Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 156 ... 405 406
Laatste man

Eerst kijken wie het zegt en dan pas reageren. Slim, slimmer en slimst.

Borsje

Mooie prestatie battaglin vandaag. Duidelijk onwennig in sprintersgeweld maar had veel power.

Fanny

'@Rahimns
Dus volgens jou bericht hierboven is Roosen, Wagner, Wynants, Van Winden en Teunissen DE vaste sprinttrein van Groenewegen ?
Er is voor hem slechts 1 geheel vlakke etappe (8e).
Quote TLJ Maassen: “Er zijn alleen niet zoveel kansen op een massasprint, deze rittenkoers". De eerste etappe kan in een sprint eindigen, maar alleen de laatste rit is een zekere sprintetappe.
De andere etappes moet sprinter Dylan Groenewegen zoals ik eerder aangaf eerst maar de heuvels/bergen overkomen om voor een podiumplaats te kunnen sprinten.
Quote TLJ Maassen: Groenewegen weet dat hij veel moet klimmen tijdens de Tour of California. “Dat wordt overleven en kijken in hoeverre ik me kan handhaven”
En dus zal 1 renner minder in de sprinttrein nmm het verschil niet maken.
Dus Bouwman meenemen als extra knecht naast Vermeulen voor kopman Bennett is nmm niet zo vreemd.
Wat betreft de eventuele hoogtestage van Bouwman. Hiervoor hoef je de TdF niet te rijden.
Er zijn namelijk ook hele hoge bergen in met name de Tour of Swiss en Criterium Dauphiné.
Waarschijnlijk wil TLJ hem daar testen.
Misschien dat hij later in het jaar wel de Vuelta gaat rijden.
Maar ik ben het met je eens vwb een klassement rijden in de Tour of Norway (echter zonder ITT).

kelderfan

Eerst kijken wie reageert;) sloom, slomer sloomst

kelderfan

'@Fanny
Je verzint 't niet; maar alles is opgehangen aan een sprinttrein; gelukkig pas over drie jaar tellen de resultaten.
In deze Giro laat Lotto toch zien hoe je tot resultaten komt.
@vlek
Waarom moet 't dan een treintje heten; Groenewegen krijgt een lead-out mee en nog 2 mannen, die hem in de finale naar voren moeten brengen; zoals Van Emden Battaglin naar voren bracht. Want bij treintje denk je aan Giant, maar dat is ook achterhaald. Lotto legde al die treintjes het zwijgen op.;)

Fanny

'@Kelderfan
Je hebt gelijk mbt de trein.
TLJ wil nou eenmaal in deze veelal heuvelachtige/bergachtige Tour of Californië met ook nog een tijdrit met een pukkel erin de trein testen met Groenewegen.
Bennet en Vermeulen mogen het daarom verder alleen uitzoeken.
Ik moet nog zien of dit tot resultaat lijdt en heb er daarom niet zoveel vertrouwen in, maar ik laat mij graag verrassen met een tot nu goed rijdende Dylan Groenewegen !

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny, Kelderfan ... ze weten bij de ploeg ook niet waar ze mee bezig zijn, jullie hebben helemaal gelijk. Ze hebben er totaal niet over nagedacht en hadden ook eerst bij jullie advies moeten inwinnen. Hoe dom, dommer, domst kunnen ze zijn. Tja, het zal nu wel hel en verdoemenis worden in de TOC, als ik jullie was zou ik er niet eens naar gaan kijken.

Laatst gewijzigd
simplex

Kan het toch niet laten even in te breken op dit gele treinenforum.
NS-er en/of PR-er RahimNS is dan wel de opener cq. seingever van dit forum, maar het zal toch niet de bedoeling zijn dat zo veel posts over de combinatie gele treinen en gele truien gaan?
Alsof het bij een complexe sport als wielrennen bij de gele truitjesfans en treinenfans te vaak over die kleur moet gaan.
Nu meer actueel inzake Groenewegen. Jonge talentvolle gast die nu de kans krijgt bij TOC tussen en met de grote mannen mee te doen. Of in ieder geval nog meer sprinthardheid te ervaren.
Hofland krijgt die kansen ook en voor beiden is dat alleen maar toe te juichen.
Een goede sprinter positioneert zich vooral de laatste 400/200 meter en op talent en instinct en lef is er best wel eer en glorie te behalen. Maar dat is ook een leerproces. Dus TLJ geeft de sprinters hun kansen die ze kunnen grijpen. En er gaat wel (vaak) eens wat mis, maar dat gebeurt ook bij de erkende meer fameuze treinen. Een McEwen bijv. kon dat vaak zelf oplossen en zeker Cavendish en vandaag dan Greipel trouwens ook. Enig geluk zoals vandaag met een plotseling gat, de lijn, het hek, een val en de jury is hierbij dan weer meegenomen of afgedwongen.
Kortom, de soms beperkte mogelijkheden voor een klassementsploeg laten niet onverlet dat ook hun sprinters hun kansen krijgen en willen leren waarvoor ze een dienstverband zijn aangegaan.

Wat mij betreft liever minder treinengedoe maar meer kijken naar zaken als talent, positionering, durf , techniek en nog wat meer.
Dan hoeven wij niet langer op die gele trein te wachten die in het wielrennen bij TLJ vaak te vroeg in beeld is en in de finale vaak wat te laat komt ;)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom moet het een treintje heten? Je mag van mij best een ander woord bedenken. Graag zelfs.

Het rijden van de ploeg rond Groenewegen wordt er met een andere naam echter echt niet anders op en is totaal onvergelijkbaar met Van Emden en Battaglin vandaag. In tegenstelling tot Hofland/Battaglin heeft Groenewegen daar straks gewoon vijf renners die de sprint voor hem voorbereiden, zoals hij in Yorkshire naast Wagner als lead-out tevens Leezer, Roosen, Wynants en Tankink voor hem uit had rijden. Daar waren ze met afstand de sterkste trein en ging het voorbereiden van de sprint nog vrij gestroomlijnd. Dat gaat in sterker bezette koersen uiteraard minder makkelijk zijn en zal ook regelmatig om een iets andere aanpak vragen. Daarin zullen ze zich dus moeten ontwikkelen en volgens mij kan dat nu beter in de TOC tussen enkele andere sterke treinen, dan in Noorwegen waar ze met ploegen van zes een ander type koers krijgen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom deze keuze niet te begrijpen zou zijn en zie eerlijk gezegd weinig inhoudelijke opmerkingen die een redelijk alternatief presenteren voor Groenewegen en zijn mannen. Kun je een koers fantaseren die op ideale wijze aansluit bij de wensen? Uiteraard! Moet je het echter met de werkelijkheid doen en zijn er momenteel eigenlijk maar twee opties? Ja, zou ik zeggen.

Volgens mij wordt er hier rond wedstrijd selecties in het algemeen nu veel te veel op de milimeter gespeurd naar zaken die niet ideaal zijn. Dat resulteert dan regelmatig in discussies over koersen waar Bouwman beter had kunnen rijden en koersen waar Lammertink allemaal niet had moeten rijden. Neem je even afstand, dan kun je op dit moment echter niet anders dan constateren dat Bouwman een heel aardig programma aan het rijden is voor het type renner dat hij is en misschien zelfs ook dat Lammertink zich langzaam maar zeker redelijk staande begint te houden en langzaam een nuttige renner begint te worden. De vraag is of je iets anders moet willen met dat soort renners.

Neem je nu nog iets meer afstand, dan zul je tevens moeten constateren dat koers selecties in eerste instantie ingevuld worden rond de belangrijkste renners en er vervolgens gekeken wordt naar de beste (of minst slechte afhankelijk van je perspectief) manier om de overige renners een degelijk programma te bieden. In het geval van Noorwegen en ToC zal dat verhaal dus beginnen bij Groenewegen en Vanmarcke, vervolgens via de ondersteuning van Groenewegen (die vijf man van zijn sprintvoorbereiding) naar de derde sprinter van de ploeg (Van Asbroeck) en dan nog naar mogelijkheden met de beste klimmer van de beschikbare renners (Bennett), om uiteindelijk ergens te eindige met een aardige indeling voor de neo's. Volgens mij kun je dat in deze twee koersen op verschillende manieren invullen, en vallen er vast goede argumenten aan te dragen voor meer dan de gekozen manier. Het is geen logisch proces, maar een afweging. De beoordeling daarvan, zoals hij hier plaats vindt, zou daar wat mij betreft wat meer rekening mee mogen houden en minder mogen goochelen met random gekozen dogma's.

Ik kijk met andere woorden nu reeds uit naar de week voor de Tour de l'Ain, wanneer er vast weer geweldig weinig redenen zijn, die geweldig vaak herhaald kunnen worden, waarom Bouwman per se wel of niet in die koers opgesteld moet worden en niets of alles te zoeken heeft in de andere (bijna gelijkwaardige) koers die hij net die week moet rijden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Simplex ik begin dit soort discussies niet en van mij zouden ze ook niet hoeven. Het lijkt mij ook zinloos om te discussiëren over wie waar had moeten rijden als de selecties al bekend zijn. De ploeg heeft dan al hun afweging gemaakt, wat vaak ook in samenspraak gaat met de renners. En ik nodig je dan ook van harte uit om zelf hier te beginnen over die zaken die je noemt, misschien heb jij meer succes om discussies een andere richting op te sturen.

Fanny

'@Rahimns
Ik maak zelf wel uit waarover ik discussieer !
Maar je hoeft mij en Kelderfan daarover ik je vorig bericht niet belachelijk te maken !
Je bent zelf begonnen met de discussie over wie er waarschijnlijk meegaat naar TofC.
Wij hebben daarop met z'n allen op gereageerd. Mooi toch !
Maar je moet iemand anders mening respecteren of dat nou positief of negatief over TLJ is.
Ga anders de discussie niet aan.
Als Fan ambassadeur kun je waarschijnlijk niet negatief of TLJ zijn en dus altijd positief.
Ik ben al lang een Fan van TLJ in goede en slechte tijden en als ik een andere mening ben toegedaan (bv TofC) moet dat kunnen ook al is dit voor jou soms negatief mbt TLJ.
Verder even goede vrienden hoor.

@ Rahimns
Maar nu even wat anders: Wat is de vermoedelijke opstelling voor de Tour of Norway ?

kelderfan

'@simplex
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor; het is een forum met vele meningen. En met afstand nemen kom je ook heel ver.
TLJ is zelf gekomen met het treinenverhaal en wel met Zeeman's sprinttrein en Dekker's bergtrein.;)
Nu gaat de discussie over het nut om je sprinttrein te testen in de ToC; waarbij Fanny e.a. terecht zeggen je hebt 1 mogelijkheid om je sprinttrein te testen. Terwijl de overige ritten over heuvels en bergen gaan; waarbij je van te voren al weet, dat de sprinter van dienst er niet bij zal zijn in de finale.
@rahimns
De discussies een andere richting geven?

Gees

We hebben hier toch vrijheid van meningsuiting? Of zijn er allerlei beperkende regels waarvan ik het bestaan niet weet?

Battaglin, zo zie je maar weer. Uitstekende renner en ik hoop hem vandaag in de ontsnapping te zien.

kelderfan

Battaglin is zeker goed bezig; hopelijk krijgt hij nog een kans om mee te doen in de finale.
@Fanny
Naast Vanmarcke en Bouwman gaat Steven Lammertink mee naar de Tour of Norway.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan blijkbaar wilt Simplex andere discussies en dat heb ik ook al eens eerder geopperd. Dus geef ik Simplex aan dat hij die zelf ook kan starten. Zijn toch best wel een paar interessante onderwerpen die hij aansnijdt ?? En volgens mij heeft Vlek toch prima uitgelegd hoe de visie is van de ploeg richting de diverse koersen en hoe de selecties daarvoor zijn vastgesteld. Dus in die zin is deze opstelling in de TOC ook de meest logische.

@Fanny ik ben geen discussie gestart, heb alleen de opstelling voor de TOC gedeeld. Jij en Kelderfan zijn daarna begonnen over de invulling van de ploeg.

Laatst gewijzigd
Fanny

Giro 2016 8e etappe.
Volgens Sporza zouden er spijkers gestrooid zijn op de Alpe di Poti die voor de finale van de etappe gepland staat.
Wielertoeristen zouden bezig zijn deze op de ruimen.
Mag hopen dat dit geen invloed heeft op de klassementsrenners.
Het wordt in ieder geval een interessante finale vandaag met een hoop ik een goede Kruiswijk.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

is die Peter Koning niets voor TLJ voor volgend jaar? nog jong, goeie tijdrijder, en een aanvaller die een vlucht kan afronden.

Moski

Is Kruijswijk stiekem niet gewoon de beste ronderenner van TLJ op dit moment, getuigen zijn optreden vorig jaar in de Giro en zijn huidige vorm?

S. Morgenstern

Als hij met deze vorm in de eerste week nog steeds zo'n super derde week kan rijden, dan is hij dat zeker. Zijn zwakke plek was meestal zijn niveau aan het begin van de ronde, maar daar is momenteel uiteraard helemaal niets op aan te merken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Kruijswijk lijkt mij prima in orde en wat mij betreft op deze voet doorgaan. Hij was vandaag weer erg sterk en nu al top drie. Op deze manier blijft 't spannend.

Wielerfan1987

We moeten alleen maar hopen dat hij niet nu al te goed is en in het tweede deel in zou storten.

En uiteraard op een goede tijdrit morgen, hoewel het wel heel knap zal zijn als hij zo'n goede lange tijdrit rijd als vorig jaar in deze ronde.

kelderfan

Misschien dat Kruijswijk morgen in de tijdrit wat moet inleveren, maar zoals hij nu bezig is, lijkt hij goed voor minimaal een top vijf. Zijn explosiviteit is echt toegenomen lijkt 't. Kijken wat er nog in 't vat zit.

Laatst gewijzigd
Fanny

Uitstekend gereden door Kruiswijk en zijn team.
Kruiswijk lijkt mij voldoende inhoud te hebben voor deze Giro 2016.
Ook heeft hij slim, attent en tactisch goed gereden door voortdurend vooraan in het peloton te rijden.
Ben benieuwd wat hij morgen in de lange tijdrit van 40km kan die overigens niet vlak is.
Kan misschien nog een plaatsje opschuiven indien hij de grote mannen achter zich weet te houden.

Chrys

Wordt spannend morgen. Die tijdrit van vorig jaar was echt ver boven verwachting. Na morgen zal er veel duidelijk zijn denk ik.

S. Morgenstern

Die tijdrit van vorig jaar was wel enigszins een perfect storm voor Kruijswijk, maar op zich zou hij met deze benen morgen ook weer bij de betere klassementsrenners moeten zitten en zal hij niet te veel verliezen op de sterkste.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 156 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.