Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 128 ... 405 406
kelderfan

Quote: RDT;"De drie eerste leken niet meer te achterhalen, maar op de côte de Saint Nicholas en de côte de Ans begon Lennard Hofstede aan zijn knappe opmars. Hij reed de andere favorieten uit het wiel en verzekerde zich zodoende van de vierde plaats."
Nog even over Lennard Hofstede, die in de LBL U23 erg sterk reed.
@Hakkie2
Zelfs 2 man goed af te zetten onderaan de voet zal nog lastig genoeg zijn voor TLJ. In de koers moet blijken, wie er nog fris genoeg is om er voor te gaan.
Dat moet je ook tegen elkaar durven zeggen. Dat kan dus ook Battaglin zijn.

Laatste man

Kelderman en Battaglin als speerpunt voor Huy. Martens en Gesink kunnen het ook, maar hebben het wat minder op dit moment. Eventueel die in de 'kansloze' aanval vanaf 30 km voor de streep.

S. Morgenstern

Battaglin zou het aardig kunnen doen, was tenslotte ook goed op het eerste deel van die Muur waar Kelderman tweede werd. Aangezien je toch moet proberen met je renners vooraan op te draaien (net als in die rit in het Baskeland trouwens), kun je hem op de slotklim inderdaad net zo goed voor zijn eigen kansen laten rijden.

Laten we alleen niet overdrijven en doen alsof hij gisteren duidelijk beter was dan Kelderman en Gesink. Hij had een andere rol en die vervulde hij erg goed, waar de kopmannen in hun rol matig uit de verf kwamen. Wanneer je de rollen om zou draaien, dan lijkt de kans me echter groter dat de kwalificatie 'erg goed' opgaat voor Kelderman en Gesink als renners van de voorfinale, dan dat hij meeverhuist met Battaglin naar zijn rol als kopman.

kelderfan

Geen Bennett in de Waalse Pijl en voor hem in de plaats komt Victor Campenaerts op de startlijst. Dit werk moet Campenaerts toch ook goed kunnen verteren.

gesink3101

Is the team going to meet with sep to renovate this week?i don´t know

achtpuntzes

'@ Gesink/Landa:
i think this is the last year of Sep with TLJ. he is desired by many other teams because he is (one of) the best cobblestone-rider(s) of the world, and also the team fired his brother and dont agree the wish of Sep that he wants to work with his own personal trainers. and u know TLJ has a low budget, and Seps price is getting higher (yes, he didnt win a big race so far, but the chance is great he will do that in the future)

xistnc

'@gesink3101
Everything will be sorted out between now and the end of may. Sep is talking with TLJ and with some other teams like Trek and BMC, but there may be other teams interested as well. Everything is open. And I think some others here are talking nonsense on this subject, especially eightpointsix.

stijnlah

'@achtpuntzes ten eerste is sep zijn broer niet ontslagen, hij deed gewoon stage bij lottoNL en kreeg daarna een aanvieding van seg racing.En Sep werkt al een hele tijd met zijn eigen coach en zijn het enkel roddels die vertellen dat de ploeg dit niet meer wil.

achtpuntzes

'@ xistnc:
what is nonsense?
first i think that Sep is in his last seison with TLJ. thats my opinion and u should respect that.
then i say Sep is desired by many other teams, and that he is one of the best cobblestone riders in the world. is that nonsense? is it nonsense to say that his price gets higher? or that TLJ has only a small budget?
ok, his brother isnt fired, my fault, but Sep wanted him to stay at the team and that didnt happen.
and last of all, i think there is no team that encourages their cyclists to work with their personal trainers instead of the team's trainers.
as always, my good friend Xistnc says im talking nonsense so that aint new to me. it doesnt bother me though. :)

Laatst gewijzigd
Fanny

Can we go back to Dutch, please !!!

kelderfan

Bennett verwacht zelf zondag te starten in de LBL.

xistnc

'@gesink3101
Exactly what stijnlah says, spot on.

@Fanny
Yes - we - can!

kelderfan

'@Fanny
Please, please hoort toch bij Sep Vanmarcke.

Fanny

Grapjassen !!
Dan nu even serieus mbt de koers de Waalse Pijl.
Ik ben namelijk erg benieuwd of TLJ nu wel renners wil opofferen om al eerder in de koers in de aanval te gaan.
Bijvoorbeeld met een vroege, misschien niet kansloze vlucht (Lindeman, Bouwman of Martens) of in de laatste 40 á 50km met bv Battaglin (tussen 1e en 2e aankomst Huy).
En hopelijk zit daar in de laatste 40km dan ook eens een onze kopmannen bij en bedoel ik met name Gesink.
Indien ze weer wachten zoals in AGR, dan verwacht ik misschien alleen iets van Kelderman, zoals hij dat deed in Baskenland.
Maar dan moet hij wel de benen ervoor hebben.
Van Gesink verwacht ik niets indien deze tot het laatst wacht.
Maar ik kan het mis hebben en ik laat mij dan ook graag verrassen.

Loek de Rooij

Reken er maar niet op. Gesink en Kelderman zullen gewoon beide weer wachten tot de laatste klim. Wellicht dat Martens eerder iets probeert, maar het is ook gewoon nutteloos. Je moet al héél erg goed zijn om dan voorop te blijven. Renners die zich zo goed voelen, die wachten.

S. Morgenstern

Nu wel aanvallen? Zondag heb je ze toch ook pogingen zien doen en kunnen zien hoe kansloos dat eigenlijk is? Renners kregen amper een paar honderd meter. De enige die in de laatste 40km wat ruimte kon pakken was Wellens, maar dat was op de meest ondankbare plek in het hele parcours. Dat wordt in de Waalse Pijl echt niet anders. En iemand in de vroeg vlucht is aardig, maar je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat dat echt verschil maakt. Ook niet in beleving van de volgers trouwens (zie vorig jaar).

Laatst gewijzigd
Fanny

Dus maar niks proberen en op een niets zeggende plaats eindigen !
Kunnen ze net zo goed de wedstrijd inkorten als er toch pas in de laatste ronde gereden wordt.
Dat wordt dan gezellig met z'n allen de smalle straat van de Mur van Huy op met dus kans op valpartijen.
Ik zou als ik de ploegleiding was toch wat proberen, wie niet waagt, wie niet wint !
Zie mijn eerder bericht van gisteravond 22.50 uur.

Hakkie2

'@Fanny: heb je wel ooit naar de Waalse Pijl gekeken? Dat is inderdaad een wedstrijdje met zijn allen zo hard mogelijk de Muur van Huy opknallen. Al is inkorten tot alleen dat natuurlijk ook geen goed idee: de aanloop zit wel in de benen als je onderaan de muur komt, verder zijn er ook elk jaar renners die deze koers als laatste voorbereiding richting LBL gebruiken en die hebben die kilometers ook wel nodig.

Bij de Waalse Pijl geldt echt: als je aan valt, weet je zeker dat je niet wint.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Beetje vreemd om een poging om op Huy een topklassering voor elkaar te boksen wel af te serveren. #Wienietwaagtdienietwint

En ze kunnen inderdaad weer (!) proberen om daarvoor ook aan te vallen. Het probleem is alleen dat die pogingen zoals altijd weer nietszeggender zullen zijn dan de laatste beklimming. Het feit dat ze twee dagen geleden niet eens zijn opgemerkt zegt genoeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@luckyloek
Er is een pukkel bijgekomen, die dichter bij Huy ligt. Ik denk juist iets voor Tim Wellens om daar de koers open te breken. En wat ik bij AGR al noemde, dat Kelderman mee moet gaan, als Wellens zijn uitval gaat plaatsen. En met een beetje wind is alles mogelijk, juist omdat een aantal toppers zich sparen voor zondag en wachten tot de laatste keer Huy.

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan die zat er vorig jaar ook al in en dat heeft ook niet het gewenste effect gehad...

Loek de Rooij

Wat Rahimns zegt. Daar ging Wellens (met Nibali dacht ik) vorig jaar ook. Om vervolgens aan de voet van de muur te worden ingelopen. Met de Cherave ervoor heb je iets meer kans, maar nog steeds lijkt het een kansloze missie.

Edit: Nog eens opgezocht, maar Wellens was alleen in de aanval.

Laatst gewijzigd
Netraam

Elk jaar opnieuw: Als je te vroeg gaat, verlies je. Die muur van Huy is zo steil dat je volledig stilvalt in die ene bocht, tenzij je daar pas je eerste inspanning doet in 195 kilometer. Kijk maar naar de afgelopen 5 jaar, elke keer opnieuw beginnen daar pas de echte matadoren.

(Behalve die ene keer dat zo'n colombiaan het probeerde vanaf de voet en toch nog best hoog eindigde, maar geen moment dat hij toen serieus voor de overwinning streed.)

kelderfan

'@rahimns
Dat klopt, maar die pukkel met een uitschieter van 19% ligt op ca. 5 km. voor Huy; dus als Tim Wellens goed is, gaat hij daar zijn aanval plaatsen en dan is het natuurlijk belangrijk welke jongens mee durven en kunnen gaan. Want de grote kanonnen blijven zitten met in het weekend de LBL.

S. Morgenstern

Waarom zou Wellens daar in de aanval gaan?

1 2 ... 128 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.