Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 164 ... 405 406
irriducibili

Vooraf had ik stiekem op top 5 gehoopt. Na de ijzersterke eerste week en in ogenschouw nemend dat er al een concurrent was weggevallen en Kruijswijk normaal gesproken sterk is in de 3e week, durfde ik een kleine week geleden te dromen over het podium.

Na de afgelopen ritten schoot het al eens door mn hoofd en na de rit van vandaag durf ik echt te hopen op roze in Turijn!! Bergop is hij gewoon echt de sterkste, samen met chaves. Zij ontlopen elkaar niet veel, maar Steven heeft al wel 1.5 minuut voordeel. Ik verwacht echt dat ie morgen minimaal gelijke tred houdt met zn voornaamste uitdagers.

Zn ploeg is niet heel sterk om roze te verdedigen vrijdag en zaterdag, maar ook niet heel zwak. En als de knechten van valverde en nibali niet heel close staan, hoeft ie ook niet perse te reageren op hun uitvallen en vooral de grote kleppers in de gaten te houden. Idealiter probeert ie daar zelf gewoon de koers te maken, want is in die fase van de race (een van de ) sterkste bergop. Maar goed, dit is allemaal gebaseerd op speculatie en hoop.

Roglic en Battaglin kunnen wel eens heeeele belangrijke aanwinsten blijken overigens.

tdola

Kruijswijk indien mogelijk heel snel verlengen door tlj, maar wordt misschien al moeilijk, die kan vast ergens dik contract tekenen na deze giro (afwachten laatste week, maar toch nu al).

Opstellingen tdf en vuelta? Kruijswijk/gesink verdient nette ondersteuning daar

Tdf: kelderman, gesink, wijnants, vanmarcke en lindeman lijken al zeker
Erbij: groenewegen (?), bennett (?) leezer, martens, roosen,, teunissen?

Vuelta: kruijswijk, gesink
Erbij: groenewegen, bennett (beide als geen tour) keizer denk ik zeker, bouwman voor bergop (goos rol)
Wagner (als groenewegen) campenaerts, tankink. Of de tour afvallers.

mus van de maasstad

Schrijf Bennet maar op voor de tour. Anders wordt de speling wel heel erg dun in de bergen. Verder verwacht ik Martens en Leezer ook wel.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Zullen er stalorders zijn vandaag voor Roglic en Battaglin? Voluit om te verkennen of juist krachten sparen?

Gees

Ik denk dat je voor de TDF Roosen en Teunissen kan wegstrepen.

Vuelta: Kruijswijk, Gesink, Bouwman, Vermeulen, Teunissen, Roosen, Campenaerts, Van Winden, Van Asbroeck...

ti-raleigh

'@ laatste man
Ik denk krachten sparen. Het beste sluiten ze dealtjes met andere ploegen, zoals Cunego. Laat die lekker ver vooruit rijden voor etappezeges. Dan zelf gecontroleerd er achteraan rijden. Mocht Movistar of Astana nog een grootscheepse aanval plannen dan heb je de knechten hard nodig om nog iets recht te zetten.
Edit. Laat maar, je bedoelt puur voor vandaag. Verkeerd gelezen.

Laatst gewijzigd
gesink3101

Any news about kruiswijk renovation?

Fanny

Giro : Fantastische prestatie gisteren van Steven Kruijswijk en het team rondom hem !!!
Helaas gisteren niet kunnen zien.
Hopelijk kan hij dit vandaag voortzetten of consolideren in een mooi bergtijdrit van ruim 10km.
De Giro van TLJ is nu al voor mij geslaagd.
Het team LJ kan zich alvast voorbereiden op een zware laatste week met op dinsdag, vrijdag en zaterdag moeilijke en loodzware bergetappes.
Die van zaterdag zal waarschijnlijk de allesbeslissende zijn met 3 hoge cols van de 1e Cat.
De teamgenoten rondom Kruijswijk kunnen hun borst nat maken want ik verwacht Kruijswijk als rose truidrager sowieso dinsdag in de eerste bergetappe en zullen waarschijnlijk op kop rijden tenzij er een TLJ renner met een vlucht meegaat want dan hoeft het niet.
Ze zullen tegengewicht moeten bieden tegen het blok Astana en Movistar en in mindere mate Orica Greenedge.
Van die laatste verwacht ik dat die wel met het team LJ zullen samenwerken omdat zij ook geen sterk blok hebben.
Ben benieuwd welk tactisch plan de ploegleiders bedenken voor deze zware week.

Tour of Norway: Goede prestatie van Martens (3e) die steeds beter wordt na een minder voorjaar.
Helaas gaat Vanmarcke vandaag wegens ziekte niet van start en kan dus niet van dienst zijn voor sprinter van Asbroeck.

Tour of Californië: Goed gereden door het hele team met een aanvallende Bennett en mooie top tien plaatsen van Teunissen en Roosen.
Groenewegen zal vandaag zijn 2ekans krijgen op een overwinning maar er zijn nog sterke kapers op de kust w.o Sagan, Cavendish, van Poppel, Kristoff enz.

Kortom kan een leuke wielerzondag worden voor TLJ.

Hermannmg

Wat een dag van steven kruijswijk vandaag ongelooflijk ! Ontzettend genoten :) jammer van die 2e plek, nog nooit gehoord van de nr 1. Hij ging wel heul er snel ....

Fanny

Niet normaal !
Wat een verschrikkelijk goede tijdrit van Steven Kruijswijk !!!
Voor mij heeft hij deze bergtijdrit gewonnen !!!

Ik heb nl niks met F & F uit Rusland.
Niet normaal hoe die ene F meer dan 1 minuut sneller rijdt dan de meeste beste renners uit het peloton.
Ik mag het eigenlijk niets zeggen, maar ik, maar ook anderen, hebben ernstige bedenkingen tegen de gereden tijd van vooral die 1e F.

Het rose is niet gestolen door Steven Kruijswijk, maar bevestigd.
Steven Kruijswijk is momenteel de beste renner in de Giro en de uitdagers zullen een hels karwei krijgen om hem nog uit het rose te rijden.
Daarbij zal hij vooral nu moeten letten op Chaves maar dat kan misschien ook een voordeel zijn want die zal uiteraard ook minimaal zijn 2e plaats verdedigen in de komende zware week.
Nederland kan deze week wielergeschiedenis schrijven !!!

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Zo zuur, alweer op minder dan een seconde!!

tendam

Kruijswijk gaat gewoon de Giro winnen. Dit zie ik hem niet meer uit handen geven. Het zou wat mij betreft de mooiste overwinning van een Nederlander zijn in een jaartje of 36. En dat maakt het seizoen van Lotto-Jumbo natuurlijk gelijk geslaagd.

jerteg

Vuelta kan ook leuk worden met Gesink die op kop rijdt voor Kruijswijk

kelderfan

Helaas even Giro kunnen volgen; maar wat is dat met Kruijswijk voor de 2e.dag in 't pink en 2* de 2e.plek. Ik kan alleen maar zeggen chapeau. Wat een kanjer en op weg naar nog meer moois?
Teunissen, Martens en Roosen zijn ook goed bezig.

Hermannmg

'@rahimvlasblom Rahim, heb je enig idee hoe het staat met het contract van Kruijswijk? Is er de intentie van Kruijswijk om te blijven of te vertrekken?

Fanny

Nog een hele kleine kritische noot op deze fantastische tijdrit van Steven Kruiswijk.
Volgens mij hebben de ploegleider(s) liggen te slapen in de volgauto en waren ze enkel verrast en enthousiast wat mij overigens niet verbaasd.
Kruijswijk gaf volgens mij in een interview aan dat hij niet wist dat hij dicht tegen de etappeoverwinning aan zat.
Deze ploegleiders hadden hem zeker moeten informeren in de laatste kilometers en dan was de overwinning waarschijnlijk wel een feit geweest.
Kwestie van tijd inklokken bij de start. Simpel.
Daarna via de oortjes Steven Kruiswijk informeren.
Heel jammer omdat de 2e plaats waarschijnlijk niet nodig was.
Het was nog mooier geweest met een overwinning van deze fantastische tijdrit van Steven Kruijswijk.

Rahim Vlasblom
admin

'@Hermannmg ik zou het echt niet weten, dit soort zaken krijg ik in principe niet eerder te horen dan jullie. Het zou wel eens moeilijk gaan worden om Steven straks vast te houden. Na deze prestatie zullen er wel heel veel ploegen aan hem gaan trekken.

gesink3101

'@rahims i think that he is going to continúe, i think that he is happy and he is always in this team

ghostwriter

'@Fanny
Kruijswijk zij op Eurosport dat hij bij het ingaan van de laatste kilometer van de ploegleiding te horen kreeg dat hij voor de etappewinst streedt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, maar als ze nu iets harder waren gaan schreeuwen had hij vast nog wat harder gaan fietsen.

Janjanssen98765

'@ghostwriter

Zij, serieus?

Chrys

Eens met @vlek Kruijswijk zat natuurlijk nog lang niet op de limiet.

kelderfan

'@vlek
Serieus, wat harder schreeuwen helpt een renner vooruit?

Janjanssen98765

'@kelderfan

Ligt eraan of het raam openstaat of niet natuurlijk...

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan dat was cynisme ;)

1 2 ... 164 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.