Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 129 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik heb zo het vermoeden dat Wellens misschien wel eens zijn lesje geleerd heeft.

kelderfan

'@rahimns
Wat dat betreft zullen wij moeten zien hoe de strijd zich ontwikkelt. Want als er een kanshebber op die pukkel gaat en een gaatje slaat, dan rijdt iedereen zonder motor in 't rood. Ik hoop in ieder geval, dat ik op tijd thuis ben en e.e.a. op TV kan gaan volgen. Ik ben namelijk benieuwd, hoe Kelderman het gaat doen op de muur.

Loek de Rooij

Of Wellens er van geleerd heeft is de vraag. Voor de tour etappe met finish op de muur kondigde hij aan dat hij weer op dezelfde plek ging aanvallen. Nou had hij daar toen niet de benen voor (was zelfs al gelost meen ik), maar het zou me niet verbazen als hij blijft proberen. Als ik Kelderman was zou ik in ieder geval niet mee springen. Als de benen goed zijn, dan kan hij op de muur wellicht nog richting top 5 finishen. Als er dan iemand mee springt, dan zou dat Gesink moeten zijn. Die zie ik hier niet meer zo snel bij de beste 10 eindigen op de muur, al hoop ik natuurlijk dat hij 'gewoon' gaat winnen :p

Fanny

'@Hakkie 2
Ik heb de Waalse pijl wel vaker op TV gezien.
Ja, en misschien wordt het dit jaar een keer anders. Niet proberen in de aanval te gaan is in mijn ogen niet winnen voor TLJ.
En daar is het om te doen.

Dus maar weer afwachten zoals zovelen hier totdat de muur wederom opdoemt in de laatste ronde richting finish.
Wat een waardeloze koers wordt het dan weer.
Men gaat dan weer voor de WT punten door proberen kort te eindigen.
Laatste halfuur kijken op TV is dan weer meer dan genoeg.
De enige hoop is dan maar Kelderman of die het kan op de laatste keer op de muur van Huy (Hoei).
Maar ik heb daar niet zo veel geloof in.
Liever dat iemand van TLJ aanvalt en misschien ook niet scoort, dan niet aanvallen en ook niet scoren.

Klootje Kriekeljon

Niet dat ik het in de WP verwacht, maar het zou wel eens mooi zijn om een ouderwets afgesproken tandem wat te zien wagen in een koers van welke ploegen dan ook. De laatste jaren zie je teveel met zijn allen naar de slachtbank in koers.

Ook denk ik dat je als TLJ niet alleen moet kijken naar de mogelijkheid om te winnen, maar dat je nu ook een ploeg bent die moet overwegen om voor het in beeld rijden te gaan. Dat kan in de kopgroep zijn, dat kan zoals PR met zoveel man vertegenwoordigd zijn in het voorste peloton, dat kan van alles zijn. Ook vooral zo'n 'zinloze' aanval van Wellens betekent volgens mij veel meer dan een poging die gedoemd is te mislukken.. Het is bijv. al het verschil tussen naderhand spreken over een een goed gereden AGR als ploeg en een stuk negatievere nabeschouwing waarin het hele land plus Leo meer verwacht had van de Nederlanders. Doe je daar een mooie aanval zoals Wellens dan is het goed gereden, meer zat er niet in. Nu is het nog geeneens iets geprobeerd. Meeste mensen weten heus wel dat je geen kans maakt om te winnen, maar ze willen het je wel zien proberen.

Netraam

Een tandem met Etixx opzetten en lekker waaiers trekken op elke vlakke meter morgen :P
Jammer dat het daar nooit van zou komen, teveel renners die denken een kans te maken en teveel teamgenoten om het peloton zo hard te laten rijden dat aanvallen nooit een optie is, net als in de AGR en soms zelfs Luik.

En zolang die UCI punten waardevol zijn (en vanaf dit jaar zijn ze dat zeker weer), is een top 10 meer waard dan een goede poging. Als een goede poging uberhaupt al haalbaar is.

Fanny

'@klootje kriekeljon
Helemaal mee eens !
Dan wordt het tenminste leuk voor de TV ook al slagen de pogingen niet.

Klootje Kriekeljon

Netraam, ja dat argument van de WT-punten zou opgaan als ze top-10 hadden gesprint na de Cauberg maar ook dat lukte niet. Wat trouwens ook vanzelfsprekend is dat dat niet zomaar ging lukken. Hoeveel WT-punten leverde de 23e plek van Gesink op en waren die zoveel waard dat je dan beter niet kunt aanvallen? Of lag het in de baan der verwachting dat hij of Kelderman bij de beste 10 aan de streep zou sprinten vanuit een groep tegen mannen die wel explosief zijn?
Sowieso, die WT-punten waar het elke keer over gaat.. zijn die nou echt zo verschrikkelijk belangrijk? Zouden ze die op Etixx, Sky en Astana tekort gaan komen op het einde van het seizoen? Kun je degraderen vanuit de WT? Ik zie de logica daar nog steeds niet helemaal van in, kijkend naar de 108e en 376e plek van Wilco en Robert in de WT-ranking.

Netraam

'@Klootje
Mijn argument is dat "iedereen" daarvoor reed, waardoor er veel tempo gemaakt werd en aanvallen erg lastig. Niet alleen TLJ heeft weinig aangevallen, het parcours van de Amstel en de Waalse pijl nodigt daar (nog) niet voor uit.
En je kan waarschijnlijk inderdaad degraderen. Tinkoff lijkt dit seizoen het enige WT team dat er mee stopt, terwijl er een aantal zijn die nu nog geen WT zijn en dat wel graag willen worden.

Klootje Kriekeljon

Is die mogelijkheid van degraderen er dus dit jaar? Ok dat is nieuw voor mij.
Ja dat klopt ook wat je zegt. Ik verwacht het ook niet in de WP bijv.
Maar ik stel dan nog vast dat ze zowel niet in een aanval als het behalen van flink wat WT-punten zijn geslaagd in de AGR. En ik zie ook dat de 2e plek in een etappe, het dragen van een leiderstrui en een vrije hoge klassering in het eindklassement van RvBaskenland Wilco niet verder dan een 108e plek in de WT-ranking hebben gebracht.
Dus opnieuw de vraag: wegen die weinige WT-punten op tegen de argumenten om in de aanval te gaan? Of was het juist de aanval die Wilco daar nog wat punten opgeleverd heeft? Zo staat Dylan Groenewegen 34e met zijn top-5 plekken in 1.HC koersen. Dat legt dan toch een stuk meer doden in de zeik, eh zoden aan de dijk. En van hem snap ik uiteraard dat ze hem niet in de aanval sturen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vorig jaar ging het na Amstel toch vooral over Lammertink als beste Nederlander en niet over de aanvalspoging van Kelderman (buiten zijn uitstapje in het veld) of de 'dag in beeld' van Roosen. Aanvallen in deze klassiekers blijken in de beeldvorming achteraf alleen relevant wanneer ze er niet zijn geweest (of zoals nu: iedereen doet alsof die van Lindeman, Battaglin en Vanmarcke er niet zijn geweest).

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Nou Vlek, ik moet toch meteen denken aan Wilco die een akker in reed. Dat is voor mij nog het hoogtepunt van Rabello in de AGR de afgelopen jaren. Maar ik kijk ook als fan, niet vanuit het oogpunt van continuïteit door WT-punten.

S. Morgenstern

Niet die van Tanner en Nordhaug? Daar zat toen veel meer muziek in. Hadden misschien ook het veld in moeten rijden..

Klootje Kriekeljon

Terechte opmerking. Maar kennelijk niet :) Zou ik dan toch wel liever alleen maar NLers zien? Of misschien is tractor pulling een betere sport voor me, kan ook.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk inderdaad dat de constatering dat er niets is geprobeerd achterwege was gebleven, wanneer de speldenprikjes van drie Nederlanders waren gekomen. De koersopvatting was dan echter niet wezenlijk anders geweest.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Ik ben niet vergeten dat BJ, Battaglin en Vanmarcke veel initiatief toonden. Ik vind trouwens ook helemaal niet dat TLJ een slechte AGR gereden heeft, los van de uitslag. Maar ik ga verder op mijn standpunt dat aanvallen meer is dan enkel voor het resultaat gaan. Je ziet immers, je kunt mij terecht wijzen op die aanvallen van hen zonder dat ze er iets mee bereikt hebben.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik heb blijkbaar andere dingen gelezen.

Klootje Kriekeljon

Maar je moet wel even onderscheid maken Vlek. Ik heb het over of zo'n aanval van Wellens in de diepe finale eigenlijk wel zo zinloos is en wat het verschil vervolgens is hoe er achteraf over Wellens en de Nederlanders gesproken wordt. Volgens mij gingen de reacties voor mij juist over aanvallen voor de laatste klim van WP, de late aanval van Wellens in AGR enz. En volgens mij vallen de naar voren geschoven mannen van je ploeg, in dit geval Gesink en Kelderman, niet aan halverwege koers.
Dus over Wellens zeg ik zo zinloos is het niet want het kleurt wel de beschouwingen achteraf. Trouwens, naast de aanvallen van Battaglin, BJ en Vanmarcke, had ook niemand het meer over die van Laurens De Vreese, Tom Devriendt, Laurent Didier, Alex Howes, Matteo Montaguti, Matteo Bono, Larry Warbasse, Kevin Reza, Josef Cerny, Fabien Grellier, Giacomo Berlato, Tosh Van der Sande, Gianni Meersman, Niccolo Bonifazio en Björn Thurau.
Het ging enkel nog over de aanvallen van Kreuiziger en Wellens. Dus kennelijk werkt het voor meerdere mensen zoals het voor mij werkt en is het helemaal niet zo vreemd wat ik stel.

Laatst gewijzigd
RickZ

Beste allemaal,

Mijn naam is Rick Zethof en ik ben momenteel bezig aan mijn laatste dagen als student Sportmarketing te Hogeschool van Amsterdam. Ik ben momenteel aan het afstuderen en doe onderzoek naar wielrennen in combinatie met online/media. Om deze correct te kunnen onderzoeken heb ik hiervoor een enquête opgesteld.

Het zou heel erg tof zijn als jullie deze willen invullen.

https://hva.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_1zZVjySPG0w9Fpb

S. Morgenstern

Volgens mij gingen de reacties voor mij juist over aanvallen voor de laatste klim van WP, de late aanval van Wellens in AGR enz. En volgens mij vallen de naar voren geschoven mannen van je ploeg, in dit geval Gesink en Kelderman, niet aan halverwege koers.

Volgens mij trok je het in je eerste reactie veel breder dan zo'n late aanval. Je haalde daarnaast ook de aanval van Kelderman van vorig jaar aan. Die beoordeelde je positief, terwijl er afgelopen zondag helemaal niets geprobeerd zou zijn.

Dus over Wellens zeg ik zo zinloos is het niet want het kleurt wel de beschouwingen achteraf.

Dat deed het zeker. Maar stel je je ook niet de vraag of hij met die benen niet beter voor de winst had kunnen rijden op de Cauberg? Denk je werkelijk dat er niet meer in had gezeten? Ik zou van afgelopen zondag niet snel drie betere renners aan kunnen wijzen. Nu verspeelt hij die benen op een stuk van het parcours waar weinig eer te behalen valt en uiteindelijk wordt hij nog gewoon tiende, dus kansloos voor het podium (en misschien zelfs winst) was hij zeker niet geweest.

Het ging enkel nog over de aanvallen van Kreuiziger en Wellens. Dus kennelijk werkt het voor meerdere mensen zoals het voor mij werkt en is het helemaal niet zo vreemd wat ik stel.

Kreuziger? Weinig over gelezen achteraf. Dat stelde nu niet zo heel veel meer voor dan alle andere speldenprikken. En laten we eerlijk zijn: vervang hem met Gesink en je krijgt voornamelijk reacties gelijk aan die na de eerste rit in het Baskenland.

Het constant aanhalen van Wellens is daarnaast ook een wat oneigenlijk argument in deze hele discussie. Aan de ene kant wordt gesteld dat ze toch kansloos zijn tegen de springveren op de Cauberg/Muur van Huy, maar dat hetzelfde zondag het geval was bij die aanval van Wellens wordt totaal genegeerd. Kreuziger is wat dat betreft een goede graadmeter (werd tenslotte ook nog twaalfde), dat er erg weinig renners in staat waren daar te doen wat Wellens deed.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Je haalde ook de aanval van Kelderman van vorig jaar aan. Die beoordeelde je positief, terwijl er afgelopen zondag helemaal niet geprobeerd zou zijn.

In de echte aanloop laatste keer Cauberg is idd niets geprobeerd. Terwijl die verwachting er wel was, niet bij mij alleen.
Heb het even opgezocht, Kelderman viel op meer dan 30km van de meet aan, dat was dus idd. ook niet in de diepe finale.

Dat deed het zeker. Maar stel je je ook niet de vraag of hij met die benen niet beter voor de winst had kunnen rijden op de Cauberg? Ik zou van afgelopen zondag niet snel drie betere renners aan kunnen wijzen. Nu verspeeld hij die benen op een stuk van het parcours waar weinig eer te behalen valt. Uiteindelijk wordt hij nog gewoon tiende, dus kansloos voor het podium (en misschien zelfs winst) was hij zeker niet geweest.

Dat is precies waar het over ging, er valt voor beide wat te zeggen denk ik dus. Op het moment dat Wellens ging wisten we natuurlijk nog niet dat vrijwel geen van de favorieten thuis zou geven op de Cauberg, dus ik denk dat hij daar op dat moment helemaal niet onverstandig aan deed gezien het feit dat hij juist met een late aanval wel wat gewonnen heeft de laatste jaren en zeker niet met zijn eindschot op zo'n aankomst.
Maar kijkend naar Wilco en Robert, wat rechtvaardigde het afwachtende gedrag bij hen in Nederlands enige WT-wedstrijd waarin ze voor mij niet bij de favorieten vanuit een sprint hoorden? Die etappe in Baskenland? En voor Gesink? Zijn 9e plek in 2011? Niet die 3e plek toen hij met Ivanov en Kroon aanviel in ieder geval, al was dat een ander parcours.

Kreuziger? Weinig over gelezen achteraf. En laten we eerlijk zijn: vervang hem met Gesink en je krijgt voornamelijk reacties gelijk aan die na de eerste rit in het Baskenland. Het constant aanhalen van Wellens is daarnaast ook een wat oneigenlijk argument in deze hele discussie. Aan de ene kant wordt gesteld dat ze toch kansloos zijn tegen de springveren op de Cauberg/Muur van Huy, maar dat hetzelfde zondag het geval was bij die aanval van Wellens wordt totaal genegeerd. Kreuziger is wat dat betreft een goede graadmeter (werd tenslotte ook nog twaalfde).

Toch wel degelijk discussies gelezen over of Wellens te rap er vandoor ging om voor Kreuziger aan te haken enz. Bovendien was Valgren Andersen kennelijk beter dan Kreuziger. Wellicht hadden Gees en Kelderman ook met elkaar kunnen babbelen wie er nog goed was. Maar kennelijk was het beste er bij allebei ook wel vanaf.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

vergeet ook niet dat het weer een grote invloed heeft gehad op deze editie. Veel renners waren verkleumd en hadden het echt koud door die onverwachte regenbui. Kijk nog maar eens naar het interview met Weening en dat kan best een weerslag hebben gehad op de spieren van veel renners en bleef daarom ook iedereen zitten. Maar blijkbaar maakt het veel los bij de wielervolgers.

S. Morgenstern

In de echte aanloop laatste keer Cauberg is idd niets geprobeerd. Terwijl die verwachting er wel was, niet bij mij alleen.

Battaglin heeft het nog geprobeerd op de Bemelerberg (en op de voorlaatste keer Cauberg). Vanmarcke is daarna nog achter Wellens aangegaan.

wat rechtvaardigde het afwachtende gedrag bij hen in Nederlands enige WT-wedstrijd?

Het parcours! Die laatste twintig kilometer kun je gewoon nergens een serieuze aanval op poten zetten. Daarvoor is het hele punt: je kunt aanvallen en je kunt wachten op de Cauberg. Kopmannen die ook een uitslag dienen neer te zetten (want ook daar wordt deze ploeg op afgerekend), kunnen hier weinig anders dan in die laatste lus voor wachten kiezen. Achteraf hun keuze betwijfelen blijf ik daarom onzin vinden. Je stelt overigens ook zelf: er valt voor beide wat te zeggen.

Toch wel degelijk discussies gelezen over of Wellens te rap er vandoor ging om voor Kreuziger aan te haken enz.

Precies, maar dat ging dus vooral over de aanval van Wellens. De aanval van Kreuziger zelf was in niets opmerkelijker dan die van alle andere uit je opsomming.

Maar kennelijk was het beste er bij allebei ook wel vanaf.

Dat hebben ze inderdaad aangegeven. Gesink heeft de aanval van Wellens ook nog genoemd als iets waarvan hij niet dacht dat er nog andere toe in staat waren. Blijft met andere woorden weinig over om een hypothetische aanval als die van Wellens in deze hele discussie te gebruiken. Stellen dat ze mee hadden moeten gaan met Gasparotta slaat tenslotte ook nergens op..

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Natuurlijk Rahimns, dat zag je trouwens ook bij de winnaar die er minder last van heeft gehad kennelijk. Of is het flauw om te verwachten dat de gemiddelde Nederlander een stuk beter tegen die omstandigheden zou moeten kunnen dan de gemiddelde Italiaan? Zelfs met het verhaal over lengte van een lichaam enz. dat ik hier wel eens lees. Ik heb toch ook wat jaren buiten gewerkt in weer en wind, vrieskou en sneeuw. Maar ik heb dat argument nog nooit gebruikt tegen mijn werkgever, met mijn 2m03 en gedeeltelijk tropische afkomst. Nu is het kou, straks is het hitte. Ja dat is ook wielrennen.
Ik vind het wel opvallend dat er in elke andere sport wel gewoon kritisch gesproken kan worden over sporters die niet thuis gaven, vooraf gestelde doelen die niet gehaald worden of sporters die er niet in slagen hun opdracht uit te voeren. Dat er redenen voor zijn waarom niet, uiteraard. Die zijn er bij iedereen.

Maar blijkbaar maakt het veel los bij de wielervolgers.

Ben ik of iemand anders hier zo onredelijk dan? Ik zelf denk niet dat ik bij elke tegenvaller dit jaar kritisch ben geweest over TLJ, nog totaal niet zelfs. Ook niet toen Gesink volledig door de mand viel in Catalunya zei ik dat de klassementsmannen wel wat krediet verdienen na vorig jaar, als een van de weinigen. Echt, zolang het niet over sprinttreintjes gaat wacht ik gewoon netjes af tot de afspraken waar je wel iets mag verwachten van deze ploeg, dwz de 3 grote ronden.
Maar zelfs met dat gegeven mag je nog steeds wel kritisch zijn over zaken die niet goed gingen, zoals bij deze zondag AGR. Of moeten we alle reacties maar uitschakelen tot de Giro of enkel reacties bij goede resultaten toestaan? Je kunt daar toch niet verbaasd over zijn.

@Vlek, de Nederlanders he. Ik heb Gesink toch niet zien aanvallen. Volgens mij zou alleen Kelderman de sprint op de Cauberg afwachten.

Verder, tja 23e. Wat was er dan te verliezen om het ondanks het parcours toch te proberen? Kennelijk zullen we het daar niet over eens worden. Ik vind juist dat het te sieren valt dat Wellens durft en daarmee alles of niets speelt. Hij wil kennelijk winnen ipv top-10 rijden.

Laatste, dan is dat het ook.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar wat heeft het voor zin om kritisch te zijn op Weening? Hij kwam door de kou die in de benen sloeg niet toe aan aanvallen. Welke kritische opmerking blijft daarbij dan nog over?

Ik heb Gesink toch niet zien aanvallen.

Maar was de beoordeling werkelijk anders geweest wanneer hij het op de Bemelerberg had geprobeerd in plaats van Battaglin? Of dat hij in de wind achter Wellens aan was gegaan in plaats van Vanmarcke? Of had je gewoon dezelfde 'tja' over gehad voor die stuiptrekkingen, die je nu achter de 23ste plek zet?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 129 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.