Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 18 ... 405 406
kelderfan

'@wolfje fan
Volgens mij heb je 't goed verwoord hoor. Eerst was de discussie, dat het team sterker was geworden met Roglic en Battaglin. Nu is het afwachten, hoe de nieuwe jongens het gaan doen. Ik denk, dat Battaglin na een relatief minder jaar zich wil laten zien en hopelijk met een zege. Roglic is voor mij nog een vraagteken voor de TDU. "Hopelijk" kan hij met Bennett voor 't klassement gaan.

Laatste man

Contractverlenging, programma, doelstelling (rit/klassement) rahimns ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zal in ieder geval de vragen die gesteld worden en antwoorden vanavond hier plaatsen...

nafnikleb

Ik verwacht wel meer van Battaglin dan een Martens-rol. Battaglin heeft in twee verschillende seizoenen bewezen goed genoeg te zijn om Giro ritten te winnen waarvan een flinke bergop aankomst. Dat hij vorig jaar mindere prestaties bij elkaar gereden heeft betekent toch niet dat hij het meteen niet meer kan? Waarschijnlijk gaat hij er op vooruit qua begeleiding en trainingsmogelijkheden. Voor mij is het alleen de vraag of hij een beetje kan aarden in de ploeg, zo ja, dan zou het me niet verbazen als hij een overwinning of 3 kan binnenslepen.

Met de vergelijking met Martens doen jullie hem wel iets tekort vind ik.

tendam

Martens is toch geen slechte renner? Wordt 5e in een sprint heuvelop in de Tour, kan bij de beste 15 rijden in Amstel en de Waalse Pijl. Als Battaglin het beter doet hebben ze een (sub-)topper binnen, dat zou toch wel verrassend zijn.

S. Morgenstern

Battaglin is de afgelopen jaren een renner geweest die het wat eigen uitslagen betreft van uitschieters moest hebben. Ik verwacht niet dat daarin veel zal veranderen. Dat maakt waarschijnlijk dat hij voor een deel van de volgers in veel koersen tegen gaat vallen. Dat lijkt althans een traditie te zien bij momentenrenners, helemaal wanneer ze bij deze ploeg fietsen. De door tendam aangehaalde uitslagen van Martens zie ik hem op dat niveau in ieder geval niet halen, maar in wat kleinere koersen moeten dat soort uitslagen (of nog wat beter) er inderdaad wel enkele keren in kunnen zitten. Als hij zich aan weet te passen aan een zwaarder programma, het hele jaar een behoorlijk niveau weet te halen in dienst van de kopmannen, verder aanvallend kan koersen in de overige koersen en daardoor hier en daar voor een aardige eigen uitslag kan zorgen, dan heeft hij het wat mij betreft goed gedaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Battaglin lijkt mij een prima renner, die ook wel een zwaarder programma aan kan. In Giro 2015 heeft hij zich toch ook een aantal keren laten zien.
In stage 7 van de Giro 2015 Grosseto › Fiuggi zit hij in groepje met o.a. Ulissi en Gerrans; Nicola Boem hoorde bij de aanvallers van de dag.
In stage 12 » Imola › Vicenza (Monte Berico) wordt hij 5e. na winnaar Gilbert en in een groep met o.a. Ulissi en Contador; Nick v.d. Lijke hoorde bij de aanvallers van de dag.

Noud89

Battaglin is inderdaad een prima renner hoor, vorig jaar weinig van gezien, maar de Giro's daarvoor was hij gewoon goed, en zeker een versterking voor het TLJ van vorig jaar. Roglic is wat onbekender, maar het is wel veelbelovend wat hij laat zien de laatste 3 jaar, maakt echte wel reuzensprongen als je het zo bekijkt, en lijkt een afmaker. WT niveau is wel wat anders nog natuurlijk, maar met talent en een topsportmentaliteit, en nu ook nog wat beter materiaal en begeleiding kan hij wellicht toch veel mooie dingen laten zien.

In ieder geval is het positief dat TLJ in de C-categorie (Renners die net geen top zijn, maar op een goede dag op WT wat kunnen laten zien) beter vertegenwoordigd is.

Loek de Rooij

Geen verslagje @rahimns?

jvh93

Ik wacht ook met smart op het verslag van het vragenuur van kelderman

jvh93

Als t goed is morgen terug te lezen op de site van tlj

kelderfan

Ik zie dat Tjallingii San Remo, RVV, Roubaix en Giro gaat rijden. Dan rijst bij mij de vraag: "Waarom moet hij stoppen per 30 juni 2015?"
Ik denk dan, Tjallingii kan gewoon nog een heel seizoen mee. Hij is ook nog niet de oudste deelnemer in de TDU.

S. Morgenstern
Laatst gewijzigd
wolfje

Ik vind het wel een slimme deal. Hij rijd altijd veel in het voorjaar en de kasseiwedstrijden zijn de wedstrijden die hem het beste liggen. Je betaald dus alleen de betere helft van zijn seizoen. Kan je daarna een stagiair de kans geven op de vrijgekomen plaats

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het blijkt een groot succes geweest te zijn en inderdaad morgen krijgen we meer antwoorden die zijn gegeven door Wilco te lezen op de site van TLJ. Op mijn vragen heb ik in totaal 2 antwoorden gekregen.

Hij hoopt dit jaar echt een stap te kunnen zetten en dan tov van het jaar 2014 waarin hij dus ook blijkbaar vond dat hij een hoger niveau haalde dan dit jaar. Hij wil zich vooral gaan richten op etappekoersen en daar een vaste waarde worden in de top 10.

Hij wilde verder niet heel erg ingaan op mijn vraag voor zijn programma van komend jaar, deze zal bekend worden gemaakt op de teampresentatie. Wel wilde hij alvast kwijt dat hij in februari zijn eerste koers rijdt in de Ruta del Sol, dus net zoals afgelopen jaar. Misschien dat zijn programma niet al te veel afwijkt van dit jaar. Al kan ik me voorstellen dat hij de eendagswedstrijden in April inruilt voor Romandie

Dutch Cycling Fan

#new #outfit #2016 #keepwatching #lottojumbo

Zie twitter Steven Kruijswijk

Dutch Cycling Fan

Op foto zie je een deel van de broek en shirt. Zou die van dit jaar kunnen zijn maar anders zal er weinig verandering te zien zijn.

kelderfan

'@rahimns
Bedankt voor de info. Ik vind 't een goede zaak van Kelderman, dat hij zich weer gaat richten op de UWT2 ronden. Hopelijk denkt hij ook weer aan Utah nu TLJ Vermeulen heeft binnengehaald. Lijkt mij ook een prima rondje voor Koen Bouwman.

Fanny

Veel mensen hebben het in de laatste berichten over TLJ steeds over Battaglin (26) en Roglic (bijna 27).

We vergeten dat er ook nog andere, vooral jongere nieuwkomers zijn, zoals Koen Bouwman (net 22), Victor Campenaerts (24), Twan Castelijns(bijna 27), Dylan Groenewegen (22), Steven Lammertink (net 22) en Alexey Vermeulen (bijna 21).

Welke koersen zouden deze mannen het komende seizoen voor TLJ kunnen gaan rijden ?
Krijgen ze überhaupt veel koersen daar er nu een vrij grote selectie van 28 man is ?
Of is het komend jaar 2016 uitproberen en in 2017 juist veel te koersen ?

tendam

'@fanny
Nogal een uiteenlopend rijtje, waarvan sommigen (Campenaerts, Groenewegen) al profervaring hebben en waarschijnlijk klaar zijn voor vooral WT-koersen, Castelijns al vrij oud is dus misschien ook wel de inhoud heeft, Bouwman en Lammertink al stagiaire zijn geweest dus ook aan het profwielrennen hebben geroken, en Vermeulen een compleet vraagteken is.

Behalve Vermeulen zullen ze allemaal wel een grote ronde gaan doen, verwacht ik.

Fanny

'@ten dam

Victor Campenaerts en Dylan Groenewegen zullen waarschijnlijk de meer vlakke WT koersen gaan rijden en dan waarschijnlijk regelmatig ingezet gaan worden.
Dylan Groewegen dan vnl als sprinter.

Twan Castelijns is een alrounder die redelijk goed kan klimmen (niet in hooggebergte) en kan ook redelijk tijdrijden.
Twan werd in Tour l'Ain 5e (ITT).
Hij was de winnaar van de Topcompetitie in NL in 2015.
Twan Castelijns zal waarschijnlijk ingezet gaan worden als hulp voor anderen van de ploeg bv uit de wind houden voor de sprinters.

Steven Lammertink, dit jaar individueel Europees kampioen tijdrijden, zal denk ik hoofzakelijk ingezet gaan worden in kleine rondes (geen steile bergen) met minimaal 1 proloog van het liefst minimaal 15km.
Steven was dit jaar ook winnaar in de kleine ronde met proloog Tour de Berlin.

Koen Bouwman en Alexey Vermeulen zijn beiden als jonge renners goed in het hooggebergte en tijdrijden.
Overigens heeft Koen Bouwman zich als stagiair zich goed laten zien in de gehele Tour of Brittain (vooral de laatste dag in London) waarbij er slecht 3 man van TLJ finishten (Kruiswijk, Tankink en Bouwman). De andere 3 vielen reeds na 2 dagen uit.
Alexey Vermeulen en Koen Bouwman hebben toevallig ook beiden dit jaar de een na zwaarste belofte koers gereden tw de Giro Valle D'Aosta de MontBlanc waarbij Koen Bouwman de zwaarste bergetappe heeft gewonnen naar de 2500m hoge Grote St. Bernhard en werd daardoor 17e algemeen.
Alexey Vermeulen heeft daar een goed klassement gereden. Hij werd 12e algemeen.
Dus zo onbekend is Alexey Vermeulen niet.
Ze zijn beiden goed met elkaar te vergelijken.
Ik denk dat beiden ingezet gaan worden in rondes van ongeveer 1 week met daarbij wel (enkele) flinke bergen en een minimaal 1 proloog.
Misschien dat er voor beiden nog een grote ronde inzit waarbij ze beiden de kopman van TLJ in de bergen zullen moeten helpen.
Ik denk daarbij dan vooral aan de Vuelta 2016.

Yeez

Nu weet ik het zeker, @fanny is kelderfan na het bovenstaande bericht te lezen

S. Morgenstern

Nee. De imitatie is echter wel vrij aardig.

Ik denk dat beiden ingezet gaan worden in rondes van ongeveer 1 week met daarbij wel (enkele) flinke bergen en een minimaal 1 proloog.
Misschien dat er voor beiden nog een grote ronde inzit waarbij ze beiden de kopman van TLJ in de bergen zullen moeten helpen.
Ik denk daarbij dan vooral aan de Vuelta 2016.

Minimaal 1 proloog? Waarom? Met maximaal had je de keuze veel ruimer gehouden...

En mocht er in de Vuelta een kopman voor het klassement starten, dan verwacht ik eerder dat dit de kansen op een deelname van Vermeulen en Bouwman zal verkleinen. Er zal eerder ruimte zijn voor neo's in een selectie zoals die van de afgelopen editie.

Laatst gewijzigd
tendam

'@fanny
Ik bedoel niet dat Vermeulen onbekend is (hoewel, behalve een paar Wielerflitsers zullen niet veel wielervolgers hem kennen) maar dat je nog helemaal niet weet wat hij bij de profs waard is. Dat zullen ze eerst willen uitvogelen alvorens hem in een grote ronde te droppen.

Hoogstens kun je zeggen dat hij beter is dan Bouwman, en Bouwman heeft al aardige dingen laten zien tussen de profs.

De rest van je uitgebreide analyse klopt volgens mij wel. Weet je zeker dat je Kelderfan niet bent?

jvh93

Als ik de foto uit de tweet van Maxime Horsels moet geloven is het tourshirt van afgelopen jaar het nieuwe shirt van TLJ :)

1 2 ... 18 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.