Roglic moet ook gewoon zijn momenten uitkiezen. Het belangrijkste is voor hem deze koers uitrijden daar wordt hij alleen maar weer sterker van. Bouwman en Alexey zijn jongens voor de toekomst, die hebben nog gewoon de tijd. Lekker laten koersen en hoe meer ze uitrijden hoe beter ze worden. Die hoeven nu nog niet te winnen... lekker kilometers maken. jammer dat Van Asbroeck het niet kon afmaken, maar de ploeg heeft lekker gereden in Noorwegen. TLJ heeft gewoon een prima periode en rijden hele goede uitslagen. Natuurlijk hoop je op iets meer overwinningen maar ze doen het prima zo. Keizer werkt ontzettend hard en is hier niet om uitslagen te rijden, hij moet puur ze werk doen voor Kruijswijk en dat doet hij gewoon prima.
'@Kelderfan
Ok (Capenaerts), ik had nl de race in Noorwegen niet gezien. Kon geen goede livestream krijgen.
Overigens zag ik net dat de ook nog jonge Timo Roosen in de ontsnapping zit in de 4e etappe in de TofC.
Benieuwd of dit stand gaat houden.
@Rahimns
Inderdaad zit TLJ zit momenteel in een goede periode.
Dat ziet er goed uit voor de rest van het jaar als er geen ongelukken met vervelende gevolgen gebeuren.
Het is tot nu toe veel beter dan vorig jaar.
Dit komt mede door al die goede aankopen en het geven contracten aan goede jonge renners en het verlengen van contracten aan renners die zich nog steeds verbeteren.
Ook de oudere renners willen nog steeds graag voor TLJ rijden gezien hun verlengingen en dat terwijl TLJ geen al te hoog budget heeft t.o.v. andere ploegen.
Volgens mij hangt er dan ook een goede sfeer binnen de ploeg. Kan alleen maar prestatie verhogend werken, zeker met podiumplaatsen.
Ben dan ook benieuwd of er dit jaar nog renners weg moeten, behalve Tjallingii.
Daarvan moet ik zeggen, petje af voor Tjallingii, om zo tot het eind te strijden voor de ploeg TLJ.
Ik hoop voor hem dat hij met een etappezege ergens in een tour of eendaagse wedstrijd afscheid kan nemen van de fans van TLJ.
Sagan wint 4e etappe in Tof C na schitterend gevecht op het Mazda racecircuit Laguna Secca.
Gelukkig zat Bennet er ook goed bij met een 18e plaats op 3 seconden.
Vond echter vreemd dat Bennet, op de berg voordat men het circuit opdraaide, nadat hij vertrok uit het peloton en nadat Roosen nog even kopwerk had gedaan voor hem, ineens niet verder ging.
Bennett had volgens mij toch door moeten gaan om verder uit te lopen op het peloton, wat ook had gekund, want de top was niet ver meer.
Het laatste werk van Roosen was nmm voor niks.
Later probeerde hij nog op het circuit maar toen was het beste ervan af.
Overall wel goed gereden door TLJ met o.a. Bennett en Roosen.
Wat een waardeloze sprint weer van (2e ranks) sprinter Hofland.
Battaglin wilde de sprint voor hem aantrekken maar Hofland wilde helemaal niet in zijn wiel gaan zitten.
Hij wilde het helemaal zelf doen en ja dan wordt je 6e terwijl er volgens mij veel meer inzat als hij treintje Battaglin had gebruikt.
Hofland wil helemaal niet in een treintje van TLJ sprinten en gebruikt liever anderen.
Hij kan een voorbeeld nemen aan Lotto-Soudal met Greipel.
In het vervolg lekker alleen laten uitzoeken en geen teammaten meer gebruiken.
Het is nu wel duidelijk wie de eerste sprinter bij TLJ wordt/is.
'@Fanny: hij kan helemaal geen voorbeeld nemen aan Greipel. Lotto-Jumbo heeft niet zo'n trein als Lotto-Soudal en wil dat ook helemaal niet hebben. Als Hofland dat nodig zou hebben, moest hij een ander team opzoeken want dan past hij niet in een team met 3 sterke klassementsrenners. Gelukkig heeft Hofland dat niet nodig.
Hij kan een voorbeeld nemen aan Lotto-Soudal met Greipel.
In het vervolg lekker alleen laten uitzoeken en geen teammaten meer gebruiken.
Hij moet een voorbeeld nemen aan Greipel en het voortaan lekker alleen uitzoeken!? Make up your mind..
Van Emden was degene die in eerste instantie met Hofland naar voren kwam. Waarschijnlijk heb je net te laat je televisie aangezet. Daarna reed Battaglin hem inderdaad ook nog een keer naar voren en vervolgens hield hij daar zelf redelijk stand en sprint hij vanuit positie zeven naar een zesde plek.
'@Kelderfan
Denk dat de andere mannen van TLJ geen zin hadden om voor Hofland een treintje te vormen daar Hofland het volgens mij toch het liefst alleen wil doen.
Daarbij hebben ze ook nog kans op valpartijen.
Kelderfan dus ,,niet mocht het weer alleen opknappen maar wilde het weer alleen opknappen,, en heeft dus geen trein nodig.
Dat is volgens mij waarom van Emden er niet bijzat.
Zal daardoor voor en TLJ moeilijk worden om een keer te winnen zonder treintje.
Laten we ook duidelijk zijn. Hofland was een vervanger en wist dat hij niet kon terugvallen op een volledige trein en dat hij het vaak alleen moest uitzoeken. Men heeft hier 1 doel en dat is het klassement van Kruijswijk. Alles wat Hofland meepakt is bonus, en hij heeft toch al een paar leuke uitslagen gereden en wie weet er zijn nog een paar kansjes. Pakt hij er 1 dan rijdt hij gewoon een succesvolle Giro.
Hofland is best goed genoeg. Heeft een wat zwaarder parkoers nodig voor een kans. Maar zelfs al wint hij niet: tot nu toe 4 top 10 plaatsen waaronder 2 in Nederland en een grote kans dat daar nog wel 2 bij komen. Dat is toch helemaal niet slecht, publicitair ook prima. Dan kan je best spreken van een geslaagde Giro.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.