen sponsoren, zonder fusie was de sponsoring waarschijnlijk gestopt. De gesprekken rond deze fusie waren eigenlijk al rond toen de sponsoring getekend werd, maar kabinet en mededingingsautoriteit moesten er alleen nog naar kijken.

gesink3101

Anything new about sep's future?

Timocycling

Nope not yet, will take a long time before we get news probably.

Fanny

'@Kelderfan
Mee eens !

gesink3101

'@timo cycling What do you think?

Timocycling

Personally I think he will leave since he can get a lot more money at other teams compared to Lotto Jumbo. Maybe if Degenkolb goes to Trek and Sagan to Etixx he could stay, but yeah we will see. I hope he stays since he's my favorite rider.

stijnlah

Deze avond zit Sep in extra time koers, een wielertalkshow met o.a karl vanieuwerkerke en sven nys, om 22.05 op canvas.

gesink3101

'@stijnlah What did he tell?

jansen8888

Sep spreekt helaas niet de ambitie uit om bij TLJ te blijven. Heb er ineens een slecht gevoel bij.

Laatste man

Ontkent het verhaal van De Telegraaf. Wil heel graag werken met zn broer en trainer (zoals nu), heeft nog niet met zn manager gesproken en verder niks duidelijk. In ieder geval is Trek zeer serieus.

Overigens heeft het ook met programma te maken. Trek heeft een Belgisch imago, vooral bij Karl. Net over Gesink/Kelderman gingen ze ook niet door. Kelderman kopman volgens Bakelants.

Laatst gewijzigd
gesink3101

I think that he is going to continúe but he wants 2 new riders to help him and the return of his brother

stijnlah

Gesink3101 hij wilt niet dat zijn broer terugkeert, hij wilt gewoon zelf hem als trainer houden zoals nu het geval is.

Yeez

'@sephiroth zo makkelijk is dat niet, om op sommige eisen in te gaan. Ik denk dat vanmarcke goed betaald krijgt ja, maar als hij 2 goede knechten erbij wilt na het stoppen van tjallingii (en naderende stoppen van tankink) die niet betaalbaar zijn dan houdt het toch op?

Senioralex

@ Scotty :

Valverde zal AGR niet rijden,hij rijdt momenteel en tot zondag de Vuelta a Castilla y Leon,als voorbereiding op de Waalse Klassiekers.

kelderfan

'@jessevdalen
Volgens mij is 't halen van 2 goede knechten toch niet het probleem. Ik denk eerder, dat hij 't vertrouwen van de ploeg wil en dat hij net als Gesink kan bepalen wat hij wil rijden om te kunnen vlammen in de RVV en P-R.

veld

Alls de eisen te gortig zijn Vanmarcke en eventueel ook Gesink laten gaan dunkt mij. Samen met de salarissen van Tjallingi, Tankink en Wijnants komt er dan zo'n 2 miljoen budget vrij. Dat, plus als het effe kan wat extra vanwege de Staatsloyerij, moet genoeg zijn om M. vd Poel en Van Baarle te halen en na vogend seizoen ook nog Dumoulin. Dan heb je een prachtige ploeg ,die op alle fronten kan meedoen om de prijzen.

tendam

'@veld
Dumoulin ligt t/m 2018 vast bij Giant. Van Baarle heeft ook net bijgetekend bij Cannondale. Van der Poel wil niet naar LottoNL, en zal volgend seizoen ook wel veldrijder blijven.

En waar komt toch die wens vandaan dat velen Gesink graag zien vertrekken? Hij is zo'n renner die bij vlagen in z'n eentje z'n ploeg in the picture houdt, zoals Vanmarcke dat de afgelopen maand deed. En heel duur zal hij niet zijn, vergeleken met andere klassementsrenners.

kelderfan

'@veld
Hoe wil je Van Baarle en v.d. Poel? De een ligt nog een jaar langer vast bij zijn club en de ander wil helemaal niet komen.
En als je Gesink en Vanmarcke laat gaan, dan hou je een PCT over toch.

Loek de Rooij

Ik kan me voorstellen dat als vd Poel naar de weg gaat dat hij niet kiest voor TLJ, maar hoe weten jullie nu al dat hij dat niet wil. Is dat ergens te lezen geweest?

Klootje Kriekeljon

Hoe zit Langeveld in zijn contract? Misschien staat hij open voor terugkeer naar TLJ nu hij daar het kopmanschap op kan eisen bij evt. vertrek Vanmarcke. Ze zouden als Sep blijkt te vertrekken ook bij de andere Lotto of Etixx een renner als Roelandts, Lampaert, Keirsbulck kunnen benaderen en daarnaast kijken hoe ver Teunissen volgend jaar al kan komen als hij voor eigen kans mag gaan. Ik vond hem dit jaar al sterk voor de dag komen. Of misschien Zico Waeytens van Giant?

Hakkie2

Waeytens heeft net bijgetekend, ik dacht zelfs tot 2018. Dat is dus geen optie. Teunissen meer naar voren schuiven wat mij betreft wel. En dan kijken wat je daarnaast kunt aantrekken, wat mij betreft het liefst iemand die zich kan ontwikkelen (zoals Vanmarcke ook was). Van Keirsbulck is natuurlijk een toptalent, maar dan zou ik wel willen weten waarom dat er nu niet echt uit komt. Zou kunnen omdat hij motivatieproblemen heeft omdat hij nu in 'zijn' koersen vaak eerste knecht is en op 150km van de finish al op kop mag rijden, dat zou bij Lotto-Jumbo wel anders zijn.

Er zijn hier mensen die het behouden van Vanmarcke belangrijker vinden dan het behouden van Gesink. Dat zal aan voorkeur van type koersen liggen, maar Vanmarcke is slechts 4/5 dagen in het jaar het speerpunt van de ploeg. Gesink heeft de ploeg natuurlijk veel vaker gedragen en doet dat over het algemeen zeer goed. Van Tour tot kleine (wt)rondes tot wedstrijden in Canada, de Waalse Klassiekers of Lombardije. Zijn vertrek zou een gat achterlaten wat alleen op te vullen is met een hele dure vervanger, volgens mij een duurdere dan Gesink zelf is. Vraag me zelfs af of er een vervanger interesse heeft en te betalen is die ook maar in de buurt van Gesink komt qua constantheid en klasse.

Laatst gewijzigd
vivi

De vervanger van Vanmarcke kunnen we beter zoeken bij Boasson Hagen of Stannard renners die ook een sprint kunnen winnen.

1 2 ... 120 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.