Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 136 ... 405 406
kelderfan

'@Scotty
AndriesW heeft 't op de vorige pagina geplaatst.

Interview met Wilco Kelderman, vandaag in het NRC:
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/23/vorig-jaar-heb-ik-echt-roofbouw-gepleegd-1611268

Hermannmg

'@borsje idd, Kelderman had maar weinigs goed te melden over zijn ploeg. Kan me niet voorstellen dat lotto jumbo hier echt blij mee is. Deels omdat hij ook zinspeelt op een vertrek. Vraag me af welke ploegen hem willen hebben, een talent is het zeker.

S. Morgenstern

Dumoulin, Gesink, Mollema en Poels had ik na vorig jaar als selectie voor Rio ingeschat. Ik denk niet dat er nu een andere renner is die zich in die selectie heeft gefietst.

S. Morgenstern

Kelderman trekt de fouten allemaal naar zichzelf toe. Ik denk dat hij daarmee zijn ploeg juist uit de wind houdt in dat interview.

Timocycling

Net goed dat Gesink niet naar OS gaat, verdient het TOTAAL niet.

UrbanSteel

Rampzalig heuveldrieluik van Lotto Jumbo.

kelderfan

'@vlek
Gesink volgens jou nog steeds RIO; dan zou hij nu met Bennett moeten gaan trainen {hoogtestage} in de USA {Boulder} en in de Tour of California voor de winst te gaan rijden.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Vandaag maar niet zeuren over TLJ bij NLs supersucces. Maar.....

S. Morgenstern

Waarom zou het omgooien van een programma dat mede op Rio was ingericht, de bondscoach meer moeten overtuigen dat hij voor Rio een van de vier beste opties is?

tendam

'@timocycling
Op basis van dit voorjaar verdient hij het misschien niet, al hoorde hij in Amstel en Fleche wel bij de beste 3 Nederlanders, dus je kunt je afvragen wie het dan meer verdient dan hij. Op basis van al die keren dat hij goed reed in een oranje tenue verdient hij het sowieso. En de hitte in Rio zal hem wel liggen.

Hij zal wel nog wat moeten laten zien, want z'n jaar is wel erg matig tot nog toe. Een WT-kopman onwaardig. Afgezien van Vanmarcke is LottoNL gewoon nog slechter dan vorig jaar, wie had dat verwacht.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Gesink zal inderdaad vooral richting zijn ploeg wat moeten laten zien dat kopman waardig is. De bondscoach heeft weinig redenen om andere in Rio beter te verwachten, behalve als hij denkt dat vandaag de maat der dingen was. Je zou nog kunnen denken aan Kelderman, maar die heeft zich in eendagskoersen boven de 200 km nog zelden kunnen onderscheiden.

Welke prestatie van voorjaar zit je aan te denken tendam? Ik denk dat je ook zonder Vanmarcke de betere prestaties in 2016 zult vinden. Niet dat het een wereld van verschil is, maar een verbetering in vergelijking met vorig jaar is wel waarneembaar.

Laatst gewijzigd
Timocycling

'@Tendam: Geweldig beste Nederlander op plaats 25 en 15.... Hij heeft overal gefaald dit seizoen en is nooit op de afspraak als het echt moet.

ti-raleigh

Over 2 maand ziet de wereld er weer heel anders uit, maar op basis van de prestaties totnogtoe zal Poels idd harder met zijn vuist op tafel mogen slaan bij OS dan Gesink of wie dan ook.
Kelderman zal nu, meer dan ooit, inzien dat vertrekken naar een andere ploeg erg goed kan uitpakken.

S. Morgenstern

Naar Sky dan, maar dat is geen nieuwe informatie. De vertrekkers van de afgelopen jaren hebben eerder laten zien dat het gras niet beter groeit bij andere ploegen.

StonedCamel

Poels dwingt vandaag natuurlijk de rol op de OS af, maar om nu te doen alsof Gesink daar geen plek meer verdient is onzin. Gesink is bij uitstek iemand die op zo'n parcours op een goeie dag ook mee kan en heeft dat al vaak genoeg aangetoond. Bovendien: ook niet onbelangrijk is Gesink niet te beroerd om voor een ander te rijden als de koers daar om vraagt. Dumoulin, Poels, Gesink en Mollema lijkt me een prima ploeg.

Klootje Kriekeljon

Gesink is niet constant genoeg om echt kopman genoemd te mogen worden. Toch verwacht ik in de Tour mooie dingen, die etappe gaat er komen zeg ik je. Als hij doet wat hij nu van plan is.

Chrys

Gesink moet sowieso naar Rio, ook als hij de komende maanden niet veel meer laat zien dan dat hij nu doet. Zelf denkt hij misschien nog dat hij een goede uitslag kan halen, maar hij is wat Nederlanders betreft natuurlijk de allergrootste luxeknecht die er bestaat.

kelderfan

Ik hoop toch dat Vanmarcke en Kelderman blijven bij TLJ; want anders wordt wel erg mager wat ploeg betreft.
Het zijn toch nog steeds de mannen met de meeste potentie bij TLJ.

ti-raleigh

De ene vertrekker is de andere niet. Mollema en Boom zijn als kopman vertrokken en worden als kopman ingezet bij hun nieuwe ploegen. Kelderman zal in een nieuwe ploeg moeten knechten voor een Nibali of wie dan ook. En daarnaast kan hij als schaduwkopman / luxeknecht uitgespeeld worden. Net zoals nu bij Poels. Bovendien is hij nog steeds jong.

Wielerfan1987

Helaas viel Gesink vandaag zoals voorspeld door het slechte weer volledig weg, wordt helaas op minuten gereden.
Ik denk dat we moeten inzien dat Robert gewoon bepaalde beperkingen in zijn fysiek heeft. net als sommige andere renners blokkeert hij volledig in extrene natte en koude omstandigheden, en op zich is dat echt geen schande, maar wel iets om rekening mee te houden in de toekomst is zijn koersschema's

Drie ligtpuntjes vandaag aan de kant van TLJ:

Bouwman rijd ondanks de omstandigheden en de zware wedstrijden die hij afgelopen maanden al voltooid heeft toch weer gewoon uit.
Hulde voor die jongen zijn mentaliteit en inzet.

Lindeman reed een aardige wedstrijd naar wat we van hem mochten verwachten

En Battaglin toch ook weer goed.
Ik was totaal niet bekend met die jongen tot hij bij TLJ kwam rijden maar hij valt me tot nu toe absoluut niet tegen.

kelderfan

'@Wielerfan1987
En dan te bedenken, dat Vermeulen moest afstappen, omdat hij ook Romandie moet gaan bedwingen.
Aan Koen Bouwman ligt 't niet, dat er zo matig is gepresteerd in de afgelopen week.
Lindeman viel aardig tegen, wat mij betreft, want hij heeft zich niet laten zien; maar Martens is nog steeds niet op niveau en deze drieluik zijn toch zijn wedstrijden. Maar het is gewoon een feit, dat als de kopman 't laat afweten de knechten ook matig presteren.
Battaglin moet nog aan dit werk wennen en wat mij betreft zou 't team hem mogen verlengen met een jaar.
En als zij zich willen versterken, wat betreft de heuvelrenners kan ik zo twee renners noemen, die niet te duur zullen zijn.

Fanny

Allereerst een fantastische prestatie van Wout Poels !
Jammer dat deze renner niet voor TLJ zal gaan rijden. Was dan in mijn ogen beslist kopman geweest.

Ik wil de prestaties van TLJ in de WT koers LBL even jullie doornemen.
Robert Gesink:
Heeft dus geen top 10 gereden wat ik gehoopt had.
Slechts een 78e plaats!
Derhalve bedroevend !
Had misschien weer last van de kou.
Zal in mijn ogen nog heel moeilijk worden om dit jaar rittenkaper te worden.
Blijft volgens mij toch een klassementsrenner.
Enrico Battaglin:
Heeft in mijn ogen een uitstekende LBL gereden met een 46e plaats. Helaas ging op het laatst het lichtje uit.
Beste renner dus van TLJ. Ik weet niet of hij op het laatst werd doorgeschoven als kopman door Gesink die dus weer niet goed was.
Paul Martens:
Heeft voor mij een goede LBL (77e) gereden. Kon helaas niets meer doen voor Battaglin.
Bert-Jan Lindeman:
Heeft ook voor mij dit jaar een goede LBL gereden (80e) nadat hij vorig jaar niet was gefinisht.
Kon ook helaas Battaglin niet meer bijstaan in de laatste 10 kms.
Koen Bouwman:
Heeft het als 1e jaars jonge Neo prof en knecht voor diverse andere TLJ renners meer dan uitstekend gedaan.
Erg knap dat hij als 1e jaars Neo prof in z'n zware WT-koers na zijn knechtswerk ook nog eens gefinisht in zijn 1e WT koers boven de 210km.
Knechtswerk is in z'n slecht weer WT-koers dan extra zwaar.
Alexey Vermeulen:
Heeft ook als 1e jaars jonge Neo prof net als Bouwman waarschijnlijk knechtswerk verricht en het vooral in het begin goed gedaan.
Helaas kwam hij ten val (niet ernstig), maar reed daarna wel gewoon door.
Echter ging het daarna te hard voor hem en is hij uiteindelijk niet gefinisht.
Maar, het is in ieder geval een goed leermoment voor deze jonge renner geweest in z'n zware koers voor de nog komende jaren.
Dennis van Winden:
Van hem als knecht had ik wat meer verwacht dan DNF daar hij na zijn blessure toch enige rust heeft gehad.
Misschien toch nog last van zijn blessure.
Uiteindelijk dus niet gefinisht.
Bram Tankink:
Van hem had ik als knecht zeker meer verwacht dan een DNF.
Hij had als laatste van de ervaren knechten erbij moeten zitten en dus ook kunnen finishen.
En volgens mij moet hem deze zware koers toch enigszins liggen beter dan de jonge knechten.
Maar desondanks toch niet gefinisht.

Resumerend: Een slechte dag voor TLJ op slechts enkele lichtpuntjes na van enkele renners (Battaglin, Martens, Lindeman en Bouwman).
Dat moet dus volgend jaar echt beter in LBL.

S. Morgenstern

Martens een lichtpuntje? Grootste tegenvaller van deze koersen wat mij betreft. Nu weten we dat hij altijd bagger is in slecht weer, dus vandaag viel misschien nog mee. Dat maakt hem echter nog geen lichtpuntje.

Tankink en Van Winden komen beide terug in koers na een blessure. Je kunt dat dan zien als uitgeruste renners, maar ik denk dat dat in de praktijk in je heroptreden toch iets anders werkt.

kelderfan

Vermeulen en Van Winden rijden ook in Romandie; ik begreep uit de tweets van Vermeulen, dat hij in de remmen moest knijpen met oog op Romandie.
Datzelfde lijkt mij dan van toepassing op Van Winden. Maar Tankink is de Tank niet meer. Dat is ook 't probleem eigenlijk met dit soort wedstrijden, dat wat betreft Tjallingii en vooral Tankink het beste er wel af is. Alhoewel Tjallingii het nog prima doet voor een renner, die afscheid gaat nemen binnen twee maanden.
Maar ik ben 't met @vlek eens, dat Martens voor zijn doen, toch erg matig rijdt. Die kan duidelijk veel beter. Maar ook Lindeman mag toch veel meer laten zien in dit soort wedstrijden.

Yeez

'@kelderfan lindeman reed zeer goed in de amstel. Misschien lag het aan het weer, al heeft iedereen daarmee te maken. Tankink komt net terug van een blessure, maar leek daarvoor gewoon in goede vorm te steken net als de voorgaande jaren.

1 2 ... 136 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.