'@vlek
Klopt ik zat op cylclinghub te kijken naar de Tour of Norway met winst voor Roompotrenner Peter Weening. Klasse man.
Maar ik heb Van Emden gemist. In zag in eerste instantie, dat drie renners van TLJ naar voren kwamen in 't plaatselijke rondje. Daar moet dan volgens jou Van Emden bij hebben gezeten. Alleen hij kneep dan wel heel abrupt in de remmen. Van jongens ik heb mijn werk gedaan. Ja, dan heeft de sprinter 't altijd gedaan.
@Fanny
Ik ben bang, dat jij 't goed hebt gezien. Die TlJ mannen hadden geen zin om in 't gedrang te geraken met kans op een valpartij.
@rahimns
Er is toch niemand, die 't heeft over een volledige trein. Maar goed ook, want Greipel heeft gewonnen en gaat naar huis. Die denkt wat Kittel kan...
Bardiani en Lampre bijv. hadden maar 2 man in 't sprintgroepje; dus waarom zaten daar Hofland en Battaglin niet bij.
'@vlek
Het is moeilijk te begrijpen allemaal; maar verschillende teams hadden wel 2 man voorin bij de Giro laatste etappe en Hofland zat alleen.
Quote: TLJ; Addy Engels
"De weersomstandigheden voorkwamen niet dat de etappe eindigde in een massasprint. Daarin moest Moreno Hofland alle zeilen bijzetten om een kans te maken. “Ik was iets te ver van achteren begonnen met Jos van Emden”, gaf de sprinter aan. “Het was smaller en technischer dan we in het rondeboek konden zien en dat maakte het lastig om nog op te schuiven. Samen met Enrico Battaglin kon ik nog wel wat goed maken. Ik kwam uiteindelijk als zesde door de laatste bocht en ik ben ook als zesde geëindigd. Ik kon niet veel harder, dit was het voor mij.”
'@Kelderfan
Mooi dat je dezelfde mening toegedaan ben dan ik.
@pippodeclow
Heel goed geschreven en gezien.
Hoe zal het Bennett en Vermeulen vergaan in de 5e etappe naar het dak van de Tour of Californië ?
Zal Bennet zijn 3e plaats kunnen behouden ?
Ik hoop dat hij veel nut heeft van zijn hoogtestage die hij heeft gedaan in Colorado.
'@Fanny
Hopelijk gaat Bennett 't slim spelen door 't wiel van bijv. Peter Stetina {met hulp van Vermeulen moet dat toch lukken} te houden. Helaas heeft TLJ te veel mensen voor de sprintondersteuning meegenomen i.p.v. een extra man voor de bergen. Want er wordt toch een hoop geklommen in deze ToC.
Morgen wordt 't ook spannend voor Kruijswijk en de Giro-ploeg.
Hofland haalt er wat mij betreft vrijwel het maximale uit op dit moment. Met wat betere positionering en ondersteuning en nog wat minder gedrang moet het een keer gaan lukken.
Zijn snelheid de laatste 200 meter is top.
Het is bovendien nog steeds een jonge gast die de kans moet krijgen en grijpen in dit soort sterk bezette koersen.
Over treinen hoef ik het nu niet te hebben, maar wat kan je toch genieten van een professionele treinenfabrikant die de laatste 15 km domineert.
btw. Greipel zonder trein zou vandaag zelfs achter Hofland geëindigd zijn?
Tot slot nog een overeenkomst. Hofland en Greipel zijn beide correcte jongens in de sprint en dat kan soms ook wel eens een mooie uitslag kosten.
Ploegen die met een selectie aan de start staan die op dezelfde manier is samengesteld als die van TLJ? Ploegen met een podiumkandidaat? Of zijn dat ploegen waarvan hun sprinter een van de kopmannen binnen de selectie was?
Hoogtestage heeft over het algemeen twee keer een effect. Eerste vrij snel erna, die zal dus waarschijnlijk in de ronde van Zwitserland gebruikt worden, daarna volgt een 'mindere periode' gevolgd door nog een piek die een paar weken later ligt en waarschijnlijk precies in de tour de france gepland ligt. Robert Gesink heeft al veel hoogtestages gedaan dus ze zullen wel goed weten hoe die hoogtestages bij hem uitpakken.
'@Gees
@ tdb
Niet iedereen reageert goed op hoogtestage.
Je bent namelijk wel of géén responder.
Ook kan het beste tijdstip per renner verschillen na een hoogtestage.
Zie onderstaande link met trainer Louis Delahaye van Team LottoNL-Jumbo (wel van even geleden).
http://altitudedream.com/hoe-plannen-ze-hoogtestages-bij-belkin/
Momenteel doet Team LottoNL-Jumbo de hoogtestages op de hoogste berg op Tenerife tw de Pico del Teide.
Op dit moment zijn daar volgens Strava de renners Gesink, Kelderman, Lindeman en Bouwman.
'@Gees
Even ter aanvulling.
Het beste resultaat is na een dag of 10 tot 3 weken na de hoogtestage.
Dus zal het beste resultaat voor voor o.a. Gesink, Kelderman, Lindeman en Bouwman waarschijnlijk niet in de Tour of Swiss of de Criterium International zijn. maar pas in de Tour de France.
Ervan uitgaande dat ze ongeveer 3 weken op hoogtestage verblijven op de Pico del Teide op Tenerife.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.