Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 209 ... 405 406
Hakkie2

Kelderman is nu toch ook gewoon de derde klassementsrenner van het team? Veel lager moet je niet zakken, dan wordt je een pure knecht. Met Kruijswijk, Gesink en hopelijk ook langzaamaan Groenewegen raakt Kelderman al in de schaduw, maar dat komt ook vooral omdat hij niet zo goed presteert als de anderen. Of dat nou goed is...

Binnen Nederland heb je trouwens ook nog Dumoulin, Mollema, Poels en nog wel een aantal anderen die aandacht krijgen, als Kelderman niet zelf uit de schaduw opstaat blijft hij volgens mij wel in de schaduw. Maar ik hoop van harte dat hij zelf op staat en naar wit fietst. Dat hij daar voor in aanmerking komt geeft ook al wel aan dat klagen over instabiliteit e.d. allemaal te vroeg komt, hij is gewoon nog een jongere. Hoe stabiel was Pinot bijvoorbeeld de afgelopen jaren?

Laatst gewijzigd
gardeyn

En welke klassementsrenner zou 'erbij' moeten komen om Kelderman in de schaduw te zetten als er nu wellicht al te weinig budget is om Kruijswijk te behouden? Ik vind dat het 'knechten voor een topper van Sky is zo goed voor je' ook wat overdreven worden: Poels, König, Nieve, S.L. Henao, Roche. Allemaal rijden ze nooit voor een klassement (in een grote ronde). En of Poels daadwerkelijk beter is geworden als ronderenner blijft nog altijd een vraagteken. Z'n traditionele extreem slechte dagen staan me nog wel aardig voor de geest.
Wat 'we' misschien ook eens moeten kunnen accepteren dat TLJ niet in elke ronde voor een klassement gaat, zeker nu Gesink twijfelachtig is.

Laatste man

Reisorganisatie TUI is tot en met 2018 de officiële reispartner van Team LottoNL-Jumbo. TUI biedt exclusieve hospitality-arrangementen in samenwerking met Team LottoNL-Jumbo aan, boekt vluchten voor de ploeg en ontwikkelt samen met het team actieve wielerreizen.

Richard Plugge, algemeen directeur Team LottoNL-Jumbo: "TUI voegt echt iets toe aan de logistieke voorbereiding en hospitality van ons team. Bijvoorbeeld in de reserveringen van alle reizen voor onze renners en personeel en het verkopen van de hospitality rondom de grote evenementen."

Marco van der Vlies, Manager Sports TUI, over de samenwerking: "Uitstekende voorbereiding van reizen en wedstrijden staat aan de basis van succes. Deze samenwerking tussen Team LottoNL-Jumbo en TUI/KRAS brengt A-merken samen."

Bron: Lotton-Jumbo website.

AndriesW

Een winnende Nederlander voor TLJ (en dan vooral Gesink) doet mij ook veel meer dan een landgenoot die bij een buitenlands team rijdt.

Kelderman is op dit moment een TLJ-renner met een volledig Nederlandse opleiding. Dat spreekt aan. Het gaat hier over de mogelijkheden van de renner binnen de ploeg. Daarbij hoort de optie dat een renner naar een andere ploeg kan vertrekken, juist om te verduidelijken wat TLJ wel en niet kan bieden.
De focus ligt bij TLJ sterk op de Tour en als één van de sterkere renners moet Kelderman dan wel een speerpunt zijn (kopman of beschermde renner). Hij heeft weinig kans om te groeien vanuit een ondersteunende rol voor een absolute topper. Van hieruit kun je dan beredeneren wat voor Kelderman en het team het meest optimaal is. Bijvoorbeeld: de komende jaren Giro of Vuelta rijden als speerpunt en de Tour als superknecht (voor Gesink of Kruijswijk).

We komen uiteindelijk terug op het punt dat de Tour qua publiciteit eigenlijk zó belangrijk is voor het behoud van sponsoring voor het team, dat het een optimale doorontwikkeling van renners en team in de weg staat.

Voor de aankomende Tour zou het wat dat betreft zeer wenselijk zijn als Gesink spoedig herstelt en gewoon als kopman kan fungeren zodat Kelderman daadwerkelijk een belangrijke nevenrol kan vervullen.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@AndriesW: volgens mij is er wel ontwikkeling bij Kelderman te zien en staat de Tour dat niet in de weg. Sommigen zijn alleen niet bepaald geduldig, mede doordat zijn binnenkomst bij de profs enorm werd opgeblazen door met name Thijs Zonneveld (die nu al weer de neiging heeft Sam Oomen enorm op te blazen, arme jongen). Maar Kelderman doet dit jaar nog mee voor de witte trui, dan moet je carriere gewoon nog beginnen. En dan mag je nog best wat minder stabiel zijn in je resultaten.

Kelderman was dit jaar 13e in Parijs-Nice en 10e in Baskenland, dat is gewoon prima voor zijn leeftijd. Hopelijk zit er in Zwitserland ook een top 10 in, dan heb je een mooie set resultaten. Naast de 4e plaats in Andalucia natuurlijk.

Dat een 25 jarige jongen al 3 jaar stabiel in de top 70 van cqranking zit is helemaal niet zo gewoon, hoor. Heb gewoon even geduld, dan komt het echt goed. En dan zie ik hem op het moment het beste groeien als schaduwkopman, naast Gesink of Kruijswijk. Maar wel in de Tour, die lagere maar meer gelijke stijgingspercentages liggen hem volgens mij veel beter.

Laatst gewijzigd
AndriesW

'@gardeyn
Juist, die laatste zin is een conclusie waarop je kunt uitkomen.

Als je al jong goede uitslagen rijdt en er daarna op het hoogste niveau niet in slaagt om op regelmatige basis goede klassementen te rijden, dan is het allicht tijd om het iets anders aan te pakken. Je moet eigenlijk voorkomen om feitelijk een mislukt klassementsrijder te worden, en te veel vertrouwen in doorontwikkeling puur op basis van leeftijd en ervaring is dan gevaarlijk.
Een verschil met Gesink is dat die al bij al wel een stevige reeks klassementen reed voordat hij in de Tour van 2010 tot de vierde plaats kwam.

Hakkie2

Kelderman, nog altijd 25, sinds hij prof is in klassementen:

2012: 7e Tour Of California, 8e Criterium du Dauphine
2013: 6e Tour Down Under, 5e Tour de Romandie, 1e Tour of Denmark, 7e Eneco Tour
2014: 13e Parijs-Nice, 12e Catalunya, 7e Giro d'Italia, 4e Criterium du Dauphine, 5e Utah, 14e Vuelta
2015: 15e Parijs-Nice, 9e Catalunya, 3e Eneco Tour
2016: 4e Andalucia, 13e Parijs-Nice, 10e Baskenland, voorlopig goed in Zwitserland

Een mooie rij uitslagen in klassementen, toch? Vorig jaar inderdaad geen goede Tour, maar zijn laatste 2 grote rondes zonder pech in 2014 waren ook prima. Ik zie hem best tussen plek 8 en 15 eindigen deze Tour en dat is voor een jongere gewoon heel netjes.

Laatst gewijzigd
Yeez

Als ik zie hoe makkelijk martens hier rijdt, zijn goede proloog (12de) en zijn sterke optreden in Noorwegen zou je hem toch altijd meenemen naar de tour (tenkostte van wagner?)

StonedCamel

'@Hakkie:
Eens, helaas worden goede prestaties vaak vergeten en teleurstellingen extra lang onthouden. Zo was bijv Romandie dit jaar een teleurstelling (NB LBL voor laten lopen), de Tour vorig jaar (hoewel bijna een rit gepakt), Parijs Nice vorig jaar ook niet geweldig en dit jaar wellicht ook iets onder verwachting van velen, ziek in Catalonie etc.
En wat ook beklijft is dat hij in Baskenland het geel had en erdoor zakte, net als in de Eneco Tour vorig jaar. Terwijl dat uiteindelijk eigenlijk hele goede prestaties waren. NB: in Baskenland op een steile muur Henao, Rodriguez, Quintana op achterstand gezet.

Vaak heb ik de indruk dat door veel mensen een renner wordt afgemeten aan zijn beste prestatie ooit. Voor Kelderman is dat waarschijnlijk de Dauphine 2014 waar hij doodleuk Froome en Contador counterde bij een finish bergop. Maarja, als je iedere renner altijd langs zijn hoogste uitschieter legt dan schiet hij al snel tekort. En als je dat niveau bergop de komende Tour weer gaat verwachten dan wordt het natuurlijk gegarandeerd een teleurstelling.

jerteg

'@jessevdalen ik zou eerder Wagner meenemen voor Groenewegen. Misschien wel Martens in de plaats van Leezer/Wynants/Roosen

S. Morgenstern

...

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wagner niet meenemen zou ik onbegrijpelijk vinden. Martens, Roosen, Leezer en Wynants lijken me op te gaan voor de laatste twee plekken.

kelderfan

Voor een niet sprinter toch een leuke 4e. plaats voor Van Asbroeck.

Gees

Sterk idd van Tommeke

Yeez

Trein vanmarcke wynants leezer en martens kan ook. Waarom zou je je halve selectie aanpassen aan je 1ste jaars sprinter?

kelderfan

'@jessevdalen
Nu wordt de discussie leuk. Welke sprinter moet er mee naar de TdF/Vuelta? Een sterke Tommeke lijkt mij ook niet verkeerd.

S. Morgenstern

Waarom zou je je eerstejaarssprinter meenemen zonder zijn lead-out? Stuur hem dan maar naar de Vuelta.

Yeez

Ik denk dat een martens niet veel minder in de lead-out is dan wagner, die is bovendien ook nog eens inzetbaar voor kelderman/gesink. Zou het ook niet erg vinden als wagner mee zou gaan, maar denk dat martens een betere optie is.

Roosen zie ik trouwens als 1 na laatste lead-out sws niet gaan. Daar heb je ook nog leezer/wynants/vanmarcke voor. We zullen het zien! 😄

S. Morgenstern

Ik weet wel zeker dat Martens een stuk minder is in dat werk. Hij zou meegaan voor Gesink en Kelderman niet voor Groenewegen.

Romāns Vainšteins

Die dubbele taken in de tour toepassen, dat werkt niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ben het met @Vlek eens dat als je besluit om met Groenewegen naar de tour te gaan, je niet opeens gaat rommelen met zijn leadout. Dan zijn in principe Wagner en Roosen samen met Vanmarcke en Leezer de meest voor de handliggend.

jerteg

Groenewegen gaat gewoon 6 etappes en de groene trui winnen @jessevdalen

Even serieus: Ik zou zoals @rahimns zegt, gewoon zijn lead-out niet teveel veranderen. Vergeet niet dat Roosen ook nog wel redelijk kan klimmen (Vuelta vorig jaar, toch?).

Tisyaboy

Geen Leezer en Wynants. Wel Wagner en Martens.

Gesink
Kelderman
Vanmarcke
Lindeman
Bennett
Groenewegen
Roosen
Wagner
Martens.

kelderfan

Quote: TLJ; “De finale was nog wel hectisch, maar Paul Martens heeft mij goed van voren gehouden en dat was ideaal. Morgen gaan we dan echt klimmen, ik ben benieuwd hoe dat gaat.” Wilco Kelderman is blij om morgen de bergen in te gaan.
Dus Paul Martens lijkt mij ook toe aan de TdF en wordt een prima koppel met Kelderman.

Mooie_Mario

http://i.imgur.com/J4LxnmT.jpg

De flinke benen van Roglic!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 209 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.