http://heldenonline.nl/columns/jaap-stalenburg/column-jaap-robert-gesink
Leuk opiniestukje over Gesink dat misschien wel goed aansluit bij de discussie hierboven. Alleen beetje jammer dat de schrijver Merijn Zeeman blijkbaar niet zo goed kent ;)
Ik zie Gesink niet echt als favoriet. Eerder als belangrijke outsider. Daar kan ook de rest van TLJ onder geschaard worden. Favorieten imo Kwiatkowski en Matthews met daar vlak onder Costa en Gallopin.
Ontkent het verhaal van De Telegraaf. Wil heel graag werken met zn broer en trainer (zoals nu), heeft nog niet met zn manager gesproken en verder niks duidelijk. In ieder geval is Trek zeer serieus.
Overigens heeft het ook met programma te maken. Trek heeft een Belgisch imago, vooral bij Karl. Net over Gesink/Kelderman gingen ze ook niet door. Kelderman kopman volgens Bakelants.
Alls de eisen te gortig zijn Vanmarcke en eventueel ook Gesink laten gaan dunkt mij. Samen met de salarissen van Tjallingi, Tankink en Wijnants komt er dan zo'n 2 miljoen budget vrij. Dat, plus als het effe kan wat extra vanwege de Staatsloyerij, moet genoeg zijn om M. vd Poel en Van Baarle te halen en na vogend seizoen ook nog Dumoulin. Dan heb je een prachtige ploeg ,die op alle fronten kan meedoen om de prijzen.
'@veld
Dumoulin ligt t/m 2018 vast bij Giant. Van Baarle heeft ook net bijgetekend bij Cannondale. Van der Poel wil niet naar LottoNL, en zal volgend seizoen ook wel veldrijder blijven.
En waar komt toch die wens vandaan dat velen Gesink graag zien vertrekken? Hij is zo'n renner die bij vlagen in z'n eentje z'n ploeg in the picture houdt, zoals Vanmarcke dat de afgelopen maand deed. En heel duur zal hij niet zijn, vergeleken met andere klassementsrenners.
Hoe zit Langeveld in zijn contract? Misschien staat hij open voor terugkeer naar TLJ nu hij daar het kopmanschap op kan eisen bij evt. vertrek Vanmarcke. Ze zouden als Sep blijkt te vertrekken ook bij de andere Lotto of Etixx een renner als Roelandts, Lampaert, Keirsbulck kunnen benaderen en daarnaast kijken hoe ver Teunissen volgend jaar al kan komen als hij voor eigen kans mag gaan. Ik vond hem dit jaar al sterk voor de dag komen. Of misschien Zico Waeytens van Giant?
Waeytens heeft net bijgetekend, ik dacht zelfs tot 2018. Dat is dus geen optie. Teunissen meer naar voren schuiven wat mij betreft wel. En dan kijken wat je daarnaast kunt aantrekken, wat mij betreft het liefst iemand die zich kan ontwikkelen (zoals Vanmarcke ook was). Van Keirsbulck is natuurlijk een toptalent, maar dan zou ik wel willen weten waarom dat er nu niet echt uit komt. Zou kunnen omdat hij motivatieproblemen heeft omdat hij nu in 'zijn' koersen vaak eerste knecht is en op 150km van de finish al op kop mag rijden, dat zou bij Lotto-Jumbo wel anders zijn.
Er zijn hier mensen die het behouden van Vanmarcke belangrijker vinden dan het behouden van Gesink. Dat zal aan voorkeur van type koersen liggen, maar Vanmarcke is slechts 4/5 dagen in het jaar het speerpunt van de ploeg. Gesink heeft de ploeg natuurlijk veel vaker gedragen en doet dat over het algemeen zeer goed. Van Tour tot kleine (wt)rondes tot wedstrijden in Canada, de Waalse Klassiekers of Lombardije. Zijn vertrek zou een gat achterlaten wat alleen op te vullen is met een hele dure vervanger, volgens mij een duurdere dan Gesink zelf is. Vraag me zelfs af of er een vervanger interesse heeft en te betalen is die ook maar in de buurt van Gesink komt qua constantheid en klasse.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.