Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 143 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pol nee hoor 3, hoe kom jij bij 5 ??

kelderfan

Zo te zien waren 't Timo Roosen en Wynants, die 't berenwerk hebben gedaan om Cummings terug te halen.

Laatst gewijzigd
Pol

Luckyoek,Er rijd ook nog een Belg bij TLJ en die wint ook wel eens, Sorry er zijn er 4.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pol nogmaals het zijn er maar 3, nog geen Belgische overwinning gezien

slice

Pol is een trol

LutsenkoFan

Als Vanmarcke blijft dan is in ieder geval het voorjaar in orde samen met sprinter Groenewegen.
Wel denk ik dat Kelderman zich ergens anders op moet gaan richten wanneer hij geen Top10 in de Tour rijdt (zonder pech). Maar dat duurt nog wel even, daarnaast misschien een goed klimmende italiaantje overnemen? Aan wie denk ik dan? Nog geen flauw idee dat zie ik na de giro wel. Dacht even aan Rosa maar die lijkt me zich daar wel goed te vermaken en of die nou een loonsverlaging wilt, dus trok ik maar een streep door.

ghostwriter

Persoonlijk hoop ik dat Kelderman na dit seizoen naar één van de topploegen gaat. Ik denk zelf dat Giant wel een mooie ploeg voor Kelderman zou zijn en dat hij daar een geweldig duo met Kelderman kan vormen. Dumoulin en Kelderman zijn beide klassementsrenners die gebaat zijn bij een gestaag tempo bergop. Met die twee als kopmannen en een treintje met een paar goede klimmers daarvoor kunnen ze in de toekomst meestrijden om de podiumplaatsen in grote rondes.

Als Kelderman vertrekt kan LottoNL zich beter op de klassiekers en het sprinten gaan richten. Laat Kruijswijk en Gesink ook gaan en verleng met het vrijgekomen geld het contract van Vanmarcke en trek nog twee of drie goede wielrenners aan die als knecht in de kasseiklassiekers en als sterke schakels in een sprinttrein belangrijk kunnen zijn. Trek Looij aan als derde sprinter naar Hofland en Groenewegen en een trainer die ervaring heeft met het beter maken van sprinters.

veld

Z onder Kelderman en Kruiswijk hoeven we komend jaar naar driekwart van de wielerwedstrijden op tv niet meer te kijken, althans niet als TLJ supporters.Die twee plus Vanmarcke ( of Van Baarle) zijn m.i. onmisbaar.

Fanny

'@ghostwriter
Quote: Als Kelderman vertrekt kan LottoNL zich beter op de klassiekers en het sprinten gaan richten. Laat Kruijswijk en Gesink ook gaan en verleng met het vrijgekomen geld het contract van Vanmarcke en trek nog twee of drie goede wielrenners aan die als knecht in de kasseiklassiekers en als sterke schakels in een sprinttrein belangrijk kunnen zijn.

Dus als ik het goed begrijp alle ronderenners laten gaan en in de Giro, TDF en Vuelta enkel met de sprintrein(en) aan de start.
Denk dat TLJ in de grote rondes tekort komt in sprints op WT niveau.
Al helemaal wanneer er belangrijke sprinters geblesseerd raken in die periode.
De (kei)klassiekers zijn wel erg gericht op slecht 1 man namelijk Vanmarcke.
Hopen dat hij dan heel blijft tijdens deze periode en ook in een goede vorm steekt.

slice

'@ghostwriter, een van de topploegen en dan Giant noemen..

Hakkie2

Gelukkig is het contract met Gesink al verlengd, praten over hem laten gaan is dus helemaal zinloos en een beetje vreemd.

En een sprintteam maken en dan Looij, Hofland en Groenewegen als kopmannen, dan zit je toch echt op laag PCT niveau, in de WT kunnen deze renners voorlopig niet winnen. In elk geval niet structureel. Kijk voor de grap eens waar Looij gister is geeindigd, laat die nog maar even bij Roompot.

Laatst gewijzigd
tendam

'@ghostwriter
Volgens mij doet Giant het momenteel nog slechter dan LottoNL, dus wat is precies je definitie van een 'topploeg'? Bergop zijn Dumoulin en Kelderman bovendien zeer aan elkaar gewaagd, dus ik weet niet wat de een toevoegt voor de ander.

Ik denk dat als Sky met een aanbod komt voor Kelderman, hij daar nu wel op zal ingaan. Het recente succes van Poels zal wel aanlokkelijk zijn.

Laatst gewijzigd
mooiman

Zozo dat zijn nog eens maatregelen: Kelderman, Kruiswijk en Gesink weg. Jammer dat Gesink net verlengd heeft zeker?
Is wel goed voor de samenwerking met de schaatsploeg, kunnen ze in de zomer allemaal samen trainen

Hakkie2

'@tendam: Kelderman noemde zichzelf een pure klassementsrenner, niet geschikt voor klassiekers. Dus ik denk niet dat hij zich echt aan Poels in LBL spiegelt. En hij zal toch ook wel snappen dat over stappen naar het team van Froome, Landa en Thomas dan niet het meest verstandige is?

tendam

'@hakkie
Poels won nog wel meer de afgelopen tijd. En vorig jaar in de Tour had hij toch een hoofdrol voor Froome.

En zeg eens eerlijk: waar denk je dat Kelderman meer progressie zal boeken, bij LottoNL of bij Sky? Het imago van Sky is deels onterecht omdat ze vooral renners halen die al heel goed zijn, en omdat ze met Froome het enorme geluk hebben gehad dat hij ineens een wereldtopper bleek. Maar het imago blijft, van een ploeg die klassementsrenners beter maakt.

Hakkie2

'@tendam: tja, ze maken een aantal klassementsrenners beter. Konig en Roche zijn bijvoorbeeld niet beter geworden. Maar ze hebben daar wel een goed systeem, alleen ook een strakke hiërarchie. Als je geen kopman bent heb je pech in de rondes.

Ik denk trouwens dat je goed moet zoeken naar teams die meer verschillende top 10 renners voor grote rondes hebben gehad de afgelopen jaren als Lotto-Jumbo. Gesink, Kruijswijk, Ten Dam, Mollema, Kelderman. Dat kan toch ook geen toeval zijn?

Ik snap dat eeuwige 'het gras is groener bij de andere teams' niet zo.

Tuurlijk, qua budget zijn ze geen Sky of Astana. Maar kijk nou eens naar meer vergelijkbare teams als Lampre en die selectie voor hun belangrijkste grote ronde. En ook bij andere teams zie je weinig spectaculaire verbeteringen van renners, over het algemeen groeien renners heel gelijkmatig. Net als bij Lotto-Jumbo.

Laatst gewijzigd
iLLan

'@hakkie, ja, TLJ doet het de laatste jaren prima in het klassement van de Tour. Ik zou niet weten waarom renners met ambities daarin weg zouden moeten gaan. Of gelooft er iemand dat Gesink hoger was geëindigd als hij afgelopen jaar bij Sky had gereden?

Fanny

Hakkie 2
Quote: Ik snap dat eeuwige ‘het gras is groener bij de andere teams’ niet zo.
Mee eens !
Nederlandse renners die de afgelopen jaren LottoNL-Jumbo, Belkin en Rabobank verlaten hebben voor o.a. geld zijn niet beter gaan rijden bij die andere teams.
Voorbeelden: Ten Dam, Mollema, Boom, Clement, Langeveld, Slagter, Bos, Weenink, van Winden, Reus, Stamsnijder enz.
Dus.....

kelderfan

Ik hoop, dat Zeeman goede afspraken maakt binnen 't team nu zij met kopman Groenewegen aan de start staan. Verdedigen lijkt mij niet slim met zoveel kapers op de kust. Misschien Roglic in de aanval e/o mee laten gaan bij een ontsnapping {waarin renners van Sky/Orica zitten}.

Wat betreft 't team hoop ik vooral, dat Vanmarcke, Kelderman en Kruijswijk blijven en dat ook Roosen, Teunissen en Van Asbroeck hun contract gaan verlengen. Maar 't wachten is nu op Plugge en zijn plannen.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@kelderfan: gewoon 1 of 2 mannetjes mee laten draaien op kop. Sky en Orica willen ook wel rijden. Roglic lekker sparen voor de zware rit van morgen.

Mochten Sky en Orica daadwerkelijk aan gaan vallen wordt het een ander verhaal. Maar dat zal dan niet voor de vroege ontsnapping zijn, maar in de finale. Er zijn vast wel weer een flink aantal heuvels, al lijkt het profiel vlak.

kelderfan

'@Hakkie2
Het is vandaag toch de makkelijkste rit; dus jongens die willen aanvallen zijn er genoeg. Als je maar die jongens van Orica en Sky niet laat rijden, want dan krijg je 't verhaal weer, dat TLJ achter de feiten aanloopt. Dat op kop rijden van Sky en Orica moet bij TLJ nog een stuk verbeteren. Maar je zag gisteren, dat Sky zich zelf geen dienst heeeft bewezen, door zo lang op kop te rijden. Van Poppel had wel erg weinig steun in de sprint.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Het gras zal er ook niet geler zijn. Wie had er andersom verwacht dat Poels tot deze renner uit zou groeien bij Sky? Als je ambities hebt teken je echt meteen als het kan bij die ploeg. Schij toch uit zeg..

Hakkie2

'@kelderfan: Sky reed met name op kop in dienst van Nordhaug en omdat het één van de belangrijkste koersen in eigen land is, niet zo zeer voor Van Poppel volgens mij.

@klootje: Konig had vast ook ambitie na zijn goede Tour en tekende bij Sky. Heeft nu vast enorm veel spijt, als hij nog steeds ambitie heeft. Konig zijn gras is niet meer geel, maar is woestijn geworden.

Laatst gewijzigd
tendam

'@klootje
Iedereen zag toch dat Poels een zeer talentvol klimmer was? Hij reed jaren terug al met Froome de Angliru op. En bij OPQS won hij de koninginnenrit in het Baskenland. Zo enorm is zijn progressie bij Sky nu ook weer niet.

Een generatiegenoot van Kelderman, Dombrowski, had waarschijnlijk gewild dat hij nooit bij Sky had getekend. Die verdween zowat van de radar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Die Dombrowski is weer aardig opgebloeid bij Cannondale. Is dat geen goede Amerikaan voor TLJ? Hij heeft ook dezelfde uitstraling als Kelderman.
Dan heb ik er weer een favo bij.
@Hakkie2
Natuurlijk rijdt Sky ook voor Nordhaug, maar deze eerste rit hadden zij graag willen winnen en dan met een Danny van Poppel in je gelederen, lijkt mij dat niet een bijzaak.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 143 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.