Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 159 ... 405 406
Robert

Weet iemand hoe het met Marc Goos gaat?

Il Cavaliere

'@Rkromkamp Dat postte ik toevallig gisteren op de vorige pagina: Marc Goos schijnt trouwens ook weer op de fiets te zitten. Voor wat het waard is.

Gees

Ik vernam hier dat hij voor spek en bonen rijdt (traint). In die zin dat TLJ niet verder met hem gaat

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De situatie rond Marc Goos heb ik al een paar weken geleden uitgelegd. Volgens de artsen van de ploeg is hij niet in staat meer om te koersen. Hij heeft zijn laatste operatie op eigen kosten gedaan. Hij hoopt zelf nog steeds op een hoog niveau terug te komen. Hij is nog in dienst van TLJ maar niet als renner.

Daarnaast nog even terugkomen op de tijdritfiets van Roglic. De jury schijnt een meetfout te hebben gemaakt. Dezelfde fiets was ook al 3x eerder wel goedgekeurd. Dus het lag niet aan de ploeg.

Poeksel

Zal Van Asbroeck gaan sprinten in Noorwegen of heeft ie dat helemaal opgegeven?

Fanny

Vandaag in 10e etappe van de Giro weer uitstekend gereden door Steven Kruijswijk.
Jammer dat hij wat seconden verloor op de finish.
Ook had hij 1 keer erg geluk in de afdaling toen hij met zijn achterwiel wegslipte.
Marja, zonder geluk win je natuurlijk niet de Giro, haha.

kelderfan

Gelukkig is Kruijswijk zonder schade in deze Giro-rit gebleven. Ik heb 't niet kunnen volgen, maar nu wel ToC.
Maar uit de uitslag kan ik opmaken, dat 't shoppen bij Bardiani niet verkeerd is.

iLLan

'@rahimns, dat is wel een kostbare fout van de organisatie dan. Komt er voor zoiets dan nog een schadevergoeding?

kelderfan

Dat was leuk om te zien, dat gisteravond/nacht de kiwi George Bennett een derde plaats wist te bemachtigen in een hele mooie bergrit in de ToC.
Helaas is er weer eens onderhoud nodig bij PCS.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sterk optreden van Bennett, de ploeg heeft een hele goede periode. Toch zal het lastig worden om het podium te gaan halen. Het probleem zit hem vooral in de 20km lange tijdrit. George heeft zich zeker niet onderscheiden als tijdrijder en ik vrees dat hij daar flink zal moeten inleveren. Maar vanacht zou hij misschien zijn voorsprong op mannen als Talanski en Dennis nog wat kunnen vergroten in weer een lastige finale.

Chrys

'@kelderfan
Dat was een ddos aanval...

Hakkie2

'@rahimns: hoe vaak heeft Bennett een tijdrit vol gereden? Volgens mij heeft hij tot nu toe vooral klassementen gereden in wedstrijden zonder tijdrit. Ik ben er ook wel een beetje bang voor, maar misschien valt het mee. Zeker ook icm de prima tijdritfiets (die hebben ze toch wel mee genomen naar California?).

Timocycling

Denk dat LTJ nu goede tijdritfietsen heeft en hopelijk houdt Bennet het dan beperkt.

xistnc

Aangename prestatie van Bennett, idd. Deels ook door een bijzonder matig deelnemersveld in California.

Hakkie2

'@xistnc: inderdaad helpt het matige deelnemersveld. Maar langer aan blijven hangen dan Craddock, Dennis, Sanchez en Ten Dam is in de meeste deelnemersvelden wel goed voor een prima prestatie.

Fanny

Inderdaad goede prestatie van George Bennett in matig deelnemersveld qua echte klimmers.
Hoogtestage van een paar weken in Colorado heeft hem goed gedaan.
Ook de jonge Vermeulen deed het redelijk goed.
Helaas kon hij op de laatste lastige en zware klim niet bij de kopgroep blijven en verloor daardoor bijna 5 minuten.
Staat daarom nu 5e in het jongerenklassement.
Ben benieuwd welke van de 2 TLJ renners beter kan tijdrijden.
Zal nog moeilijk worden voor George Bennett om een podiumplaats te halen in TofC.
O.a. voormalig TLJ renner Laurens ten Dam ligt op de loer.

Timocycling

Alsof Ten Dam veel beter kan tijdrijden... Denk dat top 5 wel gaat lukken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny moet je gelijk geven... goed gezien. Bouwman is mee op hoogtestage samen met Robert, Wilco en Bert-Jan.

kelderfan

'@rahimns
Goede beslissing lijkt om Bouman mee te nemen op een hoogtestage. Kijken of BJ wel profijt kan hebben van de stage, want ik had Keizer toch wel een stuk je beter verwacht, maar misschien komt 't nog in de derde week.

RainbowJersey

Heel TLJ rijdt erg goed op die Bianchi Aquila, Bennett niet te snel afschrijven op basis van zijn tijdrit. Kan misschien leuk verrassen.

Yeez

Noorwegen; geweldige lead-out van vanmarcke. Reed iedereen (met van asbroeck in het wiel) voorbij. V asbroeck ging op 200 m aan maar is geen sprinter meer en eindigde als 7 na in pole-position te zijn begonnen. Achteraf had denk ik vanmarcke beter de sprint kunnen doen, want die leek heel sterk.

Pluspunt: het geweldige beulswerk van lammertink, die wordt beter en beter

Fanny

'@Rahimns
Dank je Rahimns.
Ik wilde geen gelijk hebben, maar mijn gevoel zei, dat de leiding van TLJ de jonge Neoprof Bouwman wel eens mee zou kunnen nemen op hoogtestage daar hij als jonge knecht goed heeft gepresteerd in de zware WT koersen Volta Catalunya, Ronde van Baskenland, WP en LBL.
Hij heeft deze WT koersen als 1e jaars Neoprof en knecht allemaal goed uitgereden en daarbij zaten ook nog enkele goede vluchtpogingen.
Ik denk dat TLJ graag wil weten hoe goed hij reageert op een hoogtestage.
Bouwman kan, als hij de hoogtestage op Tenerife met Gesink, Kelderman en Lindeman goed verteerd, misschien ook van nut zijn in bergen voor de kopmannen in de WT Ronde van Zwitserland of de WT Criterium Dauphiné.
Daarnaast verwacht ik, als ook dit goed gaat, hij weleens zou kunnen starten in de laatste grote WT-ronde tw de Vuelta España.
Maar, ik zou hem, als 1e jaars jonge prof, toch voorzichtig brengen en dit pas volgend jaar in een van de grote ronden doen.
Van de andere kant, wat goed is komt meestal snel (zie NL supertalent Sam Oomen van GA).
Daarbij wil ik aangeven dat zowel Bouwman als Alexey Vermeulen (die het gisteren goed deed in de koninginnenetappe van TofC) niet van het zelfde niveau zijn maar op termijn misschien wel een eind op dat niveau kunnen komen.
Het is de komende jaren echt afwachten hoe het deze jonge ronderenners vergaat in deze zware WT koersen van minimaal 1 week cq grote WT koersen van 3 weken.
@Kelderfan
Volgens mij reageert niet iedereen goed op een hoogtestage.
Het is altijd afwachten hoe een renner erop reageert.
Ik denk dat klimmers er meer baat bij hebben.
Maar misschien dat Keizer wordt gebruikt voor de 3e week zware week v.d. Giro in de bergen, gezien zijn eerdere hoogtestage, maar dat verwacht ik niet.
Dus misschien toch niet goed verteert.
Daar komen eerder Roglic en Battaglin voor in aanmerking om Kruiswijk hier te ondersteunen.
Overigens doet Tankink het als hooftknecht en leider tot nu toe in de Giro, erg goed.
@jessevandalen
Wat is er gebeurt met Campenaerts gebeurt die ver in de achterhoede eindigde op bijna 11 minuten ?

jerteg

Over de tijdrit, Roglic kon ook niet tijdrijden ;)

(Kijk naar de knipoog)

kelderfan

'@Fanny
Campenaerts komt terug van een zware val en hij heeft meegedaan aan de achtervolging van de koplopers; later kwam Lammertink ook nog helpen met het terugbrengen van de koplopers. Dus is 't niet verwonderlijk dat Campenaerts nu op achterstand binnenkomt.
@jerteg
Roglic bestaat toch niet.;)

Yeez

Roglic zegt in zijn blog vandaag opgehouden te zijn door die valpartij en daarna rustig te hebben uitgefietst. Is nog vrij uitgeput van zijn tt en is (logisch) zo'n lange rittenkoers niet gewend. Hoopt zich in de loop vd giro weer te kunnen laten zien.

1 2 ... 159 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.