Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 121 ... 405 406
Netraam

Sinds wanneer wint Stannard sprints? Of verwar je hem nu met Sutton, die onlangs met pensioen is gegaan? (deed ik ook wel eens)

Fanny

'@klootje Kriekeljon
Langeveld heeft dit jaar en vorig jaar helemaal niets bijzonders gedaan/gereden, behalve redelijke tijdritten.
Hij vertelde zelf bij wielerflits dat hij dit voorjaar tot nu toe niet goed was geweest.
In mijn ogen ongeschikt als kopman bij TLJ.

Vanmarcke met zijn grote salaris en dito eisen dan lekker laten gaan.
Hij is volgens mij alleen bezig voor een zo goed mogelijk verbeterd contract om bij andere ploegen op minimaal dat level als kopman binnen te komen.
Lukt dat niet dan kan hij altijd voor dat verbeterde contract aan de slag als kopman bij TLJ.
Hij is in principe in mijn ogen voor de ploeg alléén maar interessant voor PR, de RVV'en en een misschien een paar andere wedstrijden in België.
Hij heeft vorig jaar niet goed gereden en geen enkele rit gewonnen als kopman.
Die eisen (2 goede knechten) had hij in oktober/november 2014 bij de leiding moeten stellen voor het wielerjaar 2015 en verder en niet nu als het goed gaat met zijn huidige TLJ knechten die voor hem hebben gewerkt in de RVV en P-R.
Ik zou gaan voor een verjonging in TLJ voor o.a. de RVV en P-R en dus gaan voor het opleiden van Teunissen of een andere jonge Belg die deze wedstrijden goed aankan.
Ook de nog jonge Dylan van Baarle was een optie maar hij heeft nog een contract bij zijn huidige ploeg t/m 2017.
De eveneens jonge V.d. Poel is ook nog een mogelijkheid voor in de toekomst maar hij gaat eerst veldrijden en heeft een contract bij zijn huidige ploeg t/m 2018.

Tevens zou ik als er geld vrij is door misschien vertrek van Vanmarcke en andere kopmannen direct Wout Poels (indien betaalbaar) proberen te halen die de afgelopen tijd goed is voor overwinningen en punten. Hij heeft een contract t/m 2016.
Ook Mollema, maar dat is in mijn ogen een geheel andere renner, zou dan ook nog kunnen want ook die heeft een contract t/m 2016.

Ik zie het liefst, als fan van TLJ, een overwegend Nederlandse ploeg aangevuld met een aantal niet te dure goede buitenlandse renners (liefst Belgen) en die dan tevens goed bij deze ploeg passen.

Klootje Kriekeljon

Maar Fanny een zekerheid, een top-presteerder kan tlj sowieso niet binnenhalen denk ik. Een 2e Vanmarcke is echt onhaalbaar. Vandaar dat k juist denk aan jongens met potentie maar een minder jaar of hele sterke knechten die eigenlijk wel kopman willen of verdienen te zijn.

Van der Poel gaat echt niet naar tlj no way. En ook van Baarle heeft al 2 jaar te duidelijk laten zien hoe goed hij is.. Ook die gaat denk ik al niet haalbaar zijn... Andere ploegen zien dat ook hé.

Nee als je blijft willen mee doen met die koersen zul je echt creatief moeten denken en bijv een Roelandts die wel kopman wil zijn maar er steeds een of twee betere voor zich heeft in de ploeg peilen denk ik. Of zoals jij zegt lijkt me nog beter plan: vergeet die handvol voorjaarskoersen voorlopig en ga vol voor algemeen werk en etappes.

Ook Poels en Mollema zijn voor mij geen mogelijkheden. Ik denk dat je iets te positief bent met wat haalbaar is qua wederzijdse interesse maar vooral salaris. Mollema is niet voor niets vertrokken bij rabello en Poels rijdt veel te goed om een paar stappen terug in salaris te doen.... Kleine kans in ieder geval ook al wordt ie kopman. Hij krijgt genoeg kansen bij sky en de begeleiding en ploeg om hem heen is van veel hoger niveau.

Dat laatste wat je noemt denk dat dat het meest voor de hand liggende scenario is bij een vertrek van Sep.

kelderfan

'@klootje
Roelandts kun je vergeten, want hij heeft een contract t/m 2017;
Ook Lampaert ligt vast t/m 2017; lijkt mij een prima renner om te halen, maar niet voor 2016;
Van Keirsbulck heeft dit jaar nog niet veel laten zien; maar gezien zijn resultaten in 2015 zou hij een optie kunnen zijn;
Ik zie meer in 't halen van Olivier Naesen; dat lijkt mij een sterke renner, die ook Par-Nice en de AGR kan rijden.

kelderfan

'@Fanny
Ik ben 't niet met je eens, dat je Vanmarcke lekker wil laten gaan; TLJ heeft al weinig pijlen om af te schieten. Als hij wil en kan blijven zou ik dat zeker op prijs stellen. Als hij nog wensen heeft, wat betreft de ondersteuning hoeft, dat toch geen probleem te zijn voor TLJ.
Ik ben 't wel met je eens, dat TLJ bij voorkeur Nederlands getint blijft.
Als 't het team beter maakt en je kunt daarmee via een sponsor meer geld genereren, dan moet een buitenlandse renner toch geen probleem zijn.
Dus ik zou zeggen laat die extra Amerikaanse renner maar komen.

Timocycling

Kelderfan kan jij ook iets anders aanbevelen dan (ex)topsport vlaanderen renners??

Fanny

'@klootje kriekeljon
We zijn het, denk ik, wel voor een groot gedeelte eens.
Alles staat wel in combinatie met een goede sponsorcontractverlenging na de fusie van Lotto en de Staatsloterij (ook na 2018)
Volgens mij (heb ik ergens gelezen) zou dat in april 2016 bekend worden gemaakt.

Met aantrekken met Poels bedoelde ik na vertrek van meerdere huidige (dure) kopmannen in 2017.
Ik denk zelf dat Poels (afloop contract t/m 2016) wel naar TLJ wil mits goed salaris en kopman in de koersen die hij graag als kopman wil rijden.
Dan zal hij de misschien de wat mindere ploeg TLJ in 2017 om hem heen wel voor lief nemen dan de inderdaad de betere ploeg SKY.
Maar er is daardoor ook veel meer concurrentie om hier als kopman bij SKY te starten in zijn misschien niet geliefde koersen.
We weten alleen niet, wanneer hij de absolute kopman in de ploeg TLJ in 2017 is, hoe hij presteert in de grote rondes.
Wat betreft Mollema is het maar de vraag of die überhaupt kan verlengen na 2016 bij Trek en dan ook nog voor het zelfde salaris.
Je zegt dat v.d.Poel absoluut niet naar TLJ gaat (ik had het over na 2018) !
Waarom dan niet ? Wat is daar dan de reden voor ? Kun je mij dat uitleggen ?
Hij zal uiterlijk 2018 aan het eind van zijn contract en veldrijden loopbaan zijn.
Er zijn misschien al in 2017 mogelijkheden om hem over te nemen (contract afkopen) voor de belangrijke koersen in België en koersen zoals P-R en RVV.
Voor de rest kan hij dan nog tot einde 2018 bezighouden met de veldritten in de winter.

Klootje Kriekeljon

Kelderfan, het stomste wat ze kunnen doen is naar aanleiding van 1 goed seizoen of korte periode een renner aantrekken, zoals eigenlijk bij Breschel en Nuyens ook het geval was. Het moet wel iemand zijn waarop je zonder pech of blessures kunt bouwen. Dus al die topsport Vlaanderen renners tja... Ik zag ergens ook al de naam Claeys vallen. Dat is dom opportunisme in mijn ogen aan zulke renners denken. Dat is half half beleid, zo van ja er moet toch een vervanger komen. Nee, waarom? Er moeten versterkingen komen, zijn die er niet dan ook niet toch maar iemand halen vanuit de hoop gedacht.
Het moet gewoon een goede renner zijn die al wat heeft bewezen of dan maar niemand voor die koersen zou ik zeggen. Liever het geld investeren in relatieve zekerheden nu.

Fanny dat is nergens op gebaseerd maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n kampioen in wording met zo'n duidelijk plan wat hij wil en kan voor een van de mindere ploegen zou kiezen mocht ie naar de weg gaan. Maar het zou geweldig zijn. Zou er niet teveel op rekenen zegt mijn gevoel.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Eens met klootje. Nu ineens renners aantrekken die een korte periode gepresteerd hebben zou niet verstandig zijn. Als vervanger van Vanmarcke moet er eentje komen die top 10 gegarandeerd is in RVV en P-R.

Maar je hebt het over relatieve zekerheden, welke renners dan? Ik heb nauwelijks een idee...

kelderfan

'@Timocycling
Natuurlijk kan ik met renners aankomen, die niet willen komen of niet te halen i.v.m. contract.
En vorig jaar haalde TLJ een ex-renner van ETIXX, die Gesink ging ondersteunen, maar ja, die heeft 't seizoen niet eens afgemaakt.
En volgens mij gaat 't om een eventuele opvolger voor Vanmarcke toch.

xistnc

Stijn!

Misschien is SVDB wel net zo goed als Sep, maar heeft hij het nog nooit écht voor zichzelf mogen laten zien. Hij is bovendien einde contract.

Timocycling

Xist: Goeie naam, die is ook prima op de kasseien. Alleen probleem is dat die nooit zal kunnen winnen.

Hakkie2

Met Stijn haal je in elk geval iemand die nog moeilijker koersen wint, gezien zijn beroerde sprint.

Fanny

'@Kelderfan
Vanmarcke wil, en zijn eigen trainers behouden, en 2 goede knechten erbij hebben, voor P-R en RVV.
Dat zullen dan géén knechten zijn uit de huidige selectie maar andere waarschijnlijk buitenlandse knechten die dan ook veel duurder zullen zijn.
Waardoor met het presteren van dit jaar (P-R en RVV) en daardoor navenant hoger salaris het budget voor Vanmarcke en co veel hoger zal worden.
En daardoor is het maar de vraag of TLJ dat wil en kan betalen.
Overigens is Castelijns op advies van Vanmarcke eind vorig jaar aangetrokken.
Zie hiervoor mijn eerdere bericht (van 12-04-2016 23.25u) met de link naar Wielerverhaal met een gesprek met Nico Verhoeven over de kwaliteiten van de grootste LottoNL-jumbo talenten.

kelderfan

'@Klootje
Je kunt met versterkingen komen als Trentin, maar zijn dat soort renners te halen voor TLJ. Je geeft zelf aan, dat TLJ creatief moet omgaan met het aantrekken van nieuwe renners. Maar als je met renners aankomt, die niet contractvrij zijn; is dat dan slim.

veld

Is Jasper Stuyven geen goede optie om indien nodig Sep te vervangen?

S. Morgenstern

De opvolging van Vanmarcke had vorig najaar met Van Poppel of Van Baarle binnengehaald moeten worden. Ik denk dat ze vorig jaar binnen de ploeg stiekem met die wens de zomer in zijn gegaan. De meeste namen die nu worden genoemd lijken me verder vooral geschikt wanneer ze Vanmarcke kunnen behouden en in het voorjaar willen investeren. Vertrekt hij naar Trek, dan verwacht ik dat de focus vooral op het aantrekken van Poels zal liggen en ze het Vlaamse voorjaar gewoon ingaan met Teunissen, Groenewegen, Roosen, Hofland en de oude knechten van Vanmarcke.

Laatst gewijzigd
mooiman

Er is al eerder voorgesteld om een forum te openen voor TLJ 2017. Is nog steeds goed plan, dan kunnen het hier weer over 2016 gaan hebben

kelderfan

'@Fanny
Vanmarcke had toch al zijn eigen trainers; dus dat lijkt mij niet het probleem. Met die buitenlandse knechten bedoel je toch Belgische knechten, dat lijkt mij met het vervangen van Tjallingii en Tankink toch niet zo moeilijk door bijv. 1. van Etixx + 1 van TSV in je selectie op te nemen.

kelderfan

'@mooiman
Lijkt mij een goed plan, omdat er nog al wat kan verschuiven binnen de huidige selectie. Maar ja, Vanmarcke is nu hot.

@vlek
Dat met Van Baarle ben ik met je eens, dat had zeker een versterking voor het team geweest en ik denk, dat dat wel in het straatje van Vanmarcke zou passen.

@veld
Jasper Stuyven is zeker een prima optie. Edit: tot 2016

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De aanwezigheid van Van Baarle had vooral een vertrek van Vanmarcke wat makkelijker gemaakt.

kelderfan

Quote: Bram Tankink
‏@bramtankink
De ploeg wil van @sepvanmarcke af? Nee echt niet! Sep wil (hier) wel van zijn ploegmaats af.
Sep achter de brommer en dat is niet eerlijk toch.;)

Klootje Kriekeljon

Stijn is ook een interessante ja. Precies zo'n naam bedoel ik. Het rommelt toch al een tijdje lijkt het bij Etixx, ook Stijn is niet per se gegarandeerd van een plek in de ploeg terwijl hij toch wel duidelijk vooraan met de besten mee gaat. Ook al wat koers-incidentjes geweest waaraan je ziet dat ze niet allemaal dezelfde kant op denken, zonder dat je precies weet hoe de verhoudingen nou echt zijn achter de schermen. Lijkt me daarom best een interessante gedachte om daar eens lekker in de pot te roeren om te kijken wat er mogelijk is. Gooi maar een bommetje in het kamp en kijk maar wie er interesse zou hebben.

Kelderfan, ik probeer je heus niet af te troeven met namen ofzo hoor. Maar ik vind het gewoon te makkelijk om even te kijken zo van: nou wie was er goed zondag, dan droppen we die naam hier even als potentiële vervanger. Misschien blijkt uit het lastig kunnen vinden van goede vervangers ook wel dat er misschien helemaal geen vervanger moet komen..
Ik heb zelf trouwens helemaal niet gekeken naar contracten, maar wel naar type renners en dan ook met een bepaalde gedachte erachter. Een verbetering van Sep gaat het sowieso niet worden, gelijkwaardig wordt ook een moeilijk verhaal.. maar er zijn ook renners zoals de namen die nu genoemd worden die hebben laten zien dat de kans dat ze mee kunnen in een finale groot is, en hebben aangetoond dat ze op goede dagen zelfs sterker kunnen zijn dan de kopman voor wie ze rijden.
Je weet bijv. van Roelandts (al valt ie nu af want kennelijk contract in 2017) dat hij eigenlijk kopman was maar nadat het er toch niet helemaal uitkwam plaats heeft moeten maken in de rangorde toen jonger talent hem voorbij is gegaan. Maar hij is wel nog steeds een potentiële kopman als je dan toch in de subtop moet gaan kijken als TLJ. Hij kan zeer rap aankomen en heeft bovendien vrij recent gewoon nog aangetoond welk niveau hij heeft op een goede dag (bijv. Gent-Wevelgem vorig jaar leek ie volgens mij toch hard op weg om solo te gaan winnen). Is ook een garantie voor een minimale top-10 plek elke keer dat het met een groep sprinten wordt. Dat noem ik een relatieve zekerheid, voor zover je daarover kunt spreken. Een TSV renner verre van. Wat heb je dit seizoen van de geweldige Wallays van vorig jaar gezien bijv? Ik weet zeker dat jij die ook vast heel graag wilde hebben bij de ploeg na afgelopen jaar.

Jij komt nu zelf met de naam Trentin maar daarvan denk ik nou juist weer dat die ook lastig te halen zal zijn, bovendien ook niet de eerste aan wie je denkt op de kasseien. Je ziet volgens mij toch ook wel dat Trentin bij de jongens op het voorste plan bij Etixx is gaan horen de laatste 2 jaar. Ik heb niet het idee dat hij daar niet op zijn plaats zit of eventueel weg zou willen.

Maar goed het blijft bij inschatten en vermoedens. Ik kan er helemaal naast zitten, maar maak wel duidelijk wat andere inschattingen dan jij zie ik.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@klootje
Dat is ook helemaal niet verkeerd hoor, dat je andere inschattingen hebt dan ik.
Ik zie meer in ontwikkeling van jonge talenten, wat de selectie betreft. Wat Lotto BE betreft, daar heb ik mijn twijfels over. Die zie ik niet zo snel naar TLJ komen. Wat die jongens van TSV betreft, dacht ik toch eerder aan Edward Theuns dan aan Jelle Wallays, die Van Baarle toch mooi aftroefde.
Misschien dat morgen de heer Plugge met wat leuk nieuws komt.

Fanny

'@Kelderfan
Dit stond op wielerflits:
''Vanmarcke heeft de uitdrukkelijke wens met zijn eigen persoonlijke trainers te willen werken.
De ploeg heeft aangegeven géén voorstander te zijn van deze aanpak.
“Ik wil sowieso graag met mijn eigen trainers blijven werken”, aldus Vanmarcke. “Dat is de afgelopen jaren altijd een vereiste geweest en dat is altijd gelukt. Ik hoop dat dat zo zal blijven”, geeft hij aan''.

Dit is nou juist het probleem (persoonlijke trainers) en waarschijnlijk ook dat zijn broer misschien wel onvrijwillig moest vertrekken bij TLJ en is verkast naar SEG Racing Academy.

1 2 ... 121 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.