Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 134 ... 405 406
kelderfan

'@Roelien
Begrijp ik, dat hij op hoogtestage gaat voorafgaande aan de Tour of Californië? Zo, ja met wie?

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Ik geloof dat Bennett in Boulder een gastgezin heeft (waarschijnlijk nog daterend uit zijn Axxeon jaren) ik meen dat hij voor de ronde van Utah 2014 ook in Boulder verbleef.

Het is dus niet direct vereist om met anderen daar op hoogtestage te zijn.

Normaliter zou je zeggen dat Vermeulen als Amerikaan zijnde de ronde van Californie van de ploeg als zijn grote doel heeft mogen aanstippen, aangezien hij echter op de startlijst van de ronde van Romandie staat zal een specifieke voorbereiding (lees: hoogtestage) er niet meer in zitten voor de start van de ToC.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik vraag mij af, wat 't programma van Bennett gaat worden, omdat hij ziek was/is tijdens WP en nu LBL. Hij is ook niet opgenomen in 't team voor Romandie; dus bleef Yorkshire over voorafgaande aan Californië. Nu geeft @Roelien aan dat hij volgens "instagram" op hoogtestage gaat in de USA {Boulder}.
Het is wel leuk, dat jij nog weet, dat hij bij Axeon heeft gereden; toevallig zat ik ook bij dat team te kijken, omdat Vermeulen contact had met Nathan Brown en ook wist te vertellen, dat Nathan een broer heeft rijden bij Axeon {Jonathan Brown} en bij dat team ook Logan Owen rijdt winnaar van de LBL U23, "die dan weer voor de door mij gewenste Lennard Hofstede eindigde."
Maar Utah lijkt mij ook niet verkeerd om 't programma van TLJ op te nemen.

Laatst gewijzigd
Gees

Ja, je kan beter Castelijns thuislaten en Van Emden en Hofland meenemen.

kelderfan

'@Gees
Dat lijkt mij ook, als je de Giro bedoelt. Maar misschien is 't wat om Van Winden een kans te geven; omdat met Campenaerts en Keizer er al 2 tijdrijders meegaan.

S. Morgenstern

...

Gees

Ja, daar doelde ik op Kelderfan. Dan heb je een prima, competitieve ploeg, met ak renner, sprinter en goede tijdrijders. Castelijns lijkt me meer voor de Vuelta een goeie. Van Winden zal niet meer gebeuren, mocht er überhaupt nog iets veranderen aan de ploeg welke op procycling staat vermeld.

Wielerfan1987

We moeten ook kijken naar het grotere plaatje.

Zoals al vaker aangegeven vind Moreno het prettiger om een trein te hebben, als je dan het AK als hoofddoel hebt met Kruijswijk dan kun je Moreno wellicht wel voldoende ondersteunen met een of twee renners die er geschikt voor zijn zoals bijvoorbeeld een van Emden, maar een trein zal het nooit kunnen worden zoals Moreno graag zou zien.
Ik denk daarnaast dat de tegenstand voor Moreno in de Giro sterk vertegenwoordigd zal zijn.

Gezien de situatie met Moreno zijn seizoen tot nu toe denk ik dat het praktischer zou zijn om Moreno goed te ondersteunen in wat kleinere wedstrijden zodat hij eerst weer eens kan winnen en de druk van de ketel kan halen voor zichzelf alvorens aan een grote ronde te denken.

Daarnaast vind ik het niet vreemd om Castelijns de Giro te laten rijden, als behoorlijk allround renner kan hij een goede knecht zijn voor Kruijswijk.
En wat misschien nog wel belangrijker voor de ploeg zal blijken; Twan heeft de leeftijd waarop hij klaar is voor een grote ronde, andere renners hebben op deze leeftijd vaak al meerdere grote rondes in de benen.
Doordat hij altijd in het continentale cirquit heeft gereden heeft Twan tot voor kort veel minder wedstrijddagen gemaakt en veel kwalitatief mindere wedstrijden gereden dan veel profs van zijn leeftijd.
De stap die Twan zou kunnen maken in zijn fysieke ontwikkeling met het voltooien van een grote ronde zou in potentie zo groot kunnen zijn dat hij daarmee in het tweede deel van het seizoen en zeker ook kijkend naar volgend voorjaar veel waardevoller voor de ploeg zou kunnen worden.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@vlek
Wat wilde je mededelen in je vorige bericht want bij mij staan enkel streepjes.

@Wielerflits
Jullie hebben echt een hele mooie voorbeschouwing gemaakt van LBL met vele foto's en oude heroïsche video's met regen en sneeuw.
Mijn complimenten !
Vooral die regen en sneeuw video van 1980 met Hinault en Kuiper is heel mooi.
En dat kan het morgen ook worden.
Een koers met heel veel regen en natte sneeuw in de hoger gelegen gebieden.
Ben erg benieuwd hoe TLJ morgen het ervan af gaat brengen in deze editie met slechte koude weersomstandigheden.
Ik hoop echt op een top 10 klassering voor Robert Gesink.
Ook ben ik heel benieuwd of alle renners van TLJ deze lange WT koers van 253km binnen de tijdslimiet, die slechts 8% van de winnaar bedraagt,
kunnen uitrijden.
Dat zullen er dan niet veel van TLJ zijn, zeker als ze op kop van het peloton gaan rijden voor Gesink.
Ik verwacht dat er, gezien de weersomstandigheden en de tijdslimiet, niet meer dan 40-60 renners van het gehele peloton op tijd in Luik zullen finishen.
Dat zal net zoiets worden als in Le Samyn eerder dit jaar toen het ook zeer slecht en koud weer was en er slecht 28 renners finishten.
Voor een ieder die in deze groep finisht heb ik dan groot respect voor !

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Bennett zegt dus ook op instagram dat hij 3 weken op hoogtestage gaat alvorens de TOC te rijden en dan de Dauphine

kelderfan

'@rahimns; @roelien
Bedankt voor de info; ik kijk zelf nooit bij instagram.
Hebben jullie nog nieuws over verlengingen? Het is al weer even terug, dat Gesink zijn contract kon verlengen t/m 2018.

@Wielerfan1987
Ik weet niet of Hofland zo gecharmeerd is van een trein; vorig seizoen moest hij ook zelfvertrouwen tanken met het rijden van kleinere koersen.
Hij rijdt gelukkig nu Romandie en ik ben benieuwd hoe hij deze WT-ronde verteerd. Na de korte hoogtestage moet hij toch ook zelfvertrouwen hebben getankt. En met Twan Castelijn weet ik niet of hij de Giro goed gaat verteren. Het leek mij een goede zaak nu Van Winden weer terug is, om die weer de Giro te laten rijden om weer op niveau te komen.
Was Castelijns niet gehaald om Vanmarcke bij te staan in bijvoorbeeld de Tour of Norway?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan van Winden de Giro laten rijden waar geen sprinter aanwezig is ?? Genoeg andere koersen waar hij beter van nut kan zijn en waar hij ook weer op niveau kan komen.

kelderfan

'@rahimns
Sorry dat ben ik niet helemaal met je eens, omdat Van Winden wel heuvels kan verteren en hij zou dan ook Battaglin kunnen bijstaan om te scoren.
Hij heeft toch ook Piemonte en Il Lombardia in 2015 gereden in dienst van Gesink. En dat er geen sprinter zou meegaan naar de Giro lijkt mij geen goede zaak.

S. Morgenstern

Van Winden zou dus als hij niet werkt voor een sprinter, ook in dienst kunnen rijden van iemand als Gesink. Zou het zo kunnen zijn dat Castelijns ook andere dan Vanmarcke bij kan staan? Mmm..

Chrys

'@vlek
Heerlijke reactie :')

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@kelderfan,

Ik weet niet meer exact wie het gezegd heeft maar ik heb het vandeweek of vorige week gelezen, meen dat het een post was van de hand van rahimns want ik heb het niet voor niets als zijnde waar aangenomen.

Ik meen dat het een discussie ter sprake kwam over Groenewegen, daar werd door iemand benoemd dat Groenewegen best zonder trein kan, maar dat Hofland wel graag een trein heeft.

Overigens ben ik het deels met je eens als je het hebt over van Winden, hij is vanuit zijn continental tijd altijd een heuvelrenner geweest, dat gecombineerd met zijn taak en ervaring als leadout zou het een goeie combi kunnen zijn met Battaglin.
Echter verwacht ik Dennis eerder in de Vuelta.
Zoals het in grote lijnen eruit ziet zal wellicht Gesink de dubbel doen, en als Groenewegen de Tour overslaat en Vuelta gaat rijden (waar ik hem meer kansen toedicht) dan zou Dennis van Winden daar een beoogd leadout kunnen zijn voor Dylan (daarvoor werd hij specifiek gehaald) en bovendien is Dennis een van de jongens die al veel met Gesink optrok in het verleden en kan hij met zijn kwaliteiten in de heuvels dus ook Gesink ten dienste zijn in de Vuelta.

Ikzelf heb al een beetje gepuzzeld voor de Vuelta samenstelling (gewoon omdat ik dat leuk vind) en ik zie in grote lijnen een opstelling voor mij als volgt

Kruijswijk,
Bouwman
Gesink
Groenewegen
van Winden
Roosen
Keizer

Aangevuld met twee van:
Roglic, Tankink, Lindeman, Wagner, van Emden, Bennet

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Teunissen is van de tafel gevallen.

Chrys

Van Asbroeck ook trouwens. Verder interessante gedachtes waar ik best een eind in mee kan gaan.

Wielerfan1987

'@vlek en @chrys

Teunissen zou inderdaad ook nog wel kunnen, hoewel ik denk dat hij klaar is voor een stap om in kleinere vlaamse koersen in het najaar zelf als kopman of schaduwkopman uitgespeeld te worden. (GP Jef Scherens en dat soort koersen)
Vuelta past dan wellicht niet meer in het programma

Ik ben daarnaast niet overtuigd van van Asbroeck als leadout, ik denk dat zijn kracht veel meer in het Vlaamse werk waarbij zijn sprint natuurlijk wel een wapen is als de koers in een groep aankomt.

AndriesW

Interview met Wilco Kelderman, vandaag in het NRC:
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/23/vorig-jaar-heb-ik-echt-roofbouw-gepleegd-1611268

kelderfan

'@vlek
Ik had eigenlijk verwacht, dat Teunissen de Giro zou gaan rijden. Want er gaan nu al 3 tijdrijders mee naar de Giro, dus met 1 erbij heb je een mooi quartet.
En Teunissen en Van Asbroeck hebben toch kansen in de koersen na de TdF. Met 2 zeges is ´t team nog ver weg van de beoogde 20 zeges en over zeges in de WT/koersen is vragen om ....

kelderfan

'@AndriesW
Een nuchter verhaal en de twijfel van een sporter met tegenslag. Dus kan ´t zomaar zijn, dat niet Vanmarcke maar Kelderman zijn heil bij een andere ploeg gaat zoeken. Ook hij geeft voorzichtig aan, dat de kwaliteit in de ondersteuning is teruggelopen.
Hopelijk kan de nieuwe lichting met Bouwman, Teunissen, Roosen, Campenaerts en Battaglin Kelderman op andere gedachten brengen.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik puzzel graag met je mee wat betreft de invulling van het team voor de Vuelta.
Nu Gesink de Vuelta gaat rijden denk ik, dat Kruijswijk de TdF erbij zou kunnen nemen. Hij kan dat zeker aan.
Dan zou de ideale opstelling zijn voor de Vuelta: Gesink, Roglic, Bouwman, Groenewegen, Keizer, Roosen, Teunissen, Van Asbroeck en Van Winden.
Dan zou naar mijn idee de samenstelling voor de TdF zijn: Gesink, Kelderman, Kruijswijk, Bennett, Lindeman, Martens, Vanmarcke en Wynants met Hofland dan als sprinter.

S. Morgenstern

Teunissen heeft een grote ronde nodig om stappen te blijven zetten. Grootste kans dat dat de Vuelta wordt en volgens mij heeft vorig jaar getoond dat hij daar omheen nog genoeg kansen heeft in kleinere koersen.

Kruijswijk heeft duidelijk aangegeven wat dit seizoen de bedoeling is. Beetje onzinnig om daar geen rekening mee te houden bij deze toch al voorbarige selecties.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Kruijswijk heeft toch al aangegeven dat hij dit jaar de combinatie Giro/Vuelta doet... juist omdat de combinatie Giro/Tour hem vorig jaar slecht bevallen was.

Wilco zegt toch ook dat lijn omhoog weer is ingezet, dus dat die opmerking sloeg net zoals bij Sep op de situatie van vorig jaar. Sluit niet uit dat ook bij hem de kans 50/50 is dat hij blijft.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 134 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.