'@Fanny
Ik weet 't niet meer met Hofland; ik denk aan een motivatieprobleem, zoals bij Daan Olivier.
Maar wat te denken over de Tour of Norway. Tot op 1 km van 't einde zaten 2 TLJ-renners voorin met Weening; maar bij de laatste beklimming kon alleen Paul Martens nog een beetje bij blijven met als resultaat 15e. plek. Campenaerts is wel op de weg terug zie ik, want hij komt met Van Asbroeck voor Thomas Sprengers bij de meet.
Gelukkig is Kruijswijk wel blij met de steun van Battaglin, Roglic, Tankink en Twan Castelijns. Heel verrassend vind ik 't optreden van Twan Castelijns, die even bidons komt aanreiken in de beklimming van ...
'@kelderfan: motivatieproblemen? Omdat hij in een veld met zeker 7 betere sprinters (Kittel, Greipel, Ewan, Demare, Nizzolo, Modolo, Viviani) een 4e, 5e, 6e en 7e plek haalt? Dat terwijl er met Pelucchi, Porsev en Sbaragli ook nog 3 sprinters zijn die vergelijkbaar zijn met Hofland. Of is hij niet gemotiveerd omdat hij als sprinter bij een slechte dag de bergen niet over kan komen?
Wat mij betreft heeft Hofland een ver boven verwachting goede Giro gereden.
Misschien moet jij je verwachtingen even bijstellen.
'@Kelderfan
Castelijns doet het goed/ steeds beter in de Giro. Was een mooi moment. Volgens mij hadden de andere renners van TLJ die op de kop van het peloton zaten dit ook niet verwacht nl nog even bidons brengen op een niet misselijke klim. Maw ze waren volgens mij verbaasd.
Maar Castelijns heeft niet voor niets vorig jaar als eliterenner de klimtijdrit gewonnen in het op die dag zeer warme Limburg.
'@fanny: je kunt zeer tevreden zijn met prestaties die boven je normale niveau zijn. En wat mij betreft heeft hij die prestaties zeker gehaald. Zoals ik zei: er zijn 7 betere sprinters en 3 gelijkwaardige. 4x plek 8 oid was dus redelijk normaal geweest, 4, 5, 6, 7 is dan ver boven verwachting.
Ik vind TLJ wel heel onzichtbaar rijden in Tour of Norway. Rijmt m.i. niet met de uitgesproken ambities over het seizoen. Waar wil je wel meer winnen dan? Dit soort koeren (en Ronde van Drenthe....) moet je er staan als WTploeg. Hier moet je gewoon uislagen rijden, ( en ik ben geen scorebordjournalist)
'@Hakkie2
Ik wil best mijn verwachtingen bijstellen, maar Hofland kan veel beter en dat hij geen Kittel of Greipel is, begrijp ik ook wel.
Zoals ik hem heb zien rijden in de Ruta en Parijs-Nice 2014 ben ik nog niet vergeten.
Maar in deze gaat 't vooral om 't afstappen na de 2e. slechte dag.
@Fanny
Ja dat zag ik ook gebeuren, die verbaasde blikken van Kruijswijk en Roglic. Castelijns mag dat vaker doen, denk ik zomaar.
'@Rahimns
Ik denk dat je gelijk hebt met Groenewegen vwb de Tour de France.
Maar dan denk ik alléén tot de grote bergritten.
Nmm zal hij dan niet de gehele Tour de France uitrijden.
Nog te jong en onervaren.
Hij is denk ik wel een van de uithangborden voor de (sponsors) van TLJ vwb het starten en sprinten in de Tour de France.
'@mooiman serieus? De hele ploeg rijd fantastisch in zowel italië als in amerika en jij gaat hier klagen over de ronde van noorwegen. Martens komt uit een zware periode, Campenaerts is herstellende van een val, voor Vanmarcke is het de eerste ronde na een rustperiode en van asbroeck is geen klimmer genoeg.
Vervelend dat Hofland met een slechte dag uit koers gereden wordt. Hij had nog twee mooie kansen kunnen hebben na het afstappen van een hele rits sprinters en in de overige ritten zijn werk kunnen doen voor Kruijswijk.
Dat hij hier qua sprints een goede koers heeft gereden lijkt me echter wel duidelijk. Uiteraard kun je zijn uitslagen altijd vergelijken met zijn beste prestaties en over een tegenvaller spreken. Toon mij echter een koers van vergelijkbaar niveau waarin hij steeds bij de beste zeven reed in de sprints die hij betwistte. Volgens mij kan hij gerust vertrouwen putten uit gegeen hij hier gedaan heeft. Hij zal genoeg meenemen om nog aan te werken, maar in kleinere koersen of koersen met een selectie die anders is samengesteld doet hij met hetgeen hij hier heeft gedaan regelmatig mee voor de overwinning.
'@fanny,
nee niet zo zeer fan van Twan. Ik zit namelijk ook bij 'Het Snelle WIel', de club van Twan. Heb vele trainingen met hem afgelegd, op de club. Heb hem al een tijdje niet meer gezien sinds hij bij Lotto NL zit, probeerde hem nog te zoeken na de tijdrit maar tevergeefs. Gezellige jongen en is zeker een voorbeeld van een harde werker. Werd er namelijk tot en met de Nieuwelingen altijd afgereden (zelfs bij de training). Toen heeft hij in de winter heel hard getraind om veel kilo's kwijt te raken, hij was namelijk te zwaar. Hij begon in wedstrijden te volgen en later ook verschillende ereplaatsen te behalen. Het volgende jaar haalde hij verschillende successen en de rest is eigenlijk wel bekend. Waarom ik Twan zo 'speciaal' vind is mede hierdoor maar ook omdat hij mij inspireert door te zetten, zo gaf hij tips tijdens de training.
'@stijnlah
Ik kan nog wel meer excuses bedenken.
Leezer is ziek geweest en Lammertink is een tijdrijder en die is er niet in de Tour of Norway (had daarvoor in Californië moeten zijn).
Tja ...... er is altijd wel een excuus te vinden.
Feit is dat TLJ de Tour of Norway rijdt, maar fans verwacht er niet veel van hé.
Dat komt dus wel na al deze excuses in de wedstrijden die hierna komen ?
Laten even afwachten tot en met zondag en dan een definitief oordeel vellen over de prestaties van TLJ in de Tour of Norway.
Maar dan zonder al die excuses wat dat is me te slap.
Alléén vwb Capenaerts kan ik met je meegaan.
'@LutsenkoFan
Mooi verhaal over jou en den Brabander Castelijns.
Hij was destijds ontzettend blij met de overgang als prof naar TLJ.
Ik weet niet of hij dat ook was geweest bij Roompot Oranje waar hij in eerste instantie naar toe kon voor natuurlijk minder salaris.
Lijkt mij inderdaad een gezellige jongen.
Die heb je, behalve de prestaties ook nodig in een ploeg.
'@LutsenkoFan
Ik had eerst mijn twijfels over het invoegen van Twan Castelijns in de selectie van TLJ en ik was ook verrast door de keuze van Twan voor de Giro.
Maar ik zie wel progressie in zijn rijden en zoals vandaag in een toch redelijk zware etappe om even langs de elitegroep wat bidons bij zijn kopmannen af te geven. Dus jouw club doet 't prima.;)
Denk dat Twan zelf ook erg verrast was met de stage periode bij lotto jumbo. Hij trainde om naar een hoger niveau te kunnen, ik las eerst een stuk over hem dat hij ooit nog hoopte naar een PCT ploeg te kunnen maar dat dan snel zou moeten gebeuren vanwege zijn leeftijd. Ik denk dat hij zonder die topcompetitie nooit aan een contract zou zijn gekomen dus dat hij nu bij een World Tour ploeg rijdt had hij vorig jaar niet eens durven dromen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.