Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 158 ... 405 406
Uil

Tankink kan ook tevreden zijn na vandaag, LTJ heeft nummertje 9 binnen :p

Fanny

'@Chrys
Dat had ik al eerder aangegeven in mijn bericht van 13-5-2016 (01.23u).
Quote: Ik denk dat Bouwman zowel de Tour of Californië als de Tour of Norway niet zal rijden maar dat hij na een rustperiode misschien een aantal dagen/weken op hoogtestage gaat met Gesink en Kelderman.
Ik vermoed dat hij daarna de een van beide WT koersen gaat rijden tw de Ronde van Zwitserland of de Criterium Dauphiné (uitspraak in Wielerverhaal door Nico Verhoeven).

Roelien

Roglic moest voor de start van fiets wisselen, omdat die te lang was. Kon net op tijd wisselen maar zadel bleek te laag... Verhaal staat op zijn site. Knap om zo te beginnen en dan toch winnen!!!

kelderfan

'@Roelien
Dat is dan erg slordig van de teambegeleiding. Die mensen moeten toch zorgen, dat alles perfect is voor de start en dat er ook passende reservefiets meegaat voor een eventuele fietswissel.

Mooie_Mario

Als je het hele verhaal leest dan lijkt het net alsof TLJ niet in de gaten heeft met wat voor een talent ze te maken hebben. Slechte voorbereiding, slechte communicatie. Een wonder dat deze man aan de start verschenen is;
https://primozroglic.com/

Andere kant van het verhaal is dat het wel raar is dat deze jongeman, zonder enige ervaring op een lange TT, zonder zijn metertje, deze tijd kan rijden.. Nog maar te zwijgen over zijn on-uitbundige gejuich en vrolijkheid bij deze winst.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Roelien
Ongelofelijk dat Primoz Roglic , ondanks deze omstandigheden vlak voor de start (20 sec) en dan onderweg ook nog de pioneer-meter verliezen, toch nog als 1e eindigt in deze ITT !!!
Diep respect dat hij ondanks deze voorvallen er vol voor gegaan is !!!
Dat maakt voor mij de overwinning van hem nog groter dan hij al was.
Aan de professionaliteit bij de teambegeleiding moet dus nog wel wat gewerkt worden.

Fanny

Mooie en spannende finish in TofC
Dylan Groenewegen 3e achter winnaar Peter Sagan en Wouter Whippert.
Goed tactisch teamwerk van TLJ in de laatste kms.

Il Cavaliere

Marc Goos schijnt trouwens ook weer op de fiets te zitten. Voor wat het waard is.

ti-raleigh

'@fanny
Ik heb die sprint ook gezien. Vond het indrukwekkend. Volgens mij het beste treintje dat de ploeg ooit heeft laten zien. De manier hoe ze naar voren kwamen aan de rechterkant met vervolgens een flauwe bocht naar rechts waardoor ze goed in positie kwamen. Maar helaas was het net te ver en konden ze het niet volhouden. Dylan leek even in de knel te komen maar hij perste er toch nog een indrukwekkende lange sprint uit. Maar ja die Sagan... Het geeft wel heel veel hoop voor de (nabije) toekomst. Wie was die renner die TLJ langs het peloton leidde en vervolgens lang en hard doortrok ?

Bulcke

Als je de verhalen van roglic leest verwacht ik niet dat hij lang bij TLJ zal blijven. Zou wel jammer zijn

ghostwriter

Hopelijk verlengt LottoNL het contract van Roglic zo snel mogelijk tot medio 2018. Deze jongen heeft duidelijk enorm veel talent en het zal niet lang duren voordat de rijke ploegen hem er bij willen hebben. Het zou mooi zijn als LottoNL de komende jaren nog een paar van dit soort jongens kan scouten.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat lijkt mij ook een verstandige zet om Roglic langer aan je te binden; maar hetzelfde geldt ook voor Kruijswijk en Battaglin.

rvb

hoeveel was die fiets te lang? 1mm of 10cm??

Chrys

Ik hoop dat ze na de Giro meteen wat knopen doorhakken daar wat betreft contracten. Zeker nu ze het zo goed doen. In bijvoorbeeld het Super Team klassement, wat toch best een goede afspiegeling is van alle teamprestaties tot nu toe, dan staan ze daarin tweede.

Wat betreft de verwijten dat er slechte begeleiding en communicatie was/is: dat lijkt me nogal mee te vallen. Vlak (en dan echt vlak) voor de start heb je gewoon geen contact meer met de teamleiding. Dat is logisch, omdat je toch in je eentje van het startpodium rolt. Op de backstage beelden in Apeldoorn kun je dat heel goed zien. De renners melden zich met hun fiets achter het startpodium. Ze worden nog gecontroleerd en dan gaan ze van start. Als er op dat punt ook nog allemaal mechaniekers en andere teambegeleiding omheen komt lopen stormen, heeft de organisatie gewoon geen controle meer.

Bulcke

'@Chrys: dat maakt mijn interpretatie van 'As usual in those situations, there is no one from my team' toch wel andere. Ik dacht dat hij frustratie uitte dat er op momenten dat er iets mis gaat geen ploegleiding te bekennen is. Maar het is inderdaad meer voor de hand liggend dat hij bedoelde dat het normaal is tijdens een tijdrit dat er op dat moment geen ploegleiding aanwezig is.

Wat nog steeds wel vreemd is is dat de fiets te lang was. Het zal toch dezelfde fiets zijn als de fiets tijdens de proloog? Of hebben ze voor langere tijdritten een adnere fiets dan voor kortere?

Wielerfan1987

'@Bulcke,

Ik las het precies zoals jij het in eerste instantie las, maar niet negatief.

Ik las het meer als een komische noot, zoals;

"Je zult altijd zien, heb ik pech, is er niemand in de buurt die mij kan helpen" "dat overkomt mij weer".

Of om B100 te quoten: "Ik heb ook altijd pech!".

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Wat verwachten jullie van de Tour of Norway? De deelnemerslijst ziet er niet zo heel sterk uit, TLJ start denk ik met het sterkste collectief. Ik verwacht alleen dat ze te kort komen voor een overwinning van het algemeen klassement. Jammer dat Kelderman hier niet start, die had en gooi kunnen doen naar de eindoverwinning en aan zijn zelfvertrouwen kunnen werken. (Ik snap wel dat dit rondje niet in zije opbouw past) Ik hoop wel op een rit overwinning, al zitten er niet veel echte afmakers in de selectie. Misschien krijgen ze een boost van de goede prestaties in de Giro.

Opstelling Tour of Norway:
Vanmarcke, Lammertink, Leezer, Martens, Van Asbroeck, Campenaerts.

stijnlah

Ik vind het wel spijtig dat ze niet meerijden in de belgium baloise tour, dit is toch een mooie ronde om te rijden en wat jongens een kans te geven.

kelderfan

'@Jotto-Lumbo
De samenstelling is best wel sterk voor de Tour of Norway met Vanmarcke , Martens, Van Asbroeck en Campenaerts heb je toch een paar jongens, die kunnen scoren en dat verwacht eigenlijk ook. Ik zie Vanmarcke wel voor 't AK gaan.
@stijnlah
Ik vind 't ook vreemd, dat de Belgium Baloise Tour kennelijk is geschrapt van 't programma. Misschien weet @Rahimns hier meer over.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ben net zo verbaasd, hij stond volgens mij wel op hun programma... moet het even navragen

edit: even nagevraagd. Blijkbaar heeft deze koers nooit op de seizoensplanning gestaan. De kalender op de website van Lotto_Jumbo wordt verzorgd door PCS. Dus als zij een koers toevoegen aan een wedstrijd waar TLJ aan meedoet dan komt deze automatisch op de site van de ploeg. Blijkbaar hadden zij per vergissing TLJ op de startlijst gezet.

Laatst gewijzigd
Yeez

Je kan ook niet de giro, california, norway en belgie rijden. Daar zijn te weinig man voor. Dus het leek me al stug dat ze belgie zouden rijden.

kelderfan

'@jessevdalen
Te weinig man lijkt mij niet; maar Campenaerts , Vanmarcke, Van Asbroeck en Martens zullen daarna nog of TdS of de Dauphine gaan rijden.
@Rahimns
Bedankt voor de info.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Oh, ja ik heb nog gesteld, dat 't vervoermiddel niet volledig zal aankomen, maar gisteren waren alle rijders present in de finale. Dus ik zat er naast.;)
Ik heb 't nog een keer teruggezien en 't is voor Groenewegen en 't team jammer, dat hij ingesloten raakte.

Laatst gewijzigd
Gees

Rooooooglic, Rooooglic!!

Gees

Steeeeevie, Steeeevie!!

1 2 ... 158 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.