Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 182 ... 405 406
Gees

Hakkie2: Ik refereer juist naar de inspanningsfysioloog van TLJ die aangeeft dat je na een hoogtestage vaak direct goed bent, daarna een week mss wat minder en dat je vervolgens een week of 3/4 nog de voordelen van een hoogtestage hebt. Niet zo verwonderlijk dat ik me eea afvraag.

Hakkie2

'@Gees: nee, het is ook niet gek dat je het je af vraagt. Maar Gesink kent zijn lichaam echt goed genoeg om te weten wat hij doet. Wellicht is het toch niet helemaal zo standaard als uit dat artikel van de inspanningsfysioloog bleek.

Gees

En Mollema heeft enkele jaren geleden ook al eens geopperd in juni een hoogtestage af te werken. Ik vermoed dat eea te maken heeft met de DL en Swiss die in juni worden gereden (WT). In mei heb je zulke rondes niet.

ti-raleigh

'@ hakkie
Kansloos aanvallend rijden van een stel Nederlandse jonkies boeit mij weinig. Ik wil een TLJ'er in de finale zien en dat kan alleen Sep in de voorjaarsklassiekers. Ook Boom zal dat niveau niet halen. Sep houden dus! !!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

aanvulling op de hoogtestage, ze blijven daar nog een weekje...

@Gees vergeet ook niet dat Robert beschikt over een speciale slaapkamer waar hij de effecten van verblijven op hoogte kan nabootsen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ti-Raleigh
Helemaal mee eens. Jongens als Teunissen, Van Asbroeck en hopelijk Naesen kunnen alleen maar beter worden met een kopman als Sep Vanmarcke.
Verder hoop ik, dat dit team verder mag bouwen aan de klimtrein met nog een extra renner ter ondersteuning van Gesink, Kelderman, Kruijswijk en aan 't voorjaarswerk met een extra renner ter ondersteuning van Sep Vanmarcke.

F4L

'@ ti-ralieigh en kelderfan. Gegeven het budget van TLJ is het gewoon niet realistisch dat je op alle fronten mee kan doen. Nu krijg je eigenlijk een situatie waarin het allemaal net niet is. Vanmarcke mist nog een sterke knecht voor in de voorjaarsklassiekers en voor de klimmers is er niet voldoende ondersteuning in de rondes. Als je dan een keuze moet maken dan zou ik, vanuit de sponsor gezien, eerder inzetten op klimmers (Kruijswijk, Kelderman, Gesink) dan op de Belgische Vanmarcke.

Gees

Thanks Rahimns. Dat wist ik niet. Hopelijk Kelderman ook, als kopman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gees als je dan na gaat dat je tot 6 weken erna van die hoogtestage kan profiteren komt het precies uit.

ghostwriter

Hopelijk gaat Kruijswijk nu lekker op vakantie om te helen en richt hij zich vervolgens via de Ronde van Polen op de Vuelta a España. Als hij hetzelfde niveau kan halen als tijdens de Giro d'Italia kan hij tijdens de Vuelta weer om de podiumplaatsen meestrijden. Een aantal klassementsrenners zullen de Vuelta namelijk vermoeid rijden omdat ze de Tour de France al hebben gereden en andere zullen de wegwedstrijd van de Olympische Spelen als doel hebben gemaakt. Hopelijk stuurt LottoNL zowel Gesink als Kelderman mee als knechten van Kruijswijk en gaan ze vol voor de eindoverwinning.

Mooie_Mario

'@rahimns. Ik heb tijdens mijn studie Geneeskunde een lang project gedaan over hoogtestage, maar 6 weken profijt lijkt me aan de lange kant. Na 2-3 weken op zeeniveau verdwijnen de gemaakte adaptaties in je lichaam. Ook als je de zogenaamde live-high-train-low methode toepast. (beste resultaat)

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Mooie Mario,

En dat effect kan niet verlengd worden door in de tussentijd (tussen in dit geval de Ronde van Zwitserland en de Tour in een hoogtetent of kamer te slapen??

Gees

Rahimns. Als je direct goed bent na een hoogtestage en daarna een week wat minder en vervolgens nog 3 a 4 weken goed dan praat je over een bereik van max 5/6 weken. Tis krap aan, maar zoals je zelf aangeeft slaapt Gesink ook in een tent oid.
Vergeef me dat ik een beetje doordram over hoogtestages. Maar ik ga er vanuit dat Kruijswijk een hoogtestage doet voor de Vuelta. Die gaat hij dan doen ná de Ronde van Polen?

Timocycling

De mannen weten echt hoe ze zich moeten voorbereiden samen met het personeel, die zijn inmiddels al Jaren bezig met zich voorbereiden voor grote rondes en we mogen aannemen dat ze dit goed kunnen. Dat gedoe over hoogtestages vind ik daarom nutteloos, het is niet alsof wij gemiddelde wielerflitsers er meer van weten dan de professionals bij LTJ.

Gees

Jammer dat ik hier telkens in herhaling moet vallen. Timo, ik baseer me op uitspraken van TLJ zelf. Ik refereerde al eerder naar Mollema. Ik ben dus geen betweter. Wel een wielerfreak. Dat jij het vervolgens nutteloos vindt, is jammer. Maar niet meer dan dat.

tdb

Gees, bij Mollema speelde dat hij altijd erg goed was in de Dauphine/RvZ op het moment dat hij nog maar kort terug was van hoogtestage. Daarom werd eens geprobeerd wat het effect zou zijn als hij pas later van hoogtestage terug zou komen. Andere klassementsrenners komen altijd eerder terug om te voorkomen dat hun 'prestatiedip' na hoogte in de tour ligt (zoals toen bij Mollema het geval was). Mollema is dus eerder een uitzondering...

Gees

Uiteindelijk heeft Mollema het nooit geprobeerd, tdb. Maar thanks voor je uiteenzetting.

het vierkant van

Is er al bekend welke koersen Kruijswijk gaat rijden het verdere seizoen? Op de TLJ-site wordt ik niet veel wijzer.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@hetvierkantvan zover ik weet gaat hij naar de Vuelta en dus heel misschien naar de OS. Maar of hij nog wat voor de Vuelta doet is mij niet bekend.

het vierkant van

'@ Rahimns:
Ah, nog eens proberen in de Vuelta dan. Maar ik denk dat de Giro Kruijswijk toch wat beter ligt, hoewel, als Steven in de Vuelta hetzelfde niveau haalt als in deze Giro is natuurlijk alles mogelijk. De Olympische spelen ligt er ook aan hoe de andere Nederlanders in de Tour gaan rijden. Als zowel Gesink, Mollema en Kelderman het daar uitstekend doen heb je met Poels en Kruijswijk wel een luxe probleem met het maken van de selectie. Als ik het goed begrepen heb mag Nederland maar vier renners leveren.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Gees
Quote: Bouwman en Lammertink gaan ook naar de DL.

Bouwman en ook Gesink, Kelderman Lindeman zitten nog minstens 1 week op hoogtestage (van de minimaal 3 weken) op Tenerife alvorens ze terugkomen en zullen/kunnen niet starten in Criterium Dauphine die al op maandag 05-06-2016 begint en zullen dus denk ik starten in Tour of Suisse.
Lammertink zal wel naar DL gaan.

Quote: Net als Kruijswijk dat deed in mei.

Kruiswijk heeft 3 weken in april hoogtestage gedaan (zie zijn Facebook)

kelderfan

'@F4L
Gegeven 't budget heb ik wel vaker gezien op dit forum; maar gezien de resultaten van o.a. Vanmarcke en Kruijswijk ga je daar toch de focus op leggen en zullen de heren sponsoren toch wat toeschietelijker zijn/worden. Dus met 1 renner voor Kruijswijk en 1 renner voor Vanmarcke meer moet 't toch gaan lukken en dat behoeft toch geen al te groot probleem te zijn.

gardeyn

'@kelderfan: maar verdubbelen/flink verhogen salaris Vanmarcke en Kruijswijk + een klimmer van niveau Kangert en een kasseienknecht van hoog niveau is wel iets meer dan 'toeschietelijker zijn/worden'.

Hakkie2

'@kelderfan: tot nu toe is er geen enkel bericht wat er op wijst dat TLJ meer geld krijgt, ze moeten gewoon bezuinigen. Terwijl Kruijswijk wel meer zal gaan verdienen.

Denken dat sponsors zomaar meer gaan geven is echt redelijk naïef. Betaal jij ook meer voor je Ziggo sport abonnement nu Verstappen het goed doet?

Laatst gewijzigd
Chrys

'@kelderfan
Waar haal jij vandaan dat Naesen naar TLJ komt? Of doe je voor het gemak alleen maar alsof?

1 2 ... 182 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.