Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 177 ... 405 406
Wielerfan1987

Al met al heeft de val Steven de eindoverwinning gekost.
Was hij gister overeind gebleven en had de helft verloren van wat hij gister uiteindelijk verloor stond hij na vandaag nog steeds op één... heel zuur.

Aan de andere kant heeft de ploeg een Giro gereden om trots op te zijn en wat ik deze ronde heb gezien voorspelt veel goeds voor de toekomst als de ploeg Steven kan behouden.

Dan desnoods Sep maar laten gaan en die 5 a 6 wedstrijden per jaar die ze vlaamse klassiekers noemen aanvangen met een ander strijdplan met de jonge garde die ze hebben.

SolitaryShell

Dit was echt een kans die waarschijnlijk niet nog eens voor gaat komen, Vuelta geloof ik ook niet zo in. Die ronde is vaak volgepropt met etappes met maar één klim: naar de finish en dat is niet slopend genoeg voor Steven.

jerteg

Algemeen heeft LottoNL een fantastische Giro gereden met drie grote verrassingen met Kruijswijk, Battaglin en Roglic. Roglic is zich nu duidelijk aan het ontdekken en kan misschien een renner worden die koersen van een week met een tijdrit kan winnen. Battaglin moet volgend jaar worden uitgespeeld in AGR en LBL. Kruijswijk volgend jaar nog een keer Giro/Vuelta (mits hij de Vuelta podium rijdt of wint), om daar proberen zijn eerste podiumplek te halen en misschien wel een van die rondes te winnen.

tendam

'@b88
Kerckhoffs is een fanboy die je kunt 'kopen': sinds hij de ghostwriter is van de columns van Gesink valt er van hem geen onvertogen woord over Gesink meer te lezen. Het is trouwens wel jammer dat hij die columns schrijft, want Gesink zelf is een veel betere schrijver. Als je die Kerckhoffs toch hoort praten, zo dom als het achtereind van een varken. En blijkbaar speelt Plugge hem niet regelmatig wat info toe, dan wordt hij chagrijnig en gaat hij je afkraken.

@xistnc
Na gisteren was ik het met je eens geweest. Maar wat hij vandaag liet zien was van een mentale veerkracht, dat ik denk dat hij het op zich nog wel een keer zou kunnen. Een normaal mens had de hoop allang opgegeven.

jessek21

'@rahimns kun jij mij iets meer vertellen over een blessure waar bennet schijnbaar al lang mee zit?

mus van de maasstad

'@wielerfan1987

Dat laatste zou ik denk ik ook voor kiezen als dat betekend dat je kruijswijk kan behouden. (Hoe jammer ik het ook zou vinden)

Als Boom dan terug komt doe je in ieder geval mee om de ereplaatsen in de klassiekers plus dat Boom ook nog hier en daar een proloog kan winnen. Als hij ook daadwerkelijk weer het eld in wil zal hij geen topsalaris krijgen denk ik.

Kruijswijk dan het salaris van Sep en dan blijft er misschien nog wat budget over om 1 of 2 klim knechten aan te trekken.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Waarom moet Vanmarcke het slachtoffer worden en dan krijgt de ploeg Boom voor de halve prijs of zo.
De geldgevers mogen zich nu achter de oren krabben om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Om Kruijswijk te behouden mogen zij eens aan de bak, denk ik zo maar.

Hermannmg

Ik zou alles er aan doen om Kruijswijk te behouden, een ontzettend goede renner. DE potentiële rondewinnaar binnen lotto jumbo. Gesink is over zijn top vrees ik een Kelderman zal de komende grote rondes zich met top tien bezig moeten houden. Daarnaast heeft kruijswijk ook de een syphatieke uitstraling die de stuurse gesink en de inerte kelderman niet hebben. Kortom die ideale man voor de ploeg, supporters en sponsors !

Wielerfan1987

'@kelderfan

Dat klinkt leuk, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.

Hoezeer de sport ook van ze afhankelijk is en dat niet zou moeten zijn, sponsoring is nog steeds business.

Als de leiding niet die door ons allemaal begeerde verhoging van het budget krijgt (wat ook niet zal gebeuren) en dan keuzes moet maken dan zie ik liever dat de ploeg alles uit de kast haalt om Steven te behouden dan dat zij Steven laten gaan om Sep te behouden.
Al was het maar omdat je netto meer dagen per jaar profijt hebt van Steven in wedstrijden dan die handvol wedstrijden waarin Sep zijn ding doet.

Is overigens niets persoonlijks hoor, ook ik hoop tegen beter weten in dat de ploeg hen beiden +Kelderman en Hofland kan behouden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Wat ik heb ondanks deze val genoten deze giro zeg... Zonder val had hij wss met het roze aan de haal gegaan, maar hoe hij bleef vechten vandaag; diep respect.

Wielerfan1987

Overigens zou ik er als fan ook wel eenmalig 20 euro voor over hebben om Steven te behouden t/m 2018, dus als er weer een donatie gevraagd zou worden door de ploeg zal ik absoluut mijn steentje bijdragen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessek21 Bennett heeft al jaren last van een steek in zijn zij bij inspanning. Het is een hele vervelende klacht waar hij maar geen oplossing voor heeft kunnen vinden. Nu schijnt men in Amerika het wel gevonden te hebben en is hij daar ook voor onder behandeling geweest. Dus het lijkt dat er eindelijk een einde gekomen is aan zijn lijdensweg.

UrbanSteel

Even hier bij de Jumbo Lotto liefhebbers vragen of wat ik heb gehoord op Eurosport vandaag op waarheid berust , daar vertelden de commentatoren in het begin constant dat gisteren op de top van de Colle dell’Agnello er wel verzorgers stonde voor Nibali maar niemand van Lotto Jumbo voor hun renners , dus geen jasjes , gelletjes en bidons ( altijd handig wat meer gewicht in een afdaling ) .

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Hermannmg Ik vind juist dat Robert de laatste tijd steeds opener en prettiger is geworden in zijn communicatie met oa de pers. Ik heb Gesink zelf nu een paar keer ontmoet en gesproken en het is juist een heel open en makkelijke jongen om mee te praten. Hij neemt altijd alle tijd voor je en maakt een heel ontspannen indruk. Het zal vooral liggen in de relatie die heeft gehad met de media zoals hij soms overkwam. Maar dit is niet zoals Robert echt is.

Wielerfan1987

'@Rahimns

Misschien kun jij namens ons fans een petitie overhandigen aan de ploeg en aan Steven waarin te lezen is dat wij willen dat hij blijft??

Zoals gezegd, ik heb er ook wel een donatie voor over mocht het nodig zijn.

Laatst gewijzigd
gesink3101

Sponsors have to put more money to keep this very good riders specially Sep,Steven and Wilco

Moski

Die gaan we terugzien in de Vuelta. Als hij slim is (ben er heilig van overtuigd dat Kruijswijk zichzelf ontdekt heeft)
zet hij alles aan de kant. Het deelnemersveld in de Vuelta gaat in de breedte niet sterk zijn. Een paar tourmislukkingen wellicht die op revanche uit zijn en dit Giro-veld. Al zullen de toppers als Nibali en Valverde wel naar Rio willen en dus ook niet de ideale voorbereiding op de Vuelta hebben.

Kansen genoeg.

Wielerfan1987

'@Moski,

Steven staat zelf ook op de shortlist voor de OS....

Fanny

Diepe buiging en respect voor Steven Kruiswijk in deze etappe om ondanks de pijn zo sterk te rijden !!!
Wat kan hij afzien en knokken ondanks die toch zware val al is het uiteindelijk voor de 4e plaats in de Giro !!!
Hier kunnen vele andere renners een voorbeeld aannemen.

Wat betreft de ploegleiding.
Ze moeten zich schamen dat ze gisteren (en trouwens ook vandaag) géén renners naar voren hebben gestuurd.
Bijna elke ploeg in het AK doet dat.
Maar de ploegleiding van TLJ weet wel weer beter.
Hebben dus ook niets geleerd van Giant Alpecin met Tom Dumoulin met ploegleider Engels vorig jaar.
Denk dat ze van Plugge gisteren achter de schermen wel op hun donder hebben gehad.
Kruijswijk heeft de ploegleiding van TLJ vandaag enigszins gered met door te starten en een 4e plaats te halen.
Chapeau Steven !!!
Top en bedankt voor deze mooie door jou verreden Giro !!
De volgende keer gewoon eisen bij deze slappe ploegleiding dat er in de zware bergetappes gewoon renners van TLJ van voren zitten.
Hopelijk zal dit bij komende TdF wel gebeuren.

UrbanSteel

'@rahimns

Kun jij uitleg geven op mijn vraag in de post juist hierboven ? T.I.A.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@UrbanSteel ik weet het niet, ik heb geen beelden gezien van het passeren van de top. Het enige wat ik weet dat Steven zelf aangaf dat hij vlak voor de val aan het eten was... dus hij had dus wat gekregen. waar en wanneer kan ik je niet zeggen. Vandaag zag ik op 2 beklimmingen een auto van TLJ op de top staan en kreeg Steven daar ook een jasje. Dus ik vraag me af of die info van Eurosport correct was.

@Fanny was het allemaal maar zo makkelijk....

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

'@rahimns

thanks for the info , vandaag was ik er op aan het letten en had ze idd gezien.

Pingdo

Het was mij gisteren opgevallen dat inderdaad Nibali een tasje kreeg met daarin een jasje. Chaves kreeg alleen een bidon. Kruijswijk at nog een gelletje 50 meter voor de top, en het verhaal dat hij aan het eten was voor zijn valpartij vind ik dan ook wel raar. Volgens mij had die dat allang op.

StonedCamel

Eigenlijk zou ik als ik Kruijswijk was de OS laten schieten. Ik denk dat het met zijn herstel hier niet gaat lukken om daar echt om de knikkers mee te doen, en dat het niet past in een goede Vuelta voorbereiding (ook gezien de reistijd, tijdsverschil, etc). Of hij moet in Colombia op hoogtestage gaan :)

Overigens zou ik, met het stoppen van IAM als sponsor, Devenyns een uitstekende aanwinst voor TLJ vinden. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap, want je hebt een sterke luitenant voor Vanmarcke in het voorjaar en iemand die de kopmannen in de Giro/Tour goed kan ondersteunen. Daarnaast iemand met dik 10 jaar ervaring op het hoogste niveau en die op een goeie dag zelf nog kan winnen ook.

Fanny

'@Rahimns
Was ook makkelijk voor de ploegleiders om gisteren 1 of 2 renners de opdracht te geven met de kopgroep van 28 man mee te gaan.
En wilde de kopgroep géén TLJ renners zoals Plugge zei voor de tv, dan maar geen enkele kopgroep en dus ook niet voor de andere AK renners.
Overigens denk ik dat Plugge de ploegleiders hierover nog wel even apart heeft genomen want ik denk dat hij ook zo over dacht.
Ik durf te wedden dat het volgend jaar anders gaat mocht dit zich weer voordoen (wel met andere ploegleiders).
De renners neem ik niets kwalijk want die krijgen opdrachten van de ploegleiders.
Overigens deed Kruijswijk daar 1 keer in de Giro niet aan en negeerde hij gelukkig de opdracht en dat ging dus ook heel goed.
Hij liep daardoor uit in het klassement.
Renners koersen en voelen de benen.
Ploegleiders rijden een auto en voelen de benen niet en zien niet direct of een naaste fietsconcurrent afziet.
Voor de rest een geweldige mooie Giro een voor mij uitstekende en moedige strijdende Steven Kruiswijk.
Ook zijn teammaten krijgen van mij hulde om hem zover te brengen.
Helaas géén Roze.
Dan volgend jaar maar TLJ want ik ga er vanuit dat Steven Kruijswijk niet weggaat (wel Vanmarcke).

1 2 ... 177 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.